Wszedłem dzisiaj rano do garażu i wydałem w końcu wyrok na oryginalne skarpety - wyblakłe, popekane, porozrywane... koszmar... Poszły w pi...u
Pytanie z serii wyższości świąt nad świętami:
gumowe czy neoprenowe? I dlaczego te a nie tamte?
Celuję w gumowe progripy albo neoprenowe (acerbis np).
Znajomy, były crossowy sportowiec, obstaje przy neoprenach - szczelne i najlepiej chroniące.
Gumowe maja dziurki, które jak wyżej napisano, mają swoje funkcje. Ale czy nie sa zaprzeczeniem ochrony? Woda to się wleje i wyleje ale kurz zostaje i drapie po lagach...
Choć fabryka dawała gumy z dziurkami...
Wygląd powiedzmy jest kwestią trzeciorzędną.
Zatem poprosze o argumenty: guma czy neopren?
BTW: żeby je założyć musze odkręcić całe lagi od półek?
neopren nie jest zly ale pomietaj ze jak ci sie dostanie tam woda nawet z mycia to przez to ze to ciasno przylega ci mogą zardzewiec lagi
mozna gumy ale wg mnie wygladaja brzydko w porownaniu do oryginalnych ktore wytrzymuja nie jedno i chronią bardzo dobrze
musisz odkrecic lagi zeby nasadzic, chyba ze neopreny zapinane na rzepe
byl gdzies temat i ktos opisywal jaka szerokosc pasuje dobrze za jaka mniej :)
SiMarco [Usunięty]
Wysłany: 2012-08-24, 15:02
Rozmiary gdzieś doczytałem, pomierzyłem tez zwłoki oryginałów.
Gumowe - chodzi mi o harmonijkowe, podobne do oryginałów jak dwie krople wody ale w zdroworozsądkowej cenie.
Dzięki za podpowied 1/4 .
EDIT:
Kupiłem i zalożyłem gumowe, czarne harmonijki Polisporta, rozmiary (z pamięci) wysokość w stanie swobodnym 34 cm, średnica dolna 55mm, średnica górna 44mm, montażowo pasują idealnie choć harmonijka jest dość lu 1/4 na i ciut długa więc wyglądają jak... hmm... sflaczałe takie... jak... maksi kondom na mini ptaku...
Ale przynajmniej sa całe i w jednolitym kolorze
Dostałem od kolegi, wkleję dla potomnych:
Wymiana skarpet:
Po poluzowaniu ośki koła i śrub zacisku ham, podpierasz moto pod silnikiem na taką wysokość aby można było wysunąć lagi czyli dosyć wysoko.
Odkręcasz linkę od ślimaka.
Odkręcasz zacisk ham, koło, błotnik, "podkowę" między lagami.
Kiedy przedni zawias jest pozbawiony w/w gratów warto poruszać kierownicą w lewo i prawo. Jeśli zauważysz jakikolwiek opór podczas "przechodzenia" kiery przez pozycję "na wprost" to masz wywalone łożyska główki ramy. Na ogół dolne.
Luzujesz śróby górnej półki, pó 1/4 niej dolnej - wcześniej ustalając jak względem półek były ulożone lagi (na jaką wysokosć wystawały ponad górną połkę).
Wysuwasz lagi do dołu.
?ciągasz gumy - badasz czy nie puszczaja uszczelniacze. Przypominasz sobie kiedy był wymieniany olej... jeśli ma więcej niż 2-3 sezony to warto wymienić. Nie to moto pó 1/4 niej - zapewniam.
Zakłasz nowe gumy.
Wsadzasz lagi na określoną wysokość. Przyłapujesz je na dolnej połce (nie na amen), pó 1/4 niej na górnej.
Patrzysz czy wszystko jest OK i dokręcasz dokręcasz dolną półkę 33Nm, a górną 28Nm (wg. SM NX650 1988-89).
Ośka 65Nm, śruby podtrzymujące ośkę 12Nm, zacisk 27 Nm.
Kolejny wyrok dostaną fabryczne handbary bo też wyblakłe i karwa fioletowe... Co za japiszon te kolory wymyślał...
Czy lagi z rocznika 1988-02 maja taką samą średnicę jak 1995?
Zastanawiam się nad zakupem tych gum http://www.ebay.pl/itm/32...984.m1423.l2649 ale wolę się upewnić czy będą pasowały.
Aras, myślę, że 1988-02 oznacza, że jest na cały okres produkcji -> 02 to 2002 ;) Ciekawe czy to oryginały.. Miałam dwie pary nie-ori i też dawały radę.
Ja miałem w czarnym turkusowe i je pomalowałem na czarno specjalną farbą kałczukową,ale po jakimś czasie kolor schodził więc kupiłem czarne w Hondzie(100zł)
mam je teraz w moim rd08 bo z orginałów została tylko jedna druga była porwana
11062013835.jpg orginał rd08
Plik ściągnięto 164 raz(y) 386,24 KB
blaadee [Usunięty]
Wysłany: 2013-07-19, 17:04
Po wymianie własnie takich skarpet przy hamowaniu przodem kierownica jakby uciekała delikatnie na prawo hmmm nie wiem czym to moze byc spowodowane, wczesniej wszystko bylo ok, lagi bylo ciezko wlozyc z powrotem musiałem zalozyc kolo i pod ciezarem i hamowaniem przodem po mału wlazły, ale jest tak jak opisałem.
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-07-22, 10:04, w całości zmieniany 1 raz
HAL_9000 [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-11, 19:19
Sorry, że odświeżam temat, ale linki do aukcji już nie działają a chciałem się upewnić co do właściwych wymiarów gumek, myślę o tych PROGRIP-ach (mój moto to RD02 z 95r.):
Chyba, że proponujecie jeszcze jakieś inne ciekawe skarpetki ?
zetembe [Usunięty]
Wysłany: 2014-02-11, 19:41
...a czemu one w zestawie montażowym mają OPASKI zaciskowe? Trochę to takie unpro. Na opaski to można reklamówkę ze znanego marketu zamontować i pewnie też się sprawdzi.
Z tego co widzę NX ma w standardzie gumy... może dałoby się znale 1/4 ć oryginał?
poszukałem trochę bez skutku... ale to nie moja branża :)
Zabezpieczenie: 19283
Wiek: 101 Dołączyła: 26 Maj 2011 Posty: 386 Skąd: devil's den
Wysłany: 2014-02-12, 14:07
Acerbisy neoprenowe tez mają trytytki w zestawie
bo to, moi drodzy, technologia rejli jest! i to jest mega pro!
Dewastator miał w oryginalnym zestawie zaciski, ale do neoprenow za luzne mimo maxymalnego scisniecia. a trytytki nie do zniszczenia! :D
Jak w starożytności wierzyli, że ziemia jest trzymana przez Atlasa, albo na grzbiecie ogromnego żółwia to ja mam taką swoją teorię... ..... ona się poprostu trzyma na ooogggroooomnej trytce;]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum