Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
ŁOŻYSKA WAŁU KORBOWEGO
Autor Wiadomość
Hannibal
[Usunięty]

  Wysłany: 2012-02-06, 17:56   ŁOŻYSKA WAŁU KORBOWEGO

Witam

Łożysko 1 o numerze TM SC0887C3 to rozmiar 400x900x200
Łożysko 2 o numerze SC07A08CST9PX1 to rozmiar 350x800x185

"a co oznacza symbol C3 ?"





Poprawiłem nieznacznie nazwę tematu - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-02-01, 10:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
żółf
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-06, 18:56   

C3 to łożysko o powiększonym luzie, stosowane tam, gdzie łożysko poddawane jest wysokim obrotom (silnikowe, koła itp.)
 
     
adiSLR650
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-07, 00:39   

A gdyby zanieść łożyska z moto do hurtowni to ciekawe ile by kosztowały jedno 100 drugie 80 razem 180 niecałe ja podejrzewam że na pewno w Hurtowni byłyby tańsze mogły by być z nakładkami przeciw pyłowymi ale zawsze je można zdemontować. Ja tak do crossa kupowałem i na allegro kosztowały 150 zł a w Hurtowni 80zł A te łożyska to pewnie oryginalne to drogie tak jak tłok oryginalny nie kupujcie orgyginałów bo przepłacicie chyba że ktoś ma dostęp do tanich części oryginalnych. Ogólnie polecam NTN.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-02-07, 08:49   

adi to są ceny z hurtowni :-)
oryginalne kosztują po 250 za sztuke
 
     
filon555
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-14, 14:38   rozmiary łożysk wału korbowego

Łożysk1 o numerze TM SC0887C3 to rozmiar 400x900x200
Łożysk2 o numerze SC07A08CST9PX1 to rozmiar 350x800x185

UWAGA! Jeśli będziecie kupowali łożyska pamiętajcie o tym, że nowe muszą mieć oznaczenie C3 tj. muszą mieć powiększony luz.

Pozdro,

Dominator-Projektor
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-12, 01:16   

Mam nastepny problem, mianowicie łozysko główne wału to mniejsze od strony sprzegła obraca sie w gniezdzie i lekko wchodzi, gniazdo nie jest wybite. :roll: i teraz nie wiem czy ono ma sie tak całe obracac czy trzeba je jakos zablokowac w kraterze.
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-17, 21:31   

Czy ktos zna przyczyne opisaną wyżej ? bo tak jak pisałem wyżej łozysko główne to duze od strony sprzęgła na wale wkładam lekko w palcach i obraca sie całe w kraterze, motor chce zrobic dla siebie zeby było pewne, a nie na handel :idea: tak jak to robi większość :arrow: jak je zblokować czy moze tak ma być ? i druga sprawa to simering z kikstartera czyli kopniaka, ciezko dostac w sklepie, a olej z niego sie saczył.
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-17, 21:43   

blaadee napisał/a:
łozysko główne to duze od strony sprzęgła na wale wkładam lekko w palcach i obraca sie całe w kraterze

to Panie chyba karter masz wyjebany... napewno nie ma się obracać! Łożsko ma wejść na wcisk i hooooj.

A co do simeringu to po taniości nowy oryginał pogonie:)
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-17, 23:32   

Hmmm łozysko obraca sie w kraterze ale luzu nie ma, zastanawiam sie w jaki sposób je zblokowac :roll: czy napunktowac gniazdo i osadzic je na kleju takim http://allegro.pl/loxeal-...3535881707.html
lub takie cos http://allegro.pl/loxeal-...3536057796.html
czy moze ktos z Was zna jakis sposób :?:
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-09-18, 07:04   

blaadee napisał/a:
czy napunktowac gniazdo i osadzic je na kleju takim


Jeśli chodzi o specjalistyczne kleje zawsze używam loctite (choc nie twierdzę że te które podałeś są złe)
tak na szybko znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/loctite...3535895419.html
- jest odporny na olej
- max luz na średnicy 0,1mm
- max temp 150 stopni C

albo taki:
http://allegro.pl/loctite...3535895153.html
- niestety nic nie piszą o odporności na olej
- max luz na średnicy 0,15mm
- max temp 175 stopni C

Wszystkie kleje (i te Twoje i moje) wystawia 1 sprzedawca, spróbuj do niego zadzwonić - jest szansa że doradzi.
Tu masz ściągę z produktami Loctite http://www.loctite.pl/kom...octite-6520.htm
Najlepiej zadzwoń do nich - powinni udzielić fachowej rady
 
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-01-28, 20:40   

No i troszke poszperałem i znalazłem cos na temat tego luzu na łozyskach, łozyska o których mowa to TM-SC0351CS15
Luz łożyska
Kolejnym oznaczeniem są symbole od C2 do C5 określające tzw. luz promieniowy lub jak kto woli luz poprzeczny łożyska.
Brak oznaczenia to luz standardowy (Cn), natomiast najczęściej spotykanym w branży narzędzi elektrycznych jest C3 mówiący nam że luz łożyska jest powiększony. C4 to luz jeszcze większy, no i C5 największy. Łożyska z powiększonym luzem stosuje się przykładowo wtedy gdy wymagane jest mocniejsze osadzenie łożyska na wałku.
Wałek wykonywany jest wówczas w innej tolerancji, a mówiąc bardziej obrazowo jego średnica jest jakby odpowiednio większa niż w standardzie – są to jednak wielkości rzędu tysięcznych części milimetra.
Czynnikami które skłaniają do tego rodzaju rozwiązań najczęściej są silne wibracje, częste skoki temperatury pracy oraz duże obciążenia uderzeniowe.
Ogólnie jednak stosowanie łożysk z powiększonym luzem pozwala uzyskać bardzo niskie opory toczenia kosztem minimalnie mniejszej precyzji.
W przypadkach gdzie wymagana jest duża precyzja stosuje się łożyska o zmniejszonym luzie oznakowane symbolem C2. Odnalezienie gdziekolwiek takich łożysk jest jednak bardzo trudne, a cena w stosunku do standardowego łożyska zwielokrotniona. Łożyska z luzem C2 zazwyczaj wytwarzane są na specjalne zamówienia firm produkcyjnych.

Najwidoczniej taki luz ma być :roll:

Jeszcze sprawa z zablokowaniem głównego łozyska bo obraca sie w karterze, czy napunktować łoze i do tego klej do łozysk.
 
     
nx-rider 
Dawid


Wiek: 41
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 874
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2014-01-29, 06:54   

blaadee napisał/a:

Jeszcze sprawa z zablokowaniem głównego łozyska bo obraca sie w karterze, czy napunktować łoze i do tego klej do łozysk.


SI !

Patrz mój oraz kubas9311 post powyżej
 
 
     
blaadee
[Usunięty]

Wysłany: 2014-02-01, 00:28   

Czy ktoś wymieniał łożyska na wale ? niby sa tam 6307 i 6308 ale różnią się od standardowych tym ze sa węższe,
wymiary standardowego łożyska 6307 to 35x80x21, a w motorze jest 35x80x18,5 czyli różnica 2,5mm to samo tyczy się łożyska 6308.







Ten post i kilka powyższych przeniesione z innych tematów - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2014-02-01, 10:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15