Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Oliwiarka - podłączenie
Autor Wiadomość
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-22, 21:25   Oliwiarka - podłączenie

Witam
Proszę o opinię miejsca podłączenia zasilania oliwiarki łańcucha + gdzieś tam się znajdzie
- jak na schemacie

oliwiarka nie będzie chodzić przy opuszczonej stopce, wciśniętym sprzęgle i biegu neutralnym (przeka 1/4 nik typu no) przynajmniej mam taki zamiar :)

Dominator_Wiring.jpg
schemat
Plik ściągnięto 851 raz(y) 309,46 KB

 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-23, 08:43   

maniek, wiem, że to nie jest odpowied 1/4 na Twoje pytanie, ale nie łatwiej zrobiś włącznik on/off?
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-23, 15:17   

Olejarka bedzie wzbogacona o uklad czasowy i pompke spryskiwacza szyb + wymuszenie pracy przyciskiem , mam slaba pamiec wiec on /off odpada , a niechce zeby sikalo na postoju :-)
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-11-23, 20:11   

Żeby nie sikało na postoju, to wystarczy podpiąć do czujnika luzu - postój na sprzęgle zdarza się na tyle rzadko, że szkoda aż tak mieszać. Luz sterowany jest minusem, więc potrzebne będą dwa przeka 1/4 niki i dioda. Nie do końca rozumiem o co kaman ze zbyt mocno sikającą pompką spryskiwacza - jak już ma być wymuszony obieg (ja tam nie mam nic do grawitacyjnego), to lepiej pompka ze skutera 2T, ponoć sika idealnie zawsze tyle samo.

Prawa część górnego schematu. Trzeba jeszcze dodać diodę przy pompce/eletrozaworze, bo inaczej nie bangladesz, znaczy bangladesz, ale non-stop :mrgreen:
Układ czasowy jaki, z czego? Chyba, że chcesz, to mam kilka brzydali, na których testowałem różne chemikalia ;-)

 
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-23, 21:35   

Płytka już polutowana z avt czemu tam trzeba wstawić dodatkową diodę i jedną wymienić ? W sprawie pompki porostu robię z tego co pod ręką
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-11-24, 15:53   

Pompka ze spryskiwaczy nie działa jako zawór, w samochodzie jedynie pompuje do góry, więc grawitacja zapewni plamę w garażu.
Diody z zestawy AVT bardzo szybko się palą, temat był wałkowany przez kogoś budującego olejarkę na forum elektroda.pl i faktycznie dopiero taki zabieg przyniósł rezultaty. Ja wymieniam wszystkie jak leci na IN4007, a na wejście daję IN5408 (ale tylko dlatego, że mam tego cały worek) - w samym układzie to przerost formy nad treścią, w dodatku 5408 jest bardzo duża, niemal jak stosowane tam kondensatory, w dodatku mają zbyt duży przekrój wyprowadzeń, które się nie mieszczą do płytek. Tak wyglądał mój pierwszy skompresowany AVT1459 z 5408 (ponad 4 x mniejszy od oryginalnego)


W ogóle mam nasrane tych diod, ale pod kątem tych, co sami montują, a robią to po mocnym 4-paku i myli się plus z minusem (dwie centralki w ten sposób zjarane do mnie już wróciły, kolejnych już nic nie ruszy).

Dioda przy sterowaniu luzem potrzebna dlatego, że żarówka kontrolki wbitego luzu zamyka układ i na przeka 1/4 niku nagle pojawia się +12V, prąd przechodzi przez cewkę przeka 1/4 nika, która również zamyka układ i napięcie przechodzi w linii prostej do zasilania pompki/elektrozaworu i co powoduje jego otwarcie. Żarówka kontrolki luzu ma po prostu na stałe poprowadzone +12V i jedynie "czeka" na zmasowanie na czujniku, co łatwo sprawdzić - wystarczy wbić bieg, załączyć stacyjkę i zmierzyć napięcie pomiędzy zaciskiem na czujniku a masą (będzie pełne napięcie takie, jak na akumulatorze). Oczywiście żarówka wpięta w szeregu zmniejsza napięcie, ale to wystarczy - zdaje się, że będzie się cały czas świeciła.

Dioda na sterowaniu REL2 załatwia sprawę - jedynie wbicie luzu, czyli pojawienie się -12V powoduje przełączenie przeka 1/4 nika, a dokładniej przerwanie obwodu (w tym momencie olej nie poleci). Elektronikiem nie jestem, elektrykiem również i co się naszukałem problemu to moje :-x Najlepsze, że dwóch znajomych elektroników, jak i sprzedawca w sklepie elektronicznym (chyba się zna?) mówili, że dioda tutaj nic nie pomoże, choć na chłopski rozum być powinno inaczej :shock: No i sie mylili :-P
 
 
     
marizaga 
RD02


Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 233
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2013-11-26, 15:03   

hej, w temacie: gdzie podpiac sie zasilaniem elektrozaworu oliwiarki DIY, jesli chce miec zawor otwarty (zasilany) przy wlaczonej stacyjce? Najlepiej by pod plus podpiac sie w poblizu siodla. Ma ktos sprawdzone miejsce?

ps: na forum XJ600 prym wiedzie zasilanie elektrozaworu oliwiarki z przekaznika swiatel (czyli zapalisz swiatla = prad do elektrozaworu). Ja jednak w terenie nie jezdze zawsze na swiatlach, stad pytanie.
 
 
     
ArturS 


Wiek: 44
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 117
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-11-26, 15:16   

W terenie olejarkę należy wyłączyć, bo w inaczej zamiast pomóc, to psuje, bo olej+ziemia/piach = świetna papka ścierna.
Przykład zdawczej po 5tys.km polnych dróg (bez żadnej orki)


a wokół zębatki zdawczej dobrze ubita ziemia z olejem
 
 
     
maniek
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-26, 19:47   

dzięki za wszystkie wskazówki, jedno pytanko u jednego i drugiego Kolegi na załączonych schematach są 2 dodatkowe styczniki , po co ? Jeden jest w avt a drugi do pompki/zaworu a trzeci ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14