Chciałbym zaopatrzyć swój motocykl w podgrzewane manetki OXFORD. Czy ktoś z was posiada takie coś i czy nie ma problemów zasilaniem?
Moje wątpliwości wynikają z małej mocy alternatora stosowanego w NXach. Gdzieś wyczytałem że alternator ma moc 182W.
Mała kalkulacja:
światła pozycyjne 5W + 21W
wyświetlacz 10W
światła mijania 55W
światła drogowe 65W
to już jest 156 W
a dodajmy do tego kierunkowskazy 50W, sygnał d 1/4 więkowy ? 20W, Cewka zapłonowa ? 20W, straty na przewodach.
Manetki to około 45W. Więc słabo to widzę.
Przedwczoraj podczas nocnej przejażdżki zauważyłem, że jadąc na pełnym oświetleniu (postojówki, mijania, drogowe) podczas trąbienia na zwierzynę światła lekko przygasały.
Ostatnio zmieniony przez managa 2013-09-15, 11:57, w całości zmieniany 1 raz
pozycyjne to 2x5W na przod i tyl ale stop ma 21, drogowe swieca sie zamiast mijania wiec masz 65w wolne na kierunki i sygnal ktore uzywane sa sporadycznie wiec alternator i prostownik dadza rade, zaplon bierze moze z 6w.
Manetki mozna podpiac spokojnie.
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-15, 11:00
Mam manetki podgrzewane odziedziczone po poprzedniku. Na razie z nich nie korzystałem, więc trudno mi cokolwiek powiedzieć o ich użytecznosci. Może w chłodniejsze dni... Ale są podłączone i działają... Zauważyłem tylko, iż trzeba dość solidnie zamocować te manetki do kierownicy, inaczej się obracają (szczególnie rollgaz) i mogą się wyrwać przewody.. Patrz zdjęcie... Co do mocy kierunkowskazów, też miałem żarówki 2x21 W, obecnie zmieniłem je na 2x4 W - nota bene świecą z taką samą intensywnością o dziwo, więc jakby co, to można trochę przyoszczędzić mocy...
P8150318.JPG
Plik ściągnięto 148 raz(y) 1,1 MB
P8150319.JPG
Plik ściągnięto 154 raz(y) 1,14 MB
WROM [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-15, 11:19
ptasiu, Zastanawiam się nad montażem takich manetek Oxforda. Masz je jeszcze na motórze? jak z używaniem ich? jak z akumulatorem?
jaki masz sterownik? przyciski czy z pokrętłem?
jeśli chodzi o oszczędzanie mocy to proponuję zainwestować w żarówki ledowe. postój, wsteczne + stop i kierunki to koszt ok. 100 zł. A spadek zużycia mocy ZNACZNY
jeśli chodzi o oszczędzanie mocy to proponuję zainwestować w żarówki ledowe. postój, wsteczne + stop i kierunki to koszt ok. 100 zł. A spadek zużycia mocy ZNACZNY
Taniej wyjdzie przeka 1/4 nik z przełącznikiem i zrobić "światła dzienne", czyli za dnia świeci się jedynie przedni reflektor, a wszystkie inne nie. Przepisy na to zezwalają (za dnia oczywiście).
ptasiu [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-16, 08:06
WROM napisał/a:
ptasiu, Zastanawiam się nad montażem takich manetek Oxforda. Masz je jeszcze na motórze? jak z używaniem ich? jak z akumulatorem?
jaki masz sterownik? przyciski czy z pokrętłem?
Szczerze pisząc nie miałem okazji ich używać, po prostu nie czułem takiej potrzeby, a jak już zrobiło się chłodniej, to kabelki mi się poukręcały i tak jak pisałem, usunąłem całe ustrojstwo. Myślę, że to może sprawdzać się podczas wypadów turystycznych, a przy dzidowaniu po lesie to i tak g... dają, bo ręce latają wtedy wszędzie i nie nadążą się rozgrzać... Kiedyś tylko próbnie to uruchomiłem, ale działała tylko jedna manetka - nawet dawała radę...
Paweł [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-16, 15:08
Miałem grzane manetki (z pokrętłem) w swoim Varadero 125 i powiem, że bardzo fajna sprawa, pod warunkiem posiadania dużych (np. oryginalnych) handbarów. Fajnie podgrzewa całe dłonie i poprawia sprawność operowania klamkami w chłodne dni. Jedno co bym zrobił sam zakładając hotgripy to podłożyłbym pod lewą manetkę plastikową tulejkę, żeby ciepło nie szło w kierownicę, bo prawa ewidentnie lepiej dawała radę na rollgazie ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum