Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-08-19, 15:04
adiSLR650 napisał/a:
Ja sam jestem mechanikiem
adiSLR650 napisał/a:
Co to jest ten TPS na pewno nie ma nic wspólnego z mieszanką to urządzenie jest wstanie ustawiać przepustnicę nie sądze.
Throttle Position Sensor (TPS)
adiSLR650 [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-19, 20:43
Dobra skrót rozszerzony ale nadal nie wiem z czym jest to połączone? wiadomo nie jestem specem od tych gadżetów elektronicznych ale mam własny warsztat zajebisty
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-08-20, 05:46
Raviking, skąd ja to zdjęcie pamiętam .
Byłem po remoncie u Adriana (to właśnie On zmieniał mi opony) warsztat OK moto też chodziło elegancko ale przed remontem mówiłem Ci Adi że zostawić starą to możesz pod deklem czapki a nie pod głowicą. Może akurat się udało ale zawsze będą wątpliwości czy aby nie too właśnie jest powodem.
Damianel [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-20, 10:19
Ja uszczelek pod pokrywą nie wymieniałem już kilka lat po tym jak kupiłem nową i pocił się bardziej niż na starej trzeba ją tylko ładnie wyczyścić + sylikon i heja
Ile to 120zł za uszczelkę w porównaniu do ceny nowego tłoka i szlifu...
adiSLR650 [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-20, 11:04
No dobra ale co może się stać wiadomo że nie powinno się składać na starej ale co sprawdzę ciśnienie nie wiem jakie ma być 12bar coś takiego pewnie i jak będzie ok to zostawię narazie
Na pewno usczelka nie jest powodem kopcenie na czarno na wysokich obrotach olej spala się w innym kolorze tylko z rana na siwo kopci minimalnie. Jak zdejmowałem głowicę to uszczelka nawet się nie przykleiła a to parę razy już było
Ostatnio zmieniony przez managa 2013-08-20, 11:09, w całości zmieniany 1 raz
Na pewno usczelka nie jest powodem kopcenie na czarno na wysokich obrotach olej spala się w innym kolorze tylko z rana na siwo kopci minimalnie. Jak zdejmowałem głowicę to uszczelka nawet się nie przykleiła a to parę razy już było
Chociaz patrzac na ten slowotok, szczerze watpie czy takie cos jak serwisowka bedzie do ogarniecia. A juz nie daj boze po niemiecku
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-20, 12:40
Cytat:
W serwisowce jest napisane jakie ma byc...
Agathocles zawsze jesteś tak pomocny ?
O ile pamiętam to honda podaje ciśnienie 125kPa - oczywiście nx 650, ale seler powinien mieć podobnie a właściwie tak samo
Jak znajdę jaki jest limit to podeślę
Dobra już mam limit ciśnienia (sprężania) dla nx 650 z roczników 88'-89' wynosi od 10,5 do 12,5 kg/cm2
Damianel [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-20, 13:20
nx-rider napisał/a:
Dobra już mam limit ciśnienia (sprężania) dla nx 650 z roczników 88'-89' wynosi od 10,5 do 12,5 kg/cm2
Potem były jakieś zmiany w silnikach że tylko dla tych roczników podałeś?
I co do kopcenia na czarno to pewne to ssanie, może przepustnica się wytarła.
A jak ze spalaniem?
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-08-20, 13:36
Damianel napisał/a:
Potem były jakieś zmiany w silnikach że tylko dla tych roczników podałeś?
Serwisówka której używam jest na te właśnie lata więc je przytoczyłem. Nawet jeśli były jakieś zmiany i to na minus to po zrobieniu kapitalki góry silnika nie ma mowy aby ciśnienie było niższe niż limit czyli 10,5 i to przy założeniu że jeszcze nie wszystko się ułożyło (dotarło) jak trzeba bo potem powinno wzrosnąć
AdiSLR kilka pytań aby to uporządkować
- czy oprócz wymiany tłoka wraz ze szlifem wymieniłeś pierścienie? (w brew pozorom to nie jest głupie pytanie)
- na jaką wartość został dopasowany tłok 0,06 czy 0,07 a może na inną?
- ile masz zrobione km od remontu?
Damianel napisał/a:
I co do kopcenia na czarno to pewne to ssanie, może przepustnica się wytarła.
Pamiętam jak nie mogłem dojść do ładu z MZ 250 nie chciała palić, gasła nonstop ją zalewało. Rozbierałem ga 1/4 nik i nic nie wyglądało podejrzanie dopóki się nie zainteresowałem dla czego na przepustnicy od ssania jest jakiś minimalny czarny nalot, wtedy się okazało że jej uszczelniacz delikatnie się rozpuścił po latach eksploatacji - wystarczyło polerować przepustnice i wymienić oring - rezultat nie ten motor co przedtem.
Dlatego właśnie jak rozbierałem do czyszczenia ga 1/4 nik w nx delikatnie wszystko przepolerowałem i wymieniłem gumki.
Adi najpierw odpowiedz na moje pytania a wtedy może coś zaradzimy
adiSLR650 [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-20, 14:16
Tłok jest nowy pierścienie nowe nie wiem na jaką wartość jest dopasowany robiła to firma we Wrocławiu dopasowywali tłok firmy OMP. Sprawdzałem to ssanie było niedomknięte i jak odłączyłem linkę to wyra 1/4 nie sprężyna wciągła linkę głębiej była naciągnięta narazie nie je 1/4 dziłem wiele i nie mam licznika ale wydaje mi się że pali dużo szczerze to nawet bez filtra dymił i strzela aż w siedzenie waliło. Gumki ta od przepustnicy ssania wygląda ok
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-08-20, 14:41
adiSLR650 napisał/a:
tylko z rana na siwo kopci minimalnie
usczelniacze nie trzymają
adiSLR650 napisał/a:
Na pewno usczelka nie jest powodem kopcenie na czarno
z tym się zgodze,obstawiam na zasyfiony ga 1/4 nik.Masz dostęp do myjki ultradzwiękowej ?
Może skład mieszanki? jak śrubka? może nie ma na niej oringu ?
adiSLR650 [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-20, 15:28
Uszczelniacze nowe ssące ga 1/4 nik błysk tylko nie wiem co to jest przy ga 1/4 niku taka mała membrana ze sprężynką
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-08-20, 16:06
air cut,zawór powietrza ,rozbierałeś ? może założyłes odwrotnie ?
Uszczelniacze na wydechach dostają "popalić" w przenośni i dosłownie
ga 1/4 nik .JPG
Plik ściągnięto 131 raz(y) 589,63 KB
adiSLR650 [Usunięty]
Wysłany: 2013-08-20, 17:57
Kupiłem kiedyś uszczelniacze zaworowe jeden z nich spadał z zaworu prawego nie pomagało nawet zmiana storn ale postanowiłem założyć stare do dzisiaj je 1/4 dzi. Gdy uszczelniacz spadał to było wyra 1/4 nie widać że lał się olej po zaworze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum