Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
coraz większe zużycie oleju i wysoka temperatura silnika
Autor Wiadomość
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-08-13, 23:38   coraz większe zużycie oleju i wysoka temperatura silnika

I mój motorek chyba doczeka sie remontu ale tym czasem chce wlać olej mineralny 20 w 50 motula ( do tej pory 10 w 40 ) nie wiem czy nie spowoduje to jakiś perturbacji np zwiększenie ilosci nagaru czy temperatury pracy silnika . Jeśli macie jakieś sugestie na ten temat chetnie wysłucham. A sam opowiem jak moto sie zachowuje. :mrgreen:
 
 
     
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-14, 01:55   

wg mnie, zmiana SAE oleju niewiele pomoże, wszak każdy olej w rozgrzanym silniku jest rzadki :-) a coś mi się wydaje, że chcesz "gęstszym" olejem uszczelnić silnik :?: to jest trochę mylne pojęcie :-P

olej 20w50 lepiej sobie radzi w wysokich temperaturach, (jazda w upalne dni po terenie lub w korkach w mieście, gdzie chłodzenie nie jest zbyt dobre) olej taki zachowuje lepsze właściwości smarne od 10w40. Ale w drugą stronę, w temperaturach ujemnych, przy zimnym rozruchu lepiej sobie radzi 10w40 bo robi się mniej gesty pod wpływem ujemnych temperatur ;-)

Jeśli w Twoim silniku są zużyte uszczelniacze, to jaki byś olej nie wlał, i tak tamtędy będzie uciekał ;-) podobnie zresztą w przypadku cylindra z tłokiem

jeszcze wrócę do oleju 20w50

Ja po remoncie silnik docieram na mineralu 20w50, na dniach czeka mnie kolejna zlewka oleju mineralnego i finalnie przechodzę na półsyntetyk też 20w50 :-) w sumie producent zaleca 10w40, ale jak wiadomo, te silniki mocno się nagrzewają, to czemu by im troszkę nie pomóc wlewając do nich olej dobrze radzący sobie w wysokich temperaturach :-)
 
     
Radekmoto3 


Wiek: 37
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 183
Skąd: Czarnowąsy
Wysłany: 2013-08-14, 20:11   

Ali osobiście od poczatku roku jeżdze na motul 3000 20w-50 i motor pracuje jak na moje ucho ciszej innych zmian nie zauważyłem.,gęstość po rozgrzaniu się silnika na dotykpalcami bez różnicy.Wcześniej lałem 10w-40 póżniej 15w-40 no i teraz 20w-50 cena takiego oleju na allegro to 100zł z przesyłką za 4l..
 
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2013-08-14, 22:08   

dzięki , właśnie tego typu refleksje mnie interesują . Polatam do końca sezonu na motulu 3000 20 w 50 a w zimie zdejme głowice i pomierzę przy okazji wymienię rozrząd.
 
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-15, 10:10   

Ja ze względu na upały zalałem motula 300v 15w40 i powiem że na zimnym silniku rozrząd pracuje głośno przez jakieś 2-3min potem już ładnie i cichutko mruczy.
 
     
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-15, 12:14   

Damianel napisał/a:
Ja ze względu na upały zalałem motula 300v 15w40


Damianel, ale ten olej w upalne dni zachowuje się niemal identycznie jak zlecany 10w40. Im wyższa liczba po literce W tym olej lepiej sobie radzi w wysokich temperaturach, np ...w40 , ...w50 , ...w60. Natomiast im wyższa cyfra/liczba przed literką W to oznacza odporność oleju na niskie temperatury, np 0w... , 5w... , 10w... , 15w... , 20w... odporność w sensie, że w bardzo niskich temperaturach olej 0w... będzie rzadki a 20w... wyra 1/4 nie gęstszy ;-) a wiadomo, w zimie zależy nam żeby olej w silniku był rzadki, aby ładnie się rozbryzgiwał i zapewniał smarowanie od razu podczas zimnego rozruchu, a olej gęstszy niestety musi złapać trochę temperatury żeby zrobił się rzadki... .

Zatem podsumowując dywagacje o SAE oleju, jeżeli jest lato, temperatury często sięgają ponad 30 stopni, a my chcemy żeby nasz silnik który sam z siebie lubi się mocno nagrzewać miał zapewnione maksymalne smarowanie w upalne dni, to można zalać olej który właśnie jest stworzony do użytkowania w takich warunkach czyli ...w50 , ...w60 ;-)
 
     
Damianel
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-15, 15:11   

Ahaa widzisz niewiedza z mojej strony :-? teraz oleju nie będę zmieniał bo już zrobiłem na nim 500km chociaż wiadomo mógłbym ten zlać i zostawić na jesień zimę a teraz zalać odpowiedniejszy...
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-08-15, 15:52   

Alibaba kolejną wymianę robię na Motul 5100 ester 15w-50. Poniżej właściwości oleju:

5100 4T 10W-40
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.871
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 89.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.82 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 157
Pour point ASTM D97 -33°C / -27°F
Flash point ASTM D92 226°C / 438.8°F
TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g

5100 4T 10W-50
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.873
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 118.3 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 17.73 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 168
Pour point ASTM D97 -39°C / -38°F
Flash point ASTM D92 218°C / 424°F
TBN ASTM D2896 8.2 mg KOH/g

5100 4T 15W-50
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.877
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 138.7 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 18.3 mm²/s
Viscosity Index ASTM D2270 148
Pour point ASTM D97 -30°C / -22°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449°F
TBN ASTM D2896 7.5 mg KOH/g



Dla zobrazowania tego co powiedział michal_dr350, dodaje rysunek z charakterystyką lepkościową oleju SAE 10w-40. Na wykresie widoczna jest zmiana lepkości oleju (10W, 40 i 10W40) wraz ze wzrostem temperatury.

charakterystyka lepkościowa oleju SAE 10W-40.jpg
Plik ściągnięto 83 raz(y) 345,93 KB

 
 
     
michal_dr350
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-15, 18:07   

Damianel napisał/a:
teraz oleju nie będę zmieniał bo już zrobiłem na nim 500km chociaż wiadomo mógłbym ten zlać i zostawić na jesień zimę a teraz zalać odpowiedniejszy...


zostaw tak jak jest ;-) nic się nie stanie, a na zimę wlejesz sobie 10w40 i będzie ok, przeje 1/4 dzisz zimę (oczywiście jeśli je 1/4 dzisz zimą, bo ja lubię poje 1/4 dzić po śniegu na ośrubowanych oponach :mrgreen: ) poje 1/4 dzisz wiosną i akurat nadejdzie czas na zmianę oleju przed latem, a na lato to już sam zadecydujesz, czy dedykowany 10w40 czy może 20w50 lubiący wyższe temperatury

Cytat:
rysunek z charakterystyką lepkościową oleju SAE 10w-40. Na wykresie widoczna jest zmiana lepkości oleju (10W, 40 i 10W40) wraz ze wzrostem temperatury.


Fajny wykres :idea: , widać na nim jak na dłoni uniwersalność oleju całorocznego, w tym wypadku 10w40, swoją droga to nie wiem, czy można kupić olej typowo letni lub typowo zimowy :roll: dawno takich nie widziałem w sklepach czy na stacjach benzynowych, jutro będę w sklepie motoryzacyjnym to z ciekawości zapytam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14