Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
ZMiana kół, czy ma sens?
Autor Wiadomość
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-11, 08:51   ZMiana kół, czy ma sens?

Chciałbym zasięgnąć Waszej rady, coraz aktywniej dojrzewam do mocniejszego offu, ale mam dylemat związany z oponami. Mam kostkę nówencję, chciałem kupić felgę i zamieniać z szosówką całe kompletne koło. Potem pomyślałem, że w zasadzie to trza mieć kompletne koło, łącznie z zębatką, tarczą hamulcową itp. Mam obawy, jak będą zachowywać się np. klocki hamulcowe, łańcuch po takiej zmianie koła, jak będę zmieniał np. raz w tygodniu koło, by sobie poje 1/4 dzić po lasach, to nie zdążą się ułożyć, a jak już się ułożą to zmiana. I wychozi na to, że będzie kiepsko hamował. Łańcuchowi też podobno nie służy częsta zamiana zębatek, na jakich pracuje... Marna perspektywa... Poza tym koszt tego kompletu jest dość spory i wychodzi na to, że dołożywszy nieco można za to kupić niedrogo jakąś "padlinę" do jazdy po lasach, której nie żal położyć w bagno, no i nie trza wymieniać kół. Poza tym troszkę mi żal mojej ładnej, kochanej krówki na zwiedzanie krzaczorów... Jak sobie radzita? Pozdro...
 
     
Habit
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-11, 16:48   

Jak żal utopić krówkę w błocie, to kupować "padlinę"...Z drugiej strony za 500zł nie kupisz nic co pojedzie o własnych siłach... Ja swoją felgę z zębatką i tarczą sprzedałem za 250zł.. Myślę że za podobne pieniądze uda się wyrwać kompletne koło, a przekładka zajmuje 10min. Co do łańcucha to nie sądze żeby coś się z nim stało, hamulec natomiast chyba nie jest używany aż tak często....
Ale ja się nie znam bo swojego sprzęta topie dwa razu w nmiesiącu:))
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-07-11, 18:17   

jak na tyl zalozysz kostke to ci przod zacznie bardziej uciekac ;-)
hamulec bedzie robił tak jak mowisz ale ja nie czułem żadnych problemów z tym

ja przerabiałem temat mocnego offu i jeśli nie chodzi ci o utwardzone drogi leśne to najlepiej mieć domina i coś do lasu :lol:
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2012-07-11, 19:05   

też rozważałem taką alternatywę , jednak skłaniam się do opon które dają mozliwości w terenie i na czarnym . Jeżdżę na tkc 80 i jestem b zadowolony w terenie spoko dają radę na twardym trzymają . Jedyny problem to dosyc szybkie zuzycie ale i tak liczyłem się z wymianą tylnej opony raz na sezon.ptasiu, a do lasu i w błoto prędzej czy pó 1/4 niej wjedziesz a najprzyjemniej z drogi wpaść do lasu i przy okazji zaliczyc jakies błotko a pó 1/4 niej znowu w drogę i to jest to więc koło musiał byś wozic w plecaku :mrgreen:
 
 
     
Kubeko 
GÓRAL ŻYWIEC


Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 512
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2012-07-11, 20:44   

temat przerobiłem do cna!!!
Mam te same problemy co Wy, ale mam również dwa kompletne koła na tył, z myślą o selektywności on i off.... początkowo na jednym e-09 a na drugim metzeler tourance..
ale życie jest zaskakujące, ani razu nie zmieniłem koła z tyłu! i na obu mam e-09!!!!!
jak się je 1/4 dzi tak się ściera, dodam że na mojej pierwszej e-09 zrobiłem 6kkm i dalej przebiegu jej przybywa...
bardziej martwi mnie przód c17, jak tył e-09...
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2012-07-17, 23:33   

Kubeko, dać mu wódki, tył e09 to chyba najlepsze co można do dominatora wybrać na szosę i teren..

Daje radę w lesie, a na szosie też można dosyć szybko po winklach pośmigać i nie mówię tu o 100km/h na autostradzie , tylko 130km/h na solidnych złożeniach. To jest ten z niewielu kompromisów, który się dobrze sprawdza
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2012-07-18, 22:35   

zgadzam się, też e09 założę teraz jak sahara się skończy, ale i tak mam drugi tył z c02;P
dlaczego? to wiedzą tylko ci którzy się na c02 przejechali w offie;) przekładka 10min (już nawet nic nie podkładam pod moto tylko o mur opieram kierę;P
z Kubeko się zgodze, że przód gorzej, no bo dwa komplety całe to chyba ekstrawagancja a c17 (teraz zakładam) na czarnym to tak sobie...

aha i nie zgadzam się, że przód ważniejszy - wszystkie off na razie z przodu na wytartych saharach zrobiłem ;) trzeba się tylko nauczyć je 1/4 dzić coby bez uślizgów i tyle;P bez tyłu natomiast nie ruszysz i tyle (kłodzka to pokazała najdobitniej;)
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2012-07-26, 22:12   

a co myslicie o E09 dakar jest droższa tylko o 30 pln podobno ma lepszy bieżnik i jest trwalsza

A może o tym w temacie o oponach? ;)
Ostatnio zmieniony przez managa 2012-07-27, 07:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-08-18, 18:45   Re: ZMiana kół, czy ma sens?

ptasiu napisał/a:
... w zasadzie to trza mieć kompletne koło, łącznie z zębatką, tarczą hamulcową itp. ...


Dziś mnie naszło żeby mieć drugą parę kółek w ciężki teren.

Zębatki nie trzeba nowej bo ją da się przekładać bez problemu z koła na koło.
Co do hamulca to wydaje mi się że klocki są na tyle małe, że po jednym hamowaniu się ułożą - zresztą w terenie cały czas błoto i piach w nich siedzi więc małe zmartwienie moim zdaniem.
 
 
     
ptasiu
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-18, 22:31   

Dzięki Alibaba, chyba przekonałeś mnie swoimi argumentami (wożenie koła w plecaku:-), trochę też szkoda mi czasu i może jestem zbyt leniwy na zmiany kół, a poza tym, no cóż, kiedy przyjdzie ochota właśnie zjechać z drogi na ścieżynkę, to co, zmieniać w rowie koło, które "miałem" w plecaku? Spróbuję te tkc 80 reklamowane przez Alibabę....
 
     
Alibaba 
Pan Alibaba


Wiek: 66
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 2131
Skąd: Hornówek
Wysłany: 2012-08-19, 21:21   

Będziesz zadowolony , bo na asfalcie czujesz sie pewnie i w terenie spoko daja radę , teraz na próbę wziałem e 09 dakar a z przodu zostawiam tkc
 
 
     
cubiacus 
Husky TE 310


Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2011
Posty: 932
Skąd: Łódź - Kraków
Wysłany: 2012-08-19, 22:13   

a ja na cięzki off mam c17 i c02 - lepszego kompeltu nie ma;

na codzień zmianiam koło i będę miał e09 (może dakar, zobaczymy co Ali powie;) a przód c17;P naprawdę dająradę na czarnym, spokojnie się w zakręt kładziesz i i nie schodzi tak szybko, chyba że ktoś nadużywa przedniego hamulca na czarnym :-D
 
     
selmen
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-20, 06:30   

Witam, nie znalazłem gdzie indziej to zapytam w tym poście, żeby nie zakładać nowego:
czy tylne koło w Dominatorze jest takie samo jak w Transalpie- chodzi mi o wersję z tarczą. Kolega ma Transa i nie może znale 1/4 ć koła a te od Dominy wyglada identycznie...


koło jest takie samo, przynajmniej takie jak w transie 600 z tarczą
 
     
Y3tson
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-27, 00:21   

A ja tak zapytam z innej beczki.

Czy próbował ktoś przypasować do Domina jakieś 16/17calowe koła? Chodziło by mi o uzyskanie pseudo supermoto. Od czego można by próbować?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-06-27, 05:55   

bezproblemowo podchodza 17" z fmx'a
na forum jest kilka SM wiec popytaj wlascicieli
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14