Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
OLEJE DO DOMINA/STAN/DOLEWKI
Autor Wiadomość
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-01-19, 15:11   

MaciekTOS napisał/a:
Jakie mogą byś skutki przejścia z półsyntetyka na syntetyka o tych samych wartościach 10w40 dodam że nieświadomie , lałem orlen 10w40 ten najzwyklejszy a teraz wlałem valvoline syntetyka 10w40

Nogą wyskoczyć jakieś nieszczelności, możesz zauważyć większe zużycie oleum (ucieczka przez pierścienie - jak wyklepane).
Ogólnie dla układu korbowego i skrzyni super bo bardzo dobrze "przywiera" do powierzchni i jest odporniejszy na wyższe temperatury w stosunku do mineralnego, półsyntetycznego.
Z powodu powyższych + możesz odczuć mniej pozytywną różnicę na sprzęgle (mokre) - chyba, że z przeznaczeniem do motocykli.
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-01-19, 17:03   

Cytat:
Jakie mogą byś skutki przejścia z półsyntetyka na syntetyka o tych samych wartościach 10w40 dodam że nieświadomie , lałem orlen 10w40 ten najzwyklejszy a teraz wlałem valvoline syntetyka 10w40


nie ma skutków poza lżejszą kieszenią
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-20, 16:42   

Drążę z jednym użytkownikiem ten temat bo pojawiły się nieporządane skutki , zawsze lany był półsyntetyk a wlałem syntetyka , po czym pojawiły się przepocenia i lekkie nieszczelności i nasuwa się teraz pytanie co zrobić , teoretycznie sprawa wyjaśniona ale co zrobić wg was żeby nie było wycieków .Dodam że silnik po zrobieniu sprzęgiełka rozrusznika odpaliłem tylko na jakieś pół godziny i zrobiłem kółeczko po podwórku .
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-01-20, 17:31   

Bez przesady. Po pół godzinnej je 1/4 dzie nic by się nie pociło z winy zmiany oleju i to jeszcze o tych samych parametrach czyli 10w40.
 
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2013-01-21, 17:14   

Zalałem kiedyś do xr po remoncie silnika zamiast półsyntetyka 10w40 na którym je 1/4 dziła zaj#$%ście full syntetyk 10w50. Po tej akcji musiałem szlifować okładziny sprzęgła (po zabiegu je 1/4 dzi do dziś) bo się wyślizgało. Olej znikał z silnika w mgnieniu oka. A sam silnik chodził głośniej (co nie jest jakimś problemem). Wniosek wyciągnąłem taki że do tych silników nie służy full syntetyk i lepiej lać to co instrukcja zaleca. Bo można sobie więcej problemów niż to warte narobić, a po kieszeni też taki syntetyk czuć i to ostro.

Ja zrobiłem tak, że poczekałem aż sie spali ten super mega świetny olej do minimum i wymieniłem spowrotem na 10w40 semisyntetyk. Akcja kosztowała mnie 120zł no i robienie sprzęgła.

Więc jak komuś przyjdzie taki eksperyment robić to niech sobie z głowy wybije
 
     
MaciekTOS
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-21, 17:23   

wojtekk napisał/a:
Bez przesady. Po pół godzinnej je 1/4 dzie nic by się nie pociło z winy zmiany oleju i to jeszcze o tych samych parametrach czyli 10w40.


No widzisz a jednak adziad też tak miał , tylko wiesz ja nie wlałem specjalnie tego syntetyka tylko pomyłkowo można powiedzieć nieświadomie i w kilku miejscach są zapocenia sprzęgło jak na razie okej , jedziłeś na tym oleju dalej do następnej wymiany ? Ja to bym wolał zmienić i tak też zrobię .Też uważam że półsyntetyk w zupełności wystarczy i nigdy już nawet nie pomyślę o syntetyku ;-) a potem wlałeś półsyntetyka i było wszystko okej ?
 
     
adziad 
ekwilibrysta


Wiek: 42
Dołączył: 24 Lut 2011
Posty: 1729
Skąd: Klasztor Szaolin
Wysłany: 2013-01-21, 19:22   

Przejechałem ostrej jazdy z 500km i wciągnął mi tego syntetyka z litr. Nie widziałem sensu dolewać, więc wymianiłem na 10w40 moto 4t orlenu, na którym je 1/4 dziłem przez 20kkm dominatorem i zanim zalałem syntetykiem też xrką. Zrobiłem sprzęgło (opis na forum) i teraz śmiga normalnie wszystko. Pije oleju standardowo, pali normalnie...

Ja bym na Twoim miejscu postąpił tak samo, wyje 1/4 dził do minimum miarki, potem zmienił
 
     
Leo Minor
[Usunięty]

Wysłany: 2013-03-22, 14:32   

może nie będę oryginalny i zapytam jak totalny laik. : co ile km wymieniacie olej w swoich maszynach??




Post przeniesiony z OLEJ - testy, publikacje, artykuły. - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-22, 23:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Raviking 
Ravson


Wiek: 104
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 2522
Skąd: z Polski
Wysłany: 2013-03-27, 19:42   

Wymieniam co 1500/2000 km,taka średnia pomiędzy NX a XR :-P
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
Wysłany: 2013-06-10, 06:23   

Mam taki dylemat.
Od zeszłego sezonu jeżdżę na oleju ELF MOTO 10W40 (olej wymieniony razem z filtrem).
Teraz stukęło mi już ok 2,5 kkm i chciałbym zalać MOTULEM też 10W40. Czy powinienem też wymienić filtr ?? Z tego co pamiętam filtr wymieniam co drugą wymianę oleju (ok 6kkm). A może tylko jakoś przepłukać układ olejem przed zalaniem ??
 
 
     
managa 
Pani Administartor


Wiek: 34
Dołączyła: 30 Sty 2011
Posty: 3704
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2013-06-10, 07:01   

Już odpowiedziałam na SB, że chyba możesz nie wymieniać filterka, wg mnie nic się nie stanie jak założysz stary, ale nowy to wydatek 10zł i śpisz spokojnie :P

To ja mam takie pytanie: Da się jakoś wymienić filterek, a dokładniej oring na dekielku, bez spuszczania oleju?
 
 
     
Bolo 
BoloLoLo


Wiek: 43
Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 829
Skąd: Szczygłowice
  Wysłany: 2013-06-10, 07:03   

Chyba musiałabyś położyć moto na boczku
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-06-10, 08:58   

Bolo napisał/a:
...Czy powinienem też wymienić filtr ?? Z tego co pamiętam filtr wymieniam co drugą wymianę oleju (ok 6kkm). A może tylko jakoś przepłukać układ olejem przed zalaniem ??

Wymień, w tym typie silnika lepiej mieć jak największą przepustowość na filtrze.

managa napisał/a:
...To ja mam takie pytanie: Da się jakoś wymienić filterek, a dokładniej oring na dekielku, bez spuszczania oleju?

Teoretycznie zawór za pompą (check valve) powinien nie przepuszczać oleju na filtr i wymiana na stojąco. Praktycznie nie sprawdzałem :mrgreen: , więc jestem ciekaw co by z tego wyszło. Albo tak jak Bolo napisał - na boczek.
 
 
     
qbaM
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-23, 17:04   

Czy wymieniacie co sezon filtr jak jest <3000-3200km przejechane?

Czy mozna dolewac olej innego typu?
W zeszlym roku chyba 10W40 lub 15W40 wlewalem, w tym roku niedawno dolalem 650ml (mialo byc 500ml, ale troche przelalem) 10W40.
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-06-24, 15:09   

Cytat:
Czy wymieniacie co sezon filtr jak jest <3000-3200km przejechane?

ja napewno nie, co najwyzej dmucham kompresorem od srodka :)

olej to olej, domin na wszystkim smiga :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13