A więc tak: Kupiłem NX500 z 93r Moto jest uszkodzone mianowicie zagineła kompresja (jakaś tam słaba jest,bo się odzywa)
Jutro biore pacjenta na operację i zobaczymy co go boli.........
Na start mam kilka pytań:
-jakie są średnice tloków do 500-tki
-gdzie nalepiej (najtaniej) zaopatrywać się w części do tego konkretnego modelu
-XBR500 to chyba ten sam silnik?
-jaki może być koszt naprawy zakładając najgorszy scenariusz (tłok,szlif,głowica,etc)
O wszystkich postępach prac będę informował w tym wątku i po cichu liczę na wsparcie z waszej strony
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-05-31, 21:25
Jak już kilka osób pisało prawdopodobnie silnik taki sam jak w 650 więc najlepiej zapodać cylinder z 650 z tłokiem. Koszt tłoka 350 zł pojawiły się chyba firmy OMP raczej mało znana i około 500-600 wossner. szlif w granicach 60-100zł
Powiedziałbym tak
OPTYMISTYCZNIE
Szlif, honowanie, tłoczysko kompletne, dobra UPG, niekoniecznie dobre pozostałe uszczelki, olej mineralny na dwie docierki, olej docelowy (full lub semi), trzy filtry powietrza. Teoretycznie można zamknąć się poniżej 600-700zł.
MNIEJ OPTYMISTYCZNIE
j/w + mały remont głowicy. Tak było u mnie w XT 600 i w remont góry poszło ok 1200zł
PESYMISTYCZNIE
j/w + problemy z korbą, więc kolejne kilka stówek w plecy
UPG warto wrzucić przynajmniej ze średniej półki (athena). Mi tani chiński szit puścił po 40km jazdy, a przy montażu ni w cholerę nie pasował jak należy i przycinał uszczelki na kanałach olejowych. Olej na docieranie ma być tani, mineralny. Po dotarciu co kto lubi. Ja zalałem połówką 15W50, teraz chyba przejdę na full.
Gdzie po części? Może do mnie? Z chęcią pomogę wszystko nabyć po taniości Ważne, żebyś cylindra nie oddał byle partaczowi, niech będzie to sprawdzony zakład. Najpierw cylinder do zakładu i niech się wypowiedzą jaki ma być kolejny nadwymiar.
Africa [Usunięty]
Wysłany: 2013-06-02, 11:30
OMP z tego co wiem, to wossner, tylko sygnowany przez Olka - mam teraz założony, a różnica w cenie duża. Też brakło mi kompresji - potrzebny był właśnie szlif i nowy tłok. Do tego jeszcze cholerny dekompresator jednocześnie zaczął się blokować (drugi z kolei).
Vikis [Usunięty]
Wysłany: 2013-06-02, 15:09
Gdzieś tam głęboko w duszy mam cichą nadzieje,że to tylko dekompresator
Ale znając życie poleci wszystko
Niestety wczoraj nie udało mi się nawet zerknąć co siedzi pod pokrywą,ale wiadomo rodzina itd.
Vikis [Usunięty]
Wysłany: 2013-06-03, 05:08
Ok, wczoraj udało mi się zdjąć pokrywę (nie wytrzymałem ) i jest już pierwszy wydatek: Totalny brak dekompresatora! więc trza rozbierać dalej..... Dobra wiadomość jest taka,że wszystkie dzwigienki,wałek, etc wyglądają jak nówki
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-06-03, 08:08
Vikis, no to masz powody do radości jak wszystko gra.
Masz zaspawany otwór olejowy w miejscu dekompresatora?
Vikis [Usunięty]
Wysłany: 2013-06-03, 08:53
Przyznam się szczerze,że nie zwróciłem na to uwagi (była 22:)) i wszystko tak na szybko,ale dzisiaj mu nie odpuszczę.....
Czy się cieszyć? Sam nie wiem,bo pokrywa zdjęta,zawory zamknięte a podczas kręcenia moto dalej nie ma komprechy....
EDYT: 11:16
Zadawałem to pytanie już wyżej,ale zapytam raz jeszcze:
Czy ktoś może potwierdzić (lub zaprzeczyć) że w XBR 500 jest ten sam silnik? Bo z tego co widzę dostęp do części silnikowych NX 500 jest praktycznie żaden (albo zle szukam)
Chodzi głównie o uszczelki,tłok,pierścienie ogólnie o górę silnika,bo rozumiem,że dół jest ten sam co w NX650?
Poratujcie Panowie
Scaliłem posty - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-06-03, 10:41, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-06-03, 10:25
Ktoś już pisał, że wszystko to samo za wyjątkiem cylindra i tłoka jak w 650.
Poczytaj sobie posty kolegi Cezary on ma xbr i zęby zjadł na przeróbkach z NX-em.
Najlepiej napisz do niego na PW.
Cezary [Usunięty]
Wysłany: 2013-06-20, 17:59
To ja sam się odezwę. Nie mam doświadczenia z NX 500. Ale z opisu modelu wynika, że skok tłoka i jego średnica są jak w XBR. Zatem dół nie jest jak w NX 650 lecz właśnie jak w XBR, co w szczególności dotyczy wału korbowego - MA O 7 MM KRÓTSZY SKOK. Być może przeciwciężar wału jest nieco mniejszy, ale to różnica do pominięcia. Nie ma też kopniaka (ale da się zamontować) i inna może być skrzynia biegów (ale też wymienna z innymi silnikami RFVC).
Silnik ma spory potencjał. Można go przerobić na sześćsetę z dużą kompresją. Miałem taką w tym roku przez pewien czas. Potrzeba tłoka, cylindra i uszczelki głowicy od NX 650. Reszta zostaje ta sama co była.
Mam akurat wszystkie części.
Dekompresator można pominąć (ale jeśli taki jak w NX 650 to też mam), XBR nie ma go z założenia i rozrusznik sobie radzi.
Serwisówki do NX 500 akurat nie mam, ale jest w dziale manuale:
http://hondadominator.pl/...tion=file&id=22
Gdyby co, to służę radą i częściami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum