Wysłany: 2012-04-10, 21:51 terkotanie na zimnym silniku
Po uruchomieniu silnika słychać terkotanie przypominające głuche ocieranie łańcuszka rozrządu . Zapchany lub zanieczyszczony filterek oleju w ramie może być przyczyną takich odgłosów ? , może utrudniony napływ oleju z ramy powoduje przez ok 1 -2 min brak smarowania łańcuszka , potem wszystko cichnie . Jeszcze jedno , poziom oleju w ramie po nagrzaniu jest taki sam lub wyższy niż na zimnym . Wcześniej zanim ujawniło się terkotanie , olej czasem spływał do silnika z ramy i utrzymywał się w dolnych granicach bagnetu , obecnie ciągle utrzymuje się w granicach max . Filtra siatkowego w ramie jeszcze nigdy nie czysciłem a czeka mnie 2 wymiana oleju , mój przebieg prawie 36 kkm
Alibaba, w jakich temperaturach odpalałeś moto kiedy się pojawiły te odgłosy?
Przy najbliższej okazji ściągania prawego dekla, sprawdziłbym check valve (zawór zwrotny) pompy. Jeżeli on by się zacinał to mógłby stwarzać dodatkowe opory pompie lub po zgaszeniu pozwalałby na powrót oleju z filtra. - to tylko domysły.
Przy niższych temperaturach jak uruchamiam terkocze coraz dłużej , po ok 1 minucie ten odgłos powoli zanika . Słyszałem podobne terkotanie u Kubeko na Kłodzkiej w zeszłym roku ale u niego bardzo szybko ten odgłos zanikał. Doszedł mi jeszcze jeden problem , często gaśnie przy zatrzymywaniu jak zchodzi z obrotów , czasem słyszę takie cmoknięcie i gasnie strasznie mnie to wk..wia .
Przy niższych temperaturach jak uruchamiam terkocze coraz dłużej , po ok 1 minucie ten odgłos powoli zanika . Słyszałem podobne terkotanie u Kubeko na Kłodzkiej w zeszłym roku ale u niego bardzo szybko ten odgłos zanikał.
Kiedy ostatnia wymiana oleju była? Może filtr już zapchany i przy większej lepkości ma większy opór, a w naszym układzie nie ma zaworu obiegowego - chociaż może być to inaczej rozwiązane (dowiem się jak pomierzę dekielek filtra )
Alibaba napisał/a:
Doszedł mi jeszcze jeden problem , często gaśnie przy zatrzymywaniu jak zchodzi z obrotów , czasem słyszę takie cmoknięcie i gasnie strasznie mnie to wk..wia .
Wiek: 41 Dołączył: 06 Mar 2012 Posty: 874 Skąd: Żywiec
Wysłany: 2013-03-07, 11:14
Alibaba jest jeszcze jedna możliwość - kiedy ostatnio sprawdzałeś luzy zaworowe ?
cmokanie i gaśnięcie o którym piszesz miałem kiedyś u siebie - okazało się że luzy mi się rozjechały totalnie
niewłaściwie ustawione zawory mogą też powodować różne d 1/4 więki - po nagrzaniu moto zmieniają się luzy i d 1/4 więki zanikają (TEORIA)
Tak czy inaczej potrzebujesz dosłownie chwili oraz szczelinomierza aby to sprawdzić - myślę że warto to zrobić zanim rozbebeszysz silnik
fiacik69 [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-07, 14:40
dobze ze przeczytalem przy okazji wyczyszcze filterek w ramie
zaworki ustawiam co 3 tysie przy każdej wymianie oleju , terkotanie = mozliwe ze filterek w ramie do którego nigdy nie zaglądałem . nie odpowietrzałem też układu olejowego po wymianie oleju ale słyszałem że sam się odpowietrza. Czy jest jakiś sposób na oczyszczenie filterka przy ramie bez spuszczania oleju ?
terkotac moze zanim pod czapka zrobi sie wiecej oleju i splynie po lancuszku
nie ma potrzeby odpowietrzac cokolwiek, jak ktos chce to duzo latwije po prostu nalac oleju do polowy komory fitra jak motor stoi na podnozce pochylony
zeby wyczyscic bez spuszczania to musilbys ali motor postawic jak rower do naprawy - kierownicą na ziemi i kolami do gory
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum