Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2011-04-03, 17:21 REGULACJA ZAWORÓW KROK PO KROKU !
RD02/Japonia 0,10 ssące 0,12 wydech
RD08/Włoch 0.10 ssące 0,10 wydech
Regulacja wg serwisówki co 6 tys.km NA ZIMNYM SILNIKU
zawory ssące to te bliżej ga 1/4 nika,
wydechowe to te bliższe kolekotra wydechowego
korki proponuje odkręcać porządnymi kluczami oczkowymi albo nasadowymi rozmiar 24
instrukcja Żuczka :
zuczek 38 napisał/a:
w czterosuwach jest tak że na jeden cykl pracy przypadają dwa obroty wału więc nie ustawiałeś zaworów w cyklu sprężania tylko w cyklu poczatku ssania kiedy to zawory ssące się otwierają , a wydechowe zamykają , musisz ustawić tak wał żeby górne położenie tłoka było zaraz po zamknieciu się zaworów ssących , po 2 jak już będziesz miał juz prawie ustawione to musi być charakterystyczne cyknięcie dekompresatora to będzie świadczyło o jego zamknięciu i położeniu tłoka w pozycji do ustawiania zaworów . To tak pokrótce Więc jeszcze raz !!!!
kręcisz wałem chyba w lewą stronę najlepiej wbić bieg i jak motor jedzie do przodu to znaczy że w dobrą stronę kręcisz krecisz i obserwujesz zawory jak zawory wydechowe będą poruszały się w dół to znaczy że tłok idzi
e na dół , kręcisz dalej zawory ssące się zamykają tłok jest na dole i zaczyna się sprężanie kręcisz dalej aż pojawi się w okięku kontrolnym znak T , tuż przed znakiem powinien odbić dekompresor co usłyszysz , i wtedy ustawiamy zawory , po ustawieni przekręcasz wałem dwa razy i jeszcze raz kontrolujesz , jak przekrecisz raz to zawory nie bedą miały luzu bo akurat się wydechowe zamykają a ssące otwierają .
Pozdrawiam i życzę miłego ustawiania
do ustawiania potrzebne są klucze 24 do nakrętek zaworów 14 i wkrętak do ustawiania zaworów i szczelinomierz dwa imbusy 10, 6 do pokrywy alternatora żeby odsłonić wał i znak kontrolny, do krecenia wałem nasadowa chyba 17 . ?ciagamy osłony i zbiornik , odkręcamy nakretki zaworów , imbusami odkrecamy dwa korki w pokrywie silnika z lewej strony . reszta w linku wyżej co do ustawiania . zawory reguluje się 14 najlepiej oczkową trzeba poluzować nakrętkę wkretakiem poluzowac dzwigienkę wsadzić szczelinomierz między dzwigienkę i zawór i regulować wkretakiem do fazy aż szczelinomierz będzie się wmiare ciężko przesówał wtedy przy trzymać wkrętak i dociągnąc nakrętkę mocnooooo , powtórzyć jeszcze trzy razy i już po kłopocie , jak byście chcieli odpalić to zakręcie korki w pokrywie bo strasznie olej wyrzuca hahaha.
Życze miłej regulacji
to kilka moich postów co do ustawiania zaworów może sie przyda
Po dokonanej regulacji :
madart napisał/a:
przekrec ze 2 razy, potem ustaw na znaki jescze raz i sprawdz luzy :)
wojtekk napisał/a:
Pokręć na sucho ręką kluczem kilka razy jak idzie bez oporu nic nie blokuje chwilowo to pokręć rozrusznikiem bez świecy jak już się upierasz i tez nasłuchuj. sprawd 1/4 jeszcze raz luzy zakręć korki i odpalaj.
Ostatnio zmieniony przez Raviking 2013-03-20, 18:03, w całości zmieniany 11 razy
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2011-05-29, 20:28
luzy luzami, jaki ma być opór przy wyciąganiu listka szczelinomierza ?
we włochach po 0,1 ssące i wydech
opór ma być taki żeby był. nie super ciasno ani nie luzno, po prostu zeby bylo czuć
tak jak powiedziales lepiej ustawić lu 1/4 niejsze
a regulują ci co nie mieli przez lata regulowane, bo ja jak swoje sprawdzam co kilka tysi to są z reguły całkiem ok
klepią i sie już przyzwyczaiłem
te punkty czyli kreski są na pokrywie magneta i magnecie, pod mniejszą nakrętką na imbus
pod większą jest miejsce do kręcenia wałem, klucz 17
Mrsocjopata [Usunięty]
Wysłany: 2012-03-05, 15:48
Strzałką masz zaznaczone gdzie wsuwać szczelinomierz, co prawda to rozrząd ursusa, ale wiadomo o co chodzi
w czterosuwach jest tak że na jeden cykl pracy przypadają dwa obroty wału więc nie ustawiałeś zaworów w cyklu sprężania tylko w cyklu poczatku ssania kiedy to zawory ssące się otwierają , a wydechowe zamykają , musisz ustawić tak wał żeby górne położenie tłoka było zaraz po zamknieciu się zaworów ssących , po 2 jak już będziesz miał juz prawie ustawione to musi być charakterystyczne cyknięcie dekompresatora to będzie świadczyło o jego zamknięciu i położeniu tłoka w pozycji do ustawiania zaworów . To tak pokrótce Więc jeszcze raz !!!!
kręcisz wałem chyba w lewą stronę najlepiej wbić bieg i jak motor jedzie do przodu to znaczy że w dobrą stronę kręcisz krecisz i obserwujesz zawory jak zawory wydechowe będą poruszały się w dół to znaczy że tłok idzi
e na dół , kręcisz dalej zawory ssące się zamykają tłok jest na dole i zaczyna się sprężanie kręcisz dalej aż pojawi się w okięku kontrolnym znak T , tuż przed znakiem powinien odbić dekompresor co usłyszysz , i wtedy ustawiamy zawory , po ustawieni przekręcasz wałem dwa razy i jeszcze raz kontrolujesz , jak przekrecisz raz to zawory nie bedą miały luzu bo akurat się wydechowe zamykają a ssące otwierają .
Pozdrawiam i życzę miłego ustawiania
do ustawiania potrzebne są klucze 24 do nakrętek zaworów 14 i wkrętak do ustawiania zaworów i szczelinomierz dwa imbusy 10, 6 do pokrywy alternatora żeby odsłonić wał i znak kontrolny, do krecenia wałem nasadowa chyba 17 . ?ciagamy osłony i zbiornik , odkręcamy nakretki zaworów , imbusami odkrecamy dwa korki w pokrywie silnika z lewej strony . reszta w linku wyżej co do ustawiania . zawory reguluje się 14 najlepiej oczkową trzeba poluzować nakrętkę wkretakiem poluzowac dzwigienkę wsadzić szczelinomierz między dzwigienkę i zawór i regulować wkretakiem do fazy aż szczelinomierz będzie się wmiare ciężko przesówał wtedy przy trzymać wkrętak i dociągnąc nakrętkę mocnooooo , powtórzyć jeszcze trzy razy i już po kłopocie , jak byście chcieli odpalić to zakręcie korki w pokrywie bo strasznie olej wyrzuca hahaha.
Życze miłej regulacji
to kilka moich postów co do ustawiania zaworów może sie przyda
kontrola luzów zaworowych to taka prosta czynność, że chyba nie powinniśmy się nad tym zastanawiać tylko robić to zgodnie z serwisówką. Zresztą dominator odrazu daje znać gdy luzy są za duże cykaniem i spadkiem kopa. Co do zacieśniania luzów nigdy czegoś takiego nie zaobserwowałem w swoim egzemplarzu.
Osobiście dałbym lu 1/4 ne 0,10. Kumpel najpierw zrobił mi ciasne 0,15 ale cykały niemiłosiernie, sam zmieniłem na ciasne 0,13 i jeszcze delikatnie słyszę ale to moje wrażliwe ucho, jak będę coś robił pod plastikami zmienię na 0,10 powinno być idealnie, mówimy o wydechowych.
Ssące od strony ga 1/4 nika, wydechowe od kolektorów przodu.
Odkręcasz dwie śruby w pokrywie (na imbus) środkowa pokręcasz wałem, a druga to okienko znaku.
Wałem w górny martwy punkt dajesz bo znak T pojawia się w okienku również przy wydechu, a ma być punkt pracy.
Jedni jak ustawią tak:
1 - odkręcasz świece wkładasz drut i kręcisz magnetem tak żeby tłok był w górnym martwym punkcie i w okienku na magnecie pokazała się kreska koło literki T (ta kreska ma się pokrywać z dwoma pionowymi szczelinami w tym okienku). Wtedy ustawiasz zawory - uwaga na zawór z dekompresatorem***.
2 -bardziej skomplikowany - ja ustawiam bez odkręcania świecy obserwując d 1/4 wigienki przy kręceniu wałem. Gdy tłok będzie zbliżał się do punktu pracy wszystkie dzwigienki będą w górze. Wtedy jak w 1, kreska | koło literki T.
***z prawym zaworem wydechowym jest tak że czasem go dekompresator już wciska, wtedy ustawiasz na nim luz gdy usłyszysz że deko odbiło albo pokręcisz wałem do momentu gdy zaczną się otwierać zawory ssące.
002459.jpg
Plik ściągnięto 608 raz(y) 374,27 KB
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-30, 13:34, w całości zmieniany 4 razy
...czyli ssące i wydechowe ustawiamy w GMP ? Uwaga na zawór z deko tzn ?
GM w Punkcie pracy gdy wszystkie zawory są zamknięte, bo GMP też jest w chwili zamykania się zaworów wydechowych a otwierania ssących.
Prawy zawór przy rozruchu jest wciskany/otwierany przez auto-dekompresator i ustawienie luzu nie będzie poprawne.
Tu filmik:
Ten zawór regulujesz jak usłyszysz kliknięcie/zamkniecie zaworu.
Ostatnio zmieniony przez Raviking 2013-03-18, 18:47, w całości zmieniany 1 raz
MaciekTOS pisze:
wojtekk, wytłumaczyłbyś, jak debilowi, jak ustawić zawory? męczę kmaj'a na pw, ale już nie mam sumienia ;) Wszystko wiem chodzi mi o dokładnie ustawienie pozycji do regulacji i jak ty to robisz wykręcasz świece jakiś drucik i od znaku | T kręcić w prawo/lewo aż tłok bd w najwyższym pkt ? i tyle ?
wojtekk pisze:
MaciekTOS, Kręcisz kluczem w lewo czyli przeciwnie do wskazówek zegara kołem jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=zEz1oNhkRzc
Idą wydechowe w dół, wracają-ssące w dół, wracają tłok idzie w górę w suwie sprężania i przeg osiągnięciem GMP przez tłok luknij w to mniejsze okienko powinny się zgrać linie z koła z obudową, pierdyknie deko zawór wydechowy odskoczy i ustawiasz
Linia na kole przed literką T zgra się z linią znaczków w tym mniejszym otworze w deklu bo 2 odkręcasz koreczki w deklu
Ustawiasz jak tu https://www.youtube.com/watch?v=rfeT-LaAaXw
Nie wiem w czym masz problem i czy jaśniej można wytłumaczyć. Starałem się. HMM wydechowe to te z przodu od strony wydechów a ssące to od strony ga 1/4 nika.
Jak coś zdupcyłem to niech mnie ktoś poprawi
Można jeszcze dodać, że ustawiamy na całkowicie zimnym silniku.
MaciekTOS pisze:
mój całkowicie zimny od 1,5 miesiąca wszystko poszło ale jedno ale , nie słysze żęby deko odbijał ;/
habit pisze:
luz miteż nie odbija:)
MaciekTOS pisze:
to każą ustawiać jak deko odbije ;D[/youtube]
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2013-03-18, 16:43
MaciekTOS, jak masz na znakach i ustawione zawory to zobacz (po d 1/4 wigience)o ile to możliwe czy 1 zawór ten przy deko nie jest niżej -mowa o wydechowych. sprawd 1/4 luz i pokręć wałem trochę do przodu i sprawd 1/4 luz i trochę do tyłu w odniesieniu do znaku "T" i znowu sprawd 1/4 luz. Jeżeli się nie zwiększa to jest OK.
Tylko teraz nie wiem czy Ci deko nie odbija czy nie słychać jak odbija.
Ogólnie rzeby sprawdzić czy odbija to kręcisz wałem w lewo i obserwujesz d 1/4 wigienkę zaworu i jak w pewnym momencie podczas jej pracy jest przeskok nagły to jest to.
MaciekTOS [Usunięty]
Wysłany: 2013-03-18, 18:01
Aaaa to widzisz żeby deko odbił kręcić w lewo ? a ja kręcę w prawo .Dobra to ustawiłem te 3 jeszcze ten z deko i teraz jakie środki ostrożność i bezpieczeństwa przed pierwszym odpaleniem po ustawieniu rozrządu i ustawieniu zaworów , sprawdzić na sucho kręcić bez świecy jak bedzie okej to palić od razu ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum