Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
PODGRZEWANE MANETKI.
Autor Wiadomość
michalklb
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-03, 10:49   PODGRZEWANE MANETKI.

http://hoth.amu.edu.pl/~intr/pliki/heat/grzane.htm
Mam nadzieje że to nie bedzie swego rodzaju plagiat czy coś tam

sam patent bardzo dobry tylko polecam troske inne wykonanie
Zedjmujemy manetki (można zakupić nowe jesli ktoś ma chęc) w miejscu manetek nakładamy termokurcza tak żeby wystawał za kiere potem go obcinamy nawijamy odpowiednią ilość drutu oporowego tek żeby mieć dwa końce po jednej stronie jeden koniec przyklejamy kawałkiem taśmy izolacyjnej.
polecam założyć na końcówki drutu jakąś izolacje żeby nie zrobiły zwarcia zaraz po wyjsciu z manetki (u mnie za izolacje posłużył kawałek kabelk z którego wyciągnełem miedziany rdzeń). Ja nie uzywałem w swoim projekcie sylikonu gdyz stwierdziłem że jest zbędny bo dobrze dopasowany termokurcz załatwia sprawe drut tak jakby sie w niego wtapiał sprawdzamy czy opór jest taki sam jak przed montarzem i nasuwamy manetke i tutaj polecam płyn do naczyn tylko trzeba wyczuć odpowiednia ilość żeby manetka cały czas nam sie nie slizgała ( po jakimś czasie przestanie sie slizgać bo płyn wyschnie)
Warto wziąśc pod uwage przy zakupie termokurczy ze rolgaz ma wiekszą srednice nią druga strona

Do swojego projektu wprowadziłem swego rodzaju regulator był to sciemniacz oswietlenia deski rozdzielczej z samochodu lecz po 3 miesiącach zaczeło sie z niego dymić i byłem zmuszony sie go pozbyc

UWAGA!
Mankamenty jakie napotkałem to
-Drut oporowy nie daje sie lutować jak ten z linku powyżej
-manetka gazu szybciej łapie temperature z racji tego że jest cieńsza guma.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Temat wydzielony z: http://hondadominator.pl/...1d7aa85fc6cabf7 - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-20, 14:55, w całości zmieniany 4 razy  
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-05-03, 11:29   

michał rozgaz się szybciej nagrzewa bo tam jest plastik, a po lewej grzanie idzie w kierownice metalową
a co do grzania to mozna isc za patentem tezli i podgrzewanie w butach zamontować xD
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-20, 13:26   

witam. mam problem z podgrzewaniem manetek, a mianowicie gdy mam wlacznik na pozycji "start" wszystko ladnie grzeje, ale kiedy przelacze na "on" bezpiecznik sie pali;/ wiecie co moze byc nie tak?;> prosze o pomoc! Dzieki!:D
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-01-20, 14:13   

kubas9311 napisał/a:
witam. mam problem z podgrzewaniem manetek, a mianowicie gdy mam wlacznik na pozycji "start" wszystko ladnie grzeje, ale kiedy przelacze na "on" bezpiecznik sie pali;/ wiecie co moze byc nie tak?;> prosze o pomoc! Dzieki!:D


Rzeczywiście dziwne bo na START jest największy pobór prądu, a ON to tylko podtrzymanie.
Jakiej masz firmy manetki?
Przełącznik ostatnio był bardziej narażony na wilgoć? (spróbuj go podsuszyć/przedmuchać suszarką).
Są podpięte na przeka 1/4 niku czy bezpośrednio do akumulatora?
 
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-01-20, 14:35   

zmierz opor na podtrzymaniu, moze sie przywarło coś
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-20, 14:40   

bezposrednio do akumulatora. cos takiego mam:
http://www.emotos.pl/p144...ne-daytona.html
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-01-20, 15:01   

kubas9311 napisał/a:
bezposrednio do akumulatora. cos takiego mam:
http://www.emotos.pl/p144...ne-daytona.html


Mam i ja takie ;-)
Przez to że bezpośrednio z akumulatora mogły styki przy-śniedzieć (napięcie cały czas podawane).

EDYT:
Na START obydwie manetki się rozgrzewają?
 
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-20, 16:03   

tak, obydwie:)
jak je podlaczyc wtedy zeby gralo?:D
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-01-20, 22:34   

To oznacza, że manetki nie są powodem problemu, skoro START działa normalnie.
Problem chyba jest w przełączniku. Szukałem na jakiej zasadzie działa stopniowanie grzania i wygląda na to, że przełącznik zbudowany jest z rezystorów (oporników) - w naszym przypadku z dwóch.

Tu zobrazowanie: np. START-R1, ON-R2


Tu z jednym rezystorem:


Dla upewnienia się, że to przełącznik zmierz opór tylko na nim dla dwóch pozycji. Czyli najpierw pomiar w pozycji START jedna końcówka na kabel zasilający (+) a druga na plusowe podłączenie/wtyczkę dla manetki. Drugi pomiar na ON i tak samo jak wyżej.
Można jeszcze rozebrać i przeglądnąć styki, ale najpierw bym zrobił pomiary.
 
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-21, 13:16   

porobilem zdj wszystkiego jak to jest popodlaczane. Nie bardzo wiem gdzie mierzyc pomozesz?
oto zdj:

SAM_1557.JPG
Plik ściągnięto 223 raz(y) 1,25 MB

SAM_1558.JPG
Plik ściągnięto 249 raz(y) 387,01 KB

SAM_1559.JPG
Plik ściągnięto 218 raz(y) 179,11 KB

SAM_1560.JPG
Plik ściągnięto 215 raz(y) 228,4 KB

 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-01-21, 20:38   

kubas9311, na zdjęciu "włącznik" jest płytka od drugiej strony (przylutowane kable) - zrób tego dokładne zdjęcie bo ciekawią mnie te wolne piny bez kabli.
Zaznaczyłem jak są spinane styki w przełączniku. I w pozycji START jest wszystko okej - prąd płynie przez manetki i grzeje. W pozycji ON przełącznik zamyka styki po prawej, ale z lewej strony strony nie widać (na zdjęciu) czy blaszka łączy dwa piny, czy zatrzymuje się na jednym lub robi zwarcie tam gdzie fioletowy znak zapytania - wyjdzie w pomiarze II.
Przetrzyj styki i blaszki pokrętła jeszcze jakimś alkoholem ;-) .


Wszystkie kable przełącznika odpięte (masa, plus,manetki - sam przełącznik).
Pomiar, korzystając ze zdjęcia "pomiar" na złożonym przełączniku zrób tak:
I - w pozycji ON zmierz czy przepływa prąd (multimetr test diod, albo coś innego od sprawdzenia czy obwód jest zamknięty) pomiędzy 2 a 3.
II - Dalej pozycja ON i do czujnika końcówki kabli tym razem 3 i 4.

--Jeżeli przy pomiarze I czujnik wskaże że obwód jest zamknięty wyjdzie na to, że w pozycji ON pokrętło przekręca się o kilka stopni za daleko powodując zwarcie pomiędzy + a - .
Jeżeli na I nie będzie nic się działo i II będzie zamknięta to możliwy jest problem z podłączeniem.

włącznik 1.PNG
Zrób dokładne zdjęcie płytki od tej strony co na tym zdjeciu.
Plik ściągnięto 14444 raz(y) 78,66 KB

pomiar.JPG
Plik ściągnięto 224 raz(y) 240,58 KB

START.PNG
Plik ściągnięto 210 raz(y) 224,08 KB

ON.PNG
Plik ściągnięto 200 raz(y) 223,94 KB

Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-01-21, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-21, 21:14   

zdjecia;)

SAM_1738.JPG
Plik ściągnięto 216 raz(y) 901,62 KB

SAM_1734.JPG
Plik ściągnięto 210 raz(y) 994,38 KB

 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-01-21, 21:23   

Ku**a chyba wiem w czym rzecz :mrgreen: narysowałem to sobie z wpiętymi manetkami.
Jeżeli będzie obwód na z pomiaru I to jest dobrze.
Okaże się wtedy, że masz 1/4 le podpięte kable. Bo jeżeli zielony nie będzie masą tak jak u Ciebie na zdjęciach, a masa będzie wpięta w podwójny czarny z przełącznika i jeden kabel z manetki do zielonego. Wtenczas w jednym położeniu przełącznika mamy dwa oporniki (manetki) spięte szeregowo a w drugim położeniu równolegle :-) Ale co tam tak na sucho pisać schemat!
Zapodaj nowy bezpiecznik i podłącz tak jak na poniższym schemacie. Sory że taki paskudny ale rysowałem na szybko :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

schemat podłączenia..png
Plik ściągnięto 280 raz(y) 21,27 KB

 
 
     
kubas9311
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-21, 21:41   

stawiam piwo!:D wszystko grzeje i nic sie nie pali:D dzieki wielkie! a juz myslalem, ze manetki do dupy sa:) a tu taka niespodzianka! jeszcze raz dziekuje!
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2013-01-21, 22:27   

No i gitarraa :mrgreen: przez chwile się bałem, że w kolejnym poście napiszesz że się tylko zadymiło :mrgreen: jak zjadę do domu to sam zobaczę czy mam dobrze podłączone :-D

W przyszłości warto jeszcze o przeka 1/4 niku pomyśleć ;-)


Edyt 29-04-2013
Przerabiam na przeka 1/4 nik -mam tak samo podpięte jak na schemacie z mojego wcześniejszego postu (2013-01-21, 23:23) :mrgreen:




EDYT:
Informacje jak podpiąć manetki na przeka 1/4 niku w tym temacie -> Jak podłączyć akcesoryjne urządzenie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16