sam patent bardzo dobry tylko polecam troske inne wykonanie
Zedjmujemy manetki (można zakupić nowe jesli ktoś ma chęc) w miejscu manetek nakładamy termokurcza tak żeby wystawał za kiere potem go obcinamy nawijamy odpowiednią ilość drutu oporowego tek żeby mieć dwa końce po jednej stronie jeden koniec przyklejamy kawałkiem taśmy izolacyjnej.
polecam założyć na końcówki drutu jakąś izolacje żeby nie zrobiły zwarcia zaraz po wyjsciu z manetki (u mnie za izolacje posłużył kawałek kabelk z którego wyciągnełem miedziany rdzeń). Ja nie uzywałem w swoim projekcie sylikonu gdyz stwierdziłem że jest zbędny bo dobrze dopasowany termokurcz załatwia sprawe drut tak jakby sie w niego wtapiał sprawdzamy czy opór jest taki sam jak przed montarzem i nasuwamy manetke i tutaj polecam płyn do naczyn tylko trzeba wyczuć odpowiednia ilość żeby manetka cały czas nam sie nie slizgała ( po jakimś czasie przestanie sie slizgać bo płyn wyschnie)
Warto wziąśc pod uwage przy zakupie termokurczy ze rolgaz ma wiekszą srednice nią druga strona
Do swojego projektu wprowadziłem swego rodzaju regulator był to sciemniacz oswietlenia deski rozdzielczej z samochodu lecz po 3 miesiącach zaczeło sie z niego dymić i byłem zmuszony sie go pozbyc
UWAGA!
Mankamenty jakie napotkałem to
-Drut oporowy nie daje sie lutować jak ten z linku powyżej
-manetka gazu szybciej łapie temperature z racji tego że jest cieńsza guma.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Temat wydzielony z: http://hondadominator.pl/...1d7aa85fc6cabf7 - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-03-20, 14:55, w całości zmieniany 4 razy
michał rozgaz się szybciej nagrzewa bo tam jest plastik, a po lewej grzanie idzie w kierownice metalową
a co do grzania to mozna isc za patentem tezli i podgrzewanie w butach zamontować xD
kubas9311 [Usunięty]
Wysłany: 2013-01-20, 13:26
witam. mam problem z podgrzewaniem manetek, a mianowicie gdy mam wlacznik na pozycji "start" wszystko ladnie grzeje, ale kiedy przelacze na "on" bezpiecznik sie pali;/ wiecie co moze byc nie tak?;> prosze o pomoc! Dzieki!:D
witam. mam problem z podgrzewaniem manetek, a mianowicie gdy mam wlacznik na pozycji "start" wszystko ladnie grzeje, ale kiedy przelacze na "on" bezpiecznik sie pali;/ wiecie co moze byc nie tak?;> prosze o pomoc! Dzieki!:D
Rzeczywiście dziwne bo na START jest największy pobór prądu, a ON to tylko podtrzymanie.
Jakiej masz firmy manetki?
Przełącznik ostatnio był bardziej narażony na wilgoć? (spróbuj go podsuszyć/przedmuchać suszarką).
Są podpięte na przeka 1/4 niku czy bezpośrednio do akumulatora?
To oznacza, że manetki nie są powodem problemu, skoro START działa normalnie.
Problem chyba jest w przełączniku. Szukałem na jakiej zasadzie działa stopniowanie grzania i wygląda na to, że przełącznik zbudowany jest z rezystorów (oporników) - w naszym przypadku z dwóch.
Tu zobrazowanie: np. START-R1, ON-R2
Tu z jednym rezystorem:
Dla upewnienia się, że to przełącznik zmierz opór tylko na nim dla dwóch pozycji. Czyli najpierw pomiar w pozycji START jedna końcówka na kabel zasilający (+) a druga na plusowe podłączenie/wtyczkę dla manetki. Drugi pomiar na ON i tak samo jak wyżej.
Można jeszcze rozebrać i przeglądnąć styki, ale najpierw bym zrobił pomiary.
kubas9311 [Usunięty]
Wysłany: 2013-01-21, 13:16
porobilem zdj wszystkiego jak to jest popodlaczane. Nie bardzo wiem gdzie mierzyc pomozesz?
oto zdj:
kubas9311, na zdjęciu "włącznik" jest płytka od drugiej strony (przylutowane kable) - zrób tego dokładne zdjęcie bo ciekawią mnie te wolne piny bez kabli.
Zaznaczyłem jak są spinane styki w przełączniku. I w pozycji START jest wszystko okej - prąd płynie przez manetki i grzeje. W pozycji ON przełącznik zamyka styki po prawej, ale z lewej strony strony nie widać (na zdjęciu) czy blaszka łączy dwa piny, czy zatrzymuje się na jednym lub robi zwarcie tam gdzie fioletowy znak zapytania - wyjdzie w pomiarze II.
Przetrzyj styki i blaszki pokrętła jeszcze jakimś alkoholem .
Wszystkie kable przełącznika odpięte (masa, plus,manetki - sam przełącznik).
Pomiar, korzystając ze zdjęcia "pomiar" na złożonym przełączniku zrób tak:
I - w pozycji ON zmierz czy przepływa prąd (multimetr test diod, albo coś innego od sprawdzenia czy obwód jest zamknięty) pomiędzy 2 a 3.
II - Dalej pozycja ON i do czujnika końcówki kabli tym razem 3 i 4.
--Jeżeli przy pomiarze I czujnik wskaże że obwód jest zamknięty wyjdzie na to, że w pozycji ON pokrętło przekręca się o kilka stopni za daleko powodując zwarcie pomiędzy + a - .
Jeżeli na I nie będzie nic się działo i II będzie zamknięta to możliwy jest problem z podłączeniem.
włącznik 1.PNG Zrób dokładne zdjęcie płytki od tej strony co na tym zdjeciu.
Plik ściągnięto 14481 raz(y) 78,66 KB
pomiar.JPG
Plik ściągnięto 224 raz(y) 240,58 KB
START.PNG
Plik ściągnięto 210 raz(y) 224,08 KB
ON.PNG
Plik ściągnięto 200 raz(y) 223,94 KB
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-01-21, 21:21, w całości zmieniany 1 raz
Ku**a chyba wiem w czym rzecz narysowałem to sobie z wpiętymi manetkami.
Jeżeli będzie obwód na z pomiaru I to jest dobrze.
Okaże się wtedy, że masz 1/4 le podpięte kable. Bo jeżeli zielony nie będzie masą tak jak u Ciebie na zdjęciach, a masa będzie wpięta w podwójny czarny z przełącznika i jeden kabel z manetki do zielonego. Wtenczas w jednym położeniu przełącznika mamy dwa oporniki (manetki) spięte szeregowo a w drugim położeniu równolegle Ale co tam tak na sucho pisać schemat!
Zapodaj nowy bezpiecznik i podłącz tak jak na poniższym schemacie. Sory że taki paskudny ale rysowałem na szybko
schemat podłączenia..png
Plik ściągnięto 280 raz(y) 21,27 KB
kubas9311 [Usunięty]
Wysłany: 2013-01-21, 21:41
stawiam piwo!:D wszystko grzeje i nic sie nie pali:D dzieki wielkie! a juz myslalem, ze manetki do dupy sa:) a tu taka niespodzianka! jeszcze raz dziekuje!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum