Strona Główna Honda NX 650 Dominator
Forum użyszkodników NX 650 i silnikopodobnych :)

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Łożyska do wałka nierządu .
Autor Wiadomość
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-05, 17:45   Łożyska do wałka nierządu .

Moje pytanie dotyczy łożysk wałeczka nierządu .
Czy ktoś posiada wiedzę jakiej klasy dokładności mają tam być ?
 
     
madart 


Zabezpieczenie: 11111
Wiek: 102
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 1744
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-11-05, 18:02   

z luzem c3 sie mi wydaje?
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-29, 09:06   

To jeszcze jedno pytanko :roll:
W serwisówce widać, że oba łożyska są zamknięte po zewnętrznej stronie. U mnie od strony łańcuszka jest pół-zamknięte, a z drugiej otwarte. Może tak zostać ? To od łańcuszka jak mniemam musi być pół-zamknięte ze względu na ciśnienie oleju do wałkeczka nierządu, a to drugie ?
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-11-29, 11:09   

yukikaze napisał/a:
W serwisówce widać, że oba łożyska są zamknięte po zewnętrznej stronie. U mnie od strony łańcuszka jest pół-zamknięte, a z drugiej otwarte. Może tak zostać ? To od łańcuszka jak mniemam musi być pół-zamknięte ze względu na ciśnienie oleju do wałkeczka nierządu, a to drugie ?


Tak jak mówisz to łożysko do strony łańcuszka zamknięte tylko z jednej strony. Pozostałe otwarte dla smarowania.
 
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-11-29, 18:18   

U mnie obydwa zamknięte z jednej strony myślę że serwisówka po coś jest.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-11-29, 19:09   

Jak by ktoś miał serwisówkę w lepszej jakości i zeskanował stronę 6-7. Na tym zdjęciu widać drugie łożysko.

Mam fotkę mojej głowicy przed remontem, widać niestety tylko od wewnętrznej strony lewe łożysko.
Uchwyt/obudowa prawego łożyska po założeniu dekla, zamyka je na całym obwodzie (wiadome olej). Lewe łożysko nie jest obejmowane na całym obwodzie bo nie jest tak obciążone jak prawe i oleum może je swobodnie przepłukiwać. Nie martwiłbym się brakiem osłony na lewym jeżeli nawet według serwisów-ki jest, bo za jej brakiem przemawiają większe korzyści.

P5030851.JPG
Głowica, rozrząd NX 650
Plik ściągnięto 254 raz(y) 1,08 MB

DSC01791.JPG
Zapożyczona fotografia - pokrywa zaworów.
Plik ściągnięto 217 raz(y) 104,48 KB

 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-29, 20:15   

Prosze bardzo :mrgreen: Niby jest tam uszczelniacz po zewnętrznej stronie jednak tak jak kmaj mówi raczej nie odgrywa tam żadnej roli :-P Ten w łożysku przy łańcuszku musi być co by olej nie przelewał się przez łożysko tylko ciśnienie oleju szło do wałka.

6-Głowica i zawory-8.jpg
Plik ściągnięto 332 raz(y) 764,55 KB

 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-11-29, 21:28   

NIe powiedziałem, że tak nie można je 1/4 dzić. Może i nawet lepiej bez ale mam tak jak w serwisówce i nie będę tego zmieniał.
 
 
     
Yukikaze
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-30, 09:21   

wojtekk napisał/a:
NIe powiedziałem, że tak nie można je 1/4 dzić. Może i nawet lepiej bez ale mam tak jak w serwisówce i nie będę tego zmieniał.

Po głębszym zastanowieniu myślę, że półzamknięte jest lepsze . Siła odśrodkowa wyrzuca olej z otwartego łożyska, gdy jest do połowy zamknięte to wywalanie tego oleju jest mniejsze.
Takie to moje przemyślenie, które nie musi byc prawdziwe :-P
 
     
wojtekk 
NX650 1994r


Wiek: 43
Dołączył: 13 Sie 2012
Posty: 1897
Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-11-30, 09:53   

Japończycy raczej przemyśleli konstrukcję ;-)
Lepiej powiedzcie jaki wymiar na wałku powinien być w miejscach gdzie nachodzą te łożyska bo wydaje mi się, że moje łożyska dość lu 1/4 no wchodzą na wałek. Moje wymiary wałka w tych miejscach to 17,94 i 19,98.
 
 
     
kmaj 
Ogień na tłoki :D


Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 1140
Skąd: Bieszczady - Rzeszow
Wysłany: 2012-11-30, 14:06   

yukikaze napisał/a:

Po głębszym zastanowieniu myślę, że półzamknięte jest lepsze . Siła odśrodkowa wyrzuca olej z otwartego łożyska, gdy jest do połowy zamknięte to wywalanie tego oleju jest mniejsze.
Takie to moje przemyślenie, które nie musi byc prawdziwe :-P


Z siłą odśrodkową sprawdzało by się w przypadku gdy olej jest podawany poprzez jeden z pierścieni łożyska. W naszym przypadku mamy smarowanie poprzez ,,mgłę olejowa", która penetruje każdy zakamarek. Ogólnie przy obiegach zamkniętych 80% przepływającego oleju przez łożysko odbiera ciepło (chłodzi) a pozostałe 20% idzie na smarowanie itp.
Jeżeli założysz tak jak serwisówka podpowiada to i tak polatasz następne paręnaście lat lat :mrgreen:

Pamiętaj żeby przed założeniem wymyć nowe łożyska z fabrycznego smaru ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15