Wysłany: 2012-11-17, 14:37 nie pali po dłuzszym postoju
Znowu zapomniałem wypalić paliwo z ga 1/4 nika i nie chciał zapalić po 4 dniowym postoju. Wylałem paliwo z ga 1/4 nika , wlałem świeże i zaskoczył natychmiast . Jaka jest tego przyczyna niektóre dominatory palą bez wypalania paliwa z ga 1/4 nika nawet po długim postoju. Nie zawsze pamiętam o zakręceniu ga 1/4 nika przed dojazdem do domu więc jest to czynność uciążliwa . Zastanawiam się czy przyczyną może być słaba swieca lub kiepskie paliwo z którego wytrąca sie woda . Chciałbym ten problem wyeliminować , może komuś się udało z tym coś zrobić ?
jeden koles z niemieckiej strony wytlumaczyl to tak jakos ze parujace paliwo w gazniku robi cisnienie czy cos
chyba Langer sie nazywal, moze ktos kojarzy? Ma tam duzo przeróbek opisane :)
Alibaba, możesz jeszcze " tylko chyba w japończykach '' po dłuższej przerwie pokręcić rozrusznikiem z dwa /trzy obroty na ssaniu bez zapłonu , pó 1/4 niej przełącznik na on i powinien odpalić
lub jak nie odpali od strzała to wyłącz ssanie .
Ale tu chyba każdy ma swoje sposoby na odpalenie
W Jawie TS 350 świeca pod kranik i po wkręceniu od razu paliła
Alibaba, może po tych kilku dniach paliwo odparuje Ci na tyle, że gdzieś tworzy się korek powietrzny. Odkręć kranik (na rezerwę) na 5-10 min przed naciśnięciem startera - czasem tak robię po dłuższym przestoju.
zazwyczaj pomaga czyszczenie swiecy , dodatkowo przepalam ją zapalniczką i po wkręceniu pali od dotknięcia startera, ale wykręcanie świecy jest strasznie upierdliwe. Chyba zostanę przy opcji wypalania paliwa z ga 1/4 nika na dłuższe postoje .
No bo ga 1/4 nik ma przelew, czyli komora pływakowa jest od góry otwarta, żeby gdy pływak się zawiesi nadmiar paliwa przelewem uciekał aby nie doprowadzić do zalania silnika i wymieszania się oleju z benzyną. I teraz gdy motór stoi to lekkie bardziej energetyczne frakcje paliwa sobie parują poprzez ten przelew. A zostają te cięższe mniej kaloryczne. Motór nie chce na tym odpalać. Dla tego warto wypalać paliwo i potem przy następnym odpaleniu zalewać świeże z baku znad rurki od rezerwy. Bo prawdopodobnie też ciężko by palił z rezerwy, gdy nalewane do ga 1/4 nika jest paliwo z samego dołu baku.
Ja to tak rozumiem, poprawiajcie jeżeli się mylę....
No i ważne jest aby świeca była w dobrym stanie:] no nie?
Benzyna zasilająca nasze silniki to mieszanina węglowodorów. Niektóre z nich, szczególnie olefiny łatwo ulegają różnorodnym procesom chemicznym, prowadzącym do wytworzenie substancji smolistych tzw. żywic. Zjawisko to praktycznie nie ma znaczenia przy zasilania silnika benzyną, gdyż przeważnie zanim do niego dojdzie benzyna zostanie zużyta... Benzyna składowana w zbiorniku przez dłuższy czas ulega rozkładowi, w wyniku którego wytrącają się z niej żywice, odkładające się na filtrze paliwa oraz na wewnętrznych ściankach przewodów paliwowych i wtryskiwaczy. W wielu przypadkach doprowadza to do częściowego lub całkowitego zatkania wtryskiwaczy... Równie istotnym problemem starzenia się benzyny jest zmniejszanie się z czasem jej zdolności do odparowania. Zjawisko to polega na wcześniejszym odparowaniu wszystkich frakcji lekkich mieszaniny, co powoduje istotną zmianę jej własności fizycznych. Źle odparowane paliwo nie jest w stanie wytworzyć palnej mieszanki, szczególnie przy rozruchu zimnego silnika. Inaczej mówiąc benzyna taka jest dla silnika niepalna. Obrona przed tym zjawiskiem wydaje się łatwa. Wystarczy w zbiorniku mieć mało paliwa i często tankować... Jak uczy doświadczenie, paliwa w zbiorniku, nie powinno być (w zależności od pory roku) mniejsza niż * stanu i nie powinno być przechowywane dłużej niż 1 * 2 miesiące. Po tym okresie powinno być wyjeżdżone (do głębokiej rezerwy, najlepiej na długiej trasie), co pozwoli na przeczyszczenie wnętrza przewodów paliwowych i wtryskiwaczy oraz oczyszczenie katalizatora, w którym mogą odkładać się produkty niewłaściwego spalania...
Pozostałe 1/4 ródła podają podobnie, że o starzeniu się benzyny można mówić po około 1 miesiącu przy przechowywaniu w zbiorniku z odpowietrzeniem.
Wiadome, że ga 1/4 nik jest nagrzany trochę bardziej od zbiornika ale czy po 4 dniach było by już tak zwietrzałe?
Myślę, że u Ali-ego przyczyna jest jeszcze inna oprócz paliwa, jak mówi może walnięta świeca.
też mam wrażenie ze świece powinienem juz wymienić na tej mam ponad 11 tyś
Habit [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-19, 08:55
Raviking napisał/a:
Jak myślicie po co jest pompka przy ga 1/4 niku w 2suwach ?
Komar Ci się udziela widzę:D
Przeciaż w zbiorniku też jest odpowietrzenie.. tamtędy nie odparowuje??
Kubabuba [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-21, 11:19
heh jak trwoga to do Boga.... dawno mnie nie było a jestem bo znów jakiś problem :P Mój łobuz obraził się na mnie. Nie mogę go odpalić kręcę, chechłam i z pychu i nic. Pierwszy problem pojawił się jak miałem wracać do domu a temperatura sięgnęła kilku stopni w nocy. Tutaj po 20 minutach zmagań zaskoczył pojechał elegancko. Natomiast na następny dzień dupa. Żadnej chęci współpracy. Pierwsza rzecz kurek zakręcam dopiero po zatrzymaniu motocykla. Widzę, że koledzy muszą robić to dużo wcześniej żeby wypalić benzynę z ga 1/4 nika. Penie parę razy go zalałem... :( świecę wykręcałem przeczyściłem i nic. nie wiem co mam robić żeby go jeszcze ruszyć a chaiłąem z AAlibabą, jeszcze zrobić parę km a może reprezentacja dominatorów na http://motomikolajki.pl/ ?
ale pytanie o motomikołajki to chyba nie tutaj ;)
Ostatnio zmieniony przez managa 2012-11-21, 12:40, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum