Troche sie przeraziłem przedwczoraj; przed wyjazdem w teren z kumplem sprawdzamy maszyny i na miarce oleju sucho . Wiedziałem, że pali olej ale nigdy tak, że po je 1/4 dzie sucho było. Dolałem 1 litr i w drogę; powrót wieczorem - dzisiaj rano odpalam (3/3min) - sprawdzam - sucho . Kurcze, aż tak z nim 1/4 le litr na niewiele ponad 100km?
Jak go odpalam i jest zimny to kopci na biało, czasami z jednego czasami z 2 wydechów. Gdzieś czytałem, że to uszczelniacze zaworów bo jak się nagrzeje to już nie kopci, ale teaz już nie wiem, co sądzicie? remont silnika?
... a jeżeli tak to od czego zacząć? co trzeba w takim przypadku wymienić?
chyba przelałes olej , ja sprawdzam dopiero po 10 km je 1/4 dzie kiedy jest juz porzadnie nagrzany . po 3 min pracy mam też pusto . NX -y tak mają że czasem ten olej odpływa z ramy i na zimnym pusto . Jesli nie kopci w trakcie jazdy to gdzie ten 1 litr się podział . Nagrzej porzadnie silnik i dopiero sprawdzaj Ile masz przebiegu i który rocznik ?
Jachu [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-02, 19:26
hey, rocznik mam 95 a przebieg 65tys jest na liczniku który był zdjęty jak kupowałem
silnik był rozgrzany, było tak że zrobiłem nim rundke (5km) zostawiłem na ok pół godziny, smarowałem łańcuch i takie tam czynności serwisowe, po czym odpaliłem na 3 min i 3 min odczekałem, wtedy wykrecałem bagnet, sucho było
tak to już jest z tym olejem raz jest raz nie ma dolejesz i masz za dużo . Przejedz sie kawałek odkręć bagnet na pracującym silniku i popatrz do środka jak olej sie przelewa i go widać to znaczy że jest . W Kani na zlocie rano sprawdziłem wszystkie dominatorki i tylko w dwóch olej był na zimnym silniku .
Wiek: 104 Dołączył: 30 Sty 2011 Posty: 2522 Skąd: z Polski
Wysłany: 2012-11-02, 20:30
jeden to mój
w książce serwisowej jest napisane ,że normalną temp.pracy silnik osiąga po przejechaniu co najmniej 30km
Jachu [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-02, 21:49
OK, sprawdze jeszcze na porządnie rozgrzanym silniku, ale co sądzicie o tej zadymie na zimnym? nastawiac się na remont silnika? czy i ewentualnie co wymienić?
Spoko najpierw zobacz jakie jest rzeczywiste zużycie a potem zobaczymy. Jednak przebieg 60 tys może ale nie musi kwalifikować silnik do remontu. Możesz spróbować zalać mineralny olej przy większym zuzyciu jeśli i to nie pomoże to znajdziesz na forum wszystkie potrzebne informacje zwiazane z remontem silnika
W Kani na zlocie rano sprawdziłem wszystkie dominatorki i tylko w dwóch olej był na zimnym silniku .
to mnie wtedy bardzo wzruszyło :)
Jachu, u mnie we włochu po 10 minutach "zagrzewania" na postoju, i w tym czasie zamykania garażu, palenia fajki, otwierania bramy, etc, bagnet jest suchy, a po 20 km jazdy prawie max
Biała zadyma na zimnym zdarzała się czasem po dłuższym postoju, zwłaszcza jak było wilgotno i deszczowo, ale tylko z prawego wydechu.
[to tak z obserwacji dyletanta motocyklowego:)]
Z poziomem oleju jest tak, że nawet jak przejedziesz z 10km ale na wolnych obrotach spokojnie to i tak się olej nie pokaże. Dopiero jak się jedzie dynamicznie po całych obrotach to się ten olej przepompowuje do ramy.
Tak miałem w dominatorze i tak samo mam w xr. To co jest napisane w manualu odnośnie odpalenia na kilka minut, gaszenia i sprawdzania wtedy to nigdy w obu motorach nie działało. zawsze miałem minimum, chyba że olej był nalany z dużym nadmiarem. Jak jechałem spokojnie przez miasto to też było prawie zawsze minimum. A jak jeżdżę trochę agresywniej to od razu się poprawny poziom pokazuje.
A dymienie na biało po odpaleniu, szczególnie w zimne dni, to tylko para wodna. Wielu ludzi o to panikuje. Jak by to był olej to by było wyra 1/4 nie czuć po zapachu.
maniek [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-03, 15:37
Jachu napisał/a:
OK, sprawdze jeszcze na porządnie rozgrzanym silniku, ale co sądzicie o tej zadymie na zimnym? nastawiac się na remont silnika? czy i ewentualnie co wymienić?
uszczelka pod głowicą Ci poszło i wodę z chłodnicy przepala ,
a tak na poważnie to para wodna. U mnie jak poddał mi się uszczelniacz to do wyjścia z garażu nie mogłem trafić i to tylko z lewego komina
gozdek [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-03, 22:15
Jachu, nie przejmuj sie tym stanem oleju, ja też tak mam, że dopiero porządne rozgrzanie silnika i olej sie pokazuje, poprostu trzeba olej sprawdzać po je 1/4 dzie a nie przed nią :) Ja po kupnie Dominatora też nie widziałem oleju na bagnecie i jakież było moje zdziwienie kiedy przy pierwszej wymianie zleciało go 2,7 litra...widocznie poprzedni właściciel też dolewał i dolewał kontrolując na zimnym :) a dymienie na biało to zgadzam się z kolegami że para :) kontroluj stan oleju przez jakiś czas a dopiero potem ewentualnie myśl o remoncie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum