Witam.
Jest ktoś w stanie podpowiedzieć z jakiego motoru jest ten dekiel ze zdjęcia.
Aktualnie jest w moim moto.
Ma to prawo działać zamiast automatycznego deko, czy potrzebna będzie wymiana d 1/4 wigienki zaworowej.
Obstawiam, że jest to dekiel z XR lub XL.
Proszę o podpowiedzi.
Szczerze to wolał bym ręczny odprężnik niż szukać dobrego wałka z automatycznym dekompresatorem.
Nie wiem czy ten ręczny działa bo motor jest do remontu i daleko jak na razie ode mnie.
Dzięki.
Poprawiono nazwę i dodano opis tematu - kmaj
PICT0095.JPG
Plik ściągnięto 257 raz(y) 59,98 KB
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-06-09, 14:42, w całości zmieniany 3 razy
Kapa jest od xr, przynajmniej taki sam mam system w xr400. Manualny odprężnik jest tylko do odpalania z kopki. Nie nadaje się to do odpalania z rozrusznika. Więc jeśli chcesz palić z akumulatora, dobrze by było założyć wałek z automatycznym odprężnikiem.
No też słyszałem, że da się odpalać całkowicie bez odprężnika, tyle tylko że ciężko wtedy baaardzo rozrusznikowi przekopać kompresję 650tki. Można się spodziewać, że jest to możliwe tylko na w pełni naładowanym i dobrym aku. Bo nie wyobrażam sobie jak zsynchronizować podczas odpalania rozrusznikiem ręcznie obsługiwany odprężnik. Toż to chyba by trza być jakim koperfildem co najmniej. Chyba, że jestem nieuk i macie jakiś super sposób? ;]
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-10-24, 21:33
Zabiorę się za jakiś czas za wyciąganie silnika z ramy i jego rozpoławianie.
Jak ściągnę dekielek to pewnie zakumam o co chodzi i czy w ogóle deko na tym patencie uchyla zawór czy trzeba zmienić którąś d 1/4 wigienkę.
Rze 1/4 ba jakaś jest bo mam silnik czarny tylko boczne dekle srebrne- na to wygląda, że silnik jest z xr, cylinder 650 z domina i głowica srebrna czyli albo z nx albo z xr ale dekiel zaworów na 100% nie jest z nx.
Do tego mam silnik gratis ten co był w moto srebrny ale z deklami czarnymi hihi ale misz masz co.
Silnik chcę wsadzić ten co mam gratisowy i to on śmigał w tym moto do momentu aż olej się skończył kolesiowi.
PS. jak na razie dekla nie sprzedaję i jak będzie działał mechaniczny to nie sprzedam
Hannibal [Usunięty]
Wysłany: 2012-10-25, 07:02
uchyla, ale musisz pocwiczyc rękę :) bo ten patent po prostu jest w ksztalcie ksiezyca i wciska sila miesni :) zawór, a dokładnie to d 1/4 wigienkę. Miałem to samo w swoim klamocie, ale nie używałem zbyt często bo miałem zajebisty motór i dawał radę bez :) Tak czy inaczej musisz miec go podłączonego do linki bo będzie stukał.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-10-25, 08:19
Hannibal, dzięki za odpowied 1/4 . Wiesz, że musi uchylać to wiem ale chodzi mi o to czy jak głowica jest powiedzmy z nx a dekiel z xr to czy trafia ten księżyc właśnie na d 1/4 wigienkę. Druga kwestia czy głowice nx i xr są wymienne bo szukam na forum ale są różne opinie a żadna tego nie potwierdza.
Powiem ci, że motor zapalał bez tego patentu. Jak go kupowałem to po nocy był zimny i zapalił od strzała( nie ma auto deko) ale podczas jazdy próbnej u kolesia coś przy powiedzmy 70 km/h pierdyknęło i jak by tłok walił o zawory dałem po sprzęgle i zgasł.
Dodam, że mimo wszystko był do remontu bo kopcił, stukało w głowicy i coś się zacierało jak by łożysko boczne na wale. To pierdyknięcie to jak by albo przylgnia zaworowa wypadła albo coś z zaworem lub rozrząd przeskoczył.
Nie wiem nastawiam sie na kapitalkę wraz z wszystkimi łożyskami bo moto ma być na lata więc wolałem kupić taki do remontu za połowe ceny.
Ps. nie kręciłem rozrusznikiem z wciśniętym odprężnikiem ale da sie to ścisnąć przy użyciu 2 rąk. Stąd moje obawy o działanie patentu, czy aby nie za lekko.
Hannibal [Usunięty]
Wysłany: 2012-10-25, 15:21
jak odkręcisz dekielek zaworowy od strony tego ustrojstwa to będziesz widział czy trafia, jeżeli nie, to regulujesz naciągiem linki. Zdejmij pokrywę to sam najlepiej rozkminisz jak to wygląda skoro i tak będziesz rozbierał.
Wiek: 43 Dołączył: 13 Sie 2012 Posty: 1897 Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-11-12, 18:06
Koledzy kontynuując temat patent działa.
Dziś nacisnąłem d 1/4 wigienkę odprężnika ręcznego i pokręciłem rozrusznikiem z słabym aku.
Rozrusznik lekko kręcił i tłok chodził lekko.
Po puszczeniu odprężnika aku już nie zakręci.
Zamieszczam fotki jak to działa z odkręconym dekielkiem nad zaworem wydechowym.
PICT0029.JPG Na tym foto d 1/4 wigienka odprężnika naciska na d 1/4 wigienkę zaworową ale jej nie wciska.
Plik ściągnięto 244 raz(y) 58,61 KB
PICT0028.JPG tutaj widać, że jest lużno
Plik ściągnięto 241 raz(y) 59,08 KB
kopson666 [Usunięty]
Wysłany: 2013-04-08, 19:05 Dekompresator
Witam wszystkich. Czy jest może możliwość wymiany automatycznego dekompresatora na manualny? Czy ktoś przeprowadzał taki zabieg w moto? Czy jest sens bawić się tym ?
Temat Dekompresator scalono z powyższym - kmaj
Ostatnio zmieniony przez kmaj 2013-04-08, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum