w kacie mam 110/100-18 która ma 140mm szerkosci, kwestia wg której normy producent mierzy..
wiekszy nacisk mówisz, prawda.. ale koparki maja szerokie gąsienice a nie wąskie
wąski opony są dobre do 2t, bo one mają napęd odrzutowy (dosłownie :)
Producent mierzy wymiar na balonie a nie na kostkach dlatego kostka jest szersza i wyższa od szosowej tego samego rozmiaru. Zakładanie szerszej opony wcale nie powoduje że używa się jej szerokości bo wywija się na feldze tak że niema możliwości pojechać na jej krańcach i w efekcie wcale nie przylega większą powierzchnią jeśli nie mniejszą.
Motocykl na szerokiej oponie i feldze bardzo nieprzyjemnie prowadzi się na koleinach bo wywraca go na nich na boki w taki teren lepsza jest wąska opona, szeroka może się przydać tylko na ruszaniu czy silnych obciążeniach na piasku błocie ale jak się rozpędzi to znowu przewagę będzie mieć wąska.
Wolę cienką oponę która przylega do drogi łagodnym łukiem niż szeroką na cienkiej feldze która jedzie na wąskim szczycie obłości.
Michał [Usunięty]
Wysłany: 2012-05-31, 06:42
Z powyzszych dywagacji rzeczywiscie sklaniam sie ku wezszej oponie - 110/100, tylko czy znacie jakis rozmiar na felge 17' ? w ubiegla sobote bylem na rajdzie 4x4 i stracilem sporo bieznika
Jak widać z tabelki ten sam rozmiar można podać na 3 sposoby, zamiast przeliczać cale na centymery kalkulatorem można sobie ściągnąć
Widać też ze rozmiary 140/80 i 120/80 są bardziej 'balonowe' niż 130/80 czy 110/80, przynajmniej w teorii
tania wąska troche niski bieżnik, ciekawe jaki rocznik tego jest i wogole co to za marka
na polne drogi sie opłaca
SiMarco [Usunięty]
Wysłany: 2012-06-11, 17:10
A ja bym się nie skusił na takiego no name'a...
Jednak opona jest bardzo ważna i wolałbym nie ryzykować jazdy na czymś, co nie wiadomo z czego jest, jak się zachowa, czy nie wybuchnie przy 100 km/h...
Mam tez przekonanie, że taka oszczędność szybki się zemści. Albo zużyje się za szybko albo jazda będzie upierdliwa albo... tak sobie marudzę
Sam wybrałem Mitasy - też tanie, podobno bardzo średnie ale jednak to jakaś marka, za którą stoi technologia, doświadczenie, obecność na rynku... a droższe o jedno tankowanie...
wartburg [Usunięty]
Wysłany: 2012-06-11, 18:47
Michał napisał/a:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2400420509
napiszcie czy taka sie nadaje
bieżnik asfaltowy .
na trawie i mokrym nie poje 1/4 dzisz .
we 1/4 SHINKO E-705 ( sprawdzona i na asfalcie można sobie "pozwolić" ;) ) - będziesz miał radochę ;)))
Michał [Usunięty]
Wysłany: 2012-06-12, 06:25
Ja 90% przebiegu mam po asfalcie wiec terenowych nie ma co kupowac. A opona z detka tak szybko nie wystrzeli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum