Honda NX 650 Dominator

ZASILANIE I WYDECH - Problem z odpalaniem po dłuuugim postoju.

managa - 2011-02-03, 09:48
: Temat postu: Problem z odpalaniem po dłuuugim postoju.
maniek napisał/a:
Witam
Borykałem się z problem jak w temacie, niedogodność ta występowała jedynie po postoju minimum 5-7 dnie, czy stoi w śniegu, mrozie, w słońcu na gorącu, znaczenia nie było, po upływie magicznych 7 dni, kręceniem rozrusznika rozładowywałem aku. Iskra, paliwo, regulacje czyszczenia itp nie wnosiły nic. Pomogło natomiast spuszczenie benzyny z komory pływakowej.
Po zalaniu świeżutkiej z baku, zapalał jak bym śmigał na nim dzień wcześniej , czyli normalnie tak jak powinien.
Mam nadzieję że ta informacja pomoże innym, bo ponoć jest to bolączka co niektórych.


seven napisał/a:
witaj,

ten sam efekt można osiągnąć przez zakręcenie kranika przed dojazdem do celu i wypalenie benzyny. robie tak i po kilku dniach postoju odpala "od strzała" .

pozdro


wartburg napisał/a:
ja po długim postoju podpinam się kablami pod akumulator z samochodu - wtedy zagada bez problemu

seven9
- masz u mnie browara

dziś sprawdziłem "organoleptycznie" ... równo po 7 dniach od wypalenia paliwa ...

... ZAGADAŁ OD STRZAŁA


skoczek napisał/a:
Odgrzewam temat
Mam ten sam problem tj. ciężko albo wręcz nie możliwe jest odpalenie moto na zimno. Myślałem, że to wina starej świecy zapłonowej jednak po wymianie ( musiałem dorobić specjalną nasadkę na świece żeby ją odkręcić ) nadal rozrusznik kręci a silnik ni hu hu żadnej reakcji. Dopiero podpięcie mocnego prostownika i zastosowanie startera ( taki spray ) prosto do puszki filtra powietrza oraz kilkukrotne kręcenie rozrusznikiem przyniosło efekt. Zanim zaskoczył musiałem podtrzymywać go rozrusznikiem prawie minutę. Motor stoi w garażu gdzie temperatura nie spada tam więcej niż do 10 stopni jednak nawet jak było dużo cieplej miałem ten sam objaw. Kiedy już silnik jest zagrzany wtedy zgaszenie i ponowne odpalenie nie stanowi problemu. Zaraz po odpaleni strasznie dymi takim szarym dymem ale po rozgrzaniu dymienie ustępuje. Chciałem jeszcze nadmienić że kolanka wydechowe rozgrzewają się do czerwoności i widać jak świecą nawet w dzień. Coś kiedyś czytałem o tym na forum ale teraz nie mogę odnale 1/4 ć tego tematu. A i podczas jazdy kiedy redukuje bieg moto lubi sobie strzelić w tłumik ale ponoć single tam mają ;) i chyba zapłon jest dobrze ustawiony bo silnik ładnie się wkręca na obroty.
Jakie macie przypuszczenia co do przyczyn problemu z odpaleniem ? Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi.


pikus napisał/a:
Osobiście zaczął bym od regulacji zaworów mogą mieć za ciasno, następnie przykręcił bym mu o obrót skład mieszanki, bo wydaje mi sie ze ma za ubogo czyli ciagnie za duzo powietrza i za mało paliwa, przez co jest wyzzsza temp spalania i następnie moga sie robic czerwone kolanka, jesli to nie dało by efektu wymontował bym ga 1/4 nik i wzial bym go na stol, rozmontował na części pierwsze, wyczyścił benzyna ekstrakcyjna, przedmuchał i zmontował z powrotem. Dokładnie oglądając membranę i elementy gumowe.


LukiMarek napisał/a:
My 2 dni temu poskładaliśmy Naszego po pół roku stania i odpalił za 4 razem a rozrusznikiem tylko muskałem na parę sekund. My robimy tak że jak stoi już dłuższy czas, zakładając ze kranik paliwa na off to odkręcam daje mu parę minut na spłyniecie paliwa.potem daje pełne ssanie czekam parę sekund a dopiero potem próbuje odpalać i ten sposób działa bo już nie raz tak robiłem.oczywiście zawory dobrze wyregulowane jak co no i ga 1/4 nik też. pozdrawiam

spider2you - 2011-02-08, 13:20
:
Dziś odpalałem Dominisię po 3 tygodniach postoju.
5 minut kranik - 2 minuty ssanie (nowy żelowy aku) i za 4 razem poszło....
Raviking - 2011-02-08, 15:52
:
niech kubeko się wypowie jak powinien odpalać dominator ;-)
maniek - 2011-02-08, 17:59
:
ja powiem tak mam nie szczelny ga 1/4 nik i spierdalaja mi opary, kranika nigdy nie zamykałem i miałem problem z odpalaniem, teraz jak wiem ze moto będzie stać to wypalam resztkę z ga 1/4 nika na zamkniętym kraniku, jak nie wiedziałem ze będzie moto stał to przed odpaleniem spuszczam szczochy otwieram kranik wciskam rozrusznik i odpala od szczału. Jeżeli nadal miał bym problemy to szukał bym przyczyn w zapłonie !!
Graniczny okres postoju to 7 dni po tym czasie zaczynają się problemy.
Kubeko - 2011-02-08, 20:34
:
Raviking napisał/a:
niech kubeko się wypowie jak powinien odpalać dominator ;-)


no dobra skoro muszę:

jeśli wszystko jest ok to: nieważne jak długo stoi trzeba spuścić z ga 1/4 nika stare, nalać nowe oktany i musi zapalić ( przykład: SLR nie palone od września)

jeśli natomiast nie jesteś pewien czy wszystko jest ok, a motor nie jest pewien czy zagadać, to proponuje kontrole łańcuszka rozrządu i sprężyny napinacza. o ile w moim przypadku na zimnym były zdecydowanie mniejsze problemy (i o dziwo długim postoju) to na ciepłym już trzeba było negocjować warunki odpalenia :), aż do momentu wymiany łańcuszka i sprężyny napinacza, bo teraz to już bez znaczenia pali na pstryk i ,,nawet bramę wjazdową sam otwiera tak się bestia rwie do jazdy''
janko_slr - 2011-02-15, 20:56
:
Taka mała porada:
zamiast spuszczać paliwo z ga 1/4 nika i nalewać nowego wystarczy motocykl mocno przechylić na bok. Paliwo samo wypłynie przewodami przelewowymi pod motocykl a do ga 1/4 nika dostanie się nowe.
Jedyny minus tego systemu to to że trzeba mieć trochę krzepy- motocykl trzeba mocno pochylić, mojego SeLeRa mocniej niż 45 stopni.
madart - 2011-02-16, 10:31
:
Na prawo czy lewo?
U mnie przy przechylaniu na prawo przy pełnym baku zaczyna się lać przelewem ze zbiornika..
Jaki ga 1/4 nik masz w selerze? Jakie oznaczenie?
janko_slr - 2011-02-16, 17:29
:
Przechylam na lewo bo tak mi wygodniej (mam bardzo osłabioną prawą rękę po skomplikowanym złamaniu łokcia)
oznaczeń ga 1/4 nika poszukam jutro jak będe w domu.

Tą metodę podpatrzyłem od kolegów jeżdżących w crossie na cr, crf, sx itp
maniek - 2011-02-17, 14:27
:
efekt lania paliwa po glebie miałem jak była uszkodzona śruba ssania (ukręcona), po naprawie nic nie sika, nie sprawdzałem do góry nogami
madart - 2011-02-17, 15:55
:
Ja, RD08, mam dwa przelewy z baku i nimi sie beznynum puszcza, przy przechyleniu na prawą stronę.
piesy - 2011-02-17, 18:04
:
ja natomiast jak przewiduje dłuższy postój np tydzien to zakrecam kranik przed zgaszeniem i czekam az sie wypali benzyna z gaznika. Lubie na spokojnie posłuchac Suczki jak spokojnie pracuje :mrgreen:
piesy - 2011-02-17, 18:07
:
Sory. Nie przeczytałem postow wyzej i wyważyłem otwarte drzwi
janko_slr - 2011-02-21, 09:16
:
madart napisał/a:
Jaki ga 1/4 nik masz w selerze? Jakie oznaczenie?

VEEAA

HA! teraz mnie dopiero dotknęło- przecież ja nie mam odpływu z baku :D mam tylko odpływ z ga 1/4 nika. ale mam zapłon :)
YAGO - 2011-03-21, 20:52
:
hehe ciekawe jak moj zapali bo az wstyd sie przyznac jeszcze nie mailem czasu go ruszyc... aku stoi u mnei w pokoju naladowane, generalnei nigy nie mialem problemow ale roznei bywa :P powiem jedno! najleprzy po zimie jest staromodny kopniak :D
MaciekTOS - 2011-03-22, 17:02
:
Pewnie tak kopniak dobra rzeczy tylko nie każdy ma :cry: .Nie spotkałem się jeszcze żeby motor odpalał ciężko po tych magicznych 7 dniach . Jutro sprawdzę jak mój :-?
Alibaba - 2012-11-17, 14:37
: Temat postu: nie pali po dłuzszym postoju
Znowu zapomniałem wypalić paliwo z ga 1/4 nika i nie chciał zapalić po 4 dniowym postoju. Wylałem paliwo z ga 1/4 nika , wlałem świeże i zaskoczył natychmiast . Jaka jest tego przyczyna niektóre dominatory palą bez wypalania paliwa z ga 1/4 nika nawet po długim postoju. Nie zawsze pamiętam o zakręceniu ga 1/4 nika przed dojazdem do domu więc jest to czynność uciążliwa . Zastanawiam się czy przyczyną może być słaba swieca lub kiepskie paliwo z którego wytrąca sie woda . Chciałbym ten problem wyeliminować , może komuś się udało z tym coś zrobić ?
madart - 2012-11-17, 15:16
:
jeden koles z niemieckiej strony wytlumaczyl to tak jakos ze parujace paliwo w gazniku robi cisnienie czy cos
chyba Langer sie nazywal, moze ktos kojarzy? Ma tam duzo przeróbek opisane :)

mam: http://www.technologyplace.de/nx650/
Alibaba - 2012-11-17, 16:00
:
to znaczy że jak mamy dziurawy króciec to pali jak złoto, a może trzeba zrobic jakieś odpowietrzenie komory pływakowej :roll:
zuczek 38 - 2012-11-17, 16:47
:
Alibaba, możesz jeszcze " tylko chyba w japończykach '' po dłuższej przerwie pokręcić rozrusznikiem z dwa /trzy obroty na ssaniu bez zapłonu , pó 1/4 niej przełącznik na on i powinien odpalić
lub jak nie odpali od strzała to wyłącz ssanie .
Ale tu chyba każdy ma swoje sposoby na odpalenie :-P :-P :-P
Alibaba - 2012-11-17, 17:06
:
próbowałem na off kręcić ale ze ssaniem , teraz spróbuję bez ssania ,może to ciśnienie wtedy się rozładuje :?:
kmaj - 2012-11-17, 18:32
:
W Jawie TS 350 świeca pod kranik i po wkręceniu od razu paliła :mrgreen:
Alibaba, może po tych kilku dniach paliwo odparuje Ci na tyle, że gdzieś tworzy się korek powietrzny. Odkręć kranik (na rezerwę) na 5-10 min przed naciśnięciem startera - czasem tak robię po dłuższym przestoju.

P.S. jakie 1/4 ródło paliwka?
Alibaba - 2012-11-17, 23:00
:
przeważnie orlen i BP
kmaj - 2012-11-17, 23:16
:
Alibaba napisał/a:
przeważnie orlen i BP

No to paliwo pierwsza klasa.
Alibaba - 2012-11-17, 23:30
:
zazwyczaj pomaga czyszczenie swiecy , dodatkowo przepalam ją zapalniczką i po wkręceniu pali od dotknięcia startera, ale wykręcanie świecy jest strasznie upierdliwe. Chyba zostanę przy opcji wypalania paliwa z ga 1/4 nika na dłuższe postoje .
adziad - 2012-11-18, 10:20
:
Dlaczego wypalanie działa?

No bo ga 1/4 nik ma przelew, czyli komora pływakowa jest od góry otwarta, żeby gdy pływak się zawiesi nadmiar paliwa przelewem uciekał aby nie doprowadzić do zalania silnika i wymieszania się oleju z benzyną. I teraz gdy motór stoi to lekkie bardziej energetyczne frakcje paliwa sobie parują poprzez ten przelew. A zostają te cięższe mniej kaloryczne. Motór nie chce na tym odpalać. Dla tego warto wypalać paliwo i potem przy następnym odpaleniu zalewać świeże z baku znad rurki od rezerwy. Bo prawdopodobnie też ciężko by palił z rezerwy, gdy nalewane do ga 1/4 nika jest paliwo z samego dołu baku.

Ja to tak rozumiem, poprawiajcie jeżeli się mylę....

No i ważne jest aby świeca była w dobrym stanie:] no nie?

Pozdro, podkowa
Raviking - 2012-11-18, 10:27
:
adziad, brawo :mrgreen: też tak rozumiem i już wypalam paliwko do końca ,
wczoraj motór odpalił praktycznie od strzała a stał ze 2 tygodnie :mrgreen:


Jak myślicie po co jest pompka przy ga 1/4 niku w 2suwach ?
kmaj - 2012-11-18, 12:37
:
Cytat:
Benzyna zasilająca nasze silniki to mieszanina węglowodorów. Niektóre z nich, szczególnie olefiny łatwo ulegają różnorodnym procesom chemicznym, prowadzącym do wytworzenie substancji smolistych tzw. żywic. Zjawisko to praktycznie nie ma znaczenia przy zasilania silnika benzyną, gdyż przeważnie zanim do niego dojdzie benzyna zostanie zużyta... Benzyna składowana w zbiorniku przez dłuższy czas ulega rozkładowi, w wyniku którego wytrącają się z niej żywice, odkładające się na filtrze paliwa oraz na wewnętrznych ściankach przewodów paliwowych i wtryskiwaczy. W wielu przypadkach doprowadza to do częściowego lub całkowitego zatkania wtryskiwaczy... Równie istotnym problemem starzenia się benzyny jest zmniejszanie się z czasem jej zdolności do odparowania. Zjawisko to polega na wcześniejszym odparowaniu wszystkich frakcji lekkich mieszaniny, co powoduje istotną zmianę jej własności fizycznych. Źle odparowane paliwo nie jest w stanie wytworzyć palnej mieszanki, szczególnie przy rozruchu zimnego silnika. Inaczej mówiąc benzyna taka jest dla silnika niepalna. Obrona przed tym zjawiskiem wydaje się łatwa. Wystarczy w zbiorniku mieć mało paliwa i często tankować... Jak uczy doświadczenie, paliwa w zbiorniku, nie powinno być (w zależności od pory roku) mniejsza niż * stanu i nie powinno być przechowywane dłużej niż 1 * 2 miesiące. Po tym okresie powinno być wyjeżdżone (do głębokiej rezerwy, najlepiej na długiej trasie), co pozwoli na przeczyszczenie wnętrza przewodów paliwowych i wtryskiwaczy oraz oczyszczenie katalizatora, w którym mogą odkładać się produkty niewłaściwego spalania...

Źródło: http://www.autocentrum.pl...aku-1723522998/

Pozostałe 1/4 ródła podają podobnie, że o starzeniu się benzyny można mówić po około 1 miesiącu przy przechowywaniu w zbiorniku z odpowietrzeniem.
Wiadome, że ga 1/4 nik jest nagrzany trochę bardziej od zbiornika ale czy po 4 dniach było by już tak zwietrzałe?
Myślę, że u Ali-ego przyczyna jest jeszcze inna oprócz paliwa, jak mówi może walnięta świeca.
Alibaba - 2012-11-18, 22:37
:
też mam wrażenie ze świece powinienem juz wymienić na tej mam ponad 11 tyś
Habit - 2012-11-19, 08:55
:
Raviking napisał/a:
Jak myślicie po co jest pompka przy ga 1/4 niku w 2suwach ?


Komar Ci się udziela widzę:D

Przeciaż w zbiorniku też jest odpowietrzenie.. tamtędy nie odparowuje??
Kubabuba - 2012-11-21, 11:19
:
heh jak trwoga to do Boga.... dawno mnie nie było a jestem bo znów jakiś problem :P Mój łobuz obraził się na mnie. Nie mogę go odpalić kręcę, chechłam i z pychu i nic. Pierwszy problem pojawił się jak miałem wracać do domu a temperatura sięgnęła kilku stopni w nocy. Tutaj po 20 minutach zmagań zaskoczył pojechał elegancko. Natomiast na następny dzień dupa. Żadnej chęci współpracy. Pierwsza rzecz kurek zakręcam dopiero po zatrzymaniu motocykla. Widzę, że koledzy muszą robić to dużo wcześniej żeby wypalić benzynę z ga 1/4 nika. Penie parę razy go zalałem... :( świecę wykręcałem przeczyściłem i nic. nie wiem co mam robić żeby go jeszcze ruszyć a chaiłąem z AAlibabą, jeszcze zrobić parę km a może reprezentacja dominatorów na http://motomikolajki.pl/ ?

ale pytanie o motomikołajki to chyba nie tutaj ;)
kmaj - 2012-11-21, 12:36
:
Kubabuba napisał/a:
... :( świecę wykręcałem przeczyściłem i nic. nie wiem co mam robić żeby go jeszcze ruszyć...

Sprawdziłbym czy któryś z kabli nie jest nadłamany. Ga 1/4 nik ile czasu temu był przedmuchany?
Kubabuba - 2012-11-21, 19:57
:
w kwietniu było duże przygotowanie do sezonu. Ga 1/4 nik był czyszczony, nowa bateria, świeca, kabel, fajka...
Alibaba - 2012-11-21, 21:17
:
Kubabuba, chętnie polatam z Tobą ale zabierzemy Olę

Pisałam coś, żeby umawiać się gdzie indziej? ;) http://hondadominator.pl/viewforum.php?f=1
Kubabuba - 2012-11-27, 21:51
:
Nawiązując do mojego zmartwienia opisanego wcześniej przyczyną kłopotów był moduł zapłonowy. Jestem po regeneracji. W weekend test :D