Honda NX 650 Dominator

UKŁAD ZAPŁONOWY I ELEKTRYKA - brak iskry - pomocy

seven9 - 2012-05-10, 21:48
: Temat postu: brak iskry - pomocy
Hej!

Dziś rano odpaliłem motor i pojechałem do pracy. W drodze kilka razy mi zgasł na wolnych podczas dojeżdzania do skrzyżowania, ale pomyślałem, że nie rozgrzany i było zimno. Odpalałem i jechałem dalej. Po południu już motoru nie odpaliłem. Miałem ze sobą starą święcę, więc wyjałem fajkę, włożyłem do niej świecę i przyłozyłem do silnika. Może coś 1/4 le robiłem, ale nie było iskry jak kręciłem rozrusznikiem.
Przełaczałem parę razy przełącznikiem ON/OFF, stacyjką, probowałem odpalić ze złożoną stopką, z wciśniętym sprzęgłem, nic to nie dało.
Co mogło się zchrzanić ?
Od jakiegoś czasu podczas uruchamiania słyszałem cykanie tak jakby przeskakiwała iskra, ale motor odpalał i tak je 1/4 dziłem.
Czy zdiagnozowanie usterki może być trudne? Jeżdzę już trzeci sezon tym motorem i jak na razie obyło się bez pomocy serwisów motocyklowych, ale tym razem coś czuję, że dziada oddam w ręcę fachowca.

pozdrawiam.
madart - 2012-05-11, 07:17
:
jeśli to nie wtyczki (a sprawd 1/4 wtyczke od cewki pod bakiem) to wygląda na odzywający się moduł
f4u - 2012-05-11, 07:25
:
na końcu kabla wysokiego napięcia a ma on jakieś 10do15 centymetrów jest cewka zobacz czy tam nie wypadł ten kabel i czy nie odpadł taki cienki kabelek jak to sprawdzisz to pozostanie Ci sprawdzenie samej cewki i czujnik hala ,czujnik hala możesz sprawdzić diodą a cewkę musisz mieć inną ja na przykład mam cewkę od kawasaki KLR 600 i jak mi coś szwankuje to nią sprawdzam
maniek - 2012-05-11, 19:46
:
ewentualnie wd w on/off może zaśniedziało
seven9 - 2012-05-11, 21:17
:
Po wyjęciu wtyczek z modułu i włożeniu spowrotem silnik jak na razie odpala bez problemu. Zobaczymy na jak długo to pomoże.
JolKar - 2012-07-07, 17:44
:
Podobny problem - brak iskry. Wypadł mi kabelek z fajką od cewki, ale wcisnęłam z powrotem, połączyłam ze święcą, przyłożyłam do cylindra jako masy i włączyłam starter. Nic. Czy do wyjęcia modułu i cewki muszę zdjąć bak? Na razie cewkę zlokalizowałam, ciężki do niej dostęp.
Jol
madart - 2012-07-07, 17:46
:
moduł jest po prawej stronie pod owiewka
do cewki trzeba targać bak
seven9 - 2012-07-07, 22:50
:
postukaj w moduł i poruszaj wtyczkami, u mnie działa gdy nie chce odpalić ;).
JolKar - 2012-07-08, 11:45
:
Ok, odnalazłam moduł, postukałam, odłączyłam i podłączyłam wtyczkę. Niestety brak iskry wciąż. Jutro kupię nową fajkę.
Generalnie w piątek udało się odpalić motocykl. Był problem z akumulatorem, trzeba było go podładować prostownikiem. W sobotę motocykl już nie odpalił, więc odkręciłam świecę i zaczęłam się po dziś dzień zabawa z przywróceniem iskry... Moduł podobno był wymieniony przed sprzedażą (w tym roku). Może jednak cewka poszła od przeciążeń elektrycznych podczas ładowania aku...?
madart - 2012-07-08, 12:20
:
a na innej swiecy sprawdzales?
JolKar - 2012-07-08, 20:39
:
Tak, na starej od mojego motocykla. Ale na wszelki wypadek kupię jutro nową.
Jol
JolKar - 2012-07-09, 19:33
:
Sprawy wyglądają następująco. Dziś zamontowałam nową fajkę, w którą wkręciłam nowy kabelek, a całość wkręciłam w cewkę. Wcisnęłam nową świecę, przyłożyłam do cylindra, zakręciłam rozrusznikiem i... NIC! :evil: Czy coś mogło pójść od przeładowań akumulatora podczas ładowania prostownikiem?
Habit - 2012-07-09, 22:37
:
Cudów nie ma... Sprawdzałeś przełącznik na kierze ON/ OFF jak pisał Maniek??
JolKar - 2012-07-10, 13:54
:
Rozrusznik kręci...
Który to impulsator? Żeby go sprawdzić trzeba mieć jakiś specjalny miernik (albo nakładkę) mierzący w milisekundach? Może jakiś bezpiecznik poszedł? Dziś posprawdzam.

madart - 2012-07-10, 16:53
:
impulsatora nie ma tym rysunku
on jest pod pokrywa sprzegla, kolo ramy wychodzi kabelek od niego
zeby go sprawdzic wystarczy jeden koniec podlaczyc do masy a drugi przez zarowke albo diode do plusa
co obrot walu swiatelko powinno sie zapalic na chwilke
JolKar - 2012-07-11, 00:28
:
Udało się, udało! Iskra jest, Domin pali! :-D Nie wiem co było przyczyną awarii, sprawdziłam chyba wszystkie bezpieczniki, poruszałam przeróżnymi kabelkami, itd i nastąpił cud! Dzięki chłopaki za pomoc :) Teraz wracam do pierwotnego problemu - wyciek benzyny. Ale to już w innym wątku ;-)
Jola
1krzysztof - 2012-07-11, 10:58
:
Gratulacje!
:-)
Ale, czy jesteś pewna, że usunęłaś przyczynę?
I, czy to się nie powtórzy w najmniej spodziewanym momencie?
Korzystając z faktu, że sprzęt żyje, poruszaj ponownie kabelkami i znajd 1/4 ten, który powodował i może powodować brak iskry (jeśli to była przyczyna).

Nie chcę mącić Twojej radości i satysfakcji, ale powiem to, co zawsze mówię moim dealerom "usuń przyczynę awarii, a nie jej skutek".
JolKar - 2012-07-12, 15:53
:
Nie znalazłam powodu awarii, ale może znajdzie ją mechanik. Robimy spó 1/4 niony przegląd po zakupie, czyszczenie i regulacja ga 1/4 nika itp. A wyciek benzyny się skończył po przepaleniu ga 1/4 nika :)
seven9 - 2012-09-11, 22:04
:
Witam!
Moich problemów z iskrą ciąg dalszy. Ostatnie objawy są takie: jeśli już uda mi się odpalić motor i jadę, to na wolnych obrotach gaśnie w losowych momentach. Jak mu podkręciłem obroty do 1600 to nie gasł, ale widać było, że co parę minut "gubił" jedną iskrę i prawie gasł. Przy odpalaniu słychać jakby cykanie. Czy to może być problem z modułem? Czy da się jakoś sprawdzić sam moduł ?

pozdrawiam.
nx-rider - 2013-05-27, 18:18
:
seven9 napisał/a:
Czy da się jakoś sprawdzić sam moduł ?


PILNIE potrzebuję pomocy !!!

Jak zdiagnozować awarię modułu ???

Silnik co jakiś czas na wolnych obrotach gubił zapłon i gasł (na wyższych dało się wyczuć że co jakiś czas gubi zapłon)
Teraz - brak iskry
Przełącznik on - off sprawdzony
zakładam że wszystkie połączenia elektryczne są o.k.

Więc pytania do Was:
- Jak zdiagnozować awarię modułu ???
- Jaka powinna być oporność na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym cewki ?
- Czy jakaś dobra dusza może mi pożyczyć moduł do sprawdzenia czy mój faktycznie padł - zanim zacznę się bawić w przerabianie KYMKO czy innych chińczyków

Temat bardzo pilny więc proszę o pomoc zanim się wszyscy na zlot rozjedziecie

Pytania dodatkowe jak co i gdzie pomierzyć
- gdzie i kiedy powinno być napięcie przed i za modułem
Bolo - 2013-05-27, 21:19
:
U mnie objawy były podobne. Spróbuj pozgniatać moduł, pościskaj go w ręce i próbuj odpalać. Jak zapali to ściskaj moduł i obserwuj. Np. ruszanie samymi wtyczkami z modułu nic nie robiło, tylko zgniatanie :). Tak było w moim przypadku. A dla świętego spokoju rozbierz moduł i przelutuj WSZYSTKIE luty. U mnie jak ręką odjął :) Moduł należy rozciąć od tyłu na całym obwodzie na głębokość ok 3-4 mm i potem delikatnie i cierpliwie starać się odkleić plastik. Potem ok 2 godziny delikatnego wyskubywania zalewy aż do płytki. Lepiej skubać ręcznie (pazurkami) aby nie uszkodzić ścieżek. Lutowanie zleć jakiemuś serwisowi laptopów lub innego sprzętu RTV (mają lutownice powietrzne), bo zwykłą lutownicą bywa ciężko. Powodzenia.
wojtekk - 2013-05-27, 23:05
:
nx-rider, wczoraj pisałeś, że nie masz cylindra i moto rozłożone na części .
Czyżby silnik już był złożony?
nx-rider - 2013-05-28, 07:37
:
Tak Wojtek - wczoraj po południu cylinder wrócił ze szlifu, tylko pojawił się inny problem :evil:
myślałem wcześniej że to wina włącznika ON OFF - ale niestety nie

ponawiam apel:

Czy jakaś dobra dusza może mi pożyczyć moduł do sprawdzenia czy mój faktycznie padł - zanim zacznę się bawić w przerabianie KYMKO czy innych chińczyków.
Motor stoi ponad 100 km od domu a mój mechanik przyznaje "jestem mechanikiem a nie elektrykiem" - przynajmniej jest szczery.

Jeśli ktoś pożyczy mi moduł - oddam od razu po potwierdzeniu że mój padł, chodzi mi tylko o potwierdzenie na 100% wstępnej diagnozy

Na razie na 100 % wykluczyłem:
- przełącznik na kierownicy
- impulsator (posiada oporność zgodną z serwisówką
Habit - 2013-05-28, 08:56
:
nx-rider, Ja mam trochę daleko żeby pożyczyć Ci swój moduł...
Ale niech mechanik sprawdzi tak jak piszę Bolo, zgniatać moduł i ruszać przewodami przy module!!
Mój też czasem się zbuntuję muszę wtedy ruszyć kablami i pali jak złoto...
adziad - 2013-05-28, 16:14
:
Lipa, że masz tak daleko moto. Ale naprawa modułu zazwyczaj jest dość łatwa, na pewno masz jakiegokolwiek kolegę z lutownicą co potrafi jej użyć. Naprawa, a przynajmniej kontrola stanu to jest około 2 h pracy, a będziesz już miał za sobą (bo jak widać w końcu moduły w dominatorach i tak padają:/)