Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - strzela, gaśnie, nie wchodzi na obroty

pys123 - 2012-04-14, 11:15
: Temat postu: strzela, gaśnie, nie wchodzi na obroty
Mam spory problem z dominatorem, na początku tylko czasem zdarzało mu sie zgasnąć na wolnych, potem coraz częściej, teraz chodzi tylko na ssaniu albo z mocno odkręconą manetką, dławi sie przy lekkim dodaniu, strzela z wydechu. Zmieniłem świece, sprawdziłem kabel i fajkę, przejrzałem ga 1/4 nik, zmieniłem kruciec bo był pęknięty, wyregulowałem zawory, impulsator w porządku, moduł rozebrałem i przelutowałem na nowo, już nawet nie wiem co moge sprawdzić, moto zapala, chodzi ale co chwila coś go odcina jakby wypadał zapłon, czasem tylko prychnie i chodzi dalej a czasem zgaśnie, przy tym odcięciu jest dmuchnięcie w ga 1/4 nik. pomocy!
madart - 2012-04-14, 11:50
:
a moze ci rozrząd przeskoczył?
Raviking - 2012-04-14, 12:10
:
madart, dobrze prawi,Sprawd 1/4 rozrząd
obstawiam na 2/3 zęby
pys123 - 2012-04-14, 16:13
:
nie widziałem nigdzie okienka, rozumiem że bez zdjęcia pokrywy sie nie obejdzie?
madart - 2012-04-14, 17:37
:
nie obędzie się, ale można to zrobić z silnikiem w ramie ;-)
pys123 - 2012-04-14, 19:00
:
Skorzystałem z instrukcji w serwisówce, szkoda tylko że nie ma po polsku, rozrząd jest w porządku, bynajmniej tak mi sie wydaje, jest delikatnie przesunięty, ale to chyba wynika z rozciągnięcia łańcuszka bo nowy już nie jest, na pewno nie jest to przesunięcie o 2/3 zęby. Zastanawia mnie tylko dlaczego na pełnym ssaniu dobrze chodzi, a gdy już troche zmniejsze i spadnie tak do 2 tyś obr to gaśnie, rozbierałem go i czyściłem, nie znam sie na tym zbyt dobrze ale wydaje mi sie że jest wszystko w porządku, membranki i przewody podciśnieniowe całe, nic nie było lu 1/4 ne ani brudne. Postaram sie jutro nagrać filmik, może to coś wam podpowie bo już naprawdę nie wiem :-(
Raviking - 2012-04-14, 19:24
:
pys123 napisał/a:
Skorzystałem z instrukcji w serwisówce, szkoda tylko że nie ma po polsku,

jabyś Poszukał to chyba byś Znalazł ;-)
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?p=9957#9957
adziad - 2012-04-14, 19:29
:
Może być tak, że przelutowanie modułu nie pomoże, zdarza się, że elementy sie spierd#$ą. I jak ma wysokie obroty to więcej jest prądu przepływającego i styka a jak małe to nie ma siły przewodzić i iskra ginie. Jeżeli wszystko jak mówisz już posprawdzałeś, to moim zdaniem powinieneś podmienić moduł lub kupić chiński tani i obczaić. Tyle mi do głowy przychodzi...

Wypadanie zapłonów i poprawne działanie przy wyższych, hmm dokładnie tak miałem jak mi się zimne luty porobiły na module, ale może u Ciebie się już modułu nie da uratować przelutowaniem....
Raviking - 2012-04-14, 19:37
:
pys123 napisał/a:
czasem tylko prychnie i chodzi dalej a czasem zgaśnie, przy tym odcięciu jest dmuchnięcie w ga 1/4 nik

pys123 napisał/a:
rozrząd jest w porządku, bynajmniej tak mi sie wydaje, jest delikatnie przesunięty, ale to chyba wynika z rozciągnięcia łańcuszka


może fucktycznie moduł w nieodpowiednim momencie zapodaje iskre :-/

Masz od kogo przełożyć moduł ?
pys123 - 2012-04-14, 20:12
:
Znajomy mechanik też obstawia moduł, właśnie nie mam od kogo przełożyć, miałem nadzieje że "regeneracja" pomoże, ale jak widać nie, w okolicy też chyba nie ma nikogo z forum :-/ znajomy ma transalpa tylko jak dobrze wyczytałem to jeszcze nikt nie próbował takiej przekładki, a była mowa że przewody są pozamieniane, gdyby ktoś wiedział jak to podłączyć to moge spróbować
Raviking - 2012-04-14, 20:14
:
który to trampek ? jak ten z dwoma modułami to podejdzie
pys123 - 2012-04-14, 20:25
:
serwisówke znalazłem w google, jestem tutaj od nie dawna i nie zdążyłem sie jeszcze dobrze zapoznać, ale już uregulowałem swój "dług publiczny" :-P , serwisówka na pewno sie przyda :mrgreen:
pys123 - 2012-04-14, 20:28
:
nie wiem dokładnie który, jutro zobacze, wystarczy tylko żeby miał dwa moduły, wszystko będzie pasować, żadnego przekładania kabli?
madart - 2012-04-14, 20:43
:
tak, bo te moduły są takie same (chyba ;-) )
pys123 - 2012-04-14, 20:57
:
Dobrze wiedzieć, postaram sie jak najszybciej złapać znajomego i wykraść mu na chwile moduł :mrgreen:
pys123 - 2012-04-18, 17:15
:
Nic z tego, moduły maja inne oznaczenia i ja mam tylko 5 przewodów a w trampku jest 6, nie próbowałem przekładać, bał sie że i jego może sie sypnąć :-( musze szukać modułu od domina. Jest może ktoś z okolic Gorzowa chętny pomóc?
patro017 - 2012-04-25, 10:57
:
Witam
Mam podobny problem z nx 650
Odpala na wyższych obrotach i po chwili gaśnie albo tylko strzela...

Problem zaczął się jakiś czas temu jak odstawiłem go do garażu na dzień następny juz nie odpalił tylko strzelał,,, sprawdziłem wszystko rozrząd, zawory, gaznik i nic dalej to samo aż w końcu zabrałem się za moduł... po regeneracji modułu wymieniłem cewkę i odpalił jak złoto tak przez dwa dni, aż w końcu jak gdyby nigdy nic zgasł. Teraz odpala na wyższych obrotach i gaśnie...
Możecie mi wytłumaczyć jaki dokładnie CHIŃSKI moduł pasuje... tzn od jakiego modelu quada czy skutera
MaciekTOS - 2012-04-25, 12:18
:
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=96
Dokładnie zazwyczaj pisze Kymco aw0036 z regulacją wyprzedzenia zapłonu
http://moto.allegro.pl/mo...2284069885.html
Taki jest identyczny ;-)
pys123 - 2012-04-25, 21:29
:
Udało sie, chodzi, pyrka bez zarzutu :mrgreen: znalazłem moduł na przekładke, ale na nim w ogóle nie chciał odpalić, załamałem sie, wychodzi na to że jest kilka typów modułów. Korzystając z okazji ze już miałem moto na przyczepce zajechałem do mechanika, posłuchał popatrzył, zwątpił że to moduł, powiedział ze to może być też ga 1/4 nik ale teraz nie ma czasu, może w przyszłym tygodniu. Tyle czekać to bez sensu, wróciłem do domu, wyciągnąłem stary ga 1/4 nik który kiedyś kupiłem bo w moim rozsypała sie membranka, rozebrałem wyczyściłem, przełożyłem tylko membrane i iglice bo nie wiedzieć czemu była skrzywiona, założyłem i nagle cud, zapalił i chodzi, nie przerywa, dobrze sie wkręca :-D rozebrałem ga 1/4 nik który był i nie potrafie powiedzieć dlaczego nie chciał na nim chodzić, wszystko jest niby dobrze, ale nie interesuje już mnie to, w końcu zaczynam je 1/4 dzić,a już chciałem z niego zrezygnować :-P I tak bardzo dziękuje za waszą pomoc :)
patro017 - 2012-04-26, 14:48
:
pys123
napisałeś że masz stary gaznik dominatora...
a ja potrzebuje śrubkę regulacji dawki paliwa jak byś mógł odsprzedać , bo mam podobny problem i to może być przez tą śrubkę bo mam nieoryginalną... moj nr 666372346
patro017 - 2012-04-27, 11:09
:
Mam ten moduł od CHIŃCZYKA...
gdzieś czytałem że trzeba kabelki poprzemieniać...tak? tylko które?
madart - 2012-04-27, 11:23
:
Cytat:
Wkładając chiński moduł do dominatora trzeba konektor zasilania czyli czarny przełożyć na miejsce obok (w małej wtyczce) miejsce po nim zostawić puste i wypiąć czerwono-żółty idący od przycisku rozrusznika z dużej wtyczki.


ten temat http://hondadominator.pl/...ghlight=modu%B3
patro017 - 2012-04-27, 14:31
:
założyłem Chiński moduł ....
Czarny kabel przełożyłem obok do małej kostki i odłączyłem czerwono-żółty
i lipa brak iskry...
madart - 2012-04-27, 18:11
:
impulsator sprawny, kostki jakies nie poluzowane? najlepiej kazda odpiąć sprawdzic i wpiąć tak zeby miała kontakt
Hannibal - 2012-04-27, 18:31
:
Spawdz czy w ogole dochodzi prąd do madułu.
patro017 - 2012-04-28, 02:04
:
Sprawdzenie kostek było już wielokrotne tak jak i cewka czy świeca...

Teraz jest Taki problem -przelutowałem jeszcze raz moj moduł i na nim mam iskre tylko słabą...tak mi się wydaje(wcześniej była bardziej wyrażna) i podczas kręcenia rozrusznikiem tylko strzela jakby łapał na jeden cykl tłoka i tak co sek.
A przy Chińczyku nic jakby pądu nie było:(
ten czarny kabel co przekładam (do chińskiego modułu) tak jak pisaliście to on idzie do cewki..
i odpinam czerwono żółty od przełącznika(start) czyli dobrze?
madart - 2012-04-28, 07:50
:
ten czarny to powinno byc zasilanie jesli wierzyc w ten rysunek

napewno jakas pierdołka wszystko psuje, cewka i jej masa dobrze dokręcone? masa z akumulator też?
patro017 - 2012-04-28, 15:32
:
hah Odpalił ale w dziwny sposób... a iskry nie miałem bo pomyliłem kabelki...

A wiec gdy odzyskał iskrę odpalał i gasł przeczyściłem ponownie gazior i dalej to samo...lekko zdenerwowany odkręciłem manetke do końca i jakby cud po odpuszczeniu ładnie cyka na wolnych, pali idealnie, no ale zobaczymy jak długo... już też latam na Chińskim module hah
pys123 - 2013-01-12, 13:44
:
Problem powrócił pod koniec sezonu, z każdym kilometrem gorzej z wolnymi obrotami, co pewien czas strzał w ga 1/4 nik, albo sie podniesie albo zgaśnie, jak widać ga 1/4 nik starczył mi tylko na sezon :-( , nie rozumiem co może sie w nim "kończyć", po rozebraniu nic nie jest lu 1/4 ne, rozerwane czy zapchane, ma ktoś pomysły?
Alibaba - 2013-01-12, 14:52
:
sprawd 1/4 dyszę wolnych obrotów i pilot czyli śrubkę składu mieszanki czy jest prosta i nie uszkodzona dodatkowo powinien być na niej mały oring moze uszkodzony , a przede wszystkim szczelnośc króćca ga 1/4 nika i oczywiscie filtr powietrza spróbuj go wyjąć i zobacz jak pracuje bez filtra .
pys123 - 2013-01-12, 21:29
:
Wszystko to już przerabiałem na początku sezonu, wyjmowanie ga 1/4 nika mam już opanowane do perfekcji :P, filtr ma jeden sezon po samym czarnym-czysty, wyjęcie też nic nie zmienia, króciec nowy na początku sezonu, szczelny, śruba składu mieszanki kompletna w dobrym stanie, kręcenie nią zmienia wolne obroty, ale w żadną strone nie eliminuje strzałów w ga 1/4 nik, zostawiłem wykręconą o 3 obroty, jak znajde czas to jutro go wyciągne i sprawdze czystość, ale to raczej nie to, poprzedni gazior kilkakrotnie czyściłem i przeglądałem, dopiero zmiana na inny dała natychmiastowy efekt. Brak mi już sił, przeciesz do dość proste urządzenie, chyba jedyna co może zawie 1/4 ć to podciśnienie
Yukikaze - 2013-01-13, 09:59
:
Mój tez czasem strzelił z ga 1/4 nika i gasł bez niczego. Parę razy przy dojeżdżania do świateł.
Przyczyną było to że podwieszały się zawory ssące i cofało mu spaliny do ga 1/4 nika. Zobacz czy kanały ssące w głowicy są jasne. Moje były czarne :mrgreen:
Alibaba - 2013-01-13, 10:06
:
yukikaze, i co z tym zrobiłeś bo mam czsem podobne objawy ?
pys123 - 2013-01-13, 10:41
:
To już chyba tylko remont góry zostaje :P, ale u mnie to chyba nie to skoro poprzednio pomogła wymiana ga 1/4 nika, ale sprawdze jak już będe miał ga 1/4 nik wyjęty
Yukikaze - 2013-01-13, 17:14
:
Alibaba napisał/a:
yukikaze, i co z tym zrobiłeś bo mam czsem podobne objawy ?

Alibaba Je 1/4 dziłem do momentu kiedy chciałem wymienić łańcuszek nierządu, a wyszły cuda wianki. Właśnie jak zdjąłem głowice zobaczyłem, że kanały ssące są czarne. Gdy demontowałem zawory ssące ledwie wyciągnąłem je z prowadnic. Teraz to i ak nic nie będę robił bo szukam nowej głowicy :-?
pys123 - 2013-01-26, 15:55
:
Rozebrałem ga 1/4 nik, jest czyściutki, podciśnienie szczelne, nic nie było lu 1/4 ne, w głowicy też czysto, żadnej sadzy, to nie podwieszony zawór. Pytanie co jeszcze moge sprawdzić w ga 1/4 niku? bo to ewidentnie jego wina :-(
madart - 2013-01-26, 17:14
:
obie membranki szczelne?
pys123 - 2013-01-27, 15:38
:
mała na pewno, natomiast nie bardzo jest jak sprawdzić dużą, wizualnie jest idealna (patrząc pod światło). Z kim bym nie rozmawiał to nie ma pojęcia jak ga 1/4 nik może strzelać sam w siebie:D mogę kupić używany kolejną używke co rozwiąże problem, ale chciałbym poznać przyczyne
pys123 - 2013-01-31, 18:31
:
znalazłem, wymieniłem oring na śrubce składu mieszanki na grubszy i o dziwo pomogło, mam nadzieje że na dłużej, a nie na sezon, dziękuje wam za próby pomocy, może w końcu zaczne sie cieszyć jazdą na dominie a nie tylko naprawami:P
madart - 2013-01-31, 20:22
:
dobrze ze napisales :)
cubiacusowi strzelalo w gaznik jak zgubil ta srubke :)