Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - terkotanie na zimnym silniku

Alibaba - 2012-04-10, 21:51
: Temat postu: terkotanie na zimnym silniku
Po uruchomieniu silnika słychać terkotanie przypominające głuche ocieranie łańcuszka rozrządu . Zapchany lub zanieczyszczony filterek oleju w ramie może być przyczyną takich odgłosów ? , może utrudniony napływ oleju z ramy powoduje przez ok 1 -2 min brak smarowania łańcuszka , potem wszystko cichnie . Jeszcze jedno , poziom oleju w ramie po nagrzaniu jest taki sam lub wyższy niż na zimnym . Wcześniej zanim ujawniło się terkotanie , olej czasem spływał do silnika z ramy i utrzymywał się w dolnych granicach bagnetu , obecnie ciągle utrzymuje się w granicach max . Filtra siatkowego w ramie jeszcze nigdy nie czysciłem a czeka mnie 2 wymiana oleju , mój przebieg prawie 36 kkm
madart - 2012-04-11, 08:23
:
on raczej sie nie zapcha bo jest dość duży, zobaczysz jak wyciągniesz
danon42 - 2013-03-06, 20:30
:
mój ma dokładnie te same objawy, co to za cholerne dzwonienie????
Sosna - 2013-03-06, 21:07
:
hej gdzie jest ten filierek w ramie w którym miejscu dokładnie
managa - 2013-03-06, 21:10
:
Sosna, http://www.hondadominator.pl/viewtopic.php?p=17085 niżej rysunek w poście madarta
kmaj - 2013-03-06, 21:15
:
Alibaba, w jakich temperaturach odpalałeś moto kiedy się pojawiły te odgłosy?

Przy najbliższej okazji ściągania prawego dekla, sprawdziłbym check valve (zawór zwrotny) pompy. Jeżeli on by się zacinał to mógłby stwarzać dodatkowe opory pompie lub po zgaszeniu pozwalałby na powrót oleju z filtra. - to tylko domysły.
Alibaba - 2013-03-06, 21:43
:
Przy niższych temperaturach jak uruchamiam terkocze coraz dłużej , po ok 1 minucie ten odgłos powoli zanika . Słyszałem podobne terkotanie u Kubeko na Kłodzkiej w zeszłym roku ale u niego bardzo szybko ten odgłos zanikał. Doszedł mi jeszcze jeden problem , często gaśnie przy zatrzymywaniu jak zchodzi z obrotów , czasem słyszę takie cmoknięcie i gasnie strasznie mnie to wk..wia .
kmaj - 2013-03-06, 22:09
:
Alibaba napisał/a:
Przy niższych temperaturach jak uruchamiam terkocze coraz dłużej , po ok 1 minucie ten odgłos powoli zanika . Słyszałem podobne terkotanie u Kubeko na Kłodzkiej w zeszłym roku ale u niego bardzo szybko ten odgłos zanikał.

Kiedy ostatnia wymiana oleju była? Może filtr już zapchany i przy większej lepkości ma większy opór, a w naszym układzie nie ma zaworu obiegowego - chociaż może być to inaczej rozwiązane (dowiem się jak pomierzę dekielek filtra ;-) )
Alibaba napisał/a:
Doszedł mi jeszcze jeden problem , często gaśnie przy zatrzymywaniu jak zchodzi z obrotów , czasem słyszę takie cmoknięcie i gasnie strasznie mnie to wk..wia .

Dekompresator?
nx-rider - 2013-03-07, 11:14
:
Alibaba jest jeszcze jedna możliwość - kiedy ostatnio sprawdzałeś luzy zaworowe ?
cmokanie i gaśnięcie o którym piszesz miałem kiedyś u siebie - okazało się że luzy mi się rozjechały totalnie
niewłaściwie ustawione zawory mogą też powodować różne d 1/4 więki - po nagrzaniu moto zmieniają się luzy i d 1/4 więki zanikają (TEORIA)

Tak czy inaczej potrzebujesz dosłownie chwili oraz szczelinomierza aby to sprawdzić - myślę że warto to zrobić zanim rozbebeszysz silnik
fiacik69 - 2013-03-07, 14:40
:
dobze ze przeczytalem przy okazji wyczyszcze filterek w ramie
Alibaba - 2013-03-07, 18:37
:
zaworki ustawiam co 3 tysie przy każdej wymianie oleju , terkotanie = mozliwe ze filterek w ramie do którego nigdy nie zaglądałem . nie odpowietrzałem też układu olejowego po wymianie oleju ale słyszałem że sam się odpowietrza. Czy jest jakiś sposób na oczyszczenie filterka przy ramie bez spuszczania oleju ?
madart - 2013-03-07, 19:09
:
terkotac moze zanim pod czapka zrobi sie wiecej oleju i splynie po lancuszku
nie ma potrzeby odpowietrzac cokolwiek, jak ktos chce to duzo latwije po prostu nalac oleju do polowy komory fitra jak motor stoi na podnozce pochylony
zeby wyczyscic bez spuszczania to musilbys ali motor postawic jak rower do naprawy - kierownicą na ziemi i kolami do gory :lol:
zuczek 38 - 2013-03-07, 19:34
:
Alibaba, A może to kruciec dolotowy !!!!!!!!!!! sprawd 1/4 !!! . A na zlocie pokazywałem jak najszybciej naprawić go trytytka :-P
Alibaba - 2013-03-07, 22:09
:
króciec mam nowy , madart, kołami do góry to muszę sie nauczyć robić 1/2 salta :mrgreen:
cubiacus - 2013-03-08, 21:12
:
może też się wygłupię, ale może to po prostu napinacz łańcuszka - mi na zimnym zimą też terkotał, przestał jak wymieniłem;)

jak nie... to nie ;)
Alibaba - 2013-03-08, 22:01
:
i to właśnie jest najbardziej prawdopodobne , bo gdzieś w tych okolicach słychać dzięki p.Dr
Kubeko - 2013-03-08, 22:25
:
Alibaba napisał/a:
Doszedł mi jeszcze jeden problem , często gaśnie przy zatrzymywaniu jak zchodzi z obrotów , czasem słyszę takie cmoknięcie i gasnie strasznie mnie to wk..wia .


u mnie gasniął wtedy przy schodzeniu z obrotów, jak wyciągałem ga 1/4 nik i nie dokręciłem obejmy króćca ssącego, czyli ciągnął lewe powietrze.
Cmoknięcie to chyba wtedy występuje, jak tłok nie osiągnie gmp i wraca, przypierdalając w sprzęgło kierunkowe rozrósznika... czasami przy gaszeniu występuje ,,cmoknięcie''
Co do grzechotania sprawd 1/4 czy jest różnica w czasie, kiedy palisz go przechylonego na bocznej stopce lub stawiającego w pionie...
Alibaba - 2013-03-08, 22:33
:
bez różnicy czy na stopce czy prosto , cały czas terkocze . Obawiam się że to napinacz i swoją drogą łańcuszek który chyba powinienem już wymienić . Na ciepłym nie ma zbyt dużego hałasu ale pracuje głośniej niż kiedyś.
Kubeko - 2013-03-08, 22:52
:
skoro niema różnicy to nie jest wina smarowania, co najwyżej braku napięcia łańcucha rozrządu.
cubiacus - 2013-03-10, 09:38
:
to jeśli będziesz wymieniał to pamiętaj że nie trzeba całej głowicy zdejmować tylko wystarczy górną pokrywę (spokojnie zdejmuj to i uszczelki nie trzeba wymieniać) ;)
tylko popytaj o patenty na założenie sprężyny, Tezla ma patent z zipką (czy trytyką, jak zwał tak zwał), ściskasz sprężynę, spinasz ją zipką, zakładasz i potem rozcinasz zipkę i masz gotowe (uwaga żeby ci kawałek plastika z zipki nie wpadł to środka :-P
Alibaba - 2013-03-10, 12:00
:
ok dzięki , kiedyś trzeba to ogarnąć pierwszy raz
Kubeko - 2013-03-10, 13:59
:
Adam właśnie mi się przypomniało jak wymieniałem łańcuch to ślizgi nosiły już ślady zużycia i tyrkotka u mnie to najprawdopodobniej to. Skoro diagnozujesz taką u siebie, to może być podobnie...
kmaj - 2013-03-10, 14:19
:
Alibaba, przeglądnij temat http://hondadominator.pl/...er=asc&start=15 bardzo podobne objawy i w podobny sposób wszystko prowadzi do łańcuszka.

Za jakiś czas się scali, jeżeli przyczyna wyjdzie ta sama ;-)
Raviking - 2013-03-10, 14:20
:
Alibaba, zacznij od spręzyny ,najtańsza wersja :mrgreen:
Kubeko napisał/a:
jak wymieniałem łańcuch
no nie Przesadzaj ;-)
Alibaba - 2013-03-10, 16:09
:
Raviking, masz rację zacznę od sprężyny napinacza , może ogarnę w przyszłym tygodniu i zdam relację. :mrgreen: