Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - Napęd

Hannibal - 2012-03-13, 19:02
: Temat postu: Napęd
No to zapodajcie jakieś linki na tanie napędy dida, lub jakieś inne propozycje o ile ktoś już przetestował.
Alibaba - 2012-03-13, 20:51
:
http://www.select-shop.pl/ zaglądałeś tutaj ? a może Puntek ?
Hannibal - 2012-03-14, 04:58
:
no select shop mam zawsze naoku :) Puntek kolego daj znac co masz i za ile z tym ze ja potrzebuje tyl zebatke od xr reszta normalna. Preferuje rowniez darowizne :D


ten sklep jest chyba najtańszy i maja dobry wybor - http://www.italyracing.pl/
puntek - 2012-03-14, 08:44
:
Więc, zdania nie zaczyna się od więc
Więc:

Zestaw 15/48 RK oring czarny - 414

Zestaw 15/48 DID vx2 ring czarny - 430

Zestaw 15/48 DID vx2 ring złoty - 450

ale standardem jest przecie 15/47 i jest trochu taniej ... np złoty DID - 425
Ostasz - 2017-05-31, 09:30
:
Siemandero!

Ja tylko szybko po poradę - taki zestaw napędowy do Dominacji będzie dobry?
http://allegro.pl/zestaw-...5229396520.html
W zestawie:
DID łańcuch 520 VX2/110
Zębatka przednia JT F308-15, 15Z, rozmiar 520
Zębatka tylna stalowa JT 245/3-46, 46Z, rozmiar 520

Chodzi mi o producentów, czy o-ring ok etc? Bo ilości zębów na zębatkach, to myślę żeby zostawić jakie teraz mam (a nie wiem jakie mam, muszę sprawdzić).

Jak ktoś zna coś lepszego, to ja chętnie wysłucham propozycji ;-)

Aktualizacja:
Obecnie mój przód 15 zębów, tył ma 43 zęby.
Tył firmy Suntour, przód nie wiem.
Po zabawach w kalkulatorze przełożeń wychodzi mi, że aby zachować podobne prędkości przelotowe i jednocześnie ugladzic biegi w terenie to trzeba by założyć 14z na przod i zostawić 43 tył.

O 14 zębach przód myślałem ale z drugiej strony obecne przełożenia (nie wiem jakie), bardzo mi odpowiadają bo moto się zbiera dynamicznie i może też przeloty po 120-130 km/h robić jak trzeba.
Bart76 - 2017-05-31, 11:35
:
Yello,
Jeśli mogę coś doradzić to zakup sobie zębatkę zdawczą (przód) 14 zębów w terenie robi sporą różnicę ! Nie jest to drogi zakup i zmiana na ori 15 to kwestia paru minut. Łańcuch v2 520 będzie git - choć słyszłem że DID ostatnio spadł na jakości bądź dostępne są jego lipne klony. Mogę zapytać się w swoim warszawskim źródełku ile by chcieli za zestaw. Odebrał byś sobie obok Larssona. Daj znać jak coś.
Ostasz - 2017-06-07, 15:04
:
Ponieważ napęd przyjechał i będę zabierał się za jego wymianę, to czy są jakieś specyficzne "haczyki", rzeczy na które trzeba uważać/zwrócić uwagę przy wymianie?

Ja to widzę tak, że odkręcam przednią zębatkę (proste bo dwie śruby i tyle, niczego nie trzeba blokować), odkręcam tylną zębatkę (gorzej bo więcej śrub ale też bez filozofii), a na koniec rozpinam łańcuch.
Zakładam nowe graty tyle, że w odwrotnej kolejności i heja, można latać.

Wygląda na 30 minut roboty (jak się nic nie zapiecze, etc.) ale że nigdy tego nie robiłem w żadnym pojeździe mechanicznym, to wolę się spytać żeby czegoś nie spitolić ;-)

Dobre rady mile widziane ;-)
adziad - 2017-06-07, 15:40
:
Ostasz, przednią zębatkę dobrze jest przykręcić na jakiś lekki loctite, np niebieski. Tylko zapinkę łańcucha w dobrą stronę załóż;] Powodzenia
Qba - 2017-06-07, 15:54
:
Nie zapomnij zostawić luz na łancuchu , nie wiem jaki jest dla dominatora ale zazwyczaj to 30- 40mm .Kolega kupił nową afrykę ...nawet na wahaczu jest nalepka o luzie łańcucha , jego był napięty jak bycze jaja !
Ostasz - 2017-07-31, 09:10
:
Wraca temat.
Po zmianie kompletu napędowego - wielkie dzięki i ukłony dla Alibaby i Barta za pomoc, bo tylne śruby były zapieczone na maxa (już są nowe ;-) ! - jeżdżę na w/w zestawie czyli przód 14 zębów i tył 43 zęby. Przy okazji - łańcuch DID łańcuch 520 VX2/110 przy tym ustawieniu zębatek wymaga skrócenia o jedno ogniwo.

I nasuwa i się kolejne pytanie - w offie super, obecnie atakuję sobie elegancko podjazdy etc.

Ale gorzej na szosie... 100-110 km/h to max żeby nie spałować silnika, co trochę mnie boli bo szykuje mi się szybszy szosowy przelot w Bieszczady i pewnie jeszcze jeden.

I teraz myślę se tak: wrzucić 15 zębów na dojazdy szosowe? Czy może pójść krok dalej i dać 16 zębów? Łańcucha powinno styknąć (sprawdzę jeszcze na starej zębatce 15 zębów), bo obecnie już wchodzi w znacznik końca limitu do wymiany (BTW, za niebawem będzie trzeba wyciąć chyba kolejne ogniwo...).

Z Gearing Commandera wynika, że różnica procentowa to około 12% i jakieś 600 obrotów w dół (na 16 zębach przód) dla 5 biegu i prędkości 115 km/h.

Jakieś opinie, spostrzeżenia, doświadczenia mile widziane zanim popełnię mega głupotę :-)
wojtekk - 2017-07-31, 09:14
:
15 to max na przód inaczej będzie zdechlina serio.
Bicio - 2017-07-31, 10:30
:
Pod górkę i tak będziesz musiał redukować :lol: :mrgreen:
wojtekk - 2017-07-31, 10:41
:
Bicio, tak tylko chodzi o to żeby wbić 5 :mrgreen:
Piter!!! - 2018-02-14, 19:14
:
Witam
Chciałbym kupić do Domina 88r napęd,
-zębatka przód 15z wielowpust na 6z
-zębatka tył 45z
-łańcuch did vx2 - 108,
w sumie to taki:
http://allegro.pl/honda-n...ml#shippingInfo

Chcę go kupić, łącznie z zabezpieczeniem zębatki, ktoś wie gdzie, aby to szło od jednego dostawcy?
nx-rider - 2018-02-15, 07:42
:
Piter pomimo że to nie kpl to zerknij https://www.olx.pl/oferta...D5-IDkOiCu.html
Bicio - 2018-02-15, 09:01
:
A w olekmotocykle nie ma tego szpeju?
Alibaba - 2018-02-15, 13:09
:
Takie zębatki to mam ze 3 w garażu , moge oddać za darmo . Do nowego łańcucha tylko nowe zębatki !!!
Piter!!! - 2018-02-15, 19:45
:
Napisałem do riderparts. Zobaczymy
Piter!!! - 2018-02-19, 16:33
:
Załatwione u Artura w riderparts, szybko, wszystko i w rewelacyjnych cenach.
Pozdrawiam
Franz - 2019-02-07, 11:15
:
Nie każdy wie ,ze do Dominatora i XR 650 L i pochodnych pasują szersze zębatki przednie od KLR 650 . Opóżnia to nam zużycie wałka zdawczego.
Standardowa szerokość zębatki aftermarket do Hondy to 8,5 mm
Zębatka KLR 650 to 12,8 mm . Zabezpieszenie przed wysunieciem zostawiamy oryginalne
lekko modyfikując. W necie podane jest że zabezpieczenie pasuje od KLF 650
ale ono ma zbyt duzy luz.
Osobiscie używam zębatki 14 zębów o symbolu JT JTF511-14
maliq85 - 2019-03-11, 18:06
:
Dzięki franz ;) pasuje też od xt660, MT-03 jednak jest trochę węższa na wałku bo 10,2mm ale od klr będzie lepsza napewno ;-)
dario9z - 2019-09-03, 06:04
:
Ja też załozyłem zębatkę 14 z przodu z kawasaki, teraz przełozenie mam 14/46 i powiem szczerze, że dużo przyjemniej teraz się jeździ Dominatorem, silnik zrobił się jakby bardziej elastyczny, przyjemniejszy i żwawszy. W terenie duuużo lepiej, na dwójce już można pojeździć na spokojnie i nie trzeba tak wysprzęglać. oczywiście jest to kosztem prędkości maksymalnej, ale ja i tak zazwyczaj nim jeżdżę tak do 100 km/h, przy tym przełożeniu mam przy 90km/h jakieś 4000 obr/min. Myślę, że to dobra zmiana, zobacze jak to się przełoży na wyjazdach, ale narazie jestem jak najbardziej na tak, jeśli opczywiście planujecie więcej jeździć off, a nie sam asfalt.