Honda NX 650 Dominator

KOŁA, OPONY, HAMULCE - Łożyska do koła tylnego

borówka - 2012-03-07, 23:06
: Temat postu: Łożyska do koła tylnego
Witam

Pokrótce. Wyczuwalne miałem luzy w tylnym kole. Koło ściągnąłem zdjąłem sparciałe uszczelniacze i ujrzałem ledwo trzymające się łożyska. Wybić ich się nie da wiec chyba będę musiał dać do ściągnięcia specjalnym ściągaczem.


Ogólnie jak zdjąć łożyska czy da się je jakoś łatwo wybić, ściągnąć itp. Może jest jakiś na to sposób. I najważniejsza rzecz jakie kupić łożyska oraz uszczelniacze. Typ, marka numery, wymiary. Ewentualnie gdzie zamówić.

Rocznik motocykla to 2000r, ale myślę ze chyba różnicy nie ma w porównaniu do starszych modeli

Proszę o pomoc.

Z góry dziękuję i pozdrawiam





Dodano opis tematu - kmaj

puntek - 2012-03-08, 06:11
:
Zapraszam - szpejeszpunta.pl
może nie ma ich na sklepie
ale dadzą się załatwić :)
Przód komplet 61 PLN minus rabat dla forumowiczów 10%
Tył komplet 106 PLN minus rabat dla forumowiczów 10%

Dadzą się wybić - ale spróbuj z podgrzewaniem piasty - np opalarką wtedy będzie prościej :)

Jacek
881209539
borówka - 2012-03-08, 07:53
:
a czy jak zdejme zebatke to cos mi pomoze??
madart - 2012-03-08, 09:33
:
w zębatce jest jedno łożysko, w kole jescze dwa. Zębatke wyjmij z piasty. Wybija się normalnie, jakimś dłuższym narzędziem od drugiej strony, trzeba tylko zachaczyć brzeg łożyska. Jak tulejka w środku jest mocno ściśnięta to jest trudniej, ale też się da.
adziad - 2012-03-09, 14:49
:
nie robiłem tego ale spróbowałbym wybijać czymś trochę cieńszym niż ośka od drugiej strony, podgrzewanie całości w warunkach garażowych nie zawsze jest osiągalne;] Zapsikol to konkretnie jakimś wd40 i odstaw na noc to łatwiej puści.
wartburg - 2012-03-09, 17:08
:
madart napisał/a:
w zębatce jest jedno łożysko


- że co ???????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

nic nie trza podgrzewać - po prostu się wybija i wymienia .
borówka - 2012-03-10, 15:50
:
Lozyska i uszczelniacze wymienione... wszystko elegancko sie wybija bez najmniejszych problemow. Bez zadnego grzania. Teraz jak kolem sie zakreci to az sie serce raduje jak to sobie lata , istne "kolo fortuny".
MaciekTOS - 2012-03-25, 17:07
:
Macie jakieś 1/4 ródło skąd zamawialiście te łożyska na tył konkretnie bo na przód widziałem na allegro , dobrze ja gdzieś wyczytałem na tył idą 3 łożyska ? i dwa uszczelniacze ? .Najlepiej by mi pasowało od razu wszystko w jakiejś znośnej cenie .Bo nagle dzisiaj mi całkowicie padły łożyska koło lata jak by dostało 8-emki :-P
madart - 2012-03-25, 17:51
:
mozna kupic w kazdym sklepie z lozyskami albo u puntka :)
Raviking - 2012-03-25, 18:56
:
6203UU 2szt. i 6204UU 1szt. (wszystkie zamknięte)
uszczelniacze 28x47,2x7 i 25x40x7
w sklepie z częściami do traktorów też Kupisz ;-)
Alibaba - 2012-04-09, 20:33
: Temat postu: luzy łożyska tylnego
czy niewielki luz tylnych łozysk koła kwalifikuje je do wymiany ,czy jest możliwa jakaś regulacja ?
madart - 2012-04-09, 21:32
:
wymiana ;-)
Alibaba - 2012-04-10, 19:40
:
kto potzrebuje jeszcze komlet łozysk z uszczelniaczami na tył RD 02 z 94 mogę zamówić jutro Art dzieki za krótką i wyczerpującą odpowied 1/4 .
MaciekTOS - 2012-04-11, 20:55
:
Ja na tył kupiłem 3 łożyska za 28 zł z tym że bez uszczelniaczy bo nie było sensu wymieniać . Może i te po 106 zł są lepsze firmowo , ale łożysko to łożysko nie :mrgreen:

Africa - 2012-04-12, 12:54
:
Moje łożyska były kupione w sklepie motoryzacyjnym w Szczecinie za coś ok. 37-38 zł/komplet na tył. Były to identyczne łożyska co hondowskie oraz te dedykowane do motocykla, tylko nie miały napisu honda i ładnego opakowania. Najlepszej jakości polskie. Ludzie w sklepie się znali mocno na temacie i zdecydowanie polecili właśnie te. Mam na nich przelatane chyba więcej niż sezon i wszystko jest OK.
MaciekTOS - 2012-04-12, 13:38
:
Africa napisał/a:
Moje łożyska były kupione w sklepie motoryzacyjnym w Szczecinie za coś ok. 37-38 zł/komplet na tył. Były to identyczne łożyska co hondowskie oraz te dedykowane do motocykla, tylko nie miały napisu honda i ładnego opakowania. Najlepszej jakości polskie. Ludzie w sklepie się znali mocno na temacie i zdecydowanie polecili właśnie te. Mam na nich przelatane chyba więcej niż sezon i wszystko jest OK.


Czyli jednym słowem ktoś bardzo chce na tych łożyskach zarobić sprzedając "Zestaw łożysk" tylnego koła Honda Dominator za 100-110 zł , ale my się nie dajemy :mrgreen:
Africa - 2012-04-24, 12:56
:
Dokładnie, jest niezła przycinka na tym. Teraz przyszły jakieś amerykańskie, podobno jeszcze lepsze - mój małżonek ma je zakupić do swojej afry.
Sklep ma w szyldzie "Części do żuka, nysy" itp. natomiast ludzie znają się naprawdę świetnie na łożyskach, bo w tym się specjalizują.
Alibaba - 2012-04-24, 21:59
:
Pioter własnie założył te amerykańskie podobno dobre
Raviking - 2012-11-19, 17:29
:
Tmarc ,pierwsze fotki jak wybijać łożyska z tylnego koła







Danas - 2012-11-19, 18:59
:
Zakupiłem łożyska przód i tył wraz z uszczelniaczami made in poland za 93 dukaty. Uszczelniacze troszkę inne niż podawał Ravi.
wojtekk - 2013-01-28, 20:48
:
Wyciągnąłem łożyska z kół i teraz powiedzcie mi jakie kupić tzn z jakim luzem c3?
madart - 2013-01-29, 05:25
:
nie ma różnicy, tam nie ma prędkości obrotowych wiec bez luzu będą ok
tylko otworz i nasmaruj :)
ptasiu - 2013-02-04, 12:17
:
Przyszła pora na me tylne koło. Jak w temacie, zmiana łożysk + łobejrzenie kiwaczki i wahacza. Stan na teraz jest taki: Koło zdjęte, uszczelniacze łożysk wydłubane. Jest kłopot z wybiciem łożysk - siedzą "psie syny" a i piasta szersza niż na przednim kole, więc zdecydowanie trudniej jest dobrać się do łożysk przez środek piasty... Czy odkręcenie zębatki napędowej (6) coś da? Wykoncypowałem, że jeśli rozdzielę piastę i dostanę się do gum zabieraka (3) to wybicie łożysk z (4) będzie dziecinnie proste. W jaki sposób rozdzielić piastę z napędowym kołem zębatym (6) i dostać się do gum zabieraka? Poza tym śruby mocujące koło zębate są zapieczone, boję się ukręcić łby imbusem, może lepiej dobrać się od strony nakrętek? Są jakieś magiczne "psikadła" na zapieczone gwinty, czy magia WD40 wystarczy?

P.S. Raviking, jestem przerażony ile osób jednocześnie musi asystować przy wybijaniu łożysk. No chyba, że to widzowie śledzą rękę mistrza. Widzę, że brakuje mi jeszcze wielu niezbędnych narzędzi.
wojtekk - 2013-02-04, 12:36
:
ptasiu, kładziesz koło tak aby nie uszkodzić tarczy (tarczą do ziemi), ja to zrobiłem na 2 deskach tak, że tarcza nie dotykała ziemi (kładziesz 2 deski na ziemi równolegle do siebie i na nie koło a między deskami tarcza). Stajesz na obręczy i ciągniesz za zębatkę i po chwili zostaje ci zębatka w rekach. Nic nie odkręcaj, 1 łożysko będzie w części z zębatką. Teraz wybijasz to łożysko spokojnie od środka a w nim masz tulejkę dystansową i musisz dopasować coś pasownego do jej wybicia z łożyska. Wybicie 2 pozostałych łożysk to już banał. Masz między nimi tulejkę również ale ona już sobie lu 1/4 no siedzi. Jak wybijesz 1 łożysko z piasty to tulejka wypadnie.
kmaj - 2013-02-04, 12:38
:
ptasiu, piasta zębatki 4 jest wciśnięta w piastę koła. Koło na ziemie, nogami stań na oponę i szarpnij mocno za zębatkę do góry.

EDYT 13:39: wojtekk, był szybszy ;-)
ptasiu - 2013-02-04, 13:13
:
wojtekk, kmaj, dzięki za podpowied 1/4 , patent zadziałał, ale było opornie. Odnośnie patentu wojtkka o dwóch dechach, ja oparłem koło między dwiema drewnianymi paletami, są wystarczająco wysokie i stabilne, aby na całą konstrukcję w miarę bezpiecznie stanąć. Pozdro. Dzięki chłopaki.
Ostasz - 2015-11-25, 17:09
:
Trochę się podepnę w temat - ktoś się orientuje jakiej średnicy jest ośka w tylnym kole Dominatora? Nie chce mi się rozgrzebywać żeby tylko to sprawdzić...
Bicio - 2015-11-25, 17:28
:
Przecież wystaje troszkę od strony nakrętki, wystarczy zmierzyć.
adziad - 2015-11-25, 19:20
:
Bicio, uprzedziłeś mnie z tą sugestią;]
Ostasz - 2015-11-26, 07:43
:
Aaa faktycznie chyba tak jest :-) Bicio, adziad, dzięki za sugestie ;-)

EDIT:

szperając po sieci znalazłem taki link do forum gdzie są podane średnice ośki przód i tył do wieeeeelu motocykli. NX650 nie widziałem co prawda ale może komuś się to przyda ;-)
http://www.dotheton.com/f...p?topic=20952.0
piotr323f - 2018-01-21, 08:52
:
Witam,

Dzisiaj zamawiam łożyska i uszczelniacze do koła tylnego ze znanego portalu aukcyjnego. Ceny części są szokująco niskie (za całość wraz z przesyłką niecałe 22zł), więc może komuś się przyda ta informacja. W załączniku jest komplet danych wraz z namiarami na sprzedającego.

Pozdrawiam i LwG!
adziad - 2018-01-21, 10:24
:
piotr323f, zgadza się, to łożyska chińskie i takie są ich ceny, niestety jakość też jest dość zaskakująca na dłuższą metę;]

U mnie w łożyskowym też mają takie bo ludzie chcą najtaniej, a potem drugi raz rozkładają po dość krótkim czasie i wracają po te za kilka pln droższe;]
Koszoś - 2018-01-21, 12:55
:
Ja dwa dni temu zmieniałem komplet z uszczelniaczami produkcji polskiej w stalowych obudowach 27 zł :)
Stare były chyba od nowości i nie było łatwo ich wybić, na pewno nie w moich warunkach (mieszkanie w bloku he he )
piotr323f - 2018-01-21, 19:18
:
Zgadzam się z tym, że niska cena może sugerować niską jakość, ale na al... są gotowe zestawy z cenami zaczynającymi się od 74,97pln + wysyłka z łożyskami od All Balls i czy one są już dobre? O ich jakości świadczą opinie w Internecie. Jestem przekonany, że kluczem do ich niezawodności jest poprawny montaż. Poza tym skoro ktoś sprzedaje 5 tysięcy łożysk rozmiaru 6204 musi być pewny ich jakości, ocenę od kupujących ma 99%.

Tak dla ciekawości to ostatnia z 3 fabryk łożysk w Polsce z Kraśnika właśnie została sprzedana Chińczykom, dwie inne chyba szwedom i amerykanom.

Jak przyjdą moje to przetestuję, łożyska się szybko wymienia, żaden problem. Przy okazji wykonam sobie 2 wybrania przy jednej z krawędzi od wewnątrz tej tulei dystansowej, będzie jeszcze łatwiejszy demontaż.

Pozdrawiam
Bicio - 2018-01-21, 19:45
:
All Balls to też Chiny nie oszukuj się ;-)
Powiedzmy że jakość średnia.
Poza tym nie w samych łożyskach tkwi szkopół tylko w ich zabezpieczeniu. Idź do dobrego sklepu z łożyskami i zamów takie jak potrzebujesz + uszczelniacze koniecznie najlepsze jakie mają dostępne.
Następnie popatrz jak bardzo wyrżnięte masz tulejki dystansowe koła, jeśli bardzo to dorób u tokarza nowe np z kwasówki.
Bo nawet najlepsze łożysko rozsypie się po jednym wyjeździe jeśli będzie dostawał się tam syf.
adziad - 2018-01-22, 18:18
:
Bicio, amen z tymi uszczelniaczami i tulejkami. Zgadza się że zestawy all balls są dość drogie, a można je skutecznie zastąpić dobrymi połowe tańszymi łożyskami. Polecam łożyska FAG, stosunek ceny do jakości w sam raz.

To prawda, że łożyska wymienia się szybko, ale jak mi się ostatnio dzień przed super tukanem w polu rozwaliły to raczej robi się problem z natychmiastową dostępnością a nie z czasem wymiany;] Dla tego wole aby wymiana konieczna była jak najrzadziej.
Bicio - 2018-01-22, 18:32
:
Też polecam łożyska FAG.
ArturS - 2018-01-25, 10:16
:
Pracuję w pewniej firmie, w której trzeba stosować łożyska z wyższej półki. Można kupić np. chinkę za 50zł/szt. i takie gówna są fabrycznie (chińskie maszyny), sypią się zanim jeszcze instalacja rozhula się na dobre, a potem jest wymiana głównie na FAG, NTN, SKF itp - te łożyska wytrzymują kilkanaście/dziesiąt razy dłużej niż chinka.

AllBalls - łożyska KML, nie doszukałem się chyba nigdy co to w ogóle jest
Tourmax - łożyska koyo, nachi, ntn, Japonia
R-Parts - łożyska SKF, uszczelniacze Erics (tak sobie nazwałem swoje zestawy łożysk ;-) )

właśnie patrzę, że do NX, XL, XRV jeszcze nie wrzuciłem do sklepu :oops: :oops: :oops:

---- edit ----
Jeszcze mi się przypomniało o łożyskach główki ramy, choć to nie temat o nich - po swapie zawiasu wsadziłem zestaw łożysk JMT, czyli marka larssona. Niestety już po kilku tys.km odczuwalnie nie mogłem jechać prosto po prostej drodze - w bieżniach powyciskały się rowki, coś co normalnie dzieje się po kilkunastu lub kilkudziesięciu tys.km :shock: Kolejne wrzuciłem AllBalls, te się na razie trzymają (15-18tys.km)
piotr323f - 2018-01-27, 23:28
:
adziad napisał/a:
piotr323f, zgadza się, to łożyska chińskie i takie są ich ceny, niestety jakość też jest dość zaskakująca na dłuższą metę;]

U mnie w łożyskowym też mają takie bo ludzie chcą najtaniej, a potem drugi raz rozkładają po dość krótkim czasie i wracają po te za kilka pln droższe;]


Przyszły łożyska - 6203 - firmy MGK (prawdopodobnie indyjskie) i MTM polskie z Łodzi oraz 6204 firmy CT. Jak dla mnie ok. Pojeżdżę to sprawdzę ich wytrzymałość.

Łożyska na przód: 6202 2RS x 2szt firmy MTM (polskie z Łodzi) za symboliczne pieniądze. Zobaczymy jak będzie.

Przy okazji o chińskich wyrobach chciałbym coś napisać bo pracując dla amerykańskiego producenta mam okazję kontrolować (mierzyć na maszynie pomiarowej 3D Mitutoyo/Hexagon) detale odlewane i obrabiane min przez odlewnie i fabryki z Chin i to co miałem okazję sprawdzić do tej pory kompletnie niczym nie ustępuję detalom od poddostawców europejskich. Chodzi mi o jakość obróbki i jej dokładność. Tak, że chińskie nie w każdym przypadku ma oznaczać gorsze.

Pozdrawiam, LwG!