Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - Luz na zdawczej

Yukikaze - 2011-12-30, 18:51
: Temat postu: Luz na zdawczej
Dorwałem się dzisiaj do napędu bo łańcuch do wymiany i zauważyłem, że zębatka zdawcza kiwa się na boki na wałku. Oglądnąłem wałek, czy nie jest wytarty ale wygląda mi na to, że nie. Jednak wałek ma uskok którego nie jestem pewien czy ma być. Zębatki nie jestem w stanie ocenić czy jest dobra czy nie.
Zęby ma jeszcze dobre a zakładając ją na wałek lata na boki jakieś 2mm. Czy taki luz jest normalny ? Wiem, że gdzieś spotkałem się z takim tematem, ale nie mogę namierzyć :-?




Przeniesiony z SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - kmaj

madart - 2011-12-30, 18:52
:
wszystko w normie ;-)
Microbee - 2011-12-30, 19:04
:
zaraz się zaczną wpisy o "blaszce" :)
Yukikaze - 2011-12-30, 19:06
:
To ja utnę te wpisy bo blaszka już zamówiona (była podtarta), tylko byłem ciekaw czy sama zębatka nie powinna na wałku siadać jak najbardziej ciasno :-P
madart - 2011-12-30, 19:07
:
ZMIANA BLASZKI NIC NIE DAJE !! :mrgreen:
(no chyba ze ma 20lat ale też wątpie :lol: )

aaa i moge tanio sprzedać praktycznie nówke sztuke :mrgreen:
Yukikaze - 2011-12-30, 19:09
:
Łeeee... , czyli ma se latać i już :mrgreen:
Raviking - 2011-12-30, 20:48
:
qrwa !!! :shock: jakie Macie czyste motóry :mrgreen:
i ma se latać :mrgreen:
Yukikaze - 2011-12-31, 07:09
:
Raviking napisał/a:
qrwa !!! :shock: jakie Macie czyste motóry :mrgreen:
i ma se latać :mrgreen:

Na razie czyste, na razie :mrgreen:
Znalazłem już sposoba co by nie latała :-P
madart - 2011-12-31, 07:26
:
Cytat:
Znalazłem już sposoba co by nie latała


co zrobiłeś?
Yukikaze - 2011-12-31, 07:44
:
Na razie mam sposoba który zadziała jak mniemam, ale muszę poczekać na tą nowa blaszkę :mrgreen: Jak zadziała to opiszę co i jak. Powinno bo nic tam zmyślnego nima :mrgreen:
Alibaba - 2011-12-31, 17:24
:
yukikaze, Moim zdaniem zębatka ma latać , w trakcie jazdy w terenie są również boczne naprężenia które niweluje luz na zębatce, w innym przypadku zrzuci łańcuch albo będzie frezować zębatkę. U mnie wygląda identycznie i strzelało przy zmianie biegów. Wymiana zębatki zdawczej i smarowanko w zupełności wystarcza .
Yukikaze - 2011-12-31, 19:12
:
Alibaba napisał/a:
yukikaze, Moim zdaniem zębatka ma latać , w trakcie jazdy w terenie są również boczne naprężenia które niweluje luz na zębatce, w innym przypadku zrzuci łańcuch albo będzie frezować zębatkę. U mnie wygląda identycznie i strzelało przy zmianie biegów. Wymiana zębatki zdawczej i smarowanko w zupełności wystarcza .


Właśnie też nad tym się zastanawiałem, czy powinna być tak na full sztywno :-P
Więc pewnie zostawię jak jest i niech sobie lata. Wałek pośredni na pewno mam dobry bo widać rowki po nożu tokarskim. Kupię nową zębatkę i będzie gites :mrgreen:
Tezla - 2011-12-31, 23:26
:
Przez takich co im przeszkadza ten luz konstrukcyjny trafiają się motocykle z przyspawaną do wałka zębatką zdawczą...

madart napisał/a:
ZMIANA BLASZKI NIC NIE DAJE !! :mrgreen:
(no chyba ze ma 20lat ale też wątpie :lol: )
25 lat nie odciska na niej piętna zużycia
Yukikaze - 2012-01-01, 07:48
:
Tezla napisał/a:
Przez takich co im przeszkadza ten luz konstrukcyjny trafiają się motocykle z przyspawaną do wałka zębatką zdawczą...


Nieeee... no o takim czymś nawet nie pomyślałem

Sposoba była taka, że starą blaszkę szlifnąłem jakieś 0,8 mm i najpierw nałożyłem na wałek wtedy zębatka i nowa blaszka . Delikatny luz zrobiłem żeby to na ciasno nie było bo mogło, by to za mocno obciążać wałek. No ale jeśli taki duży luz ma być to nie będę kombinował
Raviking - 2012-01-01, 17:23
:
Tezla napisał/a:
Przez takich co im przeszkadza ten luz konstrukcyjny trafiają się motocykle z przyspawaną do wałka zębatką zdawczą...


niech spawajom,spawacze zarobiom ;-)
zuczek 38 - 2012-01-02, 11:05
:
oryginalne zębatki hondowskie sa ponoć nieco ciaśniejsze :lol:
madart - 2012-01-02, 11:15
:
napewno są grubsze i bardziej mięsiste na zębach i mają gumę od wewnątrz
Microbee - 2012-01-02, 17:16
:
zuczek 38 napisał/a:
oryginalne zębatki hondowskie sa ponoć nieco ciaśniejsze :lol:


zwłaszcza na europejskich wałkach... :mrgreen:
Alibaba - 2012-01-02, 18:28
:
prawdę mówiąc guma znacznie lepiej pasuje na wałek a nie na zęby :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
gozdek - 2012-01-03, 12:33
:
Moim zdaniem umiarkowany luz jest założeniem producenta wynikającym z dużego skoku zawieszenia za którym idzie duża zmiana napięcia łańcucha podczas jazdy. Gdyby to miało być na sztywno tak jak w sportowych maszynach, mocowanie było by w postaci jednej dużej nakrętki...
stachu - 2012-03-22, 07:12
:
Wczoraj zdjąłem łańcuch do mycia i smarowania i zauważyłem, że też mam luz na zdawczej. Ale jak widać tak musi być.