Honda NX 650 Dominator

UKŁAD ZAPŁONOWY I ELEKTRYKA - Moduł zapłonowy - reanimacja, jak zrobić to samemu

adziad - 2011-12-23, 10:07
: Temat postu: Moduł zapłonowy - reanimacja, jak zrobić to samemu
Miałem problem wypadających znienacka zapłonów zmieniający swoje nasilenie po pomiętoleniu modułu.

Sprawdziłem wszystkie dochodzące do modułu kable i pomierzyłem według serwisówki impulsator, zasilanie na moduł oraz oporność cewki od strony modułu. Oczywiście też cały tor wysokiego napięcia. Wszystko było ok.

Podejrzenie padło na moduł, co po opisanej niżej naprawie okazało się słusznym założeniem.

Jak to zrobić:

Moduł wkładamy w imadełko i odpiłowujemy tylną ściankę drobną piłką do metalu. Trzeba to zrobić bardzo ostrożnie. Piłujemy do momentu aż poczujemy lekko inny opór, piłka napotyka na gumę która wypełnia przestrzeń pomiędzy obudową a płytką drukowaną.
Grubość ścianki to około 1,5 - 2 mm i w takiej odległości od krańca obudowy musimy ciąć. Gdy odpiłujemy na około całą tylną ściankę bierzemy nożyk do tapet i jeszcze raz na około docinamy powstałą na około szczelinę docinając nie do końca dopiłowany plastik i częściowo gumę wypełniającą wnętrze. Teraz trzeba z wyczuciem podważać wieczko szerokim płaskim śrubokrętem, Lepiej robić to pomalutku i ostrożnie, wtedy guma rozwarstwia się sama. Nie polecam robić tego na siłę, bo można połamać płytkę drukowaną lub obudowę. Podważanie zajęło mi jakieś 20 min. To mozolna delikatna robota śrubowkrętem i nożykiem. Z czasem wieczko odchodzi, pozostaje przyklejona do płytki guma, ją też mozolnie podważamy nożykiem, następne 20-30 min ostrożnie.

Jak widać na rysunku, ja trochę spartoliłem i za mocno wyciąłem, nie popełnijcie tego samego błędu. Bo jak by trafić na inny róg to mogłaby być chryja:



Zobaczcie ile tej gumy w fafroszkach trzeba wygrzebać



Jak już obdrapiemy ostrożnie płytkę i poszczególne punkty lutownicze z gumy, obczajamy gdzie są zimne luty, czyli nadłamane połączenia. Nie mam akurat zdjęcia ale widać to wyra 1/4 nie. U mnie były 3 takie miejsca. Teraz lutujemy nadlewając odrobinę lutowia. Ja miałem dziką lutownicę transformatorową z ogromnym grotem więc oblutowałem tylko newralgiczne punkty, które wydawało mi się, że już długo nie wytrzymają. Gdyby mieć małą kolbę, można by dla pewności przelecieć wszystkie.



Gdy już polutujemy, to teraz trzeba sprawdzić zanim moduł poskładamy czy działa.
Do motóru i odpalamy, majtamy kabelkami modułem i wszystkim czym tylko można, aby mieć pewność!!

Jak działa to przyklejamy wieczko na silikon (czekamy aż wyschnie) potem zawijamy izolką dość gęsto i szczelnie.

To tyle, jak co to pytać

Powodzenia!!

------------------------------------------------------------------------------------------------
Gdyby ktoś potrzebował a nie chciał kupować używek na allegro po przeszło 300zł, to jest alternatywa

NOWY I TANI

http://www.larsson.pl/ind...B3onowy%20honda
Senio18 - 2011-12-23, 10:21
:
no to naprawdę mi tani.

Żaba śmiga na tym chińczyku za 65 zł i tnie aż wióra lecą.
adziad - 2011-12-23, 16:05
:
problem z zastosowaniem modułu od chińczyka jest taki, że może nie zgadzać się nieco przyspieszenie zapłonu przy poszczególnych prędkościach obrotowych oraz odcięcie zapłonu przy maksymalnych obrotach.

wiadomo, pojedzie to ale możliwy jest spadek wydajności

stąd wynalazłem bliską oryginału robioną na licencji, tańszą alternatywę:D

ale moduł od chińczyka warto mieć w podorędziu w razie W

Właśnie dokonuję regeneracji mojego modułu, jak już polutuję i sprawdzę to przedstawię relację.
Senio18 - 2011-12-23, 16:24
:
jak Żaba trochę poje 1/4 dzi na tym chińczyku to z nim pogadam czy zauważył spadek mocy i jakieś negatywne efekty.
j23 - 2011-12-23, 22:39
:
Adziad pospinaj kable od modułu tak, żeby lagi przedniego zawieszenia przy skrajnych położeniach kierownicy nawet nie dotykały ich, bo za 2 m-ce będziesz znowu lutował...
MaciekTOS - 2011-12-25, 18:34
:
Podobny temat był na forum chyba Transalpa , Super że tak to opisałeś temat się przyda , szczególnie mi bo jestem pewiem na 100 % że mam jakieś zimne luty bo czasem nie chce palić nie ma żadnej reakcji na starter , to wtedy potrząsam modułem jak grzechotką i zaskakuje ;D zaczyna mnie to irytować :lol: .Tylko trochę się boje sam tego zrobić tzn żęby nie rozwalić , powiedz jest jakiś bezpieczny odstęp między płytką a tylną obudową tak żeby zmieścił się brzeszczot ?
adziad - 2011-12-26, 13:24
:
Brzeszczota tam nie zmieścisz bo pojedziesz po płytce drukowanej. musisz na około opiłować na głębokość około 1,5mm a potem nożykiem i śrubokrętem podważać wieczko ostrożnie



grubość obudowy to właśnie te 1,5 mm
MaciekTOS - 2011-12-26, 18:54
:
A no tak czaje teraz dzięki za obrazek , jutro się wezmę zobaczymy . Ale wiesz u mnie strasznie luty popuszczały jak jak ruszam modułem to coś w nim brzęczy :-o
adziad - 2011-12-27, 07:32
:
jak odepniesz moduł od kabelków i nim potrząsasz to gniazdo tak brzęczy, lata tam taki plastik, to normalne. Ogólnie w środku jest zalane na maxa gumą i tworzywem, więc nawet jak by się coś tam urwało to nie miałoby szans se latać i hałasować;]
MaciekTOS - 2012-01-04, 16:00
:
Rozbobrowałem to , na razie nic nie popsułem patrzyłem tak po tych lutach i nie widać nic za bardzo żeby coś było nie tak , jestem laik a tym temacie powiedzcie mi jak wygląda ten "zimny lut " Dam to to chyba jakiemuś magikowi bo jak zacznę to lutować to mam wrażenie że spale tą całą płytkę :-(
adziad - 2012-01-05, 08:40
:
Jak nie umiesz lutować, to zdecydowanie daj magikowi bo lepiej się na tym nie uczyć. A zimne luty to wyglądają na modułach zazwyczaj tak:



Po lewej. Widać po prostu, że jest pęknięcie i nie łączy

Podobnie tutaj:


MaciekTOS - 2012-01-06, 09:52
:
Dzięki wielkie za wytłumaczenie ja bym nie miał nerwów sobie wytłumaczyć . A ten chińczykowy moduł o taki http://moto.allegro.pl/mo...1983305125.html zdaje egzamin takie coś w naszym Dominatorze ? nawet wejście na kostki takie samo :mrgreen: , tylko ja założę a on się bd krecił do np 4 tys to trochę lipa
michalklb - 2012-01-09, 16:05
:
Co do oklejania tego sylikonem tu troszke bym sie nie zgodził zawiera ocet i przewodzi sladowe ilości pradu co może prowadzić do dalszych zakłuceń tak wyczytałem w instrukcji naprawiania modułu do innego motocykla jak znajde to wkleje link
madart - 2012-01-09, 17:55
:
michal masz racje, zamiast tego mozna na kleju na gorąco :-)
adziad - 2012-01-17, 19:45
:
Co do silikonu, to macie trochę racji przyznaję. Dałem go jedynie na bokach tam gdzie plastik się z plastikiem styka, ale też trochę go przeniknęło na obwód drukowany. Odpalałem maszynę dopiero po wyschnięciu silikonu!!! Narazie wszystko działa git. Napewno dam Wam znać uczciwie jak metoda okaże się błędna i się znowu spartoli;]
MaciekTOS - 2012-03-14, 10:41
:
Ja to rozwiązałem modułem od kymco , jak by ktoś chciał w ramach eksperymentów mogę wysłać po kosztach wysyłki mój moduł już otwarty ;)
Hannibal - 2012-03-15, 17:08
:
Maciek jak ci zbywa to podeślij mi go jak możesz. Wyśłij mi numer konta to zrobię przelew.
Bolo - 2012-07-06, 18:20
:
MaciekTOS napisał/a:
Ja to rozwiązałem modułem od kymco , jak by ktoś chciał w ramach eksperymentów mogę wysłać po kosztach wysyłki mój moduł już otwarty ;)


Jak to rozwiązałeś modułem Kymco ??
Też mam problem z modułem i szukam innego rozwiązania niż "nowy" za 450 pln :(
Jaki zamiennik można zastosować ??
Igor-Moto - 2012-11-11, 20:31
:
[quote="Bolo"]
MaciekTOS napisał/a:

Też mam problem z modułem i szukam innego rozwiązania niż "nowy" za 450 pln :(


Tak się składa, że mam do sprzedania moduł do Dominatora.. Ktoś chętny?
zodzik - 2020-03-24, 15:40
:
Czy można sprawdzić czy moduł działa przez sprawdzenie napięcia?
Zamówiłem do NX650 moduł i gość mi wysłał od CBR600, tylko jak go podłączam to żadnym przewodoem nie wychodzi zasilanie, a na moim 'potencjalnie zepsutym' module wychodzi prąd.
adziad - 2020-03-27, 10:39
:
zodzik, jak modul od cbr600? przecie to ma 4cylindry. to nawet do wtyczek nie pasuje:

https://www.google.com/se...iw=1280&bih=557

Nie da sie sprawdzic poprawnego dzialania cdi za pomoca miernika. To sa bardzo szybkie przebiegi przynajmniej 700 impulsow na minute. Jak chcesz to zaobserwowac miernikiem? potrzebny jest conajmniej oscyloskop z rejestratorem..


Modul mozna sprawdzic wkladajac go do innego sprawnego motocykla
Qwet - 2020-06-15, 11:50
:
Jak chcesz sprawdzać na stole to tak jak adziad pisze - potrzebny oscyloskop, z próbkowaniem co najmniej 1MHz (impulsy są krótkie), no i odpowiednia sonda z dzielnikiem bo napięcie to jakieś 200V, inaczej spalisz wejście oscyloskopu. Aha, impedancja falowa sondy najlepiej standardowa 50ohm, a jeśli jest większa to można to zrobić przez dołączenie równolegle rezystora.
Na wejście modułu musisz podać impulsy podobne do tych które generuje czujnik indukcyjny, najłatwiej podłączyć jakikolwiek czujnik indukcyjny i stukać w niego czymś stalowym - z każdym stuknięciem na wyjściu musi wystąpić impuls napięcia około 200V o czasie trwania co najmniej kilkadziesiąt mikrosekund.
Qwet - 2020-06-15, 11:51
:
A tu regeneracja modułu zapłonowego w moim wykonaniu. Nowe lutowie ołowiowe Sn60Pb40, uszczelniacz silikonowy WGO-1, na koniec taśma izolacyjna.