Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - AMORTYZATOR - jakie pasują do Dominatora.

żółf - 2011-12-07, 18:35
: Temat postu: AMORTYZATOR - jakie pasują do Dominatora.
Pytanie jak w temacie, czy ma identyczne wymiary? Czy ktoś już próbował? Nie mają identycznego nr w hondzie, ale może różnią się tylko bebechami?









Zmieniłem nazwę tematu - kmaj
Habit - 2011-12-08, 09:42
:
SLR ma podobno trochę wyższy amor niż jest w dominie. Nie jestem na 100% pewiem, ale kiedyś gadałem z gościem który robi tylko slr'y nx'y i xrki i mówił że jak chce podnieść domina to z SLR'a amor zakładać...
MaciekTOS - 2012-11-17, 20:26
:


To co akurat potrzebne tego nie ma , szukam pozycji 4,5 miał ktoś może jakieś alternatywy dla tych na krętek albo może macie klucz do tego :mrgreen: ?


A Amor od kulkowozu ? biga znaczy się pasował by przerabiał ktoś ? ;-)








Post przeniesiony - kmaj

fiacik69 - 2013-02-15, 13:45
:
ktos wkladal amorek od innego moto?









Post przeniesiony - kmaj

kmaj - 2013-06-18, 16:19
:
Raviking napisał/a:
od XR nie podejdzie ,(węższy uchwyt w rame),można przespawać uchwyt,
mam od XRy ale nie sprzedam :mrgreen: ...



EDYT:
Zenek napisał/a:
Witam, poszukuje tylnego amortyzatora... Co prawda potrzebny mi jest do Slr ale z tego co mi widomo może być od dominatora. Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc.

Kubeko - 2013-06-18, 17:41
:
Jeśli dobrze kojaże to ferdas miał amor z BMW 650F z regulacją dobicia na pokrętle 40 pozycji. Więcej szczegółów nie znam, nie wiem czy adaptacja z bmw wiązała się z przeróbkami...
Agathocles - 2013-06-24, 19:29
:
angielskie:

http://www.hagon-shocks.c...x?partno=M61065

http://www.hagon-shocks.c...x?partno=M61071
http://www.hagon-shocks.c...?partno=M61071H
kmaj - 2014-01-31, 23:51
:
Po przeróbkach podejdzie z XR

Part I


Part II


Part III


Na koniec pokazuje jak to wygląda finalnie.

motormaniak - 2014-02-03, 13:55
:
Do DOminatora bez żadnych przeróbek pasuje amor z Aryki Twin Rd03/rd04 - bo taki u siebie zamontowałem. Zysk to regulacja tłumienia, oraz większy skok . Ja dodatkowo wsadziłem sprężynę WP 280mm - 72 - prawdopodobnie z amora WP w starszej husqvarnie. Na seryjnym amorze z Afryki Dominator ma identyczną wysokość - więc po maksymalnym ugięciu tylne koło prawie waliło w błotnik, dlatego założyłem podwyższenie 1,5 cm na dolnym mocowaniu. Teraz nie ma problemu z wykorzystaniem skoku zawieszenia.
majora - 2014-06-24, 17:24
: Temat postu: Padł Mi Amor Tylni Potrzebuje Waszej Pomocy
Mam problem taki jak w temacie. Domcia jest z 89r niewiem czy regenerowac czy poprostu kupic nowy i od czego pasuje bez zadnych kombinowan prosze pomozcie bo sezon krotki heh :))
mbx - 2014-06-24, 19:37
:
majora, nowy w hondzie 2400pln też byłem w szoku jak nie dopasujesz mam igiełkę za 250
majora - 2014-06-25, 22:26
:
Napisalem ci pw chetnie kupie
elfeti - 2014-06-29, 21:39
:
w ori jest showa MY2-601? bo właśnie dostałem paczkę z DE i wolę się upewnić zanim ściągnę uszkodzony... jak coś mam namiar na faceta co z tego co mówił ma tego więcej...

update: showa my2-601 pasuje, w ori miałem MN9-871 więć oba wymiarowo takie same... do tego dziś się przekonałem, że da się wymienić amorek samemu bez ściągania obudowy filtra... pierwszy raz nie był szybki ale zrobione...
JozekLodz - 2015-09-03, 20:31
:
Witajcie, zamontowałem właśnie amortyzator od yamahy xt660, pasuje z drobnymi przeróbkami - trzeba rozwiercić górne mocowanie tam gdzie wchodzi śruba, jest około 10mm średnicy a musi być 12. Druga sprawa - na dole musiałem dorobić tulejkę która wchodzi w łożysko igiełkowe w prolinku. Ostatnia mała przeróbka to ucięcie tulejki w amorze od xt660. Ma o jakies 3mm za duzo wiec ją ściąłem lekko brzeszczotem z dwóch stron. Kupiłem w castoramie nakrętkę łączącą dwa gwintowane pręty o wymiarach 10x18x30, przewierciłem ją na 12mm otwór wewnętrzny a zewnątrz spiłowałem na 17,5mm. Dominator po tym zabiegu stał się twardszy i znacznie lepiej się prowadzi na asfalcie a zwłaszcza na dziurach w terenie. Długość amorka to 340mm czyli tyle samo ile miał mój oryginalny w RD02. Poniżej fotki. Zrobiłem również chlapacz z gumy( również z casto, koszt 8zł, guma ryflowana 4mm), działa fajnie. Dużo łatwiej go wyregulować niż oryginalny dominatorowski chociaż i tak ustawiłem na max napięcie sprężyny. Normalnie szukałem oryginału ale w sieci jest jedna sztuka w stanie wizualnym słabym i odpuściłem. Ten kosztował 200zł z przesyłką.

http://imgur.com/a/Do8c3
managa - 2016-01-02, 10:16
: Temat postu: [K] Amortyzator z XR600R do zmoty i stelaż lampy do rd08
Szukam amortyzatora do motanego Jachasia, bo pewno po wymianie przedniego zawieszenia gumowy tył będzie robił co chciał. Najlepiej chyba od XR600R ze zbiornikiem na przewodzie, ew. od Afry albo jeszcze coś innego, co by dawało radość z jazdy :-P


Krótkie rozkminy na temat amortyzatorów, przenoszę z Giełdy do Garażu
adziad - 2016-01-02, 12:07
:
Już pisałem na PW, ale amortyzator nx650 a xr600 to całkiem co innego. No chyba że masz w zanadrzu jakiś sprytny plan konstruktorski;]






managa - 2016-01-02, 12:17
:
adziad napisał/a:
No chyba że masz w zanadrzu jakiś sprytny plan konstruktorski;]


Mam znajomego, który zamontował amor ze starszej XR600R do rd08 :-P I jeszcze innego, który zrobił to samo w rd02 (aktualnie w moto weydera). Ale faktycznie, spora różnica, wezmę pod uwagę :-) W sumie.. przecież hansel ma świnie, to się zrobi przymiarkę :-D
adziad - 2016-01-02, 12:19
:
hehe, wiedziałem że coś knujecie;] To będzie kozacki mod;]
managa - 2016-01-02, 12:22
:
Oj tam, raczej budżetowe minimum ;-) Jakby było więcej mamony, to.. pewno kupiłoby się coś innego, co nie potrzebuje motania :-D
Danas - 2016-01-03, 22:00
:
managa, Hej, ja mam u siebie zamontowany amor od GS 650 /z regulacją/ z małymi przeróbkami /wydłużona, dorobiona stopka na dole amora/ i powiem, że jest zajebiście twardy tył moto :shock:
adrodax - 2016-01-04, 17:37
:
Przy przednim zawiasie tył od szosowego to by było nieporozumienie.
Amorek od xr600r nie zmieści się, chyba, że się przerobi kości zawieszenia, po za tym trudno znaleźć coś w sensownym stanie, praktycznie wszystkie jakie spotkałem na rynku były do regeneracji. Lepiej poszukać czegoś WP od Kata .
Może lepiej było kupić XR :D .
red_eyed_rider - 2016-01-04, 22:09
:
Pasuje z Afry RD03, jak dobrze poszukasz można tanio wyrwać.
Artek - 2016-01-05, 14:19
:
Danas, A potrzebny ci ten amortyzator :P??Jak nie to ja wezmę :-> .
Kurdę,mało skoku ma ten amortyzator z gs,a 650 tylko 165mm,a ktoś się orientuje czy od lc4 wcisnę amor?
Artek - 2016-01-05, 14:55
:
A od lc4 620 podpasuję amortyzator?
tomek77 - 2016-01-05, 15:15
:
Artek165 mm skoku to mało ? w XR tyle chyba nie ma ,może to skok zawieszenia ,nie amortyzatora ,a własnie co do ruchu roboczego amora to zależy jaka jest kombinacja połączenia z wahaczem pro-linki .....srynki itp. tłoczysko amora w Xr to pracuje może max. 6 cm ,mnie czeka naprawa amora ,delikatnie pojawia sie podczas przesuwania tłoczyskiem pierścionek olejowy, zamawiam nowy uszczelniacz ,olej i będzię jak nówka :mrgreen: ,bo gladz na tłoku raczej w stanie bdb. podstawa to napełnić ,że tak to nazwę profesjonalnie amor olejem ,no i pompowanie ,tutaj jest trochę problemu ,albo będę szukał kto mi to zrobi azotem ,albo wystrugam jakąś złączkę ,co by nie tracić cisnienia przy odłączaniu i napier.... normalnie tym czym oddychamy :roll:
Artek - 2016-01-05, 17:11
:
tomek77, dominator ma 195mm w oryginale.
Bicio - 2016-01-05, 17:23
:
Artek przeczytaj jeszcze raz to co napisał tomek77 :-)
Mylisz skok zawieszenia z ruchem roboczym amortyzatora czyli różnicą długości między maksymalnie wciśniętym i wyciągniętym tłoczyskiem.
Artek - 2016-01-15, 16:29
:
Przyszedł mi amortyzator od lc4 620,pomierzyłem go i tak to wygląda:
-Szerokość tulei górnego mocowania:2,4 cm
-Śr.tulei górnego mocowania:1,0 cm
-Szerokość zewnętrzna dolnego mocowania (ucha):4,9 cm
-Szerokość wewnętrzna dolnego mocowania:3,25
-Śr.otworu montażowego dolnego mocowania:0,83 cm
-Długość całkowita amortyzatora mierzona od środka dolnego mocowania do środka górnego:40,5 cm.
ma ktoś pojęcie jak to się ma do oryginału?na pewno jest dłuższy,ale reszta wymiarów będzie jako tako pasować?
Artek - 2016-02-29, 17:15
:
Fuck,amortyzator od lc4 ma szersze dolne mocowanie które jest nie demontowalne,podkładki dać,czy co?
Artek - 2016-03-22, 15:00
:
Hej chłopy i baby od której w końcu afry pasuje amortyzator do domina 04 czy 07?
Bicio - 2016-03-22, 15:14
:
Od 07 na pewno, od 04 i 03 też powinien podejść bo nie różnią się zbytnio wymiarami.
Artek - 2016-03-22, 16:36
:
qurewa 500 pln,ale chyba nie mam wyjścia bo od xr,y nie mogę znaleźć.
managa - 2016-03-22, 16:53
:
Artek, przeglądaj oferty i pytaj tych, którzy wystawiają jakiekolwiek części z XR, może trafisz. Nam się udało wyrwać amor z XRy przypadkiem i to tak tanio, że zostało na profilaktyczną regenerację :-)
Artek - 2016-03-29, 18:03
:
no pytam,ale albo nie odpowiadają albo nie mają.Co konkretnie zyskam zakładając amortyzator od rd07 w porównaniu do oryginału,a czym gorszy jest od "amora" xr?
Krzycho - 2016-04-02, 13:16
:
No to inicjacja za mną :-D
Krzycho - 2016-04-02, 13:19
:
P.S. to raczej nie jest typowy amor do dominatora, zgadza się?

Ad. 2 zdjęcie, czy pokazana tuleja jest łożyskowana i powinna się kręcić?
Artek - 2016-04-02, 16:03
:
Co to za amortyzator?
Krzycho - 2016-04-02, 20:03
:
Dobre pytanie. Wyjęty z mojego NX a ponoś od afry lub xr.
cubiacus - 2016-04-02, 20:38
:
Krzychu, zobacz czy tu nie ma jakichś uszczelek/metalowych kołnierzy z wierzchu a w środku co do zasady dają łożysko kulkowe - ja też zawsze myślę że to tuleja, ale coś udaje się wygrzebać i w środku kulka :-) Jeszcze bywa tuleja w gumie zalana; a sama tuleja to rzadkość, ale w TT starej ostatnio widziałem coś takiego :-)
hansel - 2016-04-02, 21:43
:
Krzycho, to amor z afry. Jesli dobrze pamietam to tej górnej tulejki sie nie wyciągało, to chyba jest taki zespolony element (jak silent-block)
cubiacus - 2016-04-03, 07:03
:
No to panie masz jedną z głównych modyfikacji Domina z głowy :-P Akurat amor ori jest bardzo słaby, a od Afry o niebo lepszy :-D
red_eyed_rider - 2016-04-03, 09:01
:
Ale sprężyna widzę dominatorowa?
nx-rider - 2016-04-03, 12:29
:
red_eyed_rider napisał/a:
Ale sprężyna widzę dominatorowa?

tak dominatorowa, na tej która była w komplecie domi wydawał mi się za miękki (miała więcej zwojów)
red_eyed_rider - 2016-04-03, 18:00
:
Ja nie moge u siebie upchnąć setu z afryki, muszę spróbować ze sprężyną z domina.
Krzycho - 2016-04-03, 18:55
:
A gdzie wstawiasz zbiornik na gaz?
red_eyed_rider - 2016-04-03, 20:44
:
Tam gdzie jest zbiornik odmy.
Krzycho - 2016-04-04, 14:46
:
No tak, tylko gdzie ten zbiornik :?: :oops:
Masz może jakieś foto, ewentualnie czy ma podobne gadaryty do mojego pojemnika?
managa - 2016-04-04, 14:54
:
Krzycho, to ta czarna plastikowa puszka po lewej stronie:

Krzycho - 2016-04-04, 19:55
:
THX,zobaczę, czy u mnie uda się schować gaz, tak by nie był na wierzchu.
Demolka - 2016-04-04, 21:15
:
ja tez kminie. mam tył z rd04, czyli jedyny z regulacją. zostawic sprezyne z dewastatora? bo ta z afry pewnie bedzie troche za twarda. jakies doswiadczenia?
Bicio - 2016-04-06, 06:42
:
Demola masz z RD03 amortyzator, z tego co pamiętam ma nieco większy skok i miększą sprężynę niż czwórka, ale nie mogę znaleźć nigdzie tabeli z wartościami.
Ja bym najpierw spróbował ze sprężyną z AT, ustawić SAG, dobicie i zobaczyć jak się będzie zachowywał tył.

btw regulację miały wszystkie prócz 07a
hansel - 2016-04-06, 07:56
:
Znalazłem kiedys info chyba na xrv.org.uk:

Rear shock RD03 and RD04:
Free length = 240 mm
Spring 9.5 turns
Diameter damping rod: 14 mm
Internal diameter: 57 mm
Diameter: 85 mm
Weight 2200 gr
SPRING RATE = 100kg/cm
0 kg (free length)> 240 mm (0 mm compression)
50 kg> 235 mm (5 mm compression)
103.9 kg> 229 mm (11 mm compression)
150 kg> 224 mm (compression 16mm)

Rear shock RD07 and RD07A
Free length = 245.5 mm
Spring: 9.5 turns
Diameter damping rod: 12 mm
Internal diameter: 57 mm
Diameter: 81 mm
weight 1800 gr
SPRING RATE = 70kg/cm
0 kg (free length)> 245.5 mm (0 mm compression)
113.5 kg> 230 mm (15.5 mm compression)
147.2 kg> 225 mm (20.5 mm compression)
152 kg> 224 mm (compression 21.5 mm)

Jeśli wierzyć poniższej tabelce, to RD02 ma spręzyne 150kg/cm, wiec obie mogą być za miekkie (rd02 ma chyba inne przełożenie na kiwaczce nic rd08, bo włochy mają niby spręzyne 95kg/cm)

http://riderparts.pl/plik..._Aplication.xls

Ed: Co do rd08 to by sie zgadzało, bo jak wsadziłem na próbe amor z rd07 to był prze-kondon.
wojtekk - 2016-04-25, 08:02
:
Piszcie coście namodzili bo mi wczoraj jebnął amor tylny i kłerwa jak zwykle dupa.
managa - 2016-04-25, 08:06
:
wojtekk, jak chcesz, to mogę Ci pożyczyć mojego byłego z rd08, bo leży nieużywany.
wojtekk - 2016-04-25, 09:58
:
managa, dzięki Ci bardzo. Nie lubię pożyczać od kogoś wolę komuś :-P , mimo wszystko nie wiem jak się sytuacja rozwinie. Być może będę zmuszony jak nie dostanę niczego ciekawego do zlotu.
Co włożyłaś (zadowolona?) jakieś przeróbki były konieczne ?
managa - 2016-04-25, 11:00
:
Mam teraz ze starej XRy 600R, z tego co wiem, to chyba nie było problemów z montażem.
red_eyed_rider - 2016-05-03, 19:24
:
A ja mam z dominatora z regulacją twardości.
wojtekk - 2016-05-03, 20:01
:
red_eyed_rider, chwal się co masz i za ile, bo jutro jadę po amor :-P
Artek - 2016-06-08, 09:55
:
Poproszę jakieś sugestie co do montażu amortyzatora xrv 07 do rd02,brakuje mi jakieś 4 cm,ściskanie amortyzatora ściskami nie wchodzi w grę,bo można stracić oko,amortyzator ma 38 cm mierząc od osi tulei w mocowaniach,ile ma amortyzator xr,y?
tomekz - 2016-06-09, 07:46
:
Ten ze zdjęcia jest od xr250r, również ma 38cm i mam nadzieję że uda mi się go niedługo założyć :-)
wojtekk - 2016-06-09, 07:58
:
tomekz, jest filmik na youtube jak koleś go zakłada (chyba taki sam) i wkłada sprężynę z dominatora do niego choć ta z domina dużo dłuższa.
https://www.youtube.com/watch?v=O1IYnAn7TiI
tomekz - 2016-06-09, 08:36
:
wojtekk, dzięki za filmik. Wygląda na taki sam amor.
Artek - 2016-06-09, 09:32
:
tomekz, fajny,jak będziesz to robił,żeby go wcisnąć do domina?
tomekz - 2016-06-09, 11:42
:
Artek, podstawa to luźna sprężyna. Jak by nadal było za mało miejsca to jakiś lewarek albo jakaś dźwignia. Jak ciężko Ci to idzie to poproś drugą osobę do pomocy. Zawsze ktoś może potrzymać Ci piwo ;-)
red_eyed_rider - 2016-06-12, 21:16
:
Ja się tylko zastanawiam czy zakładanie amortyzatora który w nominalnej pozycji jest skompresowany to dobry pomysł. Sam stoje przed tym samym pytaniem, jak zrobić tył ,żeby było dobrze.
zuczek 38 - 2016-06-13, 05:42
:
red_eyed_rider, i to jest dobre pytanie !!!!!!!!
Jeśli wsadzimy amor z którego zabraliśmy mu 1/2 skoku to otrzymamy twarde zawieszenie ale bez dużego skoku i o dobrej pracy zawieszenia możemy pomarzyć . Też chciałem założyć do swojego amortyzator od włocha o 2 cm dłuższy i po godzinie przymiarek zrezygnowałem bo na siłę bym go upchał ale zredukował mi się skok , więc zrezygnowałem . a przerabiać kośći mi się chciało .
red_eyed_rider - 2016-06-13, 17:54
:
Ale 28 letni amortyzator to kibel, więc trzeba znaleźć jakieś rozwiązanie. Ja już nawet się zastanawiałem nad przespawaniem górnego mocowania ale tam znowu jest airbox.

Amortyzator od japońca ma circa 340mm a afrykański 380mm. Włoch ma inny przegub wahacza niż japończyk?

W garażu już leży i czeka przód WP43 i muszę dopasować odpowiedni tył ,żeby nie mieć choppera.
techeran - 2016-06-13, 18:59
:
A co z regeneracja?
Artek - 2016-06-16, 15:24
:
Nie mogę sobie poradzić z tym afrykowym amortyzatorem,nakrętki od góry odkręciłem ile się dało,luz się zrobił,ale nie na tyle żeby ścisnąć go 4 cm,nie wiem co zrobić żeby go tam włożyć i żeby było dobrze,co myślicie o przedłużeniu górnego mocowania,a jeśli to głupota to dół.
nx-rider - 2016-06-16, 16:04
:
Artek a jakbyś zrobił samodzielnie ściski do sprężyny i dodatkowo ją skompresował przed założeniem ?
Pisze "zrobił samodzielnie bo nie będzie miejsca na jakiś gotowy, a do zrobienia ścisku potrzebujesz 2 płaskowników o długości 3 może 4cm dłuższe niż szerokość sprężyny + 2 śrub i 2 nakrętek (myślę że 8-ki będą w sam raz)

Rozumiesz o jaki ścisk mi chodzi ?
zuczek 38 - 2016-06-17, 21:25
:
dzisiaj kożystając z pory deszczowej
pobawiałm się trochę z zawieszeniem trampkowym ,
na zlocie i Tukanie trampek wydawał mi się jakby nizszy trochę bardziej niestabilny na tyłku
po wyjeciu amora , zauażyłem że z pośród trzech posiadanych mam trzy różne
jeden krótszy tzn . widełki dolne o 1,5 cm krótsze poza tym grubsza sprężyna
drugi cięka 13mm sprężyna o 2 cm dłuższa od pozostałych widełki długie
trzeci długie widełki i gruba sprężyna . wszystkie dobre choć każdy inny.
rozkręciłem wszystkie pomierzyłem ,po naciskałem i wybrałem dwa . teraz to już nie wiem którego miałem na Trampku bo założyłem tam amorek kupiony do dominatora ale był za długi więc włożyłem do trampka , pasował idealnie a do dominatora chyba przez to że widełki są krótsze nie mogłem go włożyć bo zapierał się o kiwaczkę. Przez to że krótkie widełki i cienka sprężyna to trampek się obniżył i latał na podskokach jak chciał :lol:
1] długie widełki , cieka sprężyna skręcona na max .
2] długie widełki ,gruba sprężyna połowa skręcenia .
Założyłem jednego i drugiego pomimo skręcenia na max1 trampek ładnie pracuje i jest o wiele wyższy na drugim wysokość ta sama ale trochę twardszy . .
Na dodatek włożyłem do przednich lag dłuższe spręzyny od 650 i teraz to już prawię podpieram się palcami jak stoję .
Jutro testy jak znajdę czas :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Artek - 2016-06-19, 14:06
:
No ale to zaraz,przecież jak się założy do oryginalnego amortyzatora przedłużenie dolnego mocowania to amortyzator robi się za długi,to jak je wkładacie?Jak Raviking go włożył do siebie,ja tak samo włożę afrykowy bez przedłużenia.
red_eyed_rider - 2016-06-19, 14:32
:
Tyle,że Ravi przedłużył amortyzator który ma 345mm o 15 czyli w sumie 360, afrykański ma 380mm.
Artek - 2016-06-20, 12:24
:
znalazłem amortyzator od xr do sprzedania ale koleś pisze że ma 39 cm,to do rd02 bez sensu bo tym bardziej nie wejdzie.
hansel - 2016-07-29, 07:47
:
Gadka szmatka o zawiasach

marizaga - 2016-07-29, 19:22
:
ktos zaadaptowal amor z suzuki 600 bandit do nx650 i na razie chwali:
http://advrider.com/index...2#post-29816050

:idea:
Artek - 2016-08-11, 09:16
:
Dzięki managa, teraz pytanie jaki amortyzator o długości 360 mm, żeby był lepszy od oryginału, bo oryginał to kibel.
Artek - 2016-08-14, 06:28
:
A może po prostu zreanimować oryginalny amortyzator i założyć przedłużenie dolnego mocowania.
adziad - 2017-01-05, 11:21
:
Znalazłem takie coś:

88-94 345mm długości (regulowane -+5mm), regulowane tłumienie odbicia:

http://www.yss.co.th/prod...%3B60000&page=1

95-2001 370mm długości (regulowane -+5mm) regulowane tłumienie odbicia:

http://www.yss.co.th/prod...%3B60000&page=1

cena na ebay z przesyłką to ok 1300pln
Bicio - 2017-01-05, 11:46
:
Rambo z FAT tym handluje, mogę go zapytać ile u niego by kosztowały. Ogólnie afrykańce sobie chwalą.
adziad - 2017-01-05, 12:00
:
Bicio, ooo to obczaj, się zastanawiam...
Koszoś - 2017-01-05, 12:48
:
Z ebay taniej niż na allegro ?

http://allegro.pl/yss-amo...6658500044.html

:)
managa - 2017-01-05, 13:34
:
Koszoś, taki biznes, kupujesz tanio, sprzedajesz drogo ;-)
wojtekk - 2017-01-05, 13:42
:
O jedno zero w cenie mniej i jestem poważnie zainteresowany :mrgreen:
Bicio - 2017-01-05, 13:52
:
wojtekk jak sobie policzysz jakąkolwiek używkę, która pasuje do NXa (a nie jest ich wiele) i dodasz do tego serwis żeby to działało jak powinno to wyjdzie kwota 500-600zł minimum. Jeśli ten YSS dałoby radę załatwić za 1000 zł to już jest fajna oferta. Dodam, że nowy amor z NXa w hondzie kosztuje ze 2 tysie i jest badziewiem ;-)
wojtekk - 2017-01-05, 14:46
:
Bicio, mimo wszystko ciężko inwestuje się takie pieniądze :mrgreen:
Aktualnie rozkminiam nad przodem :-P
adziad - 2017-01-05, 14:59
:
wojtekk, przód jest zrobić łatwo. Nowe sprężyny to koszt 300pln, napięcie wstępne można regulować cylindrycznymi wkładkami, a tłumienie olejem. Ale z dominatorowym tyłem nie da się po prostu nic zrobić:/

W tych amorach zyskujemy regulację odbicia, na czym chyba każdemu najbardziej zależy jeżeli chce jechać szybciej.
wojtekk - 2017-01-05, 16:30
:
adziad, wiem, wiem. Mam na razie z tyłu amor z xtx 660r bo ciężko dominowy dostać w dobrym stanie. Z przodem myślę u upsie. Ale to na razie projekt. Z gratami trudniej.
odzio - 2017-01-06, 11:53
:
znajomy sprzedaje upsy z półkami od ktm 45mm goleń podobno po regeneracji, a cena chyba przystepna około 400 pln
Bicio - 2017-01-06, 12:25
:
45mm nie było USD w KTM, były 40,43 i 48. Jeśli regeneracja chromu to za 400zł się nie opyla moim zdaniem, dodaj serwis, olej itp to się zrobi 800zł.

Poza tym ogarnijcie, że każde USD na przód ma około 300mm skoku więc jeśli nie dobierzesz czegoś dłuższego na tył to się zrobi chopper ;-)
wojtekk - 2017-01-06, 12:34
:
Bicio, zima długa się ogarnie ale, puki nie mam wszystkiego to nie ruszam. Na razie przyszły półki z FMX. Lagi potrzebuję wp 43 lub coś podobnego. Półki mają fi 54 mm górna 57 dolna. Mało zawiasów mam blisko siebie co by pomacać. Tył pójdzie w 2 kolejności. Szukam też z innych klocków podobnego upsa ale nic nie odnalazłem ciekawego.
Tak więc plany są a co będzie zobaczymy. Nie mam spinki. Jak nie zrobię do wiosny to trudno :mrgreen:
Bicio - 2017-01-06, 12:45
:
No to półki nie podejda do lag WP, musisz szukać czegoś Showy.
wojtekk - 2017-01-06, 12:55
:
Bicio, kurna kolesia zapytałem o wymiary na aledrogo i podał mi z wp 43 bodajże z lc4 620, były takie jak tu napisałem. Może się jebnął. Znowu z wp 48 góra 54 dół 60 ale jak przykładałem te moje półki to 57 jest max na dole bo większe fi i będzie póła wadziła o owiewki. Więc dlatego projekt będzie trwał hihihi bo jak nie włożę lag w póły to ich nie kupię :mrgreen:
ps. Półki z fmx są showa faktycznie.
Bicio - 2017-01-06, 13:33
:
A sorki, sprawdziłem na fiszkach i faktycznie jest 54/57, no to luz. Swoją drogą ciekawe ze to pasuje pod półki z hondy ;-)
wojtekk - 2017-01-06, 13:43
:
Bicio, :shock: ufff.
odzio - 2017-01-06, 20:38
:
Dokladnie to sprzedaje xtz660 na podwojnej lampie plus zawias cena około 3500tysia tak jak bicio pisze chyba 43 jak ktoś zainteresowany to telefon lub priva
adziad - 2017-01-17, 20:55
:
Powracając do tematu, dzisiaj przyszedł amortyzator yss http://www.yss.co.th/prod...1998&cc=&page=1

Wygląda dość solidnie. Udało się kupić u dilera polskiego za około 1260pln z przesyłką. Jak zamontuję i przetestuję to na pewno dam znać;]

Tu macie kontakt do człowieka, który to sprzedaje w kraju kwitnącej cebuli.. ;]

Marcin Woźniak
gps4adv@gmail.com
wojtekk - 2017-01-17, 21:27
:
adziad, stary zaszalałeś. Czekamy na znaka.
managa - 2017-01-17, 21:54
:
Gratki :D

W Larssonie też widziałam te amortyzatory, za 1400zł http://www.larsson.pl/ind...E2Ng==&bid=3781
Bicio - 2017-01-18, 17:17
:
adziad do tej pory nie mam info od Rambo, koleś się zapadł pod ziemię z tego co widzę.
Ale myślę, że będzie pan zadowolony, czarnuchy sobie chwalą.
adziad - 2017-01-22, 19:17
:
Tak to wygląda w porównaniu z oryginałem, sprężyna jest grubsza ale krótsza. Amortyzator jest dość twardy, nawet po ustawieniu napięcia wstępnego na minimum SAG wychodzi na styk. Przesmarowałem przy okazji cały prolink. Przejechałem się tylko po szosie ale jest 0 stopni i ciężko się wypowiedzieć. Ogólnie wszystko chodzi sztywno, nie wiem czy nie za sztywno. Dodatkowo w lagach oryginalne tulejki ustalające napięcie wstępne zastąpiłem innymi o 2cm dłuższymi i zalałem 10w. Zobaczymy jak to będzie hasać.


wojtekk - 2017-01-22, 20:15
:
adziad, w Twoim roczniku 95 już wszystko jest jak w makaronach z najnowszymi owiewkami czyli dłuższy amor niż rd02 i inny airbox itd itp za wyjątkiem owiewek?
adziad - 2017-01-23, 18:41
:
wojtekk, tak jak piszesz, wszystko co związane z ramą jest od rd08. Stare od rd02 są lagi ze śrubkami spustowymi oleju i owiewki
wojtekk - 2017-01-23, 20:25
:
adziad, jak zmotam przód a idzie mi marnie to muszę pomyśleć o tylnym amorku ale nie nówencji jak u Ciebie tylko jakimś swapie. Nie wiem kto motał japońca z ciekawym amorkiem z regulacją. Mój z xt 660r jakoś tam działa ale jest na pełnym napięciu sprężyny i brak regulacji. Jaki SAG ustawiasz ?
adziad - 2017-01-24, 10:44
:
wojtekk, dynamiczny wyszedł w granicach 45-50mm czyli około 1/4 skoku. To trochę mało, ale pojeździmy zobaczymy
boro - 2017-08-21, 21:17
:
Hej. Odswiezam kotleta. Mozecie sie pochwalic jakie amorki macie u siebie i czy duzo zabawy w motaniem?
Grajek - 2018-05-05, 17:58
:
Hejo. Rajd Tukan lada moment a mi umarł amorek z tyłu i tu pytanie czy pasuje od tego xt660 bo można w rozsądnych pieniazkach zanabyc czy jednak od afry szukać. Sprawa istnie gardłowa xD
wojtekk - 2018-05-06, 17:20
:
Zakładając oryginał xtx 660r pasuje ale moto usiądzie o 3 cm.
Lekkie mody jednak z rozmiarem otworów i dzida. Jak będziesz chciał większego opisu to postaram się niebawem pokazać co zrobić aby było zajebiście i wysoko.
Grajek - 2018-05-06, 18:58
:
Jesli można to chetnie bym sie dowiedział jak z tym amorkiem porzeźbić
wojtekk - 2018-05-06, 20:02
:
Na pierwszy strzał wciskasz tulejkę z hondowskiego amorka w górne mocowanie tego z xtx bo inna średnica śruby mocującej lub modzisz jak potrafisz. w dolnym mocowaniu też są większe otwory niż hondowskie więc je przerabiasz na mniejsze pod śrubę hondowską ( ja wspawałem tigiem podkładki z odpowiednią średnicą) Przejeździłem tak rok i zrobiłem resztę modów ale to opiszę jak będę miał więcej czasu.
marek243 - 2018-09-29, 21:00
:
witam
chciałbym dwa słowa napisać o naprawie mojego vigora.
oczywiście tylny amor był zalany olejem,, kaput.
naprawa tego modelu jest droga i nie daje gwarancji, pytałem w kilku miejscach , fachowcy sami odradzili, podobno nie do końca jest to naprawialne
mam w garażu XL 500, a więc szybko wyrwałem z niej amor - niby pasuje, ale nie:) - sprężyna uderza o ramę w górnej części, na dole też ciasno - na hama można by spróbować, ale chyba nie o to chodzi.
w necie poczytałem , że do dominatorów u USA ktoś włożył od suzy gsf 600 bandit

okazyjnie kupiłem od 650GSF - i nawet to mi pasuje - prawda jest taka , że amor jest krótszy i skok jest mniejszy, motor zrobił się od razu niższy, ale na pewno więcej komfortu niż w oryginale.
Obniżenie mi pasuje, bo nie jestem bardzo wysoki:) i dodatkowo tym motorem nie hulam po terenie, raczej asfalt i trochę drogi polne.

ogólnie to rozwiązanie polecam nie wybrednym, jest szybkie tanie (76 pln), 6 pozycji ustawień sprężyny plus dodatkowo regulacji siły odbicia; ale w terenie nie sprawdzałem

ma ktoś jakieś podobne doświadczenia w hondzie vigor lub slr lub fmx?
Qwet - 2018-10-19, 09:59
:
Kolego marek243, ciekawa opcja z tym amortyzatorem od GSF 650. O tyle ciekwa, że jest pełno tych amortyzatorów na allegro i większość w cenach 50-70zł, wszystkie 100% sprawne według opisu. Natomiast do NX 650 na allegro są ledwo dwa, w cenach trzycyfrowych, i to w stanie "jak na zdjęciach", czyli trupy. O co tu chodzi? Czy amortyzatory GSF 650 się nie psują?

Aktualnie mam Hondę NX 650 i poważnie myślę o zakupie jednego takiego amortyzatora i założeniu na próbę. Mam tylko takie wątpliwości:

1. Amortyzator GSF 650 jest o 22mm krótszy od amortyzatora NX 650. O ile milimetrów mniej więcej obniży się siedzenie NX 650? W sumie moja luba jest dość niska i obniżenie moto byłoby dla niej dość korzystne, ale z kolei żeby nie zrobił się znowu jakiś lowrider przycierający brzuchem o progi zwalniające...

2. Czy szerokości mocowania górnego/dolnego będą pasowały do hondy NX 650, skoro pasują do hondy FX 650?
wojtekk - 2018-10-19, 11:38
:
W dominatorze 1994r 5 mm długości amortyzatora to około 3 cm koło tylne w górę lub dół.
Qwet - 2018-10-23, 09:40
:
To aż takie przełożenie jest na prolinku?
Kurczę, teraz mnie olśniło że mam RD08 z 97r a przecież jego amortyzator jest dłuższy, co daje już różnicę już 50mm między dominowym a banditowym amortyzatorem... Według tego co piszesz - 3cm na 5mm - wychodziłoby 30cm obniżenia, a to już jest obcieranie koła o błotnik. Swoją drogą, to jest zawieszenie progresywne, więc liczba cm na mm długości amortyzatora zmienia się chyba dość mocno w zakresie zmiany jego długości. Do tego dochodzi inna charakterystyka sprężyny GSF-a (bardziej sztywna) więc teoretycznie wypadkowa różnica wysokości fotela nie powinna wyjść aż tak duża. Mimo wszystko siądzie bardzo nisko, więc raczej nie obejdzie się bez dorabiania przedłużki...
marek243 - 2018-11-01, 21:00
:
sorry , że tak późno odpowiadam.
a więc mocowania pasują elegancko, wszystkie wymiary te same.
ale dolna widełka amora jest z aluminum, trochę to grubsze niż ori żelazne. Musiałem dać dłuższą śrubę i nakrętkę.
Obniżenie motocykla jest widoczne , około 3-5 cm na pewno, ale ja jestem nie wysoki 171,5 cm, a więc mnie pasuje. Czy jest twardszy to nie wiem, suza ma dużo regulacji, ja mam środkową i mi pasuje.
Ale ja używam mojej maszyny raczej 75% na asfalcie, a reszta to raczej spokojne ścieżki, ostrego terenu nie uprawiam

pozdrawiam serdecznie
Artur - 2019-05-06, 14:57
:
Odświeżam temat! Może ktoś powiedzieć jak wygląda jazda 'terenowa' mając ten amorek z GSF 650 w rd02? :mrgreen:
Kurczak - 2019-10-20, 18:45
:
Amortyzator od Suzuki sv 650 03-09 jest za krótki, ale da się zainstalować bez przeróbek do SLR, więc jak od SLR do Dominatora pasuje to pewnie też by się dało wsadzić. Natomiast te 3,5cm różnicy w długości bardzo obniżają moto. Jak normalnie kiedy moto stoi na stopce bocznej i między wydechem a oponą jest prześwit jeszcze z 5cm, to z tym amorem z suzuki tłumik zasłania oponę do połowy jej grubości. Przy maksymalnym ustawieniu twardości sprężyny moto fajnie wybiera mniejsze dołki i po asfalcie jest ok, ale wjechanie z dużą prędkością w teren albo na próg zwalniający mimo maksymalnego ustawienia powoduje przycieranie oponą od dołu o plastikowe zagłębienia w których umieszczony jest moduł zapłonowy i przekaźnik rozrusznika.

https://i.imgur.com/jbrk8Zv.jpg

z lewej od SV 650 z prawej od SLR.

Pewnie by uzyskać wysokie moto które nie siada za nisko z kierowcą, trzeba by przedłużyć amortyzator trochę bardziej niż te 3,5cm :roll:


Zastanawiam się, jak wydłużyć mocowania, ktoś może robił to i może doradzić coś?
adziad - 2019-10-21, 10:53
:
Od sv650 to do nx250 wsadzałem i ledwo dawał radę w terenie...

W nx650 spodziewałbym się całkowitej apokalipsy;)
Kurczak - 2019-10-21, 15:11
:
I tak jest. Nie wiem czy przedłużenie pomoże wystarczająco, nie mam jak tego sprawdzić, ale w obecnym stanie można zapomnieć o terenie. Tylko po asfalcie, po miescie można jeździć, nigdzie dalej się nie będe zapuszczał aż znajdę jakieś rozwiązanie. Teraz wiem jak się czują użytkownicy typowo szosowych motocykli. Wszystko co wypukłe lub wklęsłe jest bee i trzeba trzymać się gładkiego czarnego

Może amor od trampka 600v bez puszki z boku by wszedł. Ale taki amor to też już staroć i zaraz może mieć wycieki.


Dobra ogarnąłem coś takiego:

Kupiłem sobie amortyzator Sachsa przeznaczony do suzuki DR 650, nówka sztuka.
Nie pasował, bo średnica dziury górnego mocowania miała 12mm, w seryjnym jest 10mm.
Dolne mocowanie U, ma wewnętrzną średnicę 40mm , oryginalnie jest 30mm.
Amortyzator jest też trochę dłuższy :)



Poradziłem sobie jednak z tymi problemami

Za dużą średnicę dziury mocowania, zmniejszyłem za pomocą kawałka blachy o grubości 1mm, zwiniętego w rurkę, której długość obliczyłem za pomocą wzoru na obwód koła.


(jest idealnie, wystarczyło podszlifować utworzoną rurkę trochę wkoło by gładziej weszła)


Jeżeli chodzi o za duże U, to załatwiłem dłuższą śrubę, 4 podkładki o grubości 2,2mm wypełniające luz. Spiłowałem nakrętkę trochę z obu stron, by mieściła się jednocześnie zostawiając tyle gwintu ile to możliwe i zabezpieczyłem wszystko klejem do gwintów.

(mogłem oszczędzić główkę śruby bo trochę przegiąłem, nakrętka umazana jest na niebiesko i wchodzi na styk)


A efekt wygląda tak


czyli wygląda ekstra, ale to lekka przesada.

Trochę regulacji twardości sprężyny i tłumienia, moto siada pod ciężarem kierowcy i jest git. Jest wyżej i zdecydowanie lepiej niż na seryjnym 20+ letnim amortyzatorze.

W idealnym świecie amortyzator miałby z 1,5 - 2cm mniejszą długość, zostawiając więcej skoku po dociążeniu, dlatego trzeba go ustawić pod siebie z wyczuciem by nie było za wysoko, ale też by amor nie dobijał, no ale póki co jestem zadowolony. Jazda w terenie jest dużo bardziej kontrolowalna i stabilna, po muldach się płynie, nawet na siedząco.
Kurczak - 2020-01-16, 16:25
:
Potestowałem to rozwiązanie, generalnie dało by się z tym żyć, ale nie jest to rozwiązanie dobre, ponieważ trochę dziwnie wchodzi się w zakręty, do czego trzeba się przyzwyczajać, obniżenie tyłu do znośnego poziomu regulacją zostawia mały zakres pracy amortyzatora więc przy mocniejszych wybojach zdarza się dobijanie.

To jeszcze było by do przeżycia, ale spalanie mi wzrosło do około 7L i mimo wyczyszczenia gaźnika takie się utrzymuje. Podregulowałem gaźnik i mi wyszło że śruba mieszanki musi być wykręcona na 0,7 obrotu a powinna być wykręcona domyślnie na 2. Silnik motocykla zwalnia obroty przy mocniejszym hamowaniu i potrafi zgasnąć. Podejrzewam że ma to związek z nieodpowiednim przechyleniem gaźnika gdy tył jest wyżej. Możliwe?
Edit: Efekty przy hamowaniu spowodowane były uchylonym zaworem ssania, duże spalanie ssaniem i prawdopodobnie zasyfionym gaźnikiem.

W związku powyższym, nie polecam tego rozwiązania i szukam kogoś kto zajmuje się regeneracją amortyzatorów w znośnej cenie. Byłbym wdzięczny, za jakeiś namiary
Grajek - 2020-02-20, 07:36
:
Mam jeszcze pytanie o Twoją wagę. Bo z tego co piszesz to w moim wypadku może być to dobre rozwiązanie bo oryginalnie jest za miękko.
Kurczak - 2020-02-20, 15:05
:
79kg

Wydaje mi się że o ile regulacja twardości na sporą wagę by się nadało, to jednak problem w tym, że tłoczysku zostaje mały zakres pracy po wyregulowaniu twardości tak, by moto nie świeciło dupą do góry jak wyciągający się kot.

Seryjny amortyzator daje mały zakres pracy do góry, a ten mały zakres pracy w dół po ustawieniu sensownego poziomu.

Może wymiana samej sprężyny by była dobra w twoim przypadku.
Poprzedni własciciel mojego moto wsadził bardzo miękką sprężynę i motocykl trochę wyglądał od przodu jak chopper gdy na niego się usiadło.

Gdyby ktoś chciał montować amor z za szerokim mocowaniem u dołu jak ja to zrobiłem, to lepiej od razu załatwić odpowiedniej długości tuleję, ja olałem to z zamairem testowego założenia na podkładki, ale nawet po krótkim czasie śruba się wygięła co bardzo utrudniło demontarz amortyzatora.