Honda NX 650 Dominator

ZASILANIE I WYDECH - Czerwone kolanka

zigson - 2011-12-05, 15:05
: Temat postu: Czerwone kolanka
Witam,

pytanko światopoglądowe, czy to normalne że po starcie, na minimalnych obrotach, kolektory nagrzewają się do czeroności na odcinku, 40 i 60 cm, czy może mam coś z zapłonem ?
wartburg - 2011-12-05, 15:28
:
oglądnij filmik do końca



niedawno też tak miałem ... po dziesięciominutowym myciu "kerczerem"
zigson - 2011-12-05, 17:20
:
i wszystko jasne, wielkie dzięki...

ja mam tak zawsze :/ za 2 tyg za czyszczenie ga 1/4 nika i przegląd filtra powietrza się biorę wiec możne to jakoś pomoże, przy okazji oblookam czy może tam jest przydławiony, muszę się jeszcze w schemat ga 1/4 nika zaopatrzyć
żółf - 2011-12-05, 17:30
:
Zbyt uboga mieszanka. Możliwe że bierze lewe powietrze
wartburg - 2011-12-05, 17:56
:
żółf napisał/a:
Zbyt uboga mieszanka. Możliwe że bierze lewe powietrze


celem sprostowania :

http://pl.wikipedia.org/w...ified_Injection

wiem co napisałem w tym filmiku
zigson - 2011-12-09, 14:08
:
możliwe jest że to wynik 1/4 le ustawionego ga 1/4 nika, świeca przed wymianą była mocno okopcona..
Alibaba - 2011-12-10, 16:30
:
Na pewno wpływ ma również nieszczelny króciec , u mnie kolektory nagrzewały się podobnie,a po wymianie króćca i regulacji ga 1/4 nika ten efekt ustąpił.
zigson - 2011-12-11, 09:52
:
zaczne od filtra powierza ( czyszczenie, ewentualnie wymiana 50 PLN nowy ) , pó 1/4 niej będę chciał wymontować ga 1/4 nik ale obawiam się że mogę go nie złożyć :D króćce też sprawdzę,

rzucę okiem na dysze, może to one ograniczają moc, moc której niedobór niedawno poczułem :/
Radox - 2011-12-12, 16:36
:
u mnie to samo dziś odpaliłem w garażu motocykl, pochodził na ssaniu, wskoczył na obroty, patrzę niżej na kolanka a one aż purpurowe :shock: zacznę od filtra, ale wczoraj tankowałem a takiej niepewnej stacji paliw, może być paliwo też kiepskie.
zigson - 2012-01-04, 14:24
:
zakupiłem filtr powietrza ( 46PLN) a problem pozostał, co więcej, na filtrze ślady oleju, niewiele ale zawsze, podejrzenie padło na pierścienie, narazie nic z tym nie robie, sprawdzam olej i jazda, obaczy sie po tysku czy filtr olejem opluwa
adziad - 2012-01-05, 10:44
:
U mnie się tak nigdy nie działo, ale całkiem przypadkowo znalazłem na ADVRIDER taką oto wypowied 1/4 :

"Glowing header is totally normal. I have 9 bikes and all but the two strokes will glow."

Czyli że świecące kolanka to całkiem normalna sprawa. Gość ma 9 motórów i wszystkie 4rosuwy tak mu świecą.

Inni też piszą że dzieje tak się jak dłużej pochodzi na jałowych obrotach bez chłodzenia i jest to również jak najbardziej zwyczajne zachowanie.

Zawory masz poprawnie wyregulowane?

Co do oleju w filtrze, to jeżeli nie paprze świecy olejem to raczej nie ma co zwalać na pierścienie i przedostawanie się oleju do komory spalania. A nie nalewasz za dużo oleju do ramy? Może odmą wypluwa do filtra?
zigson - 2012-01-08, 10:49
:
no właśnie podejrzewam że przez odme, olej zawsze w odpowiedniej ilości a i świeca niedawno zmieniona nie nosi śladu oleju

generalnie nie ma się czym przejmować, pali od strzału, oleju nie bierze nie dymi, serducho zdrowe jak dzwon, myślę nawet że ograniczenie mocy działa bardzo na plus w tym moto :)
wartburg - 2012-01-08, 19:23
:
zigson napisał/a:
myślę nawet że ograniczenie mocy działa bardzo na plus w tym moto :)


osobliwa teoria ;)
Raviking - 2012-01-08, 19:25
:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
zigson - 2012-01-09, 10:38
:
osobliwa ale coś w tym jest, niewyżyłowany moto napewno dłuzej pożyje, mam racje ?
Radox - 2012-01-09, 10:48
:
zigson, zdecydowanie Tak ;)
pablopi - 2012-11-12, 16:57
:
Wczoraj zauważyłem że mam czerwone kolanka, a nie dawno tłumiki trochę rozwierciłem. Czy to może być przyczyna?? A jak wcześniej było to nie wiem. domi 1999, śrubka od mieszanki wykręcona 4 obroty, tak jeżdżę ok 3 lat i wszystko raczej wporządku. jak wykręciłem od zera 2 obroty to przygasał moto i też czerwone. Luzy Zaworowe na czerwone też mają wpływ?
ferdas - 2012-11-13, 16:50
:
iglice do góry

bardzo bobrze że kolektory całe czerwone z ciepla, przynajmniej cały nagar z nich wypali :-P

a świece już się same nie oczyszczają ze swoich elektrod :-P

iglice do góry
pablopi - 2012-11-13, 21:59
:
Ale czy na pewno to wina iglicy, moto niby normalnie chodzi? jak do iglicy dostać się? jakie położenie iglicy? A tłumiki na pewno nic nie maja do tego?
madart - 2012-11-14, 16:37
:
przy wyprutych mieszanka jest uboższa
ferdas - 2012-11-14, 17:32
:
górną część ga 1/4 nika odkręć i wyjmniesz przepustnice z iglicą i wtedy, jak sie mi ga 1/4 niki nie pomyliły :oops:
pablopi - 2012-11-16, 11:31
:
rozebrałem górną cześć ga 1/4 nika i okazało się że iglica jest bez regulacji :( pozostaje mi tylko do zaworów jeszcze zobaczyć a jak nie to z powrotem tłumik zaspawać. We Włochu też są regulowane mechanicznie zawory czy może już na płytki.
kmaj - 2012-11-16, 12:55
:
pablopi napisał/a:
rozebrałem górną cześć ga 1/4 nika i okazało się że iglica jest bez regulacji :( pozostaje mi tylko do zaworów jeszcze zobaczyć a jak nie to z powrotem tłumik zaspawać. We Włochu też są regulowane mechanicznie zawory czy może już na płytki.

A jak masz sprute te wydechy? Bo może wystarczy zdławić przepływ (wydatek masowy) i będziesz mógł dalej hałasować, a spaliny popłyną fabrycznie.
Habit - 2012-11-16, 17:32
:
pablopi, zawory sprawd 1/4 !!!!
Że tłumiki wyprute, to raczej nie ma znaczenia, mój wydech do jest pusta rura fi45 i nie ma to wpływu na "czerwone kolanka" :)
pablopi - 2012-11-16, 22:53
:
tłumiki tylko trochę, jak rurka na wylocie jest to tak wkoło około 1 cm. Jutro będę miał chwile to do zaworów zobaczę.
Pozdro
pablopi - 2012-11-23, 21:01
:
zawory ustawione ale dalej czerwone kolanka, jakie wartości dla włocha są 0,1 -0,1 czy jak w japońcu 0,1-0,12. Prośba do dominatorów z wydechem fabrycznym, sprawdzcie wieczorem na postoju ok min czy nie robią się u was czerwone kolanka...Może one tak maja
maniek - 2012-11-24, 21:08
:
a te czerwone kolanka to masz na wolnych obrotach czy jak gazujesz?
sprawd 1/4 świece jaki kolor czy nie biała, i oblukaj króciec może sam dozuje ilość powietrza.

a zawory poustawiaj na ciasno + 0,01
kmaj - 2012-11-24, 22:06
:
pablopi, sprawd 1/4 czy ssanie dobrze Ci odbija, możne jakaś cześć paliwa dopala Ci się w wydechu - zgaduje
pablopi - 2012-11-25, 10:59
:
czerwone kolanka na wolnych obrotach, ok 1500. a świeca kawa z mlekiem czyli raczej prawidłowa. a co z tym króćcem bo nie wiem za bardzo o co chodzi.
Raviking - 2012-11-25, 11:18
:
pablopi, Wpisz : "króciec ssący "

http://hondadominator.pl/search.php
pablopi - 2012-11-25, 11:43
:
w dowodzie napisane 32 KW,wiec chyba nie jest zblokowany...a jak jest to nie wiadomo
Orzel5 - 2013-03-12, 19:12
: Temat postu: Czerwone kolanka wydechowe,bardzo wysoka temp.silnika
Witam...Mam pewien kłopot z moim Dominatorem a mianowicie...
Kupiłem go z uszkodzonym silnikiem.Po rozebraniu okazalo sie ze wypadło gniazdo zaworowe,więc kupilem inna głowice dalem ja do regeneracji.Spraawdzilem przy okazji luz na wale a ze był dosc spory rozebralem silnik, wał dałem również do roboty...
Tłok i cylinder wygladal dobrze i zeby nie pchać sie w zbyt duże koszty zmienilem same pierscienie. Po poskladaniu i pierwszym odpaleniu silnik strasznie szybko zlapal bardzo wysoka tem. (na wolnych obrotach) i kolanka robily sie czerwone...
Zawory,rozrzad wszystko na 100% tak jak ma byc gaznik rozebieralem kilka razy czyscilem,ustawione jest 3,5 obrotu na śrubie paliwowo-powietrznej ,uszczelnilem kruciec bo myslalem ze bierze lewe powietrze,kupilem nowy filtr powietrza,swiece i dalej to samo... Swieca dobrze wypalona
Juz nie mam pomysłu może wy cos pomożecie...




Posty od 12-03-2013; 20:12 do 13-02-2013; 00:07 dodane poprzez scalenie tematu Czerwone kolanka wydechowe,bardzo wysoka temp.silnika z powyższym. - kmaj
Kubeko - 2013-03-12, 19:24
:
a problem z rozruchem występuje?jeżeli tak to możesz mieć przestawiony rozrząd i zamiast w tłok za wcześnie otwiera się wydech i temperatura idzie w kolanka, jeśli nie występuje problem z paleniem możesz mieć ogrzewany garaż, w nim ponad 20oC i brak chłodzenia powietrzem, lub zbyt małe luzy na wydechu, lub luz nie w tej pozycji wałka..
Orzel5 - 2013-03-12, 19:27
:
Właśnie że nie na ciepłym czy zimnym pali bardzo dobrze...
managa - 2013-03-12, 19:38
:
Orzel5, http://www.hondadominator...zerwone+kolanka może tutaj coś znajdziesz?
Orzel5 - 2013-03-12, 19:55
:
Czytałem już ten post i nie tylko ten dlatego wiedziałem na co zwrócić uwagę ale niestety nic nie pomogło...
wojtekk - 2013-03-12, 20:00
:
Orzel5, a je 1/4 dziłeś trochę?
Orzel5 - 2013-03-12, 20:01
:
Kubeko Co do zaworów i rozrzadu nie ma watpliwości sprawdzałem i wszystko jest tak jak ma byc, zrobilem motorem jakies 30 km i poza tym ze sie grzeje nic złego nie zaobserwowałem a temp. na polu dzisiaj to zaledwie kilka na plusie...
wojtekk - 2013-03-12, 20:05
:
Jeżeli jesteś pewny co do zaworów i rozrządu i że nie masz pękniętego dolotu to powinno być OK.
Hmmm wyjmij jeszcze filtr powietrza i zobacz czy się coś zmieni.
Orzel5 - 2013-03-12, 20:10
:
Paliłem go bez filtra,nic nie pomogło można powiedziec ze probowałem już wszystkiego a teraz to już jestem zielony...
wojtekk - 2013-03-12, 20:15
:
To jak zrobiłeś te kilka km sprawdzałeś zawory ponownie?
Jeżeli nie to sprawd 1/4 na spokojnie po nocy.
Pspytanie z innej beczki-co roiłeś z wałem, wymieniałeś korbę?
Orzel5 - 2013-03-12, 20:20
:
Zawory ustawiane, wiadome ze po regeneracji głowicy gniazda sie uklepuja i trzeba je ustawiac ponownie... a co do wału to korba została ta sama wymienił gosc łożysko a na gorze wstawił jakaś mosiężną tulejkę czy cos takie. Kosztowało mnie to 350zł
wojtekk - 2013-03-12, 20:24
:
No to sprawd 1/4 jeszcze raz a pytałem o korbę bo mam zapasowy silnik i myślę go kiedyś zrobić właśnie wstawiając tulejkę w korbę stąd moje pytanie (można wiedzieć kto Ci robił).
Dzięki.
Orzel5 - 2013-03-12, 20:29
:
Tzn osobiscie gościa nie znam dostałem numer od firmy ktora zajmuje sie takimi rzeczami ale wydaje mi sie ze wyszło to całkiem fajnie ,łożysko najgorsze bo ciężko jest je dostac i kosztuje 150zł... Przynajmniej tak mi powiedziano
wojtekk - 2013-03-12, 20:30
:
Spoko.
Jak się kiedyś zdecyduję to napiszę do ciebie o namiary.
Orzel5 - 2013-03-12, 20:32
:
Nie ma problemu
wojtekk - 2013-03-12, 20:40
:
Więc jak sprawdzisz na spokojnie zawory i będzie nadal to samo to reguluj ga 1/4 nik bo wygląda to na ubogą mieszankę. Odpowiednia świeca i przerwa jak ma być - sprawd 1/4 .
Orzel5 - 2013-03-12, 20:49
:
Ok Sprawdze to juz po raz kolejny i pobawie się troche tą mieszanka,bo iglica u mnie jest bez możliwości regulacji zobaczymy może coś pomorze,napisze jak bd coś wiedział Dziękuje za pomoc...
kmaj - 2013-03-12, 22:15
:
Orzel5, zapytam dla pewności... czy pamiętasz że prawy zawór wydechowy ustawia się inaczej?

Jeżeli masz możliwość po tym krótkim przeje 1/4 dzie posprawdzaj temperatury:
-olej w ramie,
-głowica koło świecy,
-cylinder od strony ga 1/4 nika,
-połączenie głowica-wydech.
Alibaba - 2013-03-12, 22:35
:
kmaj, jak to prawy wydechowy się ustawia inaczej ?
kmaj - 2013-03-12, 22:49
:
Alibaba napisał/a:
kmaj, jak to prawy wydechowy się ustawia inaczej ?

Chodzi mi o to, że prawy wydechowy czasem/przeważnie otwiera auto-dekompresator i trzeba ustawiać w innej pozycji.
Alibaba - 2013-03-12, 23:05
:
może coś 1/4 le robię , ja ustawiam obydwa wydechowe tak samo , tylko że ustawień dokonuję po kliknięciu dekompre3satora
kmaj - 2013-03-12, 23:07
:
Alibaba, o to chodzi, prawy po kliknięciu albo w innym położeniu wałka.
Kolega Orzel5 mógł to przeoczyć ;-)
Orzel5 - 2013-03-13, 06:48
:
Wiedziałem o tym, zawory ustawialem po kliknieciu dekompresatora...
wojtekk - 2013-03-13, 07:42
:
kmaj, przecież on klika zanim zgrają się znaki-przynajmniej u mnie- czyli jak jest na znakach to ustawiam i tyle
kmaj - 2013-03-13, 11:43
:
wojtekk, u mnie klikniecie jest po przekręceniu znaków - pewnie jest to zależne od prędkości z jaką obracamy wałem (rozrusznik robi to dużo szybciej).

Orzel5 napisał/a:
Wiedziałem o tym, zawory ustawialem po kliknieciu dekompresatora...

Po kliknięciu tylko prawy, a lewy razem z ssącymi na znaku.

Wracając do kolanek masz możliwość sprawdzenia temperatur?
Orzel5 - 2013-03-13, 15:17
:
Hmm wlasnie nie bardzo mam czym sprawdzic... Coś go boli tylko nie wiem co to moze byc... Pali,jezdzi fajnie tylko ta temp. silnika jest bardzo wysoka i na postoju przy przygazowaniu kolana od razu czerwone...
madart - 2013-03-13, 16:00
:
a ja ustawiam wydechy jak sie mi ssące otwierają :-P
kmaj - 2013-03-13, 17:56
:
madart napisał/a:
a ja ustawiam wydechy jak sie mi ssące otwierają :-P

Możesz mieć wtedy inną promień na krzywce, pewniej by było gdyby ssące się zamykały :roll:




madart - 2013-03-13, 19:26
:
a mozesz miec racje :)
ciagle sie mi to myli i zapisalem na kartce w garazu :-)
Orzel5 - 2013-03-14, 20:18
:
Sprawdzałem dzisiaj wszystko jeszcze raz ,zawory,rozrzad jest ok...Wykrecilem mu nawet 5 obrotow na śrubie od paliwa a kolana swieca nadal... Moze to tak ma byc?? U was kolanka nie robią się czerwone ?? Może ktoś sprawdzić?
wojtekk - 2013-03-14, 20:21
:
Mój po odpaleniu może stać i 10 minut i nic nie jest czerwone ps. dłużej nie stał odpalony.
Raviking - 2013-03-14, 20:27
:
Orzel5, zawiesza Ci sie zawór wydechowy
Alibaba - 2013-03-14, 20:28
:
Orzel5, robią się czerwone ale jak są brudne to nie widać , kiedyś papierosa przypalałem od kolanka prawego. U mnie zawsze po odpaleniu czuję zapachy spalenizny tego co przyczepiło sie do kolanek :mrgreen:
Raviking - 2013-03-14, 20:31
:
jak pięknie pachnie błoto spalone na kolektorze :mrgreen:
Orzel5 - 2013-03-14, 20:41
:
Czyli co mi radzicie jezdzic i nie przejmować sie tym?? Na wolnych niby tez nie swiecą ale jak przytrzymam 4 tys chwilke to od razu czerwone... W ogole od silnika bije takie ciepło ze reki z bliska nie utrzyma nie mowiąc o dotykaniu...
Raviking - 2013-03-14, 20:44
:
je 1/4 dzić :mrgreen: olejak nie jest stworzony do stania tylko do jeżdzenia tylko tak ma chłodzenie :mrgreen:
Orzel5 - 2013-03-14, 20:52
:
Przejmuje sie tym dlatego ze kupiłem go z wypadnietym gniazdem zaworowym... A gniazda zazwyczaj lubia pekac wlasnie przez wysoka temperature...
Nie chce zeby zaraz trzeba było remonta robic
Raviking - 2013-03-14, 21:03
:
Orzel5, ja mam wstawione gniazdo
Alibaba - 2013-03-14, 21:06
:
jak zaczniesz je 1/4 dzić przestaniesz na to zwracać uwagę , jak wszystko dobrze ustawione to tak ma być :mrgreen:
Orzel5 - 2013-03-14, 21:11
:
Heh... Zobaczymy co to bd... Wymieniłem mu pierscienie moze tez przez to sie bardziej grzeje
Nie miałem jeszcze okazji zobaczyc jak chodzi inny Dominator i jaka ma temperature
wojtekk - 2013-03-15, 07:50
:
Orzel5, Ja do tej pory je 1/4 dziłem bzykami chłodzonymi w większości cieczą i w porównaniu do dominatora to one były zimne. :-)
Duży silnik chłodzony powietrzem musi być gorący od niego bije konkretny gorąc i tak ma być.
Co do kolanek to już nie koniecznie mają być czerwone.
Może pośmigasz i się ułoży.
adziad - 2013-03-15, 08:56
:
Może rzeczywiście zależy to od warstwy brudu na kolankach. Moje były zawsze brudne od błota i nalotu. Nigdy nie zaobserwowałem nawet lekkiego zaczerwienienia. No i święta prawda, że raczej olejaka nie odpala się na dziesiąt minut w miejscu bez chłodzenia, wiater powinien go choć trochę jednak omiatać.

A jedyne co mi jeszcze przychodzi co do Twojej sytuacji, to może masz filtr powietrza jakiś za bardzo przepuszczający i cokolwiek w ga 1/4 niku zrobisz aby wzbogacić mieszankę to i tak non stop jest za uboga?. Jak masz jakiś stary filtr, to możesz go dodatkowo zaoleić i wsadzić. Zobaczyć co się wtedy stanie...
Orzel5 - 2013-03-16, 07:38
:
Filtr miałem stary i tez sie tak działo,papierowych podobno sie nie powinno smarowac... Ale zastanawiam sie nad dyszą w gazniku może jest za mała... Jaka powinna byc ??
wojtekk - 2013-03-16, 08:58
:
Zobacz jaką masz. Ja mam 148 i jest OK.
Jak pośmigam to zakładam 155 i sprawdzę czy coś się zmieniło.
Niby 160 miały zdławione dominiki
a i to tez zależy od rocznika moto.

Tutaj masz z forum skopiowałem:
Rd02 - rocznik 88-89 - 33KW #155 - 20KW - #162
Rd02 - rocznik 90 - 33KW #155 - 20KW - #162
Rd02 - rocznik 91 - 32KW #148 - 20KW - #150
Rd02 - rocznik 92-93 - 32KW #148 - 20KW - #150 - 25KW - 150#
Rd02 - rocznik 94 - 32KW #148 - 20KW - #150 - 25KW - 150#
Orzel5 - 2013-03-16, 09:27
:
W papierach mam 88 rok ale nie wiem czy nie ma innego silnika wsadzonego... Bd miał chwile czasu to oblukam co tam jest,rozbierałem go kilka razy ale nie pamietam jaka byla...
Gasior - 2018-05-02, 08:41
:
Ja mam 89 i to samo
Czerwone kolanka ale dodam ze kolanka są z materiału jakiegos mosiądz czy coś takiego nie są stalowe
wojtekk - 2018-05-02, 08:45
:
Kolanka są z stali nierdzewnej w starych dominatorach.
hondominx - 2018-12-16, 12:36
: Temat postu: Też czerwone
Witam, wracam do tematu o czerwone kolanka wydechu. Proszę o info, czy jest to normalne, że po 3-4 minutach na postoju zaczynają świecić, czy nie powinno tak być?
Z góry dzięki za pomoc.
dario9z - 2018-12-17, 07:25
:
Nie powinno tak być, jak dla mnie za uboga mieszanka, trzeba przeregulować gaźnik, nie strzela z wydechów przy przegazówkach?
hondominx - 2018-12-17, 08:39
:
Nic nie strzelało, ale jeszcze raz sprawdzę.
nx-rider - 2018-12-17, 21:03
:
A z czego wykonane kolanka, albo zapytam inaczej wydech oryginał czy np 2w1?
hondominx - 2018-12-17, 22:23
:
Wydech oryginał.
nx-rider - 2018-12-18, 07:07
:
hondominx napisał/a:
Wydech oryginał.

Więc nie mają prawa tak świecic.
Do sprawdzenia: zawory, gaźnik, dolot wg mnie właśnie w takiej kolejności