Honda NX 650 Dominator

UKŁAD ZAPŁONOWY I ELEKTRYKA - Problem z elektryką ( MODUŁ/Przeróbka modułu )

Hannibal - 2011-07-30, 15:04
: Temat postu: Problem z elektryką ( MODUŁ/Przeróbka modułu )
WItam

Jako że jestem nowy forgive me for all :)

Ok no to mój problem był taki a raczej jest nadal....

1- brak iskry po odstawienia motocykla do garażu po 2 dniach już nie odpalił ...
2- mała wiedza ogólna na temat dominatora mam go 4 tygodnie ale poradziłem sobie tak...

ustalenia :

1- czujnik Halla sprawny - dioda miga czyli impuls jest,
2- oporność cewki zapłonowej jak dobrze pomierzyłem: uzwojenie pierwotne 0.8 ohm , uzwojenie wtórne 13 k ohm,
3- sprawdzone i wyczyszczone wszystkie kostki, styki w przełącznikach etc. ( nowa instalacja )
4- czujnik stopki odłączony ale ominięty mimo to, czyli kabel zielono-biały i zielony zwarte :)
5- ustaliłem ,żę cewka nie dostaje prądu od modułu kabel żółto-czarny więc moduł padnięty

Sprawdziłem poprzez zwarcie 2 kabli przy kostce od modułu czyli kabel z zasilaniem do kabla od cewki iskra się pojawiła bo ominąłem moduł i prąd na cewce zapłonowej się pojawił.

Teraz moje główne pytanie bo mogę sobie raczej naprawić ten moduł ale zastanawiam się nad zamiennikiem od skutera kymco, a dokładnie o symbolu aw 0036 bo koleś napisał na forum że w takim dominatorze jak mój taki zastosował i zrobił ponad 1000 km i jest ok .
Dlatego proszę o wasze opinie na ten temat ...

P.S Tezla masz namiar na gościa z którym pisałeś o tym module czyli kaczanem ??



Pozdrawiam
Artur
madart - 2011-07-30, 19:03
:
o naprawie są dwa ostatnie linki tutaj http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=96
Hannibal - 2011-07-31, 05:02
:
no wiem wiem widziałem zanim się zalogowałem u Was :) Dlatego stwierdzam ze mogę sobie sam naprawić...chyba :) U mnie w mieście jest lipa z elektrykami motocyklowymi dlatego muszę poradzić sobie sam no i już prawie mi sie udało. Wszytko co wiem jak do tej pory o dominatorze zawdzięczam Waszemu forum , tak więc dzięki wielkie :)
MaciekTOS - 2011-07-31, 09:52
:
A spróbuj odpalając moto potrząsnąć modułem , u mnie tak działa :lol:
Hannibal - 2011-07-31, 12:08
:
moduł już mam rozebrany przygotowany do lutowania :) styki od kostki przylutowane do płytki mają popękane luty no i parę innych. Na moje oko to wystarczy odświeżyć luty i powinno być ok. Raczej piny od kostek mają problemy ze stykaniem i nie przekazują prądu na cewkę zapłonową. Dam jutro znać czy mi to pomogło. Jak nie pomoże to kupuję zamiennik który podobno dość dobrze się sprawuje czyli kymco aw0036.

no i jestem w ciemnej d...pie rozgrzebałem gumę z zalanego nią modułu no i z tego co ustaliłem na początek to jeden lub dwa kondensatory sa upalone...!!!! ciekawe co jeszcze odkryję ??!! w cebrze miałem problem z regulatorem a teraz z modułem ach ta honda :)
libanczyk83 - 2011-07-31, 17:31
:
a w tym zamienniku nie trzeba nic przerabiac? kostki sa takie same?? bo jak tak to widzialem ze mozna go dostac nawet za 60zl a orginal w hondzie za 800zl roznica kolosalna!!
jesli to pasuje to rewelka mozna niezla sumke zaoszczedzic
Ale najpierw sprawdzil bym orginal i sprobowal go zregenerowac
Hannibal - 2011-07-31, 17:40
:
no na pewno go spróbuję naprawić tym bardziej że mam w pracy takiego speca od elektroniki więc powinien mi pomóc ... co do zamiennika to czytałem rozmowę na forum dotyczącego zapłonu etc. gdzie tezla rozmawiał z kolesiem ( kaczanem ) no i ponoć kaczan założył ten moduł od kymco. Mówi żę nie zauważył różnicy w pracy silnika i zrobił na nim ponad 1000km do ostatniej wypowiedzi. Gość z allegro napisał ze ma moduł za 400zł oryginał i 200 zamiennik.
Jak by ktoś chciał to mam przetłumaczony kolorowy schemat instalacji.
MaciekTOS - 2011-07-31, 18:37
:
Właśnie te ceny trochę zbijają .Napisz pokaż co z tym zrobiłeś bo tutaj na forum jeszcze nikt się nie chwalił jak to ktoś powiedział operacją na "otwartym mózgu" a wielu może to się przydać bo mam ten sam problem , tylko nie wiem jak się do tego zabrać na początku od której strony to rozebrać , i jak uważać na tą całą płytkę styki . Może jakieś fotki wrzucisz etc ? ;-)
Hannibal - 2011-07-31, 18:50
:
no spoko np oby się udało to się pochwalę... zdjęcia na pewno wrzucę bo dłubałem 3 godziny żeby dostać się do płytki i jej nie uszkodzić. Mam jeszcze gumę na niej i wygląda jak bym znalazł moduł na śmietniku ale zdjęcia zrobię :D Jutro się okaże co z nim i czy da się go reanimować. Liczą sobie 600zł za nowy moduł gdzie to jest zwykły układ elektroniczny, to tak jak bym ja chciał za moje moto 15 tyś zł...

Jak to mówią muchy w kupie jest siła :) Razem coś wymyślimy żeby było ok
madart - 2011-07-31, 18:51
:
wtyczka jest taka sama ale kabelkie troche inaczej - więc nie jest to rozwiązanie plug&play - trzeba się kabelkami pobawić.
Moduły na allegro z rozbieranych dominatorów po 300zł chodzą - to norma.
A rozebranie i przelutowanie napewno pomoże. Tam się nie ma za bardzo co innego popsuć.
Maciek zdjęcia masz w linku który podałem wczesniej. Opis też tam jest.
Tezla - 2011-07-31, 19:58
:
Kaczanowi tylko odpowiedziałem na forum.

Wkładając chiński moduł do dominatora trzeba konektor zasilania czyli czarny przełożyć na miejsce obok (w małej wtyczce) miejsce po nim zostawić puste i wypiąć czerwono-żółty idący od przycisku rozrusznika z dużej wtyczki. Podłączenie czujnika bocznej nóżki trzeba jeszcze rozpracować do tego modułu.

Jak kupiłem używany moduł PD04 to od razu poddałem go przelutowaniu teraz mam spokój na zawsze.

Jeżeli w module jest uszkodzone coś więcej poza tym co można dość łatwo zdiagnozować (diody, tyrystor) to coraz marniej wygląda jego regeneracja bo przy usuwaniu silikonu czy to chemią czy mechanicznie ulegną uszkodzeniu podzespoły co wiąże się z tym że poza układami scalonymi układ trzeba będzie składać na wszystkich nowych elementach.
Hannibal - 2011-08-01, 04:17
:
wiec sprawa z modułem ma się tak...

Stary do wywalenia, kupiłem chińszczyznę za 60zł z regulacją no i jak to mówił Tezla podłączyłem zgodnie z jego instrukcjami i co .... ??!!


Moto żyje pali na dotyk, a regulacją można sobie wyregulować wyprzedzenie zapłonu ale ogólnie to moto chodzi równiej niż wcześniej i ma chyba większego kopa niż wcześniej. Więc jak ktoś ma podobny problem kupcie Kymco aw 0036. Zrobiłem dzisiaj ze 100 km w mieście i na trasie i póki co jest ok.

Pozdro
Tezla - 2011-08-01, 20:00
:
Chińszczyznę to i tak warto mieć zawsze na zapas lub do czasu zdobycia oryginału ale to nie jest wg mnie rozwiązanie na stałe.
Chiński moduł ważne żeby miał regulacje bo te bez przechodzą na stały kąt już przy 3000 obr a w 600ccm powinien dopiero przy 4000obr/min regulacje (30obr) trzeba skręcić na maxa w prawo ewentualnie odkręcić kilka obr.
Ale moja opinia może być wypaczona tym że mam XL która lepiej idzie od dołu od NX który jest z kolei lepszy na górze a zmiana charakterystyki dotyczy obrotów poniżej 4 tys.
Chiński moduł nie przewiduje podpięcia przewodu od startera czyli nie będzie się zmieniać wyprzedzenie zapłonu przy rozruchu.

Ty i tak masz łatwiej znale 1/4 ć moduł bo np mój występował tylko 1985-87 cieszę się że trafiłem :mrgreen:
Hannibal - 2011-08-01, 20:09
:
aha no spoko dzięki za odpowied 1/4 . Jestem ogólnie zwolennikiem oryginałów ale jak się nie ma kasy na nowy moduł to nie chce kupować używki bo raz się nadziałem i wydałem 2 razy więcej. Dzięki w każdy razie za podpowied 1/4 z kablami i ogólnie beer for ya :)

Pozdro i szerokości
Raviking - 2012-02-02, 21:09
:
a ten podpasił by ?
http://motolancuchy.pl/pl...model-PD06-/969
Hannibal - 2012-02-03, 05:48
:
no wlasnie tez sie zastanawialem bo sa tez na allegro ale chyba tak bo pasuje tez do transalpa ten modul..
puntek - 2012-02-03, 08:45
:
no w sumie nie wiem do XRV650 pasi i jest dobra cena na poziomie 255 u mnie :)

do transalpa pasi XL 600 V

ale w numeracji hondy to są zupełnie inne numerki :( sprawdzić trza - będę miał taki na dniach :)

Oryginał w hondzie kosztuje na dziś 3 luty 788 PLN
puntek - 2012-02-08, 19:52
:
więc czytałem i sprawdzałem i nie wiem czy pasi :(
generalnie jak mi ktoś tłumaczył z mądrych to ten ma zasilanie wew - a domisiowe raczej nie zasilanie leci z alternatora ,... więc trzeba odłączyć zaislanie z alternatora i chyba może być ;)

mój produkt tutaj:

cena lepsza niższa dla osób które się zalogują do sklepu i podadzą forum - na niektóre towary jest 10% na niektóre (oryginały z honday4%) rabatu .:)

http://szpejeszpunta.pl/i...uemart&Itemid=6
Tezla - 2012-02-08, 22:07
:
Moduł różni się od Dominatorowego dwoma wyjściami na cewki WN i brakiem pinu do gaszenia stopką boczną, charakterystyki wyprzedzeń nie znam.
WG tego rysunku wtyczki to NX ma
1 +12V
2 masa (GROUND)
3 cewka WN (INGITION COIL)
4 sygnał z guzika START
5 impulsator (SENSOR)
6 masa od stopki bocznej
MaciekTOS - 2012-03-03, 07:20
:
Słuchajcie mam ten moduł od kymco , chciałem go przełożyć i tak na kostce mam takie kable
W małej :
-zielony z białym
-czarny z szarym
w dużej:
- żółty z czerwonym
-czarny z żółtym
-niebieski
-zielony
Co gdzie mam przełożyć , Pomocy :roll:
Tezla - 2012-03-03, 20:55
:
Cofnij się do pierwszego mojego postu w tym temacie.
MaciekTOS - 2012-03-03, 21:45
:
Już ogarnąłem , dziwiło mnie trochę że zostają dwa wolne kable ale podłączyłem i odpalił aż miło ;-) jestem chyba juz 3 osobą na forum z chińskim modułem w sumie to się nawet sprawdza zobaczymy jak pojeżdżę ;-) Dzięki za pomoc

P.S w tym temacie ktoś napisał żeby tą regulacje przekręcić do końca w prawo , możliwe że na tym module jest mocniejszy niż na orginalnym ? bo odczułem chyba nagły przypływ mocy :lol:
Mirekdominator - 2012-03-10, 10:18
:
witam. Jako że jestem zielony jeśli chodzi o elektrykę proszę kolegów o pomoc. Od jakiegoś czasu mam NX 250 i kilka dni temu odpaliłem go po zimie. pochodził sobie parę minut na wolnych i zgasł. Okazuje się że znikła iskra. Prąd dochodzi do modułu ale z niego nie wychodzi. Nie ma też prądu na cewce. Czy można ją jakoś sprawdzić ? Czytając Wasze porady zakupiłem moduł aw0036. Pytanie czy do NX 250 też kable trzeba pozamieniać jak opisywaliście na forum "konektor zasilania czyli czarny przełożyć na miejsce obok (w małej wtyczce) miejsce po nim zostawić puste i wypiąć czerwono-żółty idący od przycisku rozrusznika z dużej wtyczki" ? Czy ta instrukcja dotyczyła tylko Dominatora 650? Czy załączony plik opisu modułu dotyczy NX 250 czy Dominatora 650?. Z góry dziękuję za odpowied 1/4 . Pozdrawiam.
adziad - 2012-03-10, 13:47
:
nie wiem jak moduł który zakupiłeś, ale podpinałem kiedyś moduł od nx 650 do nx 250 i działało to normalnie. Więc myślę, że gdy podepniesz zgodnie z powyższym rysunkiem powinno to działać na chłopski rozum. Dziwne, że gdy podepnie się modół od nx 250 do nx 650 silnik odpala na parę cykli i gaśnie.... hmmm
Mirekdominator - 2012-03-10, 14:06
:
może trzeba by popatrzyć w schemacie instalacji dlaczego nx 250 na module od 650 działa a 650 nie działa na module od 250 - moze tu jest rozwiązanie. nx 250 chyba nie ma wyłacznika stopki. Ok - przełożę kabel zasilania na module chińskim, i odłączyć mam czerwono żółty ? wg schematu to odłączę którąs masę, czy impulsator ? i jak w razie czego sprawdzić cewkę ?
Hannibal - 2012-03-10, 14:37
:
na pewno w nx 250 sa inne kolory na module niz w nx 650 bylo to juz omawiane poszukaj na forum a znajdziesz jak to podłączyć. jezeli nie masz pradu na cewce to padl moduł. Sa nawet dodane schematy instalacji tych motocykli wiec porównaj i będziesz wiedział. Poszukaj też zwarcia w instalacji bo może to być przyczyna że ci padł moduł.
Mirekdominator - 2012-03-10, 14:53
:
nie wiem czy to ma związek ale w zeszłym roku w kilka minut zepsuła mi się nowa świeca NGK. Poprawiłem wtedy połączenia kostek modułu i było ok. do wczoraj :(. Czy koledzy się orientują ak sprawdzić w razie czego cewkę ?
Hannibal - 2012-03-10, 15:25
:
sprawd 1/4 opór uzwojenia pierwotnego i wtórnego cewki ale jak dla mnie po prostu wymień moduł i będzie ok
Mirekdominator - 2012-03-10, 16:00
:
sory cos tu nie mam polskich znakow:\ znalazlem temat dot. problemu z modulem w NX 250 ale kolega w koncu poradzil sobie przelutowywujac tylko luty.
Mirekdominator - 2012-03-12, 18:50
:
... rozbebeszyłem obudowę, założyłem okular zegarmistrzowski, przelutowałem podejrzane luty na płytce w oryginalnym module i jest ok :-) , ale kupuję na zapas ten chiński moduł aw0036 i proszę kolegów jakbyście wiedzieli jakie kable zamienić żeby go podpiąć do NX250 to będę wdzięczny :-) Dziękuję za pomoc :-)
madart - 2012-03-12, 19:10
:
adziad napisał ze moduł z domina bezposrednio podpial pod 250 i działał

Cytat:
nie wiem jak moduł który zakupiłeś, ale podpinałem kiedyś moduł od nx 650 do nx 250 i działało to normalnie.

adziad - 2012-03-12, 21:20
:
dokładnie.
dipietro - 2012-05-04, 16:40
:
Witam wszystkich jako nowy forumowicz.

Zauważyłem wiele konstruktywnych porad i opisów na forum dlatego zgłaszam sięz moim problemem.

Od tygodnia jestem właścicielem NX 650, który nie odpala. Wiadomo mi tyle, że zgasł podczas jazdy i już więcej nie odpalił. Sprawdziłem te rzeczy, które wydawały mi się, że mogą być przyczyną tego, że nie zapala. W punktach to wygląda tak:
-iskra jest, ga 1/4 nik czyściuteńki, generalnie mechaniczne rzeczy sprawne
- spuściłem paliwo z baku wszystko czyściutkie.
- cewka ma oporności podane w manualu
- moto przy odpalaniu kręci bucha z rury czasem lekko, ale za nic w świecie nie chce odpalić

podejrzenie padło na padnięty moduł czyli na to że iskra jest wzmacniana nie w tym momencie co trzeba i moto nie chce zaskoczyć. Stwierdziłem, że spróbuję naprawić moduł sam. Aktualnie go rozkroiłem i posprawdzałem luty i wszystko wygląda ok.

moje pytanie
Czy to w ogóle wina modułu czy czegoś innnego? nie chcę dalej grzebaćw module bo wydaje mi się że jest ok no chyba, że się jakis kondensator spalił a, żeby to sprawdzić muszę go dalej kroić.

proszę forumowiczów o porady z góry dzieki
Raviking - 2012-05-10, 16:31
:
http://www.youtube.com/watch?v=EFN5Ukd5J08
MaciekTOS - 2012-05-21, 11:32
:
Z tymi zimnymi lutami to nie jest taka prosta sprawa , :roll:
007 - 2012-08-30, 07:43
:
witam,
podbijam w topiku kwestie chinczyka w nx250- bo jak do tej pory chyba nikt tego nie podlaczyl.
analizujac schematy 250 i 650 widac duze roznice. kondensator w module 250 zasilany jest z cewki zasilajacej cdi, oprocz tego do modulu dochodzi +12 (w malej wtyczce 2P)
650 nie ma cewki ladujacej cdi, jest tylko +12 do modulu.

i watpliwosc: co podlaczyc do pinu we wtyczce 2P chinczyka (podwojnej). +12V (a kabel od cewki ladujacej wolny) czy kabel od cewki ladujacej cdi?
@tezla - w xl600 modul tez jest chyba zasilany z cewki, jak to podlaczyles?

pozdro
007
Tezla - 2012-08-31, 21:02
:
007 napisał/a:
analizujac schematy 250 i 650 widac duze roznice. kondensator w module 250 zasilany jest z cewki zasilajacej cdi, oprocz tego do modulu dochodzi +12 (w malej wtyczce 2P)

Ten schemat nie wskazuje na zasilanie modułu z cewki zasilającej (AC CDI) bo przy takim rozwiązaniu jest dodatkowa drobnozwojowa cewka na statorze która produkuje 400V do zasilania modułu, w modułach na napięcie stałe (DC CDI) jest zastąpiona wbudowaną przetwornicą napięcia. Biorąc napięcie z uzwojenia ładowania nie wystarczyłoby go do nabicia kondensatora w zapłonie CDI.
Więc moduł w 250 musi być zasilany tym stykiem +12V.

Sprawę podłączenia do modułu żółtego kabelka wyjaśniłbym tak, w 650 w momencie naciśnięcia rozrusznika moduł dostaje sygnał i dostosowuje wyprzedzenie zapłonu do odpalania a po puszczeniu wraca do normalnej pracy, być może w 250 moduł od razu myśli o odpalaniu a gdy pojawi się ładowanie przechodzi do normalnej pracy.
W każdym razie chińskie moduły są na powyższe za głupie tak samo jak na gaszenie boczną nóżką i jak już przyjdzie w sytuacji awaryjnej go stosować to trzeba zapomnieć o dodatkowych funkcjach.

007 napisał/a:
@tezla - w xl600 modul tez jest chyba zasilany z cewki, jak to podlaczyles?

XL600 posiadają zapłon AC CDI czyli z osobną cewką zasilającą, +12V pojawia się tylko jako sygnał przy rozruchu, w praktyce wystarczą te tańsze moduły do skuterków nawet za 20zł, w razie czego wypinam zółto-czerwony z kostki i to wszystko.
007 - 2012-09-01, 12:18
:
dzieki Tezla za odzew. fakt- zolty idzie od jednej z faz. a bylem pewny ze z pradnicy kabel zolty to ladowanie cdi.
kupilem najtanszego chinczyka do 4t i na czas reanimacji oryginala sprobuje go podlaczyc do nx250
dzieki i pozdro
Tezla - 2012-09-01, 21:07
:
007 napisał/a:
kupilem najtanszego chinczyka do 4t i na czas reanimacji oryginala sprobuje go podlaczyc do nx250
Ale te najtańsze to AC CDI ogólnie z tymi modułami jest tak że np firmy Zonko moduły AC i DC mają te same obudowy i wtyczki czyli są identyczne a dopiero podłączenie je demaskuje. Chcąc zasilać moduł z akumulatora trzeba szukać modułów DC CDI czasem po omacku bo chińczyki potrafią odlać litery DC CDI na zablokowanym na obrotach module AC do dwusuwa... a wtyczki wszędzie takie same...
007 - 2012-09-02, 08:25
:
ten chinczyk to aw0038 do kymco. zwrocilem sie do importera o pinout, ale odpisali ze nie maja takich informacji.
poprobuje- kosztowal 25 zeta. najwyzej zadymi..
pozdr
007 - 2012-09-07, 10:48
:
witam,
chinczyk nie zadymil, ale i nie zadzialal (brak wn z cewki).
wiec to chyba ac cdi- jak przypuszczal @tezla.
czy mozliwe jest uzycie impulsu z cewki pradnicy (tej z zoltego kabla do cdi), przepuszczenie go przez dobrane odpowiednio trafo i podlaczenie z trafka do chinskiego modulu? co o tym sadzicie?

btw polutowalem oryginalny modul i dziala, tak wiec chinol stal sie poligonem doswiadczalnym.
Tezla - 2012-09-07, 20:53
:
007 napisał/a:
czy mozliwe jest uzycie impulsu z cewki pradnicy (tej z zoltego kabla do cdi), przepuszczenie go przez dobrane odpowiednio trafo i podlaczenie z trafka do chinskiego modulu? co o tym sadzicie?
Jak by mi gdzieś w trasie spaliło cewkę AC CDI to tak bym się ratował, znale 1/4 ć w rowie mały zasilacz i jego transformator podłączyć na odwrót.
qbaM - 2013-06-24, 22:19
:
Czy 130zl za cewke, fajke razem z wymiana to duzo (gasl na luzie po rozgrzaniu i falowaly obroty, byla mala iskra i od razu chyba do tego nie doszli, ze to cewka, bo objawy mogly pasowac do roznych rzeczy)?
daniel - 2013-07-03, 02:54
:
Witam wszystkich...
A wiedzie może czy moduł z z Dominatora z 92roku będzie pasował do motocykla z 99roku?
Mam taki problem z NX ze po przejechaniu kilku km potrafi gasnąc w czasie jazdy, nie zawsze, czasami uda mi sie zrobić 100 bez problemu, jednak muszę to zrobić bo planuje trasę 4000
nx-rider - 2013-07-03, 05:52
:
daniel napisał/a:
czy moduł z z Dominatora z 92roku będzie pasował do motocykla z 99roku?


Będzie pasował - podmieniaj !
Damianel - 2013-07-13, 14:58
:
Witam wszystkich jestem nowy na forum ;-)
Kilka dni temu kupiłem Dominatora 89r. (wersja pa 1/4 dziesz :) motor ma braki ale kupiłem go po taniości jako dawce silnika i elektryki do mojej XL i idąc zasadą
'cena uzależniona od jakości' nie pali.
Domina oglądałem już w zimie ale wtedy się nie zdecydowałem, po podgrzaniu modułu silnik normalnie odpalił(z kopa bo aku brak) silnik pracował dość ładnie nie dymił ale że było -15*C i zgasł po kilku minutach. Wiadomo że moduł jest uszkodzony, ma zimne luty.
Ale obecnie jest ciepło iskra(dość dobra) jest ale silnik nie chce załapać.
Co zrobiłem: wyczyściłem ga 1/4 nik(widełka która unosi przepustnice podciśnieniową zacieła się w górnym położeniu, naprawiłem), ustawiłem luzy zaworowe, sprawdziłem czy czujnik położenia wału jest i czy rozrząd nie przeskoczył ale tu wszystko jest ok.
Odpalanie wygląda tak że silnik coś pierdnie coś załapie na jeden strzał i rzadziej strzeli dość mocno w wydech ale nie wykazuje chęci odpalenia. I co bardzo ważne przy kręceniu rozrusznikiem dmucha w airbox ale podejrzewam że jest to wina usuniętej odmy zastąpionej samym wężem.
Podejrzewam że jest to wina modułu który daje iskrę w złym momencie bo objawy wskazywały na 1/4 le założony czujnik położenia wału ale to jednak nie to.
I jeszcze jedno gdzieś wcześniej na rysunku modułu zauważyłem że w małej wtyczce zasilanie podpina się do dolnego pina lecz w moim wtedy nie ma iskry i dopiero podpięcie do górnego ją daję(jak widać na zdjęciu).
Czy ktoś z was potrafi pomóc?
Damianel - 2013-07-13, 20:39
:
Mam dwa moduły od PD03 można by je jakoś zastosować do PD04?
madart - 2013-07-13, 20:59
:
na to pytanie to Tezla by sie mogl odpowiedziec bo on ogarnia PD i rozróżnienie kiedy było moduł AC a kiedy DC
Damianel - 2013-07-14, 08:43
:
A więc czekam :->
Chciałbym zrobić przekładkę przed końcem wakacji żeby we wrześniu ruszyć na Ukrainę. Mechanicznie silnik jest raczej sprawny tylko coś z tą elektryką jest pochrzanione ale obstawiam moduł.
I pytanko czy moduł Kymco o którym była mowa wcześniej to taki jak ten
http://allegro.pl/modul-c...3331416524.html ??
Raviking - 2013-07-14, 20:32
:
Damianel, Masz wrażenie ,że silnik łapie co drugi obrót wału ?
Jeśli tak,to pin który "zaczepia " deko nie wystaje z głowicy(jest przytarty albo pękła sprężynka)
AC jest do instalacji bez aku a DC jest do instalacji z akumulatorem
Damianel - 2013-07-14, 22:35
:
Znaczy że nie za każdym razem bo w sumie w 4T to zawsze łapie co drugi obrót wału :-D ale tak łapie tak jak by co drugi wybuch a i tak marnie. Ale z rana zdejmę pokrywę i zbadam to.
Zdeka offtop :-P
Ale wracając do samego modułu, instrukcja podana przez Tezla
Tezla napisał/a:
Wkładając chiński moduł do dominatora trzeba konektor zasilania czyli czarny przełożyć na miejsce obok (w małej wtyczce) miejsce po nim zostawić puste i wypiąć czerwono-żółty idący od przycisku rozrusznika z dużej wtyczki. Podłączenie czujnika bocznej nóżki trzeba jeszcze rozpracować do tego modułu.
.

Czyli zasilenie(czarny) muszę podpiąć do dolnego pina małej wtyczki a do górnego mam wpiąć czerwono-żółty z dużej wtyczki i tam zostawić wolny pin tak?? Pytam bo u mnie nawet wtyczek na balach nie ma i chce być pewny...
nx-rider - 2013-07-15, 06:14
:
Damianel napisał/a:
Znaczy że nie za każdym razem bo w sumie w 4T to zawsze łapie co drugi obrót wału :-D ale tak łapie tak jak by co drugi wybuch a i tak marnie. Ale z rana zdejmę pokrywę i zbadam to.

Jeśli masz iskrę to nie baw się modułem tylko szukaj przyczyny "niepalenia"
Opis który podałeś mi osobiście wygląda na brak odpowiedniej kompresji więc
- albo jak pisał ravi autodeko
- albo nieszczelna głowica - gniazda zaworowe
- albo 1/4 le ustawione zawory

Ja szedłbym w tą stronę (z doświadczenia ze swoim poprzednim silnikiem)

Jeszcze raz napiszę - jeśli jest iskra
Damianel - 2013-07-15, 07:33
:
Więc zajrzę pod pokrywę. Przepraszam za offtop ale nie sądziłem ze autodeko może powodować takie zachowanie a nie udało mi się nic wygoglować więc doszukiwałem się w module bo jest obwicie połatany :lol:
A co do podpięcia tego modułu od Kymco to ma być tak jak napisałem to w skrócie bo nie chciałbym nowego modułu skopcić?
Damianel - 2013-07-17, 14:06
:
Ponawiam pytanie:
Jak mam podłączyć chiński moduł jeżeli u mnie zasilanie(biało-czarny kable) jest podpięte do górnego pina w małej wtyczce(tego przekreślonego)(widać to na zdjęciu w moim poście wyżej) a nie do dolnego jak widać na załączonym rysunku który wrzucał Raviking

Raviking - 2013-07-17, 15:17
:
Damianel napisał/a:
ale kupiłem go po taniości jako dawce silnika i elektryki do mojej XL


moduł z XLki ma zasilanie ze statora i za hooya nie będzie działał w NXie
moduł z NXa ma zasialnie z akumulatora i za hooya nie będzie działał w XLce

fotka i zamiana kabelków dotyczy modułu z chińskiego quada/innego pierdzipęda zasilanego z akumulatora



Wkładając chiński moduł do dominatora trzeba konektor zasilania czyli czarny przełożyć na miejsce obok (w małej wtyczce) miejsce po nim zostawić puste i wypiąć czerwono-żółty idący od przycisku rozrusznika z dużej wtyczki.
Damianel - 2013-07-17, 16:54
:
Ale zamierzam przełożyć silnik razem z całą elektryką, przełącznikami i stacyjką szkoda że nie będę miał obrotomierza bo w xl jest mechaniczny ale przeżyje ;-)
Chodzi i to że przy tym module który mam kabel zasilania jest wpięty do górnego pina a nie dolnego jak na rysunku wyżej i zastanawiam się jak wpiąć go w module Kymco aw0036 który będę miał jutro rano bo każdy opisuje tylko żeby przepiąć go do pinu obok ale który to jest ten właściwy obok :?: Tyle osób to robiło to niech doradzą.
Wrzuciłem wyżej zdjęcia jak jest podpięty u mnie moduł żeby byłą iskra i nie pokrywa się to z twoim rysunkiem Rav, patrząc na twój rysunek zasilanie mam przepiać do górnego czy do dolnego pina??
Sarmata39 - 2013-08-09, 16:25
:
Wstawiłem chinola do maszynki i działa ale od razu czuć że jest trochę gorsza reakcja na dodanie gazu , ludzie którzy pisali że lepiej działa mają rację bo ich motorki nie działały w ogóle więc rozumie ich euforię . Moduł jest taki jak ktoś pytał w tym temacie i podał zdjęcie , tak to jest ten moduł który jest przezroczysty tzn . widać elementy elektroniczne oraz obok kostek jest taki mały element (niebieski) do regulacji . Trochę mnie to dziwi że ktoś napisał że trzeba około 30 obrotów do skrajnego położenia , u mnie jest jeden obrót . Schemat poglądowy nie jest przejrzysty gdyż faktycznie w małej kostce trzeba zamienić kabelek ( u mnie czarno -szary )miejscami i pozostawić drugi wypięty w powietrzu ( lepiej go zaizolować taśmą ) a z dużej kostki wypiąć żółto - czerwony i też pozostawić w powietrzu (zaizolować taśmą) na schemacie powinno to miejsce być zaznaczone krzyżykiem . Wystarczy igła od szczykawki aby podważyć zapadki w kostkach i wypiąć kabelki. Jak ktoś nie łapie filngu to podeślę zdjęcia .
Damianel - 2013-08-30, 10:18
:
Sarmata39 napisał/a:
Trochę mnie to dziwi że ktoś napisał że trzeba około 30 obrotów do skrajnego położenia , u mnie jest jeden obrót .

Dokładnie u mnie jest tak samo ale co do reakcji na gaz albo faktycznie u mnie jest lepsza albo to kwestia tego że wsadziłem ten silnik do sprzęta lżejszego do dobre 40kg.

Ale dzisiaj piszę w innej sprawie, chciałem pomyśleć nad lepszym zamontowaniem modułu i wyjąłem go z okładki i to co zobaczyłem... w prze 1/4 roczystym poszyciu modułu 3 przetopione dziurki. Jak myślicie co mogło je spowodować i czym najlepiej to zabezpieczyć :?:
moduł sprawuje się bez zarzutów
pawulus - 2013-09-24, 21:07
:
Witam Wszystkich. Po przelutowaniu modułu padł po miesiącu. Nowy w serwisie Hondy na dzień 15.09.2013 kosztuje 917 PLN. Znalazłem w USA nowy moduł za 140 dolarów z przesyłką . Po 5 dniach miałem go w domu. Jeżeli ktoś jest zainteresowany podeśle linka na priv.
roger33 - 2014-01-14, 17:14
:
Witam

Mam takie pytanko czy może ktoś powiedzieć jaki kupić moduł od Kymco do hondy nx650 ?
Może jakieś linki bo widziałem sporo tego albo chociaż model? Posiadam honde NX 650 z 99r
nx-rider - 2014-01-15, 07:03
:
roger33 napisał/a:
jaki kupić moduł od Kymco
roger33 napisał/a:
Może jakieś linki
roger33 napisał/a:
albo chociaż model?

Roger33 nie jestem tu adminem ale i tak to napiszę - kur..... szukajka Ci nie działa, a nie działa bo w końcu ten temat znalazłeś - Tobie po prostu nie chce się czytać :!:
W 1 poście na 1 stronie masz odpowied 1/4 na swoje pytanie - ale skoro pytasz znaczy że nawet 1 posta Ci się przeczytać nie chciało

P.S.
Szanowna administracjo, jeśli to ja dostanę po uszach a nie szanowny roger33, lub ten wpis zostanie usunięty, znaczyć to będzie tyle że nie długo nic nie będzie można znale 1/4 ć na tym forum bo tak będzie zaśmiecone

Panie roger33 naprawdę sorki nie mam nic do Ciebie osobiście, ale jakieś zasady chyba wszystkich obowiązują więc na przyszłość:
- najpierw powitalnia
- potem szukajka i samodzielne szukanie tematu
- jeszcze pó 1/4 niej przeczytanie go ze zrozumieniem w całości
- na końcu zadanie pytania jeśli w przeczytanej treści nie było odpowiedzi

A zresztą - i tak Ci odpowiedziałem na pytanie :-x
wojtekk - 2014-01-17, 17:31
:
nx-rider, na admina :mrgreen:
marcinek9511 - 2014-06-09, 10:08
:
Mam pytanie czy moduł z XR 600 będzie pasował do NX 650? Z góry dzięki za odpowiedzi.
kulka - 2015-03-07, 13:12
:



czesxc dostalem taki modul od nuie wiem czego
a moj jest z xr600 z zasilaniem ze statora
jak myslicie , da sie z tego cos zrobic?
u mnie moto pali od kopa ale nie wkreca sie na obroty
http://youtu.be/Y25w60EK-_E
wojtekk - 2015-03-07, 13:28
:
kulka, film jest prywatny i nie chce się wyświetlić.
kulka - 2015-03-07, 13:44
:
a teraz?
http://youtu.be/Y25w60EK-_E
Alibaba - 2015-03-07, 13:47
:
kulka, miałem podobne objawy jak źle zamontowałem iglicę membranki podciśnieniowej w gaźniku ale nie wiem czy masz taki sam gaźnik ?
wojtekk - 2015-03-07, 13:56
:
Teraz działa.
Wziąłeś tą za Skoroszyc xr?
kulka - 2015-03-07, 17:09
:
tak , to ta , ogladales ja chyba , nie ?
;-)
wojtekk - 2015-03-07, 17:46
:
Miałem oglądać ale nie znam się na kupowaniu bez kwitów kompletnych. Ku.. fajna jest ajajj.
Cezary - 2015-12-27, 07:57
:
Jeśli chodzi o moduły zaplonowe to warto wspomnieć o polskim produkcie o nazwie PROGCDI. Jest dostępny na allegro i olx. Oferuje programowana mapę zapłonu lub dwie przelaczane. Programowanie odbywa się reczmie przy uzyciu 3 przycisków i wyswietacza cyfowego o 2 pozycjach, bez komputera. Można bawic się podczas krotkich postojów. Fajna rzecz i działa.

W Dominatorze jest moduł zapłonowy AC, ale do PROGCDI jest specjalny adapter z AC na DC.

Sezon się kończy, a mnie kończy się akumulator, bo coś nie ładuje... Zamówiłem regulator na Aliexpressie, ale jeśli się okaże, że to nie to, wykorzystam stator dominatorowy (leży w piwnicy) ale stracę AC. Wtedy albo adapter AC do DC albo inny moduł - DC.
adrodax - 2015-12-28, 14:03
:
Używasz?
Cezary - 2015-12-29, 08:43
:
Tak. Mam najprostszą wersję z jedną programowalna mapą. Po ostatnim złożeniu silnika jeżdżę na ustawieniach domyslnych. Ale kiedy uznam, ze skonfigurowalem już ostarecznie gaznik pobawie się i zaplonem.
Cezary - 2017-10-05, 22:03
:
A swoją drogą, czy ktoś wie jaki jest kąt wyprzedzenia czujnika położenia wału - ile stopni przed zwrotem zewnętrznym? Pytanie nie jest czysto teoretyczne. W programowanych modułach zpłonowych wprowadza się tą wartość.