Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Olej w puszcze filtra.

YAGO - 2021-05-25, 17:51
: Temat postu: Olej w puszcze filtra.
Pojawił mi się teoretycznie problem. W puszcze zbiera sie olej, nie mam obecnie oryginalnego odstojnika bo nie ma na niego miejsca. Zamontowałem od rometa.



Sprawa jest dosc dziwna bo motocykl ma moze 3 tys po generalnym remoncie. Innych objawów nie ma.

Jakieś pomysly? Mam nadzieje że strojenie na hamowni go nie zalatwilo.
Qwet - 2021-05-26, 06:04
:
U mnie na starym silniku olej w puszcze filtra pojawia się nawet przy fabrycznym separatorze oleju. Jeśli zastosowałeś jakiś kuty tłok i dałeś luźne pasowanie, to zupełnie normalne, zwłaszcza że zapewne kręciłeś ponad 7000rpm na hamowni.

Żeby całkowicie wyeliminować ten problem, musiałbyś dać jakiś bardziej wyrafinowany separator oleju. A jak nie masz miejsca, to pozostaje ci od czasu do czasu spuszczać olej z puszki. Jak zadbasz o czystość spustu to mógłbyś ten olej wlewać z powrotem do ramy.
YAGO - 2021-06-15, 18:43
:
Na tak ale hamowania to juz była 2-3 tys km temu.

Dziś, po 500km znowu zajrzałem do puchy i spod mocowania filtra mokry, martwi mnie mimo, że motocykl śmiga fenomenalnie w porównaniu do stanu wyjściowego.

Ok motocykl leżał dwa razy na boku ostatnie 2 wyjazdy ale to chyba nie to.

Generalnie obawiam się, że podczas hamowań mogło się cos uszkodzić....
adziad - 2021-06-15, 19:19
:
Nie przelewasz stanu oleju??? Tak głupio pytam, bo kolega kiedyś kupił dominatora od "znanego i cenionego" mechanika motocyklowego ze Szczecina, po czym zlał z silnika prawie 5L oleju......


Sprawdzasz stan oleju na rozgrzanym silniku zaraz po zatrzymaniu???

Sucha miska, sprawdzanie inaczej niż w samochodzie i ten teges.


To nie przytyk, że się nie znasz, ale różnie to bywa:D
Qwet - 2021-06-16, 05:37
:
Dużą różnicę w sprawdzeniu poziomu oleju robi to w jakiej pozycji jest motocykl chwilę przed zgaszeniem. Jak zostawiłem motor pracujący na wolnych na stopce bocznej, to po zgaszeniu i sprawdzeniu miałem deficyt oleju. A jak odpaliłem i pozwoliłem mu pochodzić w pozycji pionowej, to po zgaszeniu poziom oleju był na kresce maksimum. Chodzi o to że na stopce bocznej silnik jest przechylony w lewo i wtedy dużo oleju gromadzi się w głowicy i w misce. Także motor przed zgaszeniem musi chodzić chwilę na wolnych koniecznie w pozycji pionowej, wtedy pozbiera cały olej z silnika i wpompuje do ramy, gdzie jest bagnet pomiarowy.

Mówię ci, w dominatorach to jest raczej normalne, mi nawet na fabrycznym separatorze czasem pojawia się olej w puszce filtra. Nie bez powodu na dole puszki filtra jest specjalny spust.

Jeśli twój silnik ma moc i nie zużywa oleju sam z siebie tylko wysrywa go do puszki filtra, to masz dwa wyjścia - wymyślić miejsce na jakiś porządny separator oleju, albo zaakceptować ten fakt i od czasu do czasu spuszczać nadmiar oleju z puszki filtra przez fabryczny spust i wlewać go do ramy.

Bo jeśli chodzi o "naprawę" silnika to jedyne co przychodzi mi do głowy co mogłoby powodować taki efekt to pierścienie tłokowe, ale przecież masz je praktycznie nowe, więc wymiana na drugie nowe nic nie zmieni.