Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - bierze olej

seven9 - 2011-07-23, 21:05
: Temat postu: bierze olej
witam!

ile oleju biorą wasze dominiki? ja do swojego niedawno dolewałem pod górną kreskę, przejechałem niecałe 100 km, dziś patrze (co prawda na zimnym), a bagnet suchy. Czy to znaczy, że już czas na jakiś remont?
Po odpaleniu na zimnym kopci przez parę minut, czy przez to może brać aż tyle oleju ?
Olej wymieniałem w maju tego roku, przejechane 1,5 tyś. km, a z 4l oleju w bańce zostało mi niecałe pół litra.

pozdrawiam.
ptasiu - 2011-07-23, 22:45
:
Ja też niedawno uzupełniałem olej, mój wynik to dolewka ok. 1 litra na dystansie ok. 1700 km. Olej CASTROL 10W40. Nie obserwuję dymienia, kopcenia ani tp. Sprawd 1/4 , czy olej po prostu gdzieś nie cieknie.. Może warto odpowietrzyć, podobno przy wymianie oleju to się robi. Jeśli chcesz, podam link do filmu instruktażowego wymiany oleju. Pozdro.
seven9 - 2011-07-23, 23:02
:
no to u mnie średnio wychodzi podobnie. zaniepokoiłem się tylko tym, że ostatnio dolewam co tydzień ;). nie słyszałem o tym odpowietrzaniu, więc jak masz linka to zapodaj.

dzięki.
zuczek 38 - 2011-07-24, 07:04
:
1L /1000km u mnie jest taka norma :-P
ptasiu - 2011-07-24, 08:09
:
Witam seven9. Tu masz linka do wymiany
http://www.youtube.com/watch?v=gJKLZa3__Qw
daj znać, czy się przydało...
no i koniecznie trzeba "coś" z tym zrobić...
P.S. Cała wiedza zawarta w tym linku pochodzi od madarta... Mam nadzieję, że się nie obrazi. Narka

A to z komentarza madarta: jak przytrzymasz śrubke to nie zalejesz ramy ani koła. mozna tez go skrecic na bok i guma nie bedzie w oleju. Polecam założyć śrubki magnetyczne bo zbieraja dużo mułu. Od czasu do czasu trzeba też przeczyścić siatke w ramie. Moment dla siatki to 40NM dla śruby w ramie 35NM i śruby z boku silnika 25NM jakby ktoś szukał :)

Można też odpowietrzać filtr oleju wykręcając śrubke u góry. Uwaga bo psika :)

po więcej info zapraszam na hondadominator.pl
seven9 - 2011-07-24, 12:19
:
zuczek 38 napisał/a:
1L /1000km u mnie jest taka norma :-P

zuczek ale u Ciebie to jest 1000km w terenie :). u mnie wychodzi 2L na 1500km głównie po czarnym.
madart - 2011-07-24, 12:30
:
nie ma sie co przejmowac ile pali, mi po czarnym palił 1L/1000km kiedyś :mrgreen:
trzeba tylko wiedziec ile pali i jak czesto dolewać :-)
Microbee - 2011-07-24, 12:30
:
po czerwcowej wycieczce w Bieszczady, 1600 km - 4/5 trasa, 1/5 teren, dolałem 1 litr
Radox - 2011-07-24, 15:03
:
1100km czas na dolewkę 200/300ml rozwiąże sprawę ; )
browny72 - 2011-07-24, 15:23
:
A w moim nowym nabytku jest również przypadłość brania oleju.
Po wymianie (MOTUL5100 10W40 taki jak poprzedni właściciel dolewał - 2L weszło) i przejechaniu ca. 220 km (50a/50 off)okazało się , że muszę dolać 400ml oleju. To już chyba rekord.
Moto zapala bez najmniejszego problemu, nie dymi, nie kopci itp. Ma moc, czyli jednym słowem żadnych negatywnych odczuć.
No poza tym olejem :(
Po wniknięciu w temat już chciałem ściągać prawy dekiel i pompę oleju do kontroli (bo być może zaworek w pompie padł i ścieka do miski po wyłączeniu silnika - stąd suchy bagnet), ale postanowiłem zlać cały olej z układu celem pomiaru.
Zeszło 1,6 L, czyli by się zgadzało, że moto wzięło te 400ml. (Przed zlaniem całości najpierw zlałem te 400ml :) ) (ale tym samym pompa dobra hehe)
Olej po tych 220km czarny. Wg mnie śmigał kiedyś na mineralu, ale ktoś mądry zalał go półsyntetykiem.
Co robić? Chcę go jutro zalać minerałem Motul3000 20W50 i zobaczyć (powinno zużycie spaść), Ale jak się już wypłukało to chyba klops.
Czy czeka mnie wymiana pierścieni, czy całego tłoka?
Co sądzicie? Wszelkie rady mile widziane :)
Narka.
madart - 2011-07-24, 16:47
:
W japońcach pompa zawsze puszcza olej, we włochach już to nieco zlikwidowali i stojąć na równym jest olej w ramie na zimnych silniku. Jak nie kopci to nie ma po co ruszać, chyba ze cie to tak bardzo drażni. Ale gdzie ci sie ten olej podział? Musiałby mieć porządny wyciek żeby tyle znikło. Może ci uszczelka pod głowicą puściła, ale wtedy to by kopcił chociaż troche :) Może po prostu nie widzisz jak jedziesz :mrgreen:
Jak już chcesz to rozbierz silnik i pomierz czy tłok i pierścienie są w normie i wtedy będziesz widział.
seven9 - 2011-07-24, 17:00
:
dołączam zdjęcie lewej strony mojego silnika. dokręciłem kilka śrubek (na czerwono). czy spod tego dekielka mógł uciekać olej ? w miejscu, które zaznaczyłem na zielono był olej. czy ta plama zaznaczona na niebiesko to coś poważnego? jutro jeszcze sprawdzę poziom oleju na rozgrzanym, bo może się okazać, że fałszywy alarm podniosłem. sorry, nie wiedziałem, że w japońcach na zimnym bagnet może być suchy.
madart - 2011-07-24, 17:45
:
tam jest oleju conieco, w trybach rozrusznika też i widać że coś tam majstrowane było (to czarne to silikon?)
Jak chcesz to rozebierz i wymiana uszczelek na nowe rowiąże sprawe no i zobaczysz kto tam coś partolił. Duzy wyciek to nie jest i żyć się z tym da
seven9 - 2011-07-24, 18:27
:
seven9 napisał/a:
(to czarne to silikon?)

tak, to silikon niestety. wymiana tych uszczelek dopisana na listę rzeczy do zrobienia w tym moto :).
dzięki.
browny72 - 2011-07-24, 18:57
:
Czołem,
Właśnie o to chodzi, że zero jakichkolwiek wycieków i śladów po nich, nic, żadnych objawów ani wycieków, ani kopcenia. W ogóle w tym moto silnik i cała reszta jak nowe. Moto - Japoniec.
Na liczniku 25 tys. ;)
Czy zmiana na minerał 20W50 coś da w tym przypadku? (miałem tak w Toyocie, że w serwisie zalali syntetykiem po tym jak je 1/4 dziła już na półsyntetyku - przebieg 195 tys - benzyna). Zaczął wówczas ciągnąc jak cholera. Zmiana oleju dała poprawę;

Pyt. 1. No dobra - ale czy jakby tłok i pierścienie nie trzymały wymiarów to by chyba kopcił, przynajmniej przy przygazówkach. Kumpel jechał za mną i zero dymu.

Pyt 2. Ponieważ przy zmianie oleju zmienia się też filtr, to czy w przypadku jego zmiany i po przejechaniu 220 km, tak jak w moim przypadku też muszę zmieniać filtr oleju ponownie bo inny olej daję?

A tak w ogóle to zajebisty motorek. Stwierdzam po przesiadce z trampka.
madart - 2011-07-25, 07:42
:
Zalej tym mineralem jak chcesz i zobacz. Filtr kosztuje 8zł więc nie majątek a przynajmniej cie sie nie namiesza olej.
25k to nówka silniczek by był.
browny72 - 2011-07-25, 21:29
:
No więc, biorąc wszystkie za i przeciw, zdecydowałem na razie dolewać motula5100 10W40, a po sezonie rozebrać sprzęta i ewentualnie zrobić co trzeba.
Ryba - 2011-07-28, 11:35
:
Pytanie mam takie:
Czy jest sens wymieniać olej po przejechanych 3000km skoro w tym czasie doleję 3 litry oleju ?
Czy może wymieniać tylko po 6000km razem z filtrem ?
ptasiu - 2011-07-28, 11:46
:
Ryba, też się nad tym zastanawiałem ;-) .... Poczekam na opinie mądrzejszych...
żółf - 2011-07-28, 12:06
:
Jak wymieniasz co 6kkm to gratuluję, tylko potem nie pisz przy sprzedaży, że silnik w idealnym stanie. W samochodzie też wymieniasz co 30tys? Producent pisze wyra 1/4 nie co 3 tys km wymiana oleju i to przy normalnej je 1/4 dzie, przy katowaniu częściej.
paweloc105 - 2011-08-04, 21:26
:
Ja podejmuję walkę z olejoholizmem w moim dominku. Stoi w serwisie. Bardzo możliwe że, będzie remoncik. Spalał ponad litr na 1k km. Na wstępie cały silnik będzie wyjęty. Kopcił na zimnym i przy wyższych obrotach. Ja osobiście bym nie ignorował brania oleju. Pó 1/4 niej napiszę o postępach mojej hondy i diagnozie mechanika. ;-)
Ryba - 2011-09-08, 20:10
:
Dominik ma 58000 na liczniku, oleju łyknął 1,7l na 3200 km. Jestem bardzo zadowolony z tego faktu :)
Jednak u mnie jest sens wymiany jak serwis podaje (był czarny jak smoła).
maniek - 2011-09-08, 20:45
:
Tyczy się japońców:


zanim ktoś z was doleje olej, niech porządnie sprawdzi stan oleju, po odpaleniu czy z bagnetu coś ścieka a pó 1/4 niej ostre pałowanie tak aby luzy techniczne miedzy rotorami w pompie zjechały(czyt ~ 10 km dzidowania) pojawi się wtedy olej na odpowiednim poziomie.
A ci co ciągle dolewają ,a silniki maja "nowe" i nie kopcące posprawdzajcie czy te hektolitry oleju odmą wam nie uciekają.

ps. jak je 1/4 dzicie z obrotami do 5tys zjadanie będzie znikome ale wskazania rzadko prawidłowe, a jak do odcięcia to nawet nowy silnik zjada olej.
Hannibal - 2011-09-09, 05:44
:
a no i widzisz maniek ... ostatnio sprawdziłem olej w moim japońskim moto po jeżdżeniu i okazało się że bagnet suchy. Dolałem z 200 oleju i dalej nic, ale domino mam z 3 miesiące i jeszcze oprócz elektryki nie poznałem obsługi zbyt dobrze. Moto nie kopci czy ciepły czy zimny więc zdziwiło mnie ze stan na bagnecie był jaki był. Fakt trochę gubi olej przy śrubach przy d 1/4 wigniach od zaworów, ale nie tyle żeby dolewać aż tyle... Więc ogólnie mówisz żeby dobrze rozgrzać moto i wtedy sprawdzić olej na bagnecie ?? Przy okazji tego tematu mam jeszcze drugie pytanie co do dr-z 450 którą ma mój kumpel. On to już dolewa tego oleju z litr na 100 km ale tez mu nie kopci wiec nie wiem co mu doradzić. Dodam że moto ma z 2007 r.
maniek - 2011-09-09, 17:09
:
Hhhanniballl napisał/a:
a no i widzisz maniek ... ostatnio sprawdziłem olej w moim japońskim moto po jeżdżeniu i okazało się że bagnet suchy. Dolałem z 200 oleju i dalej nic, ale domino mam z 3 miesiące i jeszcze oprócz elektryki nie poznałem obsługi zbyt dobrze. Moto nie kopci czy ciepły czy zimny więc zdziwiło mnie ze stan na bagnecie był jaki był. Fakt trochę gubi olej przy śrubach przy d 1/4 wigniach od zaworów, ale nie tyle żeby dolewać aż tyle... Więc ogólnie mówisz żeby dobrze rozgrzać moto i wtedy sprawdzić olej na bagnecie ?? Przy okazji tego tematu mam jeszcze drugie pytanie co do dr-z 450 którą ma mój kumpel. On to już dolewa tego oleju z litr na 100 km ale tez mu nie kopci wiec nie wiem co mu doradzić. Dodam że moto ma z 2007 r.



jazda je 1/4 dzie nie równa, wykręć bagnet po odpaleniu w czasie pracy silnika i zobacz na bagnet czy na niego bryzga , bo może rzeczywiście nie masz i wtedy katowanie nie wskazane,
co do drz niech sprawdzi odme i może niech założy na wydech jakieś stare gacie żeby miał się na czym olej ewentualnie osadzić
wartburg - 2011-09-09, 17:24
:
Ryba napisał/a:
Pytanie mam takie:
Czy jest sens wymieniać olej po przejechanych 3000km skoro w tym czasie doleję 3 litry oleju ?
Czy może wymieniać tylko po 6000km razem z filtrem ?


ja wymieniałem na początku co 1000 km ( jak w XR ) ...ale też zapierdalałem jak pojebany ;)

na 3000 lałem znacznie więcej ;)))

teraz nie żałuję - silnik nadal w dobrym stanie i przestał brać olej "na kostkach" ...

... inaczej mówiąc : spokojnie się mieszczę w limicie z serwisówki :)

limit wynosi chyba litr na tysiąc - nie pamiętam dokładnie ;)
Hannibal - 2011-09-09, 18:14
:
ok dzięki

aha słuchajcie ostatnio coś mi kumpel mówił co ma dr 800, że ma jakiś namiar na nowe chińskie opony ( kostki ) za 120 zł sztuka. Mówi że są całkiem spoko, a on też głównie w terenie je 1/4 dzi, więc jak ktoś jest zainteresowany to mogę się dowiedzieć więcej.

Temat o oponach już jest.. gdzieś indziej!/ Aga
madart - 2011-09-10, 17:37
:
link nie dziala?
Lukasz369ns - 2012-03-11, 19:54
:
Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu no ale jak tu nie bedzie odp. to pewnie zaloze.
Ok przejdzmy do tego co mnie ciagle trapi, tzn. moj dominator bierze olej mysle ze ok 1l/300km wiec jest to bardzo duzo, ale ok 800km temu zostal wymieniony tlok i pierscienie i prawdopodobnie zostal robiony szlif ale tego nie jestem pewien gdyz robil to poprzedni wlasciciel zanim go kupilem. Przez co moj dominator moze brac olej ? Czy to moze byc przyczyna ta ze przy ok 100km zostal przez ok jakies 2min krecony przy obciazeniu na max obroty? Czy moze jednak jakas inna przyczyna, gdyz zawory sa suche i przez nie nie scieka, nie wiem jak z pompa. Prosze o pomoc bo juz sam nie wiem czy oplaca sie rozbierac silnik na kawalki czy poprostu posmigac nim jeszcze z 2k km i wtedy zoabczyc co sie bedzie dzialo. Dodam jeszcze ze nie wiem na jakim oleju jezdzil poprzedni wlasciciel ale ja wlalem Motul 5100 10W40. pozdrawiam i prosze o pomoc i odp.

P.S dodam ze wymienilem wszystkie filtry tzn powietrza i oleju, i kopci jak i na wolnych obrotach szczegolnie jak zimny zaraz po odpaleniu jak i pod obciazeniem.
Raviking - 2012-03-11, 20:23
:
Lukasz369ns napisał/a:
prawdopodobnie zostal robiony szlif ale tego nie jestem pewien gdyz robil to poprzedni wlasciciel zanim go kupilem

Lukasz369ns napisał/a:
kopci jak i na wolnych obrotach szczegolnie jak zimny zaraz po odpaleniu jak i pod obciazeniem.


Masz odpowied 1/4 :-x
Lukasz369ns - 2012-03-11, 21:21
:
no wg siebie nie mam odpowiedzi ? tzn ze jest nie dotarty jeszcze ? i powinno sie to zmienic z biegiem czasu ? prosze o konkretne odp. a nie moje domyslanie sie bo ja juz jestem niezle wkurzony na ten silnik
Raviking - 2012-03-11, 21:24
:
żadnego szlifu nie było,zmierz kompresje




prawdopodobnie moja krówka ma 48 KM ;-)
Lukasz369ns - 2012-03-11, 21:25
:
aha to dziekuje, tzn ze lepiej rozbierac caly silnik niz sie z nim meczyc ? bo jednak 1l/300km to strasznie duzo.. to beda nowe wydatki albo sie pomecze na tym co mam. ale dzieki za odpowiedz

P.S silnik jest wolno stojacy bo reszta cala w malowaniu i z podaczenia rozrusznika bez wylaczenia dekopresatora wyszlo tylko 3, a nie moge znalezc jak sie odlacza ten dekomprestaro zeby zmierzyc kompresje tak jak ma byc
madart - 2012-03-11, 21:26
:
jak już bieże i dymi to pewno został 'poskładany' do sprzedania
moze ten 'nowy' tlok ma takie luzy ze tyle ciągnie
Raviking - 2012-03-11, 21:26
:
madart podjed 1/4 do Chłopaka i osłuchaj to moto

Możesz spróbować zalać gęstszym olejem 20/50 albo 20/60
Lukasz369ns - 2012-03-11, 21:28
:
a wlasnie widze ze tez z nowego sacza tylko jest rpbolem ze narazie wszystko mam rozebrane jak go zloze tak zeby odpalic to wtedy mozna sie spotkac co i jak.
Raviking - 2012-03-11, 21:29
:
a po tygodniu wyciągać silnik :-P
Lukasz369ns - 2012-03-11, 21:30
:
no trudno jakos trzba to zrobic inaczej silnika nie odaple ani nigdzie nie podjade nim :) wiec tylko tak mozna sie zgadac, ale dzieki wam za jakies informacje, wiec sprzedawca lecial w tzw. c***a no trudno.
adziad - 2012-03-12, 08:09
:
na Twoim miejscu, puki masz wyjęty silnik, bym sprawdził ten tłok, nie ma przecie dużo rozkręcania. Symptomy wskazują jednoznacznie że wcisneli Ci lipe, więc lepiej zawczasu to porządnie zrobić
Lukasz369ns - 2012-03-12, 19:35
:
no ale sa gumowe uszczelki a nie wiem czy kupie je osobno nowe
YAGO - 2012-03-14, 08:17
:
Moj bierze kolo 300/1000, wlasciwie to przez pierwsze 1000-1500km nie ubywa wlasciwie wcale, potem dolewam litr do wymiany :D wczoraj zrobilem odpalenie po zimie i lekko dymi i przy wchodzeniu na wysokie i przy schodzeniu, silnik ma juz 85tys i drugi tloczek ktory widocznie juz ma troszke dosc no chyba ze ktos w nim wymienil tylko pierscienie ale watpie:)
daniel20vm - 2016-07-28, 21:28
:
Odświeżam. Mam problem z moim dominem. Mianowicie kupilem go zatartego, ale zmienilem tlok (OMP) z pierscieniami, szlifu co prawda nie robilem ale cylinder tego nie wymagał, a rozmiar tłoka został dobrany prawidłowo (1 szlif (za pierwszym razem kupiłem nominał ale nie pasował). Motor po złożeniu chodzi pięknie, pali na dotyk, ma moc generalnie od początku wszystko gra. Nie dawno pojawił się problem. Motor zaczął brać olej (w sumie od samego złożenia go ciutke brał ale wtedy było to praktycznie nie zauważalne (teraz mam na liczniku od remontu około 5-6 000km )). Motor także zaczął kopcić. Na ssaniu dość mocno, ale wvtrasie po rozgrzaniu takżę, zwłaszcza gdy troche mu przycisne... Dodam ze po zgaszeniu moto zawsze jakas kropla-dwie-lub trzy skapną z rurki spod tego pojemnika co jest kolo kranika (domniemam ze to odma). Na chwile obecna musze dolac okolo 100-200ml na 100 km , ale bardziej niz te dolewki martwi mnie to kopcenie. Czy ktoś z Was miał podobne objawy na tłoku OMP? (z góry dodam że nie jestem laikiem w kwesti docierania) Czy ten model po prostu tyle pali oleju ? (po przeczytaniu poprzednich stron wychodzi ze az nie tyle) . Najdziwniejsze jednak w tym wszystkim jest to ze 90% dymu leci z prawego tlumika. Czy Wam tez wiekszy procent spalin idzie z prawego ? dziekuje z gory za odp. pozdrawiam
hansel - 2016-07-28, 21:55
:
daniel20vm, Tez sie nie znam, ale ja bym zmierzył kompresje i jak jest ok to znaczy ze uszczelniacze na zaworach sikają, szczegolnie ze z jednej rury tylko kopci. Pewnie popuszcza jeden z zaworu wydechowego.
blaadee - 2016-07-28, 22:20
:
hej, ja robiłem szlifa i tłok wosneer ale przez jakis czas przydymiał lekko na zimnym, po przejechaniu okolo 400km to zanika, Gorzej jest jezeli nie robisz szlifa tylko zakładasz nowy tłok czy same pierscienie. Muszisz wziasc pod uwage ze gładz moze i masz ok ale zapewne jest w jakims stopniu owal tulei :idea: i to juz wymaga dluzszego docierania pierscieni do tej gładzi owalnej itd.... trzeba bylo zrobic szlifa odrazu z odpowiednim pasowaniem tłoka :roll: lub przy docieraniu za bardzo przegrzewałes silnik i poszly uszczelniacze zaworow, bądz pierscionki .
daniel20vm - 2016-08-01, 21:19
:
z racji że nie mam przyżadu do mierzenia kompresji (i nie wydaje mi sie aby ją stracił) oraz to że był zmieniany tłok i docierane było w dobrym stylu, tak jak pisze hansel podejrzewam że uszczelniacze do wymiany, bo wymieniane przy remoncie nie byly... Zmienie i dam znać co i jak :)

bladee - tłok jest spasowany z tuleją idealnie :) może masz część racji, lecz nie popadałbym zbytnio w paranoje z tym że tuleja możę być owalna... Tak czy inaczej muszę Ci przyznać rację że powinno to być zrobione od razu, ale jak się kupuje motor zatarty (niby) i masz już ten tłok nowy w ręku to robisz jak najprędzej aby mieć pewność że to faktycznie tylko tłok, lub mieć wku*wa że się wkopaleś nie tylko w tłok :) tak czy inaczej robione szybko nie zawsze znaczy idealnie czego mam przykład teraz, choć nie powiem liczyłem się z tym że tak może być-po prostu zżerała mnie ciekawość aby go odpalić :)
blaadee - 2016-08-02, 00:50
:
Rób jak piszesz i daj znać czy pomogło dla potomnych, i jak to jest, bo najpierw piszez ze nie wydaje Ci sie ze stracił kompreche, a pozniej ze kupiles moto niby zatarte hmmm, ile masz ten moitor i skąd wiesz jaką ma kompreche jezeli nie mierzyłeś i kupiłes nie na chodzie ? Ja jak przytarłem swoj motor to tez przydymiał z jednej rury ( lewej )