Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - SLR czkawka, nieregularne przerywanie na wolnych obrotach

Misza43 - 2020-06-10, 13:33
: Temat postu: SLR czkawka, nieregularne przerywanie na wolnych obrotach
Hejka
Mój Seler przeszedł remont silnika, nowy tłok. Pierwsze odpalenie i wypad 50km bez problemów.
Zgaszony i zaparkowany w garażu.
Następnego dnia po odpaleniu zaczęła występować czkawka. Na wolnych obrotach gaśnie, nie regularnie przytnie się jakby zapłon wypadł, na biegu podczas wolnej jazdy na jedynce, dwójce. Objawy delikatnie nasilają się po nagrzaniu. Jazda na większych obrotach bezproblemowa.
Na ten moment: nowa świeca, drugi moduł, luzowanie zaworu przy dekompresatorze, czyszczenie gażnika i brak reakcji.
Motor ma 17tys km. Forum wertowałem, mało jednak tematów o Selerze a może na coś szczególnie w nim trzeba zwrócić uwagę. Proszę o podpowiedź co jeszcze sprawdzić.
Kurczak - 2020-06-10, 16:30
:
Siemka, mam SLR, nie wiem co może dolegać twojemu ale na swoim doświadczeniu mogę podać parę rzeczy do sprawdzenia które sam przerabiałem i miały wpływ na dziwne zachowanie motocykla.

- Jak sprawa z mieszanką? Nie jest za bogata lub za uboga?
- Przepływ paliwa z baku do gaźnika i poziom paliwa w gaźniku jest dobry?
- Kable akumulatora i cewki zapłonowej są OK i dobrze się trzymają?
- Wszystkie wężyki od gaźnika idą tam gdzie powinny i są drożne?
- Czy linka ssania jest dobrze poprowadzona, że nie jest cały czas naciągnięta lub nie naciąga się przy kręceniu kierownicą?
- Filtr powietrza jest w dobrym stanie?
- Nie zapomniałeś o jakiejś szmacie, która miała chronić dolot przy remoncie silnika i może przytykać coś?
- Fajka od świecy dobrze jest przykręcona do kabla i nie zamokła?
- Czujnik stopki lub czerwony guzik wyłączania silnika na pewno styka dobrze?

Może warto sprawdzić któreś z tych rzeczy. Szczególnie sprawy gaźnikowe i styk przewodów.
Misza43 - 2020-06-10, 23:15
:
Kurczak napisał/a:
Siemka, mam SLR, nie wiem co może dolegać twojemu ale na swoim doświadczeniu mogę podać parę rzeczy do sprawdzenia które sam przerabiałem i miały wpływ na dziwne zachowanie motocykla.

- Jak sprawa z mieszanką? Nie jest za bogata lub za uboga?
- Przepływ paliwa z baku do gaźnika i poziom paliwa w gaźniku jest dobry?
- Kable akumulatora i cewki zapłonowej są OK i dobrze się trzymają?
- Wszystkie wężyki od gaźnika idą tam gdzie powinny i są drożne?
- Czy linka ssania jest dobrze poprowadzona, że nie jest cały czas naciągnięta lub nie naciąga się przy kręceniu kierownicą?
- Filtr powietrza jest w dobrym stanie?
- Nie zapomniałeś o jakiejś szmacie, która miała chronić dolot przy remoncie silnika i może przytykać coś?
- Fajka od świecy dobrze jest przykręcona do kabla i nie zamokła?
- Czujnik stopki lub czerwony guzik wyłączania silnika na pewno styka dobrze?

Może warto sprawdzić któreś z tych rzeczy. Szczególnie sprawy gaźnikowe i styk przewodów.

Wielkie dzięki za sugestie. W piątek lecę do garażu i będę po kolei sprawdzał!
najbardziej mnie dziwi fakt ze wszystko było w porządku na pierwszym wyjeździe. Dopiero następnego dnia od razu na starcie tak zaczęła.
Misza43 - 2020-10-26, 15:11
:
Problem rozwiązany. Niestety ale motor wylądował u mechanika. Problemem był gaźnik, który został profesjonalnie wyczyszczony i wyregulowany. Przejechane aktualnie 700km po remoncie. Póki co wszystko gra. Dzięki za odpowiedzi!