Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Lipa po remoncie i modyfikacjach - co dalej?

YAGO - 2019-11-25, 09:06
: Temat postu: Lipa po remoncie i modyfikacjach - co dalej?
Hej!
Wybrałem się w końcu na hamownie. I nie jest dobrze.
Na początku okazało się ze silnik na pełnej przepustnicy ma afr na poziomie 10-11 i generuje jakieś 33 koniki na wale.
Po kilkudniowej zabawie stanęliśmy na tym 36 wal/31 koło. Dodam, ze motocykl hamowany na oponie Anakee Wild wiec wynik może być przekłamany. Ale nie o to w tym wszystkim chodzi.
Modyfikacje:
Tlok wisseco 102.5mm 9:1
Gaznik Mikuni TM42-6 z pompka przyspieszacza, średnica 42mm, dysza główna 144.
Filtr K&N
Wydech Arrow 2w1
Problem polega na tym, ze silnik nie lubi paliwa. Jak zobaczycie wykres mocy to widać wyraźnie, ze krzywa robi się plaska a zwiększanie dyszy głównej mimo stosunkowo niskiego afr kończy się dławieniem silnika.
Generalnie jest lipa bo liczyłem przynajmniej na te 45 kuni czyli tyle ile fabryka dala. Nie mam pomyslu co z tym dalej robić. Czy wymienić jeszcze wałek na hotcams bo w tej chwili jest seryjny. I testować dalej.
Jak na razie to kupiłem drugi airbox z niewyciętą gumą i chce sprawdzić z org gaźnikiem.
adziad - 2019-11-27, 19:26
:
osiągnąłeś bardzo dobry efekt, bo normalnie jest 26 koni. Polecam temat:

https://thumpertalk.com/forums/topic/759889-67hp-honda-xr650l/

ten sam silnik..

masz manual do gaźnika?? http://www.mikuni.com/pdf/hs40_manual.pdf

a podnosiłeś iglicę o ząbek??

rozwierciłeś spawy na kolektorach wydechowych??

do pomiarów powinieneś mieć oponę szosową, wbrew pozorom są dość duże straty na samym bieżniku
YAGO - 2019-11-28, 09:54
:
Widzialem te tematy.

Jesli chodzi o gaznik to musialem zejsc oczko nizej z iglica bo inaczej dlawil sie na srodku.

Ma manuala, dostalem razem z gaznikiem :)

Kolektorów chyba nie ruszalem. Glowica jest po porcie.

Wynik mmoze i dobry wg danych z internetu ale rozczarowujacy...

https://thumpertalk.com/forums/topic/917548-my-fmx-650/
adziad - 2019-11-28, 20:50
:
Chyba ostatnie co możesz zrobić to wałek stage3 (Chyba są też do 650), potem to już zwiększenie stopnia sprężania przez szlif głowicy lub doprężający tłok, wiseco robiło takie. Trzeba kontrolować ewentualne kolizje z zawodami...

Ale moim zdaniem to jest już sztuka dla sztuki.

A bez filtra powietrza testowałeś czy się polepszy? Może dolot jest wąskim gardłem
YAGO - 2019-12-02, 09:25
:
Zastanawiałem się nad wałkiem, trochę się wkurzam ze nie kupiłem od razu akcesoryjnego, ale zależało mi tez na łatwości rozruchu.

Tłok i stopień sprężania odpuszczam. Silnik ma 30 lat i boje się o gwinty.

Dolot jest częściowo wycięty. Tak sobie przemyślałem twoje uwagi i może lepiej ogarnąć większe kolektory i testować z kompletnie otwartym filtrem z góry oraz z oryginalnym dolotem.

Wałek na razie odpuszczam.
YAGO - 2019-12-07, 18:07
:
No dobra. Zdjolem wydech i zmierzylem kanaly. Srednica kanalu wylotowego - 30mm, srednica kolektora 25.

Zabiore sie za poszukanie kto wykona kolektory lub poszukam gotowych. W zaleznosci co tansze. Myśle też zeby sie mzoe zabrac za kompletny uklad na zamowienie. Mam tego Arrowa Dakar i zajebiscie mi sie ta puszka podoba. Pomyśle o czyms takim ale na obie strony.