Honda NX 650 Dominator

KOŁA, OPONY, HAMULCE - Wymiana tarczy i klocków - hamulec TYLNY

ptasiu - 2011-07-02, 14:24
: Temat postu: Wymiana tarczy i klocków - hamulec TYLNY
No i stało się, chyba przyjdzie mi wymienić wspomniany komplet. Zatem kilka pytań (może niezbyt rozgarniętych dla obeznanych w temacie):
- jaki mniej więcej "próg" na tarczy kwalifikuje ją do wymiany (u mnie jest to wyraźny próg + mocne nierówności na samej tarczy + piszczenie podczas hamowania...)
- jakie klocki i tarcze polecacie (jazda głównie szosowa...)
- może ktoś opisać króciutko, jak to się robi (mówią, że proste - odkręć, uderz, złap co wyleci, wciśnij nowe, przykręć - ale w końcu to hamulce... hehehe)
- czy wymaga to wymiany lub dolewki płynu hamulcowego?
- może jeszcze jakieś inne sugestie, których nie uwzględniłem?
Z góry podziękowania...
PS Wyczaiłem coś takiego
http://allegro.pl/podnosn...1633456296.html
czy ktoś miał z tym do czynienia?



Dodano opis - kmaj
madart - 2011-07-02, 14:48
:
Piszczenie może być od klocków. Ja polecam tanie sifferty http://www.select-shop.pl...02r-p-6003.html
Tarcza zawsze będzie mieć próg. Minimalna grubość jest napisana na tarczy, może to być ok 3mm. Rysy też zawsze są. Pokaż zdjęcie to stwierdzimy czy do wymiany czy nie.
Najbardziej nieinwazyjna wersja wymiany :)
Wyjmij metalową zawleczke która zabezpiecza ośke przed wysunięciem. Używając młotka i spiłowanego gwo 1/4 dzia albo czegoś innego co się tam zmieści wybijasz szpilke. Siedzi mocno więc ładuj :) Wybijasz od zewnętrzej strony. Klocki ci same wypadną a jak nie to cofnij tłoczek do środka przy pomocy śrubokręta wsadzonego między klocek a tarcze. Wkładasz nowe klocki trafiając tą modelowaną stroną w blaszke. To może ci trochę zająć :)
Potem ośka do wbicia i zabezpieczenie do założenia spowrotem.
Możesz ściągnąć koło, to nieco ułatwi całość ale nie jest konieczne.
Co do podnośnika to jakaś massakra żeby to 40 kilo ważyło. Równie dobrze można stawiać moto na skrzynce albo pniaku tudzież kupić najtańszą ale bardzo skuteczną opcje - http://allegro.pl/stojak-...1676968702.html
ptasiu - 2011-07-02, 15:07
:
Podnośniczek fajny i chyba bardziej poręczny, niż ten, który ja wyczaiłem. Ten z napisem HONDY - w czołówce... Tarcza w najgrubszym miejscu ma 3,8 mm grubości (tam, gdzie nie ścierają klocki), a zużyta jest z zewnątrz na ok. 0,6 mm, a od wewnątrz (czyli od strony szprych koła) wyczuwalnie więcej - 0,8-0,9 - trochę trudne do zmierzenia, ale "na macanta" wyczuwalnie więcej (nie wiem, czy to dobrze - na chłopski rozum powinno się ścierać rónomiernie)... Wychodzi zatem, że z tej grubości 3,8 mm zostało jakieś 2,5 mm materiału... Chyba już zatem czas? W załączeniu foto... Pozdro.
Microbee - 2011-07-02, 15:10
:
Dobry temat, też mi trzeba klocki wymieniać:) Będę się posiłkował tym poradnikiem (dziewczyński, ale ok:)
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=9291

Madart, czym czyścisz tłoczki i w ogóle czy jakieś inne elementy się jeszcze smaruje, psika, czyści? I czym ?

Ptasiu, dla porównania moja tarcza - tył (dziwne trochę, czy są różnej wielkości klocki?, że masz ten wewnętrzny rant taki szeroki?)




ptasiu - 2011-07-02, 15:15
:
No Microbee, trafłeś w dziesiatkę z tym linkiem... Pora na taki tutorial dla "krówki". Któraś z naszych Pań się pisze?
madart - 2011-07-02, 15:25
:
Tłoczki i zaciski myje płynem hamulcowym. Tłoczek i prowadnice smaruje smarem do tłoczków hamulcowych dostępnym w każdym sklepie.
Microbee - 2011-07-02, 15:40
:
madart napisał/a:
Tłoczki i zaciski myje płynem hamulcowym

tzn jak rozbierasz zacisk to myjesz ? bo przy samej wymianie klocków, to chyba nie, bo co tam myć ? w tłoczkach te boczne ścianki się myje i smaruje ?
a prowadnice to który element ?
madart - 2011-07-02, 15:45
:
przy wymianie klocków jak chcesz można przemyć sam tłoczek. Po prostu wysuwasz go więcej, tak żeby nie wypadl i szorujesz z pyłu i innych dziadostw szczoteczką do zębów. Potem możesz posmarować pastą.
A prowadnice to te ośki na których zacisk pływa w mocowaniu. Są po 2 takie na każdy hamulec. Jak chodzi płynnie to nieruszaj bo gumy uszkodzisz a nie warto.
ptasiu - 2011-07-02, 20:56
:
Microbee napisał/a:
Ptasiu, dla porównania moja tarcza - tył (dziwne trochę, czy są różnej wielkości klocki?, że masz ten wewnętrzny rant taki szeroki?)


Właśnie nie bardzo też rozumiem, jak może się tak nierówno zużyć tarcza na grubości (od wewnątrz - strona "od szprych" - 0,8 mm a z zewnątrz - 0,6 mm. Ale tak jest. Myślę, że pora wymieniać. Co sądzicie? A może jeszcze nie?
Microbee - 2011-07-04, 16:40
:
Pozwolę sobie zapytać w tym temacie.
Nowe klocki z przodu już mam (kupiłem je dawno temu i sam nie wiem, czy dobre, ale założone i niech będą), muszę teraz kupić na tył i chciałem się wcześniej poradzić fachowców (Was) i nie kupowac w ciemno. Dzwoniłem do Olka i jest kilka firm - brenta, lucas, galfer. Które wybrać. I druga kwestia - są czarne i złote. Ceny od 48 (brenta, ale to jakieś do pi 1/4 dzików) do 84 pln (galfer złote) Chciałbym jakiś kompromis, żeby mi zajechało tarczy do końca sezonu, jak kupię jakieś megatwarde kevlarove, czy inne kosmiczne.

Będę wieczorem, może ktoś odpisze :mrgreen:
madart - 2011-07-04, 16:49
:
Czy wy nie czytacie co pisze? Może teraz mam dopisać KUP TO TERAZ i nie pitol? :-x
sifferty sa za 48zl z dostawą..
możesz założyć złote lucasy, starczą do końca motura, tylko tarcze trzeba zmieniać regularnie :mrgreen:
wartburg - 2011-07-04, 17:10
:
Micro - ja wchodzę do sklepu i mówię :

poproszę najmiększe jakie macie - żądam gwarancji że jeśli w przeciągu 20 minut ugotuję tarczę wymienią mi na inne ... to działa

teraz mam EBC - są ok ... ceny nie pamiętam ... kupowane w Larssonie

https://picasaweb.google.com/wartburg1970/HONDADOMINATORREMONCIK#5593955442606479682
Microbee - 2011-07-04, 19:39
:
madart napisał/a:
Czy wy nie czytacie co pisze?

spokojnie Art, ja czytam :mrgreen: [chwile gdy się Art "unosi" są tak rzadkie i bezcenne, że sobie zapiszę w pamiętniku :mrgreen: pewnie Ci ciśnienie skoczyło do 100, z normalnych 60ciu :))]
Myślałem, że sobie w sklepie, takim w realu, jutro kupię i dlatego podałem co mają na stanie :)
managa - 2012-12-25, 10:24
:
Znalazłam skromny filmik obrazkowy o wymianie klocków z przodu ;)

ferdas - 2012-12-26, 22:20
:
http://owiewki24.pl/pl/p/...600-650-TYL/421 to ja proponuje sklep z nowymi tarczami, kupowałem do fajera sc33 na przód i nie było 1/4 le troche na początku trząsły do póki się nie dotarly/spasowały osobiście 2 tarcze kupiłem ijestem zadowolony
kubas9311 - 2013-01-03, 15:33
:
ta blaszka sygnalizująca koniec klocków na jakiej zasadzie dziala? Skąd mam wiedzieć, że są juz do wymiany?:>
madart - 2013-01-03, 17:03
:
blaszka o końcu klocków to w samochodach tylko :)
u nas trzyma klocki zeby nie wypadły
wymienia sie chyba >2mm albo 3mm na wykładzinie
grzesiek506716 - 2014-04-12, 14:37
:
CHłopaki PILNA SPRAWA kurde jak zdemontować tylni zacisk? muszę wymienić gumkę. BARDZO PROSŻĘ O SYBKĄ ODPOWIEDZ GDYŻ MAM KLOCKI WYJĘTE WSYSTKO LATA A NIE MA JAK ZDJĄC ZACISKU ZEBY ZAŁOŻYĆ NOWE GUMKI.
managa - 2014-04-12, 14:40
:
A dziewczyny też mogą odpowiedzieć? :P
Którą gumkę chcesz wymieniać? :-> Demontaż zacisku to odkręcenie dwóch śrubek ;-)
grzesiek506716 - 2014-04-12, 14:44
:
Pewnie że mogą tylni zacisk chce zdjąc i nie ma opcji przynajmniej ja nie potrafie juz mnie to denerwuje:) a chce tą gumke wymienic na prowadnicy. :( pomóż prosze
grzesiek506716 - 2014-04-12, 14:45
:
Pewnie, że mogą. Tylny zacisk chcę zdjąć i nie ma opcji, przynajmniej ja nie potrafię; już mnie to denerwuje :) A chce tę gumkę wymienić na prowadnicy :( pomóż proszę

Na tej jednej prowadnicy jest niby na klucz 11, ale nie ma opcji tego odkręcić, zresztą już jest tak zjechane że się obrabia tylko gorzej :(

Proszę edytować posty, a nie pisać jeden po drugim. A także mała prośba używać interpunkcji, lepiej się będzie czytało ;-) / managa
managa - 2014-04-12, 14:46
:
11? Ja tam pamiętam klucz 12 i 14. One mocno lubią mocno trzymać. To ja nie wiem, nigdy nie miałam z tym problemu ;D
grzesiek506716 - 2014-04-12, 14:47
:
z tyłu mam brembo zacisk i nie ma śrubek:) klocki wychodzą jak wyjmiesz sworzeń ale ja muszę kurde zdjąc zacisk :(
managa - 2014-04-12, 15:04
:
http://hondadominator.pl/...20addendum2.pdf sprawd 1/4 w takim razie tutaj, opis demontażu zacisku Brembo (str 28-14). Chociaż nic odkrywczego tam nie widzę :/

Kombinuj :-)
grzesiek506716 - 2014-04-12, 16:48
:
wykombinowałem :D poproastu trzeba szarpnąc a ja nie chciałem czegoś urwac:) trzeba mocno szarpnąc:) i wyjdzie:) Dzieki za wszystko pani Moderator :*
nx-rider - 2014-09-19, 13:33
:
Szybkie pytanie:
Tarcza tylna już dawno do wymiany, nowa leży w garażu - klocki w bardzo bardzo przyzwoitym stanie.
Chcę wymienić tarczę i zostawić stare klocki, powinienem je przeszlifować aby je wyrównać czy po prostu założyć aby się same ułożyły :?:
Habit - 2014-09-19, 13:47
:
Potraktuj je grubym papierem żeby podrównać i będzie git:)
Albo kup nowe, a jak je zaje 1/4 dzisz to założysz te ściągnięte teraz...
HAL_9000 - 2016-08-31, 13:33
: Temat postu: Tarcza tył
Mam RD02 1995r. Chcę wymienić tarczę z klockami. Tarcze chcę NG a klocki Nissin. Tyle, że: w bazach części podają NG 224 albo NG043 w zależności od rocznika. NG 224 grubość 5 mm a średnica otworów 8,5 mm. NG 043 4 mm/10,5 mm.
Ja zmierzyłem moją i wygląda na to, że miała gr. 4 mm, ale ŚREDNICA OTWORÓW 6 mm !
O co chodzi ? Jaką tarczę kupić ?