Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - Brak mocy na wysokich obrotach, gaźnik działa wstecz

Kurczak - 2019-10-30, 20:41
: Temat postu: Brak mocy na wysokich obrotach, gaźnik działa wstecz
Zgłaszam się z prośbą o pomoc w zidentyfikowaniu problemu.

Motocykl dzisiaj zaczął słabo jechać na wyższych obrotach, a po zdjęciu dolotu, okazało się że gaźnik sika paliwem w drugą stronę.

Poniżej filmiki pokazujące efekt tego przypadku:

Jak działa moto na luzie przy odkręconym do końca gazie
https://youtu.be/xpVyaWIOwUg

Co się dzieje po dodaniu gazu przy gaźniku
https://youtu.be/QHse64il7TA

Co może być przyczyną takiego problemu? :cry:
adziad - 2019-10-31, 06:43
:
Po pierwsze sprawdź luz zaworowy na ssących
Kurczak - 2019-11-02, 15:28
:
Luz na zaworach jest dobrze ustawiony, a motocykl ma te same problemy niezalezienie czy zimny czy ciepły.


- Sprawdziłem luz na zaworach, jest dobrze ustawiony.
- Z lewej strony silnika jest takie brzydkie urządzenie, coś co wygląda na zawór sterowany spalinami i podciśnieniem gaźnika, do którego prowadzi gruby wąż z airboxa i cienki do wylotu gaźnika. Myślałem że może to się zepsuło i tym cienkim wężem dmucha co powoduje wypychanie mieszanki w drugą stronę, ale tak się nie dzieje a motocykl źle pracuje niezależnie od tego czy wężyk jest zatkany czy nie.


Skoro luz zaworowy jest ok, to co jeszcze może być nie tak? Możliwe że coś z gaźnikiem powoduje taki efekt?

- na razie sprawdzałem membranę, jest cała oraz komorę pływakową czy jest tam brud. Dmuchanie w różne dziurki powodowało że powietrze przechodziło, nie znam się na gaźnikach ale nie wyglądał na jakiś zasyfiony
- regulowanie śruby mieszanki nie wpływało na dziwne zachowanie motocykla na wysokich obrotach



Na wolnych obrotach i niskich motocykl działa normalnie, kiedy wchodzi na wyższe nagle zaczyna szarpać, strzelać (w airbox) i nie chce normalnie jechać.

Jeszcze 1 kwestia - od jakiegoś czasu rozrusznik przy odpalaniu potrafi się zatrzymać, przy czym towarzyszy odgłos stuknięcia i wysoki pobór prądu, a silnik momentalnie stawał. Nie wiem co to, ale przymierzam się do regeneracji tego podzespołu.
Problem z nieprawidłowym działaniem silnika, zaczął się nie podczas jazdy, ale po uruchomieniu motocykla następnego dnia - oczywiście z kłopotami z rozrusznikiem.
Czy jest możliwe aby taki problem z rozrusznikiem spowodował przeskok łańcucha rozrządu?


Nie mam innego pomysłu, co może być nie tak?

============================== Edit

Zdjęcie pokrywy zaworów ujawniło, że łańcuszek rozrządu na prawdę przeskoczył o 1 czy 2 ząbki. W każdym razie mimo że lańcuszek jest dość nowy i nawet po zdjęciu napinacza nie jest zbyt luźny, to nastąpiło jego przeskoczenie.

Przyczyną może być blokujący się czasem przy odpalaniu mechanizm odpowiedzialny za rozruch - do sprawdzenia
lub próba odpalenie moto na pych na zimnym silniku strzałem ze sprzęgła.
Kurczak - 2019-11-05, 18:56
:
I tak to wyglądało. Przesunięty rozrząd i łańcuszek został uszkodzony jak na zdjęciu




Po ustawieniu rozrządu moto jeździ jak należy. Pozostaje mi szukać przyczyny blokowania się silnika podczas rozruchu. Podejrzewam, że któryś z trybów po lewej stronie silnika stracił ząbek, który znalazłem przy zmianie tarcz sprzęgła z prawej strony ( jakiś taki ciemny, prostokątny kawałek metalu), i nie mogłem go do niczego dopasować.
Bart76 - 2019-11-05, 19:49
:
Hej, czy przypadkiem nie rozleciały ci się prowadnice łańcuszka nierządu?
Kurczak - 2019-11-05, 20:35
:
Te czarne plastikowe szyny? W sumie, to się im nie przyglądałem teraz. Nie wiedziałem że mogą się rozlecieć. Zdarzają się takie przypadki? Jak wygląda zepsuta prowadnica?
Bart76 - 2019-11-05, 20:51
:
Tak tylko one mają stalowy rdzeń.
poczytaj posty - np. remont generalny hondy nx 650
Kurczak - 2019-11-05, 21:26
:
Blacha z nich nie wystawała, ale nie przyglądałem się im dokładnie czy są całe.

Jak składałem silnik jakieś 10tyś km temu przy wymianie łańcuszka, wyglądały całkiem normalnie.
adziad - 2019-11-07, 06:38
:
Musisz sprawdzić dolną zębatkę rozrządu, czy ma jeszcze zęby. Prowadnice rozpadają się jeżeli długo jeździ się na wyciagnietym łancuszku, ale też ze starości. Zazwyczaj odpadają boczki trzymające łańcuch na boki.

Co do rozrusznika to pewnie kwadratowe kamienie w sprzęgiełku pod magneto
Kurczak - 2019-12-09, 15:07
:
Na razie moto jeździ. Zębatka wyglądała na całą przy wymianie łańcuszka i sprzęgła jakeiś 10tyś km temu. Od tamtej pory tam nie zaglądałem, ale może wkrótce przejrzę co i jak kiedy rzadziej będę jeździł.

Zauważyłem że im słabszy akumulator, lub zimniejszy silnik tym większa szansa że silnik przy rozruchu sobie tak czknie, przy czym też silnik bardziej wtedy zwalnia. (jakiś filmik może wrzucę jak się tak dzieje)

Czym są te kamienie co może powodować ich awaria i co z tym można zrobić? Z tej strony silnika jeszcze nigdy nie rozbierałem i w mechanizmie rorusznika nie grzebałem.
Kurczak - 2020-04-08, 22:55
:
Aktualizacja:

Motocykl pracuje dobrze do dzisiaj. Mimo, że dalej przy rozruchu czasem słychać stuknięcie przy którym rozrusznik się prawie zatrzymuje, to moto odpala za każdym razem i pracuje bez problemu niezależnie od temperatury. natomiast im zimniej i im słabszy akumulator, tym częściej zdarza się taki stuk przy rozruchu.

Nie rozebrałem silnika od tamtej pory, wygląda na to, że przeskok łańcucha rozrządu był spowodowany próbą odpalenia motocykla na pych STRZAŁEM ze sprzęgła przy UJEMNEJ temperaturze.

Może wpływ na to miała gęstość oleju i opory na zimnym silniku,, nagły strzał ze sprzęgła, a może jakieś uszkodzenie, które w połączeniu z odpalaniem z pychu na zimnym może spowodować taki problem.