Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - Większe zębatki SLR 650

Kurczak - 2019-07-15, 13:48
: Temat postu: Większe zębatki SLR 650
Postanowiłem założyć nowy temat, dla ładu i gdyby ktoś szukał informacji.


Zmieniłem zebatki w SLR 650, z przodu zamiast 14z wylądowała zębatka 15z jak seria w Dominatorze.

Mam problem tylko z zamontowaniem blaszki osłaniającej łańcuch, na którą przychodzi plastikowa osłona zębatki, ponieważ z większą zębatką się nie mieści.



Jak wygląda to w dominatorze i czy można by rozwiązanie z domi zaadoptować do selera?
Czy ta blaszka jest istotna?

Na schematach w SLR jest oznaczona jako nr 3 'Guide comp", w Dominatorze nie ma jej na schemacie wcale.


SLR


NX 650


Póki co założyłem tylko plastikową osłonę zębatki, ale się obawiam że brak tej metalowej części może w jakiś okolicznościach spowodować uszkodzenie tej osłony i kabelka, który tamtedy idzie.


Info dodatkowe:
- Seryjne zebatki w slr 650 to 14z / 43z łańcuch 108 ogniw , rozmiar 520.
- Zmienione na 14z lub 15z ( w zależności od potrzeby ) / 47z, łańcuch 110 ogniw.
- O dziwo po zmianie na 14/47 silnik w mieście stał się bardziej elastyczny i mniej szarpiący. Rzadziej trzeba redukować biegi w ruchu miejskim. Oczywiście przy ciągłym przyspieszaniu trzeba wbijać kolejne biegi szybciej. 2 bieg ciągnie zamaist do 80km/h to do 70 km/h. vmax spadł do 145 km/h
adziad - 2019-07-24, 07:58
:
Blaszka musi być, bo jak urwiesz łańcuch to może się sklinować i przedziurawić amelinowy karter.

Możesz rozwiercić lekko otwór na fasolkę, aby odsunąć blaszkę, lub podłożyć podkładkę / spiłować blaszkę aby całość wychodziła po środku rolek łańcucha. Tak zrobiłem u siebie w xr400, miałem ten sam problem...

W dominatorze w tej plastikowej osłonce jest metalowa wkładka...