Cytat: |
Zdaję sobie sprawę z minusów wydłużenia przełożenia łańcucha, ale naprawdę na piątce jest zbyt krótkie. Już przy 100km/h brakowało mi wyższego biegu, bo obroty aż 4500... Nie ma znaczenia że na dłuższym przełożeniu będzie słabszy, bo po pierwsze jedziemy turystycznie a nie na wyścigi i dążymy do jak najmniejszego zużycia paliwa/oleju/silnika, a po drugie w razie czego przecież zawsze mogę zredukować na czwórkę, trójkę... Mimo wszystko uszanuję wasze odradzanie tego pomysłu i zamiast hardcorowych 16/42 zastosuję bardziej normalne 15/42.
Jeszcze takie pytanie - dlaczego polecacie zębatkę przednią od KLR 650? Jest lepsza, wytrzymalsza? |
Cytat: |
Opony pół-terenowe, które proponujecie, wyglądają mi na nadal zbyt terenowe. Nasza trasa to 80% asfalt, reszta to gruntowe drogi, ale jednak drogi. Natomiast bardzo podoba mi się opcja Mitas E07, bo wygląda na to, że są znane z wytrzymałości - dokładnie o coś takiego mi chodziło. Ewentualnie rozważę też Metzeler Tourance. |
Cytat: |
Traktuję bardzo poważnie kwestię temperatury silnika i wasze rady odnośnie montażu chłodnicy. Już wcześniej zakupiłem wskaźnik temperatury oleju, ale czytając was i fora zagranicze, czuję że bez dodatkowego chłodzenia się nie obejdzie. Rozumiem, że problem dotyczy przegrzewania się głowicy? A głowica zasilana jest olejem przez tą cieniutką rurkę co idzie od pokrywy sprzęgła do głowicy? W takim razie, czy wystarczy że schłodzę olej płynący tą rurką? Jeśli tak, to mam pomysł na zrobienie chłodnicy oleju z rurki miedzianej fi8, zagiętej w taki kształt: [FOTO] i umieścić ją po lewej stronie między gmolami a silnikiem. Co o tym myślicie? |
Cytat: |
Ketten S100 polecili mi w Best Motors w Bydgoszczy, mówili że jest najlepszy. Ale jestem otwarty na propozycje takie jak ten MOTOREX CHAIN LUBE ROAD. |
Cytat: |
O module zapłonowym wiem, że awaryjny, dlatego pytam gdzie wy - forumowicze - najczęściej kupujecie moduły zapłonowe? |
Cytat: |
Filtr powietrza - czy jest taki w wersji do włożenia do oryginalnej puszki? Nie hilfo-filtro, tylko jakiś taki super dobry? Czy nie da się nic wymyślić? Oryginał z ASO też nie daje rady? |
Łysy napisał/a: |
Co do negowania wyboru dominatora jako moto wyprawowego to mamy pewne doświadczenia:) I w ostatnich latach zawsze jakiś silnik kończy żywot:) A To forum widziało pełno przypadków fuckupów:) Random Fuck up Very Common |
Qwet napisał/a: |
Na pierwszym zdjęciu - oil temperature gauge testing at water boiling point :) |
tomekz napisał/a: |
tomekz, sprawny? Rezerwuję!
|
Qwet napisał/a: |
4) Olej
Jaki olej do silnika dominatora? W sumie chciałem Castrol 10W50, ale rozważam alternatywy: https://gmoto.pl/olej-valvoline-synpower-4t-10w50-4l,98785.html https://gmoto.pl/olej-bel-ray-thumper-polsyntetyk-4t-15w-50-4l,78120.html https://gmoto.pl/olej-silnikowy-jmc-maxx-twin-20w50-4t-4l-polsyntetyczny-hc-syntetyczny-twin,159947.html https://gmoto.pl/olej-silnikowy-jmc-maxx-10w50-4t-4l-syntetyczny-100-syntetyk,159942.html Które z nich się nadają? |
Cytat: |
5) Olejek do filtra powietrza Jaki olejek do nasączania gąbkowego filtra powietrza? Czy taki będzie dobry? https://gmoto.pl/srodek-do-nasaczania-filtrow-powietrza-mannol-200ml,99110.html A może trzeba coś z wyższej półki? https://gmoto.pl/kn-200ml-olej-w-sprayu,9772.html |
Qwet napisał/a: |
Ten tylny podejdzie z Trampka 600 |
Cytat: |
Ciekawostka którą zauważyłem w związku z tym olejem. Przed spuszczeniem oleju, w czasie kiedy wręcz podmywał gwint wlewu, osiągałem temperaturę oleju o jakieś 5-10°C wyższą niż po zlaniu oleju. Wynika to pewnie z faktu, że kiedy olej opływa całą długość czujnika, wtedy czujnik jest lepiej dogrzany. Kiedy olej opływa go tylko do połowy, przekazuje do czujnika mniej ciepła, a obudowa czujnika odprowadza nadal tyle samo ciepła, więc bilans cieplny jest mniejszy, więc wskazanie nieco niższe. Nasuwa się pewna myśl - co jeśli poziom oleju spadnie poniżej dolnej krawędzi czujnika? Wtedy czujnik będzie co najwyżej obryzgiwany kropelkami oleju przez rurkę powrotną, więc wskazanie może być jeszcze bardziej zaniżone. Człowiek się cieszy że silnik się nie grzeje, a tak naprawdę trwa kryzys braku oleju. Myślę że warto o tym wszystkim pamiętać. |
Qwet napisał/a: |
Szerokość całkowita motocykla z kuframi to 98cm - czy to nie za dużo? |
Qwet napisał/a: |
Serio uważacie że dominator nadaje się tylko na złom? Więc czemu nadal jeździcie "złomem"? Owszem, ja też gustuję w zupełnie innych motocyklach, nie lubię singli, nie lubię enduro, ale przecież to jest forum dominatora! Nawet na forach obsranej wueski czy innej jawy wielbią swoje perełki a tu taka kicha
Chłodnica NIE popęka - pisałem dlaczego jak wrzucałem fotki. Jeśli nie wierzysz to poczekaj na relację z podróży. No i dlaczego uważasz że dominator nie zajedzie daleko przy niskich temperaturach? Jeździłem już dominatorem przy temperaturze -4*C i nic złego się z nim nie działo, zimny odpalał pięknie, ciepły chodził tak samo jak teraz latem... |