Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - przerywa a potem gaśnie jadąc w deszczu

seven9 - 2011-06-06, 19:05
: Temat postu: przerywa a potem gaśnie jadąc w deszczu
witam!

po kilku km w deszczu i burzy motor zaczyna przerywać a potem gaśnie. odpala ale przy najmniejszym dodaniu gazu gaśnie, nie gaśnie natomiast podczas włączania ssania, obroty wzrastają jakby nigdy nic. po jakimś czasie pracy na wolnych obrotach zaczyna reagować na gaz i nie gaśnie, ale stopniowo. Dodam, że rano jak jechałem do pracy (ok 17km) nie było żadnych problemów, ale też było słonecznie i ciepło.
W piątek były podobne problemy i też jechałem w deszczu. W weekend robiłem czyszczenie ga 1/4 nika.
Co to może być ?

pozdrawiam.
nx650 - 2011-06-06, 19:20
:
u mnie wszelkie szarpania i przygasania spowodowane są zawsze przez kabel wysokiego napięcia,dokręcam go w cewce i w fajce tez, i jest ok .dlaczego tak sie dzieje nie mam pojęcia.
zuczek 38 - 2011-06-06, 19:20
:
miałem podobną sytuację jak wracaliśmy z Ravem ze zlotu zaczął przerywać i zgasł , po chwili odpalił ale za chwilę znowu to samo myśle sobie mokre kable popatrzyłem i kabel WN ocierał sie o kabel od impulsatora po rozchylałem kable i już więcej mi nie zgasł .
Więc wymień kabel od cewki i poprowad 1/4 je jak najdalej od siebie :)

:mrgreen:
nx650 - 2011-06-06, 19:23
:
zuczek 38 napisał/a:
Więc wymień kabel od cewki

tylko wymieniaj na porządny z drutami,a nie na jakieś bedziewie z włóknami węglowymi.
seven9 - 2011-06-06, 21:36
:
dzięki za rady, faktycznie stykały się i widać było, że ktoś już tam coś majstrował z izolacją. porozsuwałem je troche i zobaczymy.
Przemekr - 2011-06-07, 06:59
:
mam to samo, i żyje z tym :) muszę coś z tym zrobić dziś biorę spryskiwacz i idę go zalać wodą i będę szukał przyczyny
wartburg - 2011-06-08, 20:08
:
o Jezuuuu !!! ( Seven - to nie do Ciebie )

ja "normalnie" sprawdzam moto wyjeżdżając (specjalnie) w czasie oberwania chmury - minimum 10 cm wody na asfalcie ...

... nie ma prawa "przerywać" lub "gasnąć" - jeśli dzieje się "cokolwiek" należy szukać usterki w garażu ;)

Przemek - masz takie usterki od ilu lat ??? :-P :lol:
tomciojuu - 2011-06-09, 18:26
:
ja mam to samo jak jadę w deszczu przerywa ale jak stoie na postoju w deszczu to nie przerywa
Piotr Gdansk - 2012-07-10, 22:47
: Temat postu: Honda przerywa na wysokich obrotach
Witam jestem posiadaczem dominatora 650 od niedawna został kupiony w DDR i mam problem a mianowicie jadę delikatnie do 4 tys jest ok jak obroty przekraczają 6,5 tys lub 100km na godz to zaczyna szarpać i przerywać na luzie tak samo co zrobiłem: wyczyściłem i wyregulowałem ga 1/4 nik, sprawdziłem instalacje na wtyczkach,zmieniłem fajkę i kabel, dzisiaj wymieniłem cewkę na nowa i nic dalej to samo dodatkowo sprawdziłem czy czasami nie jest zablokowany i nie jest dajcie proszę info co jeszcze mogę sprawdzić
zuczek 38 - 2012-07-11, 06:40
:
Piotr Gdansk, ja tak mam jak filtr mam zapchany :-o
Piotr Gdansk - 2012-07-11, 06:46
:
Filtr tez wymieniłem na nowy
Piotr Gdansk - 2012-07-11, 23:13
:
Witam ponownie: dzisiaj dodatkowo wymieniłem świece była mocno czarna na nową niestety brak poprawy dodatkowo pociągnąłem silikonem gumę która wchodzi do puszki z filtrem powietrza silikon nałożyłem do strony filtra bo tam byłą mała szczelina może tam łapało lewe powietrze w co wątpię ale mam nadzieje ze jak jutro wszystko wyschnie to będzie ok dodatkowo zastanawiam się nad tematem pływaka w ga 1/4 niku może blaszki przy pływaku są za bardzo wygiete i na wysokich obrotach nie ma wystarczającej ilości paliwa jeżeli ktoś ma jakiś trop to proszę o info bo brakuje mi powoli pomysłów
madart - 2012-07-12, 14:46
:
to z pływakiem moze byc dobrym tropem, ze zbiornika leci normalnie?
Piotr Gdansk - 2012-07-12, 15:26
:
Tak ze zbiornika leci normalnie: jaszcze jedna sprawa którą zauważyłem po odpaleniu maszyny i postawieniu na stopce zaczęło mi wyciekać paliwo z wężyka który jest podłączony od dołu ga 1/4 nika sprawdziłem śrubę od spuszczania paliwa przy ga 1/4 niku i była zakręcona dajcie znać czy to jest normalne
madart - 2012-07-12, 16:03
:
moze ci nie trzyma ta sruba i upuszcza ? choc czasem po prostu zaworek sie trohce przywiesza, wystarczy puknac albo sie przejechac i juz nie ma wycieku
Piotr Gdansk - 2012-07-16, 21:48
:
Witam ponownie w dniu dzisiejszym jeszcze raz podszedłem do próby naprawy mojego dominatora i stwierdziłem ze jeżeli odkręcam gaz bardzo powoli to nie przerywa i ładnie dochodzi do czerwonego pola jak odkręcę szybko to przerywa na na 5-6 tys i się dławi. dajcie proszę znać czy może to być ze zbyt mało paliwa dochodzi do ga 1/4 nika i jak ewentualnie zniwelować tą usterkę .
maniek - 2012-07-17, 20:28
:
jeżeli z przepływem paliwa masz wszystko ok to może go poprostu zalewa, zobacz na postoju czy w tych obrotach nie puszcza czarnego dymka
Raviking - 2012-07-17, 21:29
:
pooglądaj membrane
Piotr Gdansk - 2012-07-21, 09:27
:
Witam,
Czarnego dymka nie puszcza membrana jest ok dzięki za podpowiedz. Mam jeszcze takie pytanie: ze zbiornika wychodzą 3 wężyki 1 do ga 1/4 nika 2 gruby do odpowietrzenia a 3 cienki może on powinien być gdzieś podłączony, bo mój nie jest, dodatkowo dostałem tez informacje ze mogę mieć zapchana rurę wydechową i spaliny przy szybkim odkręceniu nie mają dobrego ujścia?
madart - 2012-07-21, 12:07
:
gruby jest do nadmiaru paliwa przy korku a cienki do odpowietrzania, jeden koniec idzie w glebe drugi pod siedzenie
zapchana rura mozliwa ale malo prawdopodobna
Piotr Gdansk - 2012-07-23, 23:07
:
Witam, sprawdziłem tłumiki są OK wiec i to wykluczone mam jeszcze pytanie odnośnie ga 1/4 nika jak przekręcam ręcznie d 1/4 wignie gdzie jest podłączona linka gazu to iglica idzie na maksa do góry ok 1 cm proszę wyjaśnijcie mi na jakiej zasadzie działa podciśnienie na membranie, może ja mam coś 1/4 le podłączona na wężykach w ga 1/4 niku i z tego jest ten problem jak ktoś ma może schemat to proszę o podesłanie jak one mają być podłączone u mnie jest tak: na górze mam trójnik dwa małe z lewej strony i z prawej łączą się z dłuższym który jest podłączony urządzenia przy cylindrze, na dole pod pływakiem mam ten który jest odpływowy i idzie w dół i dodatkowo mam jeszcze jeden w połowie po lewej stronie ga 1/4 nika który też nie jest nigdzie podłączony pozdrawiam Piotr

PS. Jak ktoś zna jakiegoś dobrego i w miarę taniego mechanika w okolicy Trójmiasta to też proszę o kontakt bo pomysłów zaczyna mi brakować.
ferdas - 2012-09-25, 21:10
:
możesz mieć fajke świecy uszkodzoną/starą i jak zawilgnie ma przebicie gubi iskre itd, itp :-/ a ga 1/4 nik dobry masz tam to właśnie podnosi się przepustnica wstępnie mechanicznie potem podnosi ją membrana podciśnieniowa
dex - 2014-06-15, 15:29
: Temat postu: gaśnie na deszczu
witajcie,

mamy problem z jedną z Dominik. Nie daje nam to spokoju, bo nie potrafimy dojść przyczyny. W czasie jazdy w deszczu, motocykl dusi się, dławi, aż po jakimś czasie gaśnie. Nie zdarza się to natomiast, kiedy motocykl zmoknie stojąc na deszczu i jedzie się nim po paru godzinach, kiedy jest już sucho. Tak jakby woda spod kół dostawała się... nie wiem gdzie? Raczej nie świeca.
Może ktoś miał już podobny objaw?
Demolka - 2014-06-15, 16:04
:
Aga, pamietasz drogę na NOMADA?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Radzio zdaje się bedzie miał cos do powiedzenia :lol:
a on to w ogole ekspert od wody jest.. :-P
managa - 2014-06-15, 16:10
:
Demolka, no właśnie pamiętam i wiem, że chwalił się gdzieś na forum rozwiązaniem, ale nie mogę go znale 1/4 ć..

Podobno ekspertem jest też nx-rider? ;-)
Radekmoto3 - 2014-06-15, 21:28
:
Już jestem:) ekspert ze mnie maryn,ale wode uwielbiam.,a więc u mnie była przyczyna w przewodzie wysokiego napięcia kiedyś sprawdzałem coś miernikiem i końcówką uszkodziłem delikatnie kabel. I tak jak piszesz w czasie deszczu przerywał aż w końcu zgasł poczym po 1 min zapalał i dalej jechał..Naprawa umnie wyglądała dość prymitywnie nie kupiłem nowego kabla tylko stary zaizolowałem tąśmą. Test przeszło 100% ok bo Rajd Tukan cały czas padało i nic się nie działo..
dex - 2014-06-23, 11:41
:
Został wymieniony przewód paliwowy, bo był strzelony. Mysleliśmy, że to to.

Długi deszczowy weekend wyra 1/4 nie pokazał, że jednak nie. Znale 1/4 liśmy dokładnie, gdzie trzeba polewać, żeby tracił moc. w dolnej części airboxa, w miejscu w którym wychodzi rurka zbierająca syf (w okolicach najniższej śrubki, ale od strony tylnego koła)
Tyle, że tam kabla wysokiego nap nie ma. Pałęta się tylko ten od nóżki, ale polewaliśmy go i nic. Podobnie jak polewaliśmy ten wychodzący od alternatora - też nic.
Nieszczelność w airboxie też właściwie wykluczyliśmy.
Jest zagwozdka.

Dziś zobaczymy cóż mądrzejsze głowy powiedzą.
zetembe - 2014-06-23, 18:34
:
Jeśli problem jest stricte związany z deszczem i nigdy nie objawił się na sucho, to też zgodnie z sugestią Radekmoto3, Radzia skłaniałbym się do części wysokonapięciowej...
Dla odważnych proponuję doprowadzić do tej sytuacji i pomacać kabel WN po całej drodze... najlepiej trzymając z masę drugą ręką!
Jeśli kabel WN nie kopie, to szedłbym wstecz: moduł... zasilanie modułu, sterowanie modułu... gdzieś musi włazić woda i powodować przebicie.