Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - AMORTYZATOR - podwyższenie tylnego zawieszenia.

Courte - 2011-06-03, 16:07
: Temat postu: AMORTYZATOR - podwyższenie tylnego zawieszenia.
Siema!
Mój Dominator jest dość niski.. I szczerze trochę mi to przeszkadza... Wiem że na amortyzatorze jest regulacja... Więc podwyższyłem go trochę na zasadzie śrubokręta i młotka... Męczyłem się z godzinę a on się tylko trochę utwardził. Więc teraz pytanie jaki klucz mam kupić i skąd go wziąć ? jest dużo wysokich Dominatorow np ten http://otomoto.pl/honda-n...r-M2620014.html i chciałbym żeby mój też taki był.






Poprawiłem nazwę tematu - kmaj
madart - 2011-06-03, 18:03
:
regeneracja sprężyn z przodu i z tylu pomoże
do tyłu można przedłużyć mocowanie amora do prolinka, tak jak to rav zrobił http://hondadominator.pl/...?t=138&start=15
MaciekTOS - 2011-10-23, 09:17
:
A zamiast podwyższać tył , bo mój amor już padnięty . Od czego byście polecili założyć tylny amortyzator może być dłuższy , nie musi idealnie pasować etc XR ? szukałem na allegro ale ciezka sprawa
Raviking - 2011-10-23, 14:24
:
od XR nie podejdzie ,(węższy uchwyt w rame),można przespawać uchwyt,
mam od XRy ale nie sprzedam :mrgreen: i jeszcze mam wachacz od Afry aluminiowy,czeka na zmotanie ;-)
dorobiłem dłuższy uchwyt :mrgreen: miałem 3 sztuki ale się rozeszły ;-)
MaciekTOS - 2011-10-24, 08:50
:
Hehe no Rav ja jak bym miał od XRy też bym Ci nie sprzedał :-P , szukałem ale ciężko coś wy haczyć a taka przedłużka te 2 cm więcej dużą to robi różnicę na moto ? . Najgorsze że już mój amor chyba siedzi . A tak z ciekawości ile Cię ten amor kosztował ?
MaciekTOS - 2012-10-08, 08:17
:
Pany zna ktoś może jaki wymiar i gwint ma śruba dolna od amora do której dokręcone jest ucho ?

a może ktoś ma głowę gdzie takie coś mogę dostać ?










Przeniesione posty od 2012-10-08, 09:17 do 2012-10-09, 19:21 - kmaj
Raviking - 2012-10-09, 16:59
:
Maciek u mnie możesz dostać takie coś ;-)


MaciekTOS - 2012-10-09, 18:21
:
Hmhm Panie wiem wiem , ale nie mam tyle :-?
Raviking - 2012-12-15, 13:12
:
Presunięcie otworu śruby o 18mm podnosi moto około 40mm,przy 20mm przesunięcia są trudności z zamontowaniem w kiwaczce,zależy jeszcze od skręcenia sprężyny.
Maciek,zamontowałeś ?
Amor od XRy kosztował 250 zł z przesyłką plus 30 zł za wydłużenie wężyka do regulacji


MaciekTOS - 2012-12-15, 16:54
:
Taaa dałem kubeko sprężyny do regeneracji i tak jak Ci pisałem założyłem wszystko do kupy i się nie chciało zmieścić :mrgreen: , czekam teraz aż sprężyna siądzie :-) , a tak apropo masz klucz specjalny do skręcania amora ? można gdzieś te nakrętki nowe kupic ?
Mateusz - 2013-07-22, 20:34
:
Ahoj! Pytanie do bardziej ścisłych umysłów, co mogło spowodować wyrwanie/wykręcenie? dolnej śruby amortyzatora? Czy fakt, że mam zamontowanie podwyższenie mógł mieć wpływ? Czy po prostu śruba się zmęczyła i to tylko zbieg okoliczności? Warto kupić dłuższą śrubę i dodatkowo dać nakrętkę? Podczas montażu dokręcałem z siłami podanymi w manualu, więc niedokręcenie raczej wykluczam.

Pozdrawiam, Mateusz.
Raviking - 2013-07-22, 21:52
:
śruba się zmęczyła , u Kuby ścięło górną

u mnie już trzeci sezon jest podwyższenie i nic takiego się nie stało
Habit - 2013-07-22, 21:59
:
Bo zapierdal***e po tych dziurach, a dominator to szosowy sprzęt jest :mrgreen:
kmaj - 2013-07-22, 22:00
:
Gwint uszkodzony na śrubie czy w przedłużeniu?
Sprawd 1/4 w jakim stanie jest łożysko kiwaczki w tym miejscu, może się pod obciążeniem przycina.
Nakrętkę możesz śmiało zapodać. ?rubę dobież w twardości 10.9 może nawet twardszą. We 1/4 taką żeby w miejscu kontaktu z tulejką kiwaczki nie miała jeszcze gwintu ;-)
Mateusz - 2013-07-22, 22:05
:
Gwint uszkodzony tylko na śrubie, tak mi się wydaje. Jutro pooglądam dokładnie. Właśnie o łożysku teraz myślałem, miałem się nimi zająć po sezonie... I dzięki za info o twardości śruby, bo właśnie miałem o to pytać. ?ruba w Motoriscie jest za 17PLN. W sklepie metalowym pewnie za tą kwotę kupię komplet śrub do zawieszenia o wysokiej twardości ;)

Dzięki koledzy za szybkie odpowiedzi!
Bolo - 2013-07-22, 22:28
:
Twardsze śruby nie zawsze są lepsze. Im twardszy materiał tym bardziej kruchy. Więc nie przesadzałbym z twardością ale 10.9 będzie OK.
Moje skromne zdanie :P
wojtekk - 2013-07-23, 15:35
:
Bolo, dobrze prawisz
mbx - 2013-07-26, 09:07
:
właśnie tuning tyłu robię(amora gazowy rd08 igła)będzie wyżej i lepiej przedłużkę mam od Rava będzie gicior :twisted:
Mateusz - 2013-08-01, 21:45
:
Gdyby po moim poprzednim poście ktokolwiek miał wątpliwości, co do jakości czy bezpieczeństwa przedłużki od Ravikinga, to oświadczam, że jego patent nie miał żadnego, ale to żadnego wpływu na ukręcenie śruby w moim moto.

Winowajcą usterki było łożysko, które zespawało się rdzą i ani drgnęło. Przy pracy kiwaczki śruba dolnego mocowania amortyzatora mogła obracać się tylko w gwincie przedłużki, czego efektem było zcięcie gwintu na śrubie i jak się okazało niestety również w przedłużce.

Całe szczęście jest tam na tyle miejsca, że mieści się śruba z nakrętką i całość wydaje się trzymać tak jak oryginalne rozwiązanie. Dzisiaj próbnie wszystko poskładałem i trochę potestowałem na dziurach. ?ruba nie zmieniła swojego położenia, więc chyba jest OK. Jeszcze tylko dołożę podkładkę sprężystą, żeby mieć pewność, że się nic nie odkręci.

Przy okazji, za trzy wzmacniane (10.9 za waszą radą) śruby i nakrętki zapłaciłem niecałe 4PLN w sklepie metalowym, dla porównania oryginalna śruba w Motoriście to 17PLN...


I na koniec pytanie: dokręcać to taką siłą jak podje manual (chyba 45Nm), czy po mojej modyfikacji nie ma sensu się tym sugerować?

Pozdrawiam, Mateusz.
kmaj - 2013-08-12, 16:21
:
Mateusz po swojemu ;) jak dołożysz tam o 10Nm więcej to nic się nie stanie.
tomekz - 2015-03-22, 21:02
:
Witam.
Usiadło mi tylne zawieszenie. Mam przedłużkę przodu i tyłu od Rava i jeździło się wyśmienicie.
Niestety po roku oryginalne dolne mocowanie amortyzatora powiedziało że ma dość. Nie wiem czy winą jest moja waga czy styl jazdy :-)

Ma ktoś na zbyciu dolne mocowanie amorka czy lepiej rzeźbić coś jeszcze ze starego lub zastosować jakiś inny patent ?
tomekz - 2015-03-28, 21:40
:
Melduję że motocykl naprawiony. Pasowało dolne mocowanie amortyzatora od hondy transalp xl600v 1992r :-)
tomekz - 2015-05-15, 22:11
:
No i dziś znów awaria... Na szczęście udało mi się jakoś dojechać do domu.

Poprzednie mocowanie amortyzatora wytrzymało ponad rok , obecne niecałe 2 miesiące...

Chyba pora na jakaś dietę cud się zapisać ;-)
red_eyed_rider - 2015-07-07, 22:17
:
Mój dominator ciągle mnie zaskakuje :mrgreen:
Chciałem założyć podwyżkę od rava bo jest nie za wysoki ale się nie da ...

Wie ktoś co to za amortyzator?
Bart76 - 2015-07-08, 15:28
:
nie wiem czy to fabryczny ale ja miałem taki w moim pierwszym Dominikatorze. Całkiem niezła sprawa z tą prawie nie widoczną regulacją stopnia twardości ;)
red_eyed_rider - 2015-07-08, 22:36
:
No niezła bo nawet działa ale przez to nie można zamontować podwższenia :-P A wyjątkowo niski ten mój dominator.
nx-rider - 2015-07-09, 06:55
:
Cytat:

nie wiem czy to fabryczny ale ja miałem taki w moim pierwszym Dominikatorze.


Bart chyba ma rację - też taki miałem w roczniku '89
tomekz - 2015-10-11, 18:47
:
No i znowu awaria :-)
Dwa razy urwałem już dolne mocowanie amortyzatora więc postanowiłem je wzmocnić spawarką :-)
Działo od wiosny do dzisiaj, tzn dalej działa ale skoro nie udało się zepsuć mocowania amortyzatora w wersji HD to strzeliła śruba która łączy amor z kiwaczką. Zgubiłem wracając do domu również tulejkę z kiwaczki i część igiełek łożyska. Jak nie urok to ... ;-)

P.S.
Że silnik mam RFVC to wiedziałem ale widocznie zawieszenie też :-)

Edyta:
Rozebrałem zawieszenie i nie jest tak kolorowo jak myślałem.
Kość prolinka która łączy się z amortyzatorem jest do wymiany :-(
Pogięło się zdrowo i nowego łożyska się tam już nie założy...
Niech żyją hopki i dziurwy!!! :lol:
Artek - 2016-05-15, 07:26
:
Jak odkręcić dolne mocowanie amortyzatora?Próbowałem na dominatorowym amortyzatorze ni nic,wszystko kręci się w kółko,znaczy sztyca z gwintem,nie ma jak tego zablokować,na afrykowym jeszcze nie próbowałem a to do niego chcę założyć przedłużenie.
wojtekk - 2016-05-15, 10:48
:
Artek, Pod gumowym odbojem masz schowane mocowanie na klucz jak nakrętka. Ucho w imadło i odkręcasz kluczem.
Artek - 2016-05-15, 20:20
:
Cacy,dzięki mistrzu :lol:
Artek - 2016-05-19, 20:40
:
eej,ale chyba trzeba rozebrać amortyzator żeby odkręcić to mocowanie?odsunąłem ten gumowy odbój w amortyzatorze xrv i tam faktycznie widać jakąś nakrętkę ale jest głęboko,nie ma do niej dostępu.
wojtekk - 2016-05-19, 21:31
:
Artek, a co chciałeś łapać rykoszety po garażu i nie odkręcać sprężyny?
Artek - 2016-05-20, 18:23
:
No miałem nadzieję że odkręcenie dolnego mocowania to szybka akcja.
nx-rider - 2016-05-20, 18:49
:
Cytat:
No miałem nadzieję że odkręcenie dolnego mocowania to szybka akcja.

bo to jest szybka akcja

Artek ty się lepiej nie śpiesz tylko myśl przy robocie bo inaczej drobne naprawy staną się twoją ostatnią akcją.

Sorki za ten wpis ale albo próbujesz coś mieszać przy wysokociśnieniowym zbiorniku gazu albo chcesz odkręcać napiętą sprężynę - mam nadzieję że przeróbek zbiorników paliwa które zakupiłeś nie będziesz dokonywał z paliwem w środku.
Artek - 2016-05-20, 19:12
:
nx-rider, Mam trzy złomy i w każdym próbuję coś zrobić,po trochu.I tak to wychodzi :-/
Artek - 2016-06-08, 09:02
:
Oryginalny amortyzator nx,a z przedłużeniem dolnego mocowania pasuje bez problemu?Przecież on ma wtedy prawie tyle co amortyzator xrv,a jego ni cholery nie mogę wcisnąć,jakieś pomysły?
Bicio - 2016-06-08, 11:05
:
A zmniejszyłeś napięcie wstępne sprężyny tą koronkową nakrętką? Bo z tego co pamiętam jak dasz ją na początek gwintu to sprężyna lata luźno.
nx-rider - 2016-06-08, 12:25
:
Bicio napisał/a:
Bo z tego co pamiętam jak dasz ją na początek gwintu to sprężyna lata luźno.

Nie inaczej
Artek - 2016-06-08, 13:12
:
Bicio, nie wiem jak ją ruszyć,podejrzewam że potrzebny jest jakiś klucz którego nie mam,młotek i śrubokręt nie zdaje egzaminu.
nx-rider - 2016-06-08, 13:18
:
Artek napisał/a:
podejrzewam że potrzebny jest jakiś klucz którego nie mam,młotek i śrubokręt nie zdaje egzaminu.


Napnij sprężynę jakimkolwiek ściągaczem po czym weź większy młotek i większy śrubokręt. Wystarczy że to ruszysz potem pójdzie w palcach - pod warunkiem że będziesz miał ściśniętą sprężynę.
Powodzenia i nie zrób sobie (lub komuś) krzywdy
Bicio - 2016-06-08, 13:33
:
No są dwie nakrętki koronkowe, jedna to kontra (ta pierwsza od góry), poluzuj najpierw kontrę a potem dopiero odkręcaj dolną.
Artek - 2016-06-08, 13:57
:
spoko,dzięki :-D
Krzycho - 2016-06-10, 19:15
:
Moje dwa grosze: zawsze jak nie idzie to zwilż;) w tym wypadku wd40 lub jakiś inny preparat penetrujęcy. Powtórzę po Biciu- najpierw kontra. U mnie ścisk nie był potrzebny, bo sprężyna na koncu gwintu jest już luźna. Mógłby być potrzebny tylko do zmniejszenia naprężeń przy odkręcaniu.
marizaga - 2016-07-16, 16:42
:
hej, jaki ma wplyw napiecie wstepne sprezyny na wysokosc nx650 w praktyce? Nie regulowalem do tej pory, ostatnio zwrocilem uwage, ze mam nakretki koronkowe na samym dole gwintu (zatem napiecie wstepne sprezyny na max, wnioskuje, ze tyl siedzi nizej przez to). O ile podwyzszy sie moto z tylu po np ustawieniu regulacji w polowie? Jest wplyw na wysokosc moto z kierowca (z obciazeniem)? No i ostanie pytanie: odkrecacie nakretki dedykowanym kluczem (hakowy lub cos podobnego) czy tak jak w innych postach pojawialo sie: srubokret i uderzenia?

edit: hmm, tak, mysle, ze skoro mam skrecona sprezyne na max, to jest to najwieksze w sensie wysokosci ustawienie zawieszenia. Pytanie o ile ustawienie np na srodku regulacji zmieni wysokosc z kierujacym