Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Podnoszenie mocy

tom cio - 2018-12-15, 07:36
: Temat postu: Podnoszenie mocy
Witam, czy ktos cos kombinowal z silnikiem aby dodac mu wiecej mocy? Pierwsze co rzucilo mi sie w oczy to niski stopien sprezania, ktos juz mierzyl ile maja zawory miejsca do tloka? Przy splanowaniu bedzie trzeba podfrezowac tlok? Druga sprawa glowica, troche popattzylem i bez portingu jej nie zaloze, macie moze jakies zdjecia? No i na koniec gaznik, tu mam najmniej wiedzy bo dotychczas mialem stycznosc tylko z wtryskiem posrednim, chociaz powiem szczerze ze korci mnie wlasnie z wtryskiem sprobowac. Ktos cos poradzi, podpowie, jakies sugestie? Pozdrawiam
Kubeko - 2018-12-16, 15:57
:
Słyszałem o nx w LPG, ale o zasilanym wtryskiem nie. W dominatorach podnoszenie mocy kończyło się na odchudzaniu i 50Z na tył:-). Widze że kroi się pionierski projekt. trzymam kciuki.
Franz - 2018-12-19, 08:38
:
Jeśli chcesz się cieszyć bezawaryjnym silnikiem to najwyżej gaźnik FCR lub Mikuni.
Zwiększenie mocy to zwiększony przyrost ciepła , na który silnik jest wrażliwy
zwłaszcza głowica
Na forum już ktoś to robił w motocyklu XR 650 L. Nie będę wskazywał paluchem.
Nie zdało egzaminu.
Wtrysk pośredni stosowany był w starej generacji silnika Diesla
Mało mocy ? Zmień motocykl
adziad - 2018-12-19, 13:37
:
650 już bez podwyższania mocy ma problemy z oddawaniem ciepła..
nx-rider - 2018-12-19, 20:49
:
adziad napisał/a:
650 już bez podwyższania mocy ma problemy z oddawaniem ciepła..

Chłodnica oleju ?
tom cio - 2018-12-19, 21:59
:
Oczywiście chłodnica oleju będzie dołożona, prawdopodobnie też i termostat, poszperałem na zagranicznych forach, za wiele nie ma, ale wyczytałem o większej średnicy rurki doprowadzającej olej do głowicy, muszę tylko w misce się pobawic z pompą i zobaczyć jaki ma wydatek i czy większa średnica nie zabije tam ciśnienia. Trochę już pomierzyłem i za dużo głowicy nie splanuję: raz, że może zabraknąć napinacza rozrządu i się nie napnie, dwa, że za dużo fazy rozrządu by się rozjechały, musiałbym wtedy kombinować z regulowanym kółkiem na wałku rozrządu. Pójdzie w dół ok 0,5mm co da ok 8,8:1 stopnia sprężania. Będę robił od zera króciec od głowicy do gaźnika, i głowica dostanie porting. Z tym wtryskiem to takie luźne przemyślenia na razie, chociaż mam z tym doświadczenie w autach i nie byłby to problem dla mnie. Pogrzebię za gaźnikiem, dzięki za podpowiedź :) Ostatnimi dniami oddałem cylinder do pomierzenia, wossner na 1 szlif już zamówiony, na wiosnę okaże się co to wszystko da.
Co do mało mocy - zmień motocykl, gdyby to u mnie tak działało nie jeździłbym starym golfem 3 który obecnie dysponuje ok 400km przekazywanymi na wszystkie koła :) I do tego wciągającym sportowe 600cc :P Po prostu chcę trochę to moto ożywić, bo wiem że demonem nie jest ale za to fajnie wygląda i jest wygodne dla blisko dwumetrowca :)
wojtekk - 2018-12-20, 09:53
:
Już sam wossner bez planowania z tego co kojarzę jest doprężający. Jak dobra korba to będzie hulał. Z tą głowicą to zostawił bym jak jest. Oczywiście porting, zmiana gaźnika(dolotu) i wydechu jak najbardziej.
Artek - 2018-12-20, 20:40
:
Nie no ludzie kochani, jak już rozmawiamy o wadze i odchudzaniu dominatora, to oczywiście zbiornik paliwa jest najważniejszy! Oryginał jest wielki i ciężki, został mi jeden plastikowy zbiornik, od jakiejś mniejszej hondy który chciałem założyć do swojego. A tak na serio, jak mówimy o podnoszeniu mocy, gaźnikach, ukł. Wydechowych to trzeba by pomyśleć na wałkiem rozrządu! Może od xr600 ale trzeba by zrezygnować z autodekompresatora a jak tak, to przydała by się kick starter, w kwestii dostarczenia większej ilości powietrza chyba nie można więcej zrobić, niż filtr K&N i polerką kanałów dolotowych. wojtekk opowiadał że fcr czy mikuni tm robią wspaniałą robotę, podciśnieniowy keichin to ślamazarny żółwik.
tom cio - 2018-12-20, 23:25
:
Dzieki za dalsze podpowiedzi ;) Kickstarter posiadam ale wałek narazie zostawię w spokoju, może później. Po świętach będzie coś działane to podeśle jakieś fotki tu w temat.
Na razie plan jest taki: szlif, pomiary jeszcze raz z wossnerem stopnia sprężania, planowanie głowicy, porting głowicy, nowy króciec do gaźnika, gaźnik fcr 41, pewnie będzie potrzebna modyfikacja airboxa, chłodnica oleju, nieco większy przewód smarowania głowicy. Zastanawiam się jeszcze nad wydechem, ale o tym jeszcze muszę poczytać, to nie turbo, że wystarczy przelot zrobić o odpowiednio dużej średnicy.
Artek - 2018-12-21, 09:06
:
tom cio, dlaczego chcesz przerabiać airbox? Masz jakiś plan? A fcr41 nie za duży? Człowiek od którego kupiłem swoje mikuni tm40, kupił je do xr650r i powiedział że bomba, ale długo się nie na jeździł, bo sprzedał moto bez gaźnika, a ja mam prawie nowe mikuni za tauzena.
wojtekk - 2018-12-21, 13:40
:
FCR ktoś kiedyś pisał, że podejdzie tylko w dominatorze po 95 roku makaronie. W Japończyku mało miejsca.Ale jak przerobisz dolot może upchniesz. Powodzenia i czekamy na relacje.
tom cio - 2018-12-21, 15:05
:
Właśnie ze względu na gaźnik bedzie przerabiany airbox bo może się wszystko razem nie pomieścić to raz, dwa ze nie wiadomo jak ze średnicą dolotu do gaźnika czy nie będzie za mała, a trzy to dolot powietrza do filtra, napewno będzie trzeba dać mu więcej powietrza. Jeszcze wymyśliłem do głowicy dospawać powiększone żeberka dla lepszego chłodzenia, w jawce wieki temu ten patent zadziałał :D
A co do tłoka chyba cofnę zamowienie wossnera (wojtekk miałeś rację, sam z siebie podnosi cr do 8,7:1) i zamówie wiseco na cr 10,5:1. Chcę wszystko ogarnąć jak najlepiej dopóki silnik rozebrany, wydech czy gaźnik zawsze można zrobić jak silnik już na chodzie ;)
Kurde a jeszcze musze go przemaloac bo kolor taki średni teraz... A czasu tak mało.
adziad - 2018-12-21, 16:41
:
tom cio, musisz szukać informacji o xr650l na forach amerykańskich, są doprężające tłoki o ile pamiętam wiseco. Obyłoby się bez planowania głowicy i takich tam..


tera widzę że Wojtek już napisał o tłokach;]

Honda sama kiedyś wypuszczała taką flat trackową wersję xr z dodatkowymi żeberkami na głowicy rs 600 tt https://www.cmsnl.com/new..._news10721.html





Są gaźniki plug and play mikuni tm z płaską przepustnicą i pompką do nx650 xr650l

http://shop.rhcc.pl/pl/p/...M40-6-/23067378


wojtekk - 2018-12-21, 17:28
:
adziad, o kurna ale wypas z tymi głowicami.
zuczek 38 - 2018-12-23, 16:36
:
Tak FCR niestety do Japnńca nie podejdzie wiem bo sprawdzałem u siebie :-x
tom cio - 2018-12-24, 08:28
:
zuczek 38, na seryjny krociec, czy wogole sie nie zmiesci?
zuczek 38 - 2018-12-24, 22:35
:
na seryjnym króćcu nie mieści się na wysokość , bo przeszkadza rurka od ramy. w japońcach jest inne mocowanie amortyzatora , we włoskiej wersji amor jest dłuższy i chyba tego wspornika nie ma
tom cio - 2019-01-17, 20:22
:
Zeby nie bylo ze temat stoi, wczoraj dotarl kuty tlok wiseco doprezajacy do 10,5:1, postaramsie niedlugo dodac jakies foto. Mam tez prosbe, czy ma ktos stary tlok i moglby go pomierzyc? Wysokosc calkowita, wys od srodka sworznia lub od krawedzi bo tak latwiej, wysokosc od denka do pierwszego pierscienia. Z gory dzieki, i powoli bedziemy dzialac dalej ;)
wojtekk - 2019-01-17, 20:49
:
Tłok 2003 FX 650 vigor. Powinien być taki sam jak w NX 650
tom cio - 2019-06-17, 07:09
:
Dzięki za zdjecie. Troche czasu minelo, silnik poskladany, nowy rozrzad, nowe sprezynki i elementy dekompresatora, uszczelki, narazie tylko tlok jesli chodzi o modyfikacje i docieram. Sukcesywnie z czasem bede chcial dolozyc chlodnice oleju, zmienic gaznik i moze jeszcze cos podlubac. Obecnie jest mala zagadka tzn przy zamknietej manetce kicha w wydech, rozrzad napewno jest dobrze ustawiony, gaznik tez, swieca kawa z mlekiem idealnie, chodzi w sumie idealnie, nic sie nie dlawi itd po gwaltownym dodaniu gazu itd. Czy moze to jest normalna przypadlosc dominatora?
Aaa, i jest tez szarpanie napedem przy wyzszych biegach i obciazeniu ale podejrzewam ze to normalne w singlu?
Bart76 - 2019-06-17, 07:18
:
kichanie - może skład mieszanki?
szarpanie łańcucha - to norma przy niskich obrotach/prędkości na wysokim biegu. zmiana zębatki zdawczej na 14Z pomaga szczególnie w terenie ale vmax spada a obroty idą w górę :mrgreen:
tom cio - 2019-06-18, 13:57
:
No wlasnie o to chodzi ze swieca okopcona prawidlowo, kiedys rozbiore jeszcze raz gaznik, moze przepustnica poprostu nie domyka.