Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Brak mocy po odkreceniu manetki gazu, krztusi sie

Honda NX 650 - 2018-11-08, 08:02
: Temat postu: Brak mocy po odkreceniu manetki gazu, krztusi sie
1.Witam serdecznie, FORUMOWICZOW/FORUMOWICZKI :-P tych jezrzddzacych i nie. Moj problem w HONDZIE NX 650 z 1988r polega na braku mocy- motocykl po odkreceniu gazu krztusi sie tak jakby nie dostawal odpowiedniej dawki paliwa(dzieje sie to po przekroszeniu 2 tys obrotow) jedzie ale sie nie rozpedza- nooo nie mowie juz o mocy jaka osiaga NX 650.
Hmmmmm no faktem tez jest ze mototyckl zostal niedawno poskladany(remont kapitalny silnika) Ładnie zapala, ladnie chodzi silnik nooo moze po tym jak sie nagrzeje noooooooo ale to w koncu STARY olejak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: !! :-P


2.Panowie pomozcie! Bo juz nie mam pomysłów gaznik ,,niby igła,, bo przeciesz go rozbieralem wsio w nim ok jak dla mnie i mechanika(jedyne co znalazlem to to ze to KYHIN JAPAN) czyli zamiennik z XR 600.

3.Co moze byc przyczyna braku mocy?
4. Okazalo sie ze pompka oleju bardzo slabo podaje olej na obwod /tzn do gory^^ ale czy to moze byc przyczyna braku mocy ?? :-P :-P :-P :-P :-P
motorynka37 - 2018-11-08, 11:36
:
Sprawdź filtr powietrza, może zawalony lub powietrza mało dostaje , odpal bez filtra, a z tą pompka to uważać bo ona chyba też daje smarowanie na wałek rozrządu , więc żebyś nie zatarł wałka tzn krzywek i dźwigienek zaworowych.
Sarmata39 - 2018-11-08, 14:13
:
Witam , jeżeli wcześniej jeździłeś na wyczynach to będzie mocno brakowało mocy . Mimo że dłubię w silniku ( doświadczenie około 30- letnie ) to i tak brakuje mocy . Moto nie prostuje łokci :mrgreen: . Motocykl typu Honda Domino występował również w w wersji kastracyjnej ( głównie rynek niemiecki ) . Z tego co pamiętam to zwężki na kolektorze dolotowym .
Honda NX 650 - 2018-11-08, 15:04
:
Sarmata39 nie nie nie!!To moj trzeci Dominator i wiem ile ma wersja odblokowana :lol: i zdławiona bo taka mialem ahh ale byla zadbana .

Moja Hanka ma prawdopodobnie zatkane kanaly olejowe w pompce oleju wlasnei sie kapnalem ze nie ma smarowanie pod glowica na walku :( . Przerabial ktos z was temat regeneracji naprawy zatkanej pompki oleju/tłoczka w silniku ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


LWG!!!!
wojtekk - 2018-11-08, 16:04
:
Jest oring między pompą oleju a karterem? Złożyłeś to poprawnie?
Brak smarowania głowicy nie ograniczył mocy, no chyba że już krzywek na wałku nie ma.
Kubeko - 2018-11-08, 17:05
:
A jak wygląda membrana podciśnieniowa w gaźniku? Sprawszałeś czy jest cała? Czy porusza sfobodnie iglicą w całym zakresie od góry do dołu?
cubiacus - 2018-11-08, 17:36
:
A rozbierałeś gaźnik? Na pewno złożyłeś dobrze wszystko?

W gaźnikach do połowy manetki za mieszankę odpowiada ustawienie igły głównie (który rowek) - może tam coś nie poskładałeś? Ja kiedyś nie włożyłem sprężynki która blokowała igłę i też miałem bogato że hej:-P
Honda NX 650 - 2018-11-08, 17:54
:
wojtekk silnik bardzo ladnie pali i chodzi na wolnych obrotach problem pojawia sie przy jezdzie na drogim trzecim czwartym biegu jak mu odkrece gazu to tak jakbyc dostawal "odciecia" i jedzie zupelnie jak by mial 50 cm szczesciennych a nie 600 :-/
Honda NX 650 - 2018-11-08, 17:56
:
wojtekk ile mm maja miec krzywki na walku pod glowica? LUB JAK innaczej sprawdzac czy to wina tych krzywek? Ten moto i silnik kupilem zatarty no chyba że już krzywek na wałku nie ma hah oby to sie nie potwierdzilo buuu :-(
Honda NX 650 - 2018-11-08, 17:57
:
cubiacus napisał/a:
A rozbierałeś gaźnik? Na pewno złożyłeś dobrze wszystko?

W gaźnikach do połowy manetki za mieszankę odpowiada ustawienie igły głównie (który rowek) - może tam coś nie poskładałeś? Ja kiedyś nie włożyłem sprężynki która blokowała igłę i też miałem bogato że hej:-P



dzieki za super podpowiedz! Jutro sprawdze ten trop oby sie okazal skuteczny :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
adziad - 2018-11-08, 18:38
:
Nie można jeździć z brakiem smarowania. Pompa daje olej na wszystkie elementy silnika, więc jeżeli nie podaje na głowicę to nie podaje nigdzie.

Po remoncie silnika często bywa, że pompa jest zapowietrzona i trzeba odpiąć wężyk który prowadzi od zbiornika oleju do pokrywy zaworów (odpiąć trzeba od strony pokrywy), podłączyć do wężyka kompresor lub zwykłą pompkę nożną, uruchomić silnik i jednocześnie nabijać ciśnienie. Po minucie takiej operacji odkręcamy lekko rurkę zasilającą w olej głowicę i ciśnienie powinno się już pojawić. Jeżeli ta metoda nic nie da to powodu trzeba szukać w zatartej pompie. Sam wiesz ile miałeś syfu w silniku, z pompy mogło nic już nie zostać. Dziwię się, że nie sprawdziłeś tego podczas remontu..

Zatartej pompy się nie regeneruje, bo niezbyt się da, a ewentualny koszt przewyższa zakup dobrej używanej
skrzatt - 2018-11-08, 19:42
:
adziad, w moim przypadku też musiałem pomóc pompie poprzez podanie ciśnienia, poszło od razu!
Honda NX 650, mam bardzo podobny przypadek, przy odkręceniu raz idzie jak strzała a raz się dławi, przerywa itd. także musimy działać i może się uda znaleźć przyczynę!
Honda NX 650 - 2018-11-09, 04:06
:
adziad napisał/a:
Nie można jeździć z brakiem smarowania. Pompa daje olej na wszystkie elementy silnika, więc jeżeli nie podaje na głowicę to nie podaje nigdzie.

Po remoncie silnika często bywa, że pompa jest zapowietrzona i trzeba odpiąć wężyk który prowadzi od zbiornika oleju do pokrywy zaworów (odpiąć trzeba od strony pokrywy), podłączyć do wężyka kompresor lub zwykłą pompkę nożną, uruchomić silnik i jednocześnie nabijać ciśnienie. Po minucie takiej operacji odkręcamy lekko rurkę zasilającą w olej głowicę i ciśnienie powinno się już pojawić. Jeżeli ta metoda nic nie da to powodu trzeba szukać w zatartej pompie. Sam wiesz ile miałeś syfu w silniku, z pompy mogło nic już nie zostać. Dziwię się, że nie sprawdziłeś tego podczas remontu..

Zatartej pompy się nie regeneruje, bo niezbyt się da, a ewentualny koszt przewyższa zakup dobrej używanej



adziad droga flaszke Ci juz wisze za pomoc :) Super mi to napisales w wolnym czasie sprobuje tak zrobic. Hah pompke sprawdzal mechanik ktory jej nie rozebral a przedmuchal benzyna i powiedzial ze jest ok ehhhhhhhhh... Znowu olej bede spuszczal xd a z tym jezdzeniem to jechalem max 1 km no i na szczescie wlewalem olej do silnika przez glowice a reszte do ramy :)
Honda NX 650 - 2018-11-09, 04:46
:
Pytanie z inej beczki w miejsc uzaznaczonym na zdjeciu jest tulejka i oring i toooo mi wyadlo jak sciagalem (L) dekielek silnika. Dobrze to wlozylem tzn w dobre miejsce ? (Mala tulejka z oringiem luzno polozona na pompce oleju). :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
wojtekk - 2018-11-09, 07:06
:
Dobre :-P
adziad - 2018-11-09, 08:05
:
Honda NX 650, nie przesadzaj z tymi flaszkami, ja tu pro bono działam;]

Co do braku mocy szczególnie po złożeniu silnika to przychodzi mi na myśl przesunięty o ząbek rozrząd. Zgadzał się rozrząd na znakach z zamontowanym już napinaczem?? Bo często ludzie ustawiają łańcuszek rozrządu na znakach bez włożonego napinacza, a potem jak go włożą i napnie się od jednej strony łańcuszek to znaki wychodzą jednak krzywo, już tego wtedy nie zauważają. Tu pytanie do tych którym się rozrząd przestawił, czy zgadza się to z objawami??

Ale przyczyn może być oczywiście więcej, dziura w membranie w gaźniku, zbyt duże lub małe dysze w gaźniku (kupiłeś motocykl i nie wiesz jak jeździł przedtem bo praktycznie po zakupie się rozleciał). Zapchany filtr powietrza lub wręcz odwrotnie dziury w airboxie powodujące nadmiar powietrza.....


Już o tym pisałem, że ostatnio miałem słaby styk we wtyczce od impulsatora co powodowało dziwnym trafem odcięcia zapłonu przy około 5000obr

Trzeba wszystko po kolei sprawdzić z instrukcją
Honda NX 650 - 2018-11-09, 15:30
:
Adziad NIC NIE PRZESADZAM WINOGRON DOSZEDL AKURAT ZMIMOWKA ODMIANA!MNIAM! BIMBER PEDZE TERAZ JAK MOTOR POSKLADANY xd

Na ten zlot przywioze troche paliwa rakietowego za pomoc w naprawie :-P
adziad - 2018-11-09, 19:32
:
Honda NX 650, pytałeś o różnice w pompach oleju, tu masz dokładne opisy rocznikami:

http://forum.nx250.de/viewtopic.php?t=160

i jeszcze tutaj jest opisane że są różnicę w otworach mocujących '88 względem innych roczników, ale to już sobie obczaj z angielskiego:

https://advrider.com/f/threads/any-honda-dominator-nx650-owners-out-there.252960/page-186


gdzieś na forum też było już o pompach ale nie mogę odszukać. Może ktoś z forumowiczów pamięta???
Honda NX 650 - 2018-11-10, 09:17
:
Panowie szybie pytanie czy da sie przelozyc "uszkodzony srodek wirnik" z pompki oleju z rocznika 96-200 do obudowy z rocznika 1988-1992 ?? :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
adziad - 2018-11-10, 16:39
:
Nie, uszkodzony wirnik to uszkodzona obudowa. Trzeba mieć całość. Jeżeli pytasz czy do twojej obudowy da się włożyć środek z innej i czy to będzie działać. Rotory współpracują bezpośrednio z obudową i zaciera się komplet. Zresztą średnica ośki się też nie zgadza 8 a 12mm
Honda NX 650 - 2018-11-12, 11:55
:
adziad napisał/a:
Nie, uszkodzony wirnik to uszkodzona obudowa. Trzeba mieć całość. Jeżeli pytasz czy do twojej obudowy da się włożyć środek z innej i czy to będzie działać. Rotory współpracują bezpośrednio z obudową i zaciera się komplet. Zresztą średnica ośki się też nie zgadza 8 a 12mm





adziad racja :-P te pompy oleju roznia sie za bardzo zeby przelozyc srodek. Szukam jakiegos alternatywnego rozwiazania bo nie moge dostac nigdzie pompki oleju do swojego silnika NX 650 Z 1988R.

Dlatego wpadlem na pomysl zamiany pompek z rocznikow 93-95r do 88-92r tylko czy po takiej zamianie pompka oleju bedzie prawidlowo dzialac?
Mocowania w bloku silniku/ramie sa bodajrze takie same jak w roczniku 88-92 rozni sie tylko ksztalt pomki oleju mam racje ?? :roll: :roll: :roll:
:roll: :roll: :roll:
wojtekk - 2018-11-12, 20:29
:
Gdzieś już była dyskusja na ten temat i nie wiem czy nowsze nie były bardziej wydajne.
Honda NX 650 - 2018-11-13, 05:52
:
Było kilku ludzi, którzy użyli okładki sprzęgła XR600R na XR650L po dodaniu kickstartera, więc nie jestem pewien, czy to zawsze prawda ze ta modyfikacja nie zadziala. Problem w tym ze NX650 MA SZERSZA POMPE OLEJU :-?
:oops:



https://thumpertalk.com/forums/topic/756816-anyone-have-a-collection-of-rfvc-oil-pumps/
Honda NX 650 - 2018-11-13, 05:56
:
wojtekk napisał/a:
Gdzieś już była dyskusja na ten temat i nie wiem czy nowsze nie były bardziej wydajne.


tak nowsze sa bardziej wydajne ale gabarytowo nie meiszcza sie pod deklem ;/
wojtekk - 2018-11-13, 13:08
:
Honda NX 650, Ciekawe. Czyli wystarczy zmienić dekiel? Mam silnik w dominatorze z 2003 roku. stary gdzieś leży z 1994 roku i jeszcze gdzieś leżał chyba z 600. Musiał bym porównać te pompy i dekle ale nie chce mi się tego odkopywać. Na pierwszy rzut oka dekiel z 1994 taki sam jak z 2003.
motorynka37 - 2018-11-13, 15:38
:
Ja tam nadal bym się upierał że gdzieś łapie zbyt wiele lub zbyt mało powietrza, a może króciec dziurawy ..? Sprawdzałeś te krzywki i wałek czy nie są wytarte ? Bo ciągle o tych pompach ale czy tam zagladales jak to wygląda?
Honda NX 650 - 2018-11-14, 16:24
:
wojtekk napisał/a:
Honda NX 650, Ciekawe. Czyli wystarczy zmienić dekiel? Mam silnik w dominatorze z 2003 roku. stary gdzieś leży z 1994 roku i jeszcze gdzieś leżał chyba z 600. Musiał bym porównać te pompy i dekle ale nie chce mi się tego odkopywać. Na pierwszy rzut oka dekiel z 1994 taki sam jak z 2003.



Dokladnie wojtekk znalazlem informacje w necie ze wystarczy zmienic dekiel z prawej strony i mozna wsadzic pomke oleju z innego rocznika 93-95 rok w silnik z roku 1988. Pytanie czy ktos z forumowiczow robil taka przekladke i jak chodzi moto po takim zabiegu ? :-P