Honda NX 650 Dominator

REGULACJE i USTAWIENIA - motocykl nie chodzi na filtrze KN ??

MichalFrucz - 2018-10-24, 10:20
: Temat postu: motocykl nie chodzi na filtrze KN ??
po wymianach i regulacjach wszelkich dowiozłem do warsztatu filt KN i motocykl nie chce chodzić ....mechanik musiał zaślepić jeden kanał dolotu ???? Pytałem na forum i gadali że chodzi na wszystkim ..... a tu dupa
adziad - 2018-10-24, 10:49
:
MichalFrucz, chodzi na wszystkim, ale trzeba odpowiednio nasączyć filtr i wyregulować gaźnik...
wojtekk - 2018-10-24, 11:33
:
Ja włożyłem bez regulacji i chodził elegancko. Później robiłem resztę modów i regulacji. Coś jest nie halo. To tak jak byś wywalił filtr całkiem a moto by nie chodził.
Jak nie nasączył to niezły amigo.
MichalFrucz - 2018-10-25, 16:39
:
oryginalny jest przecież nasączony - tak mi się wydaje
wojtekk - 2018-10-25, 20:12
:
Jeżeli go dotkniesz to zostanie ci czerwony płyn na paluchach tak najprościej sprawdzić. Z resztą na pierwszy rzut oka widać czy jest bawełna sucha czy mokra.
MichalFrucz - 2018-10-28, 07:14
:
no dobra takie objawy , filtr jest nasączony. spróbowałem ograniczyć przepływ powietrza przez niego dociąłem gąbkę filtracyjną do środka -nasączyłem i włożyłem. Lepiej już jak na samym KN ale musiałem w rulon trochę gąbki zwinąć i włożyć do jednego kanału zasysającego powietrze pod siedzeniem-dpopiero chodzi. Kupiłem filtr HIFLO papierowy na nim jest gorzej.
Podnieść iglicę? inne dysze...jest tu jakiś mechanik czy spec od tych gażników :-) ?
wojtekk - 2018-10-28, 11:07
:
Miałeś ten gaźnik w ręku? Sprawdziłeś wszystkie elementy w środku (dysze, membrany luzy uszczelki) wszystko drożne lewego powietrza nie łapie. Rozumiem, że bez filtra też nie chodzi czy jak? Nagle się to stało czy po zmianie filtra?
MichalFrucz - 2018-10-28, 11:15
:
wszystko spr. membrana nowa oryginalna 500:-)pln ... od początku nie chodził tera zjest lepiej ale jakoś dołu nie ma ...w terenie 1 tylko 2 zapinam i trzepie jak cholera. troche eleastyczności chyba brakuje
wojtekk - 2018-10-28, 11:18
:
Chodzi z dodatkowymi zaślepieniami czy normalnie z filtrem bez kombinacji?
Singiel musi mieć minimum 3 tyś obrotów aby w miarę chodził bez drgań.
MichalFrucz - 2018-10-28, 11:51
:
jak mu zaślepiłem jeden kanał na wlocie gąbką do filtrów to chodzi....i chyba to zostawię....może mi się kiedyś uda przejechać na innym NXie to porównam wtedy... szkoda mi kupować oryginalny filtr w hondzie bo ne ma gwarancji że to coś da a to 150pln, Hiflo papierowy tez niedomaga...
wojtekk - 2018-10-28, 12:01
:
Coś jest definitywnie nie tak i to nie wina filtra.
zuczek 38 - 2018-10-28, 14:16
:
Sprawdź czy przepustnica podciśnieniowa dobrze porusza się w gaźniku .
MichalFrucz - 2018-10-28, 19:17
:
przepustnica nowa wraz z membraną ....chodzi ok
adziad - 2018-10-29, 10:18
:
a na pewno masz szczelny airbox, może puszcza gdzieś lewe powietrze i jest jego po prostu za dużo.

http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=3365

Czy próbowałeś odkręcić śrubę mieszanki od wolnych obrotów do powiedzmy 3-4 obrotów od pozycji całkiem przykręconej??? aby wzbogacić mieszankę w paliwo.

jaką masz dyszę główną??


Jeszcze jedno, co to znaczy "nie chodzi"?? Nie utrzymuje wolnych obrotów?? nie wkręca się na obroty?? czy nie ma mocy po odkręceniu manetki

Te silniki raczej trzeba utrzymywać powyżej 3tyś obrotów, to duży singiel i to normalne że trzepie na niskich łańcuchem. Czym wcześniej jeździłeś?? Bo jak czymś 4cylindrowym to musisz zmienić nawyki:)
MichalFrucz - 2018-10-29, 11:03
:
właśnie tak sobie myslałem, że przedadziłem mówiąc nie chodzi.... zapala, trzyma 1300obr, po dodaniu gazu wkręca się do czerwonego pola...może za dużo wymagam od Dominatora.....:-)
a jeździłem, jeżdziłem różnymi wynalazkami co prawda ostatnio mocnymi v2 i może dlatego takie odczucia. Dlatego chętnie spotkał bym się z kimś z forum na motocyklach i zamienił na chwilę żeby porównać osiągi. to by było najbardziej miarodajne..... to ze od 3 tys bierze to zauważyłem, mój nawet niżej . Powiem, że myślałem że ta 650 będzie lepiej chodzić :-) )) Może musię się przestawić troszkę fakt... :-)
adziad - 2018-10-29, 11:45
:
MichalFrucz, hehehe, no to chyba znaleźliśmy przyczynę:D
dario9z - 2018-10-29, 12:05
:
W sieci znalazłem coś takiego z jakiegoś niemieckiego testu Dominatora, na wykresie momentu widać wyraźnie w jakich zakresach silnik najlepiej pracuje tj. 4-6 tys. gdzie występuje największy moment obrotowy i jego "krzywa" jest praktycznie płaska, także trzeba się przyzwyczaić do korzystania z tego zakresu obrotów.
Od siebie dodam, że mój od 3 tys,. zaczyna się cośtam zbierać i wibruje, przy 3,5 tys powoli uspokajają się wibracje, od 4 tys. kąciki ust się uśmiechają same, trzeba mocno trzymać się kierownicy bo przy przyśpieszaniu zsuwam się do tyłu. Reakcja na gaz powyżej 4 tys,. bardzo mi się podoba, tylko nie wiem jeszcze jak ze spalaniem.
Franz - 2018-10-31, 05:14
:
Filtr K@N ma większa przepustowość powietrza- mniejsze opory
Jeśli zasłaniasz dopływ powietrza i wtedy lepiej "chodzi"
Czyli zmniejszasz stosunek powietrza do paliwa czyli masz zbyt uboga mieszankę - mała dysze
Warto też sprawdzić kolor świecy. Zbyt uboga
Mieszanka to przedłużony przebieg spalania i podwyższona temperatura co nie wpływa dobrze na zawory, gniazda i cała głowicę
Bicio - 2018-11-01, 16:04
:
Reakcja na gaz starych konstrukcji na zwykłym podciśnieniowym gaźniku jest żałosna. Tak samo jest w DR650SE, XT600E itd. Trzeba motać nie ma co się spodziewać kosmosu. Dominator zdziwił mnie bardzo krótkim zakresem użytecznych obrotów bo poniżej 4 tysięcy niewiele się dzieje, powyżej 6 już tylko wyje ale nie jedzie.
MichalFrucz - 2018-11-04, 10:55
: Temat postu: odp. nie mam mocy ...
no myslałem że zakres obrotów będzie większy faktycznie....ale to relikt przeszłości.....nieskomplikowany dlatego wziąłem....i narazie nie żałuje.... następne będzie coś napewno w stylu nowego ktm 790 ADV :-) , mam vstroma nowego ale narazie stoi a my się bawimy w piachu i błocie...jest super.
wojtekk - 2018-11-05, 17:59
:
To do błota i piachu faktycznie zrobiłeś zakup :-P
MichalFrucz - 2018-11-07, 13:14
:
słuchajta..... kupiłem oryginalny filtr...uszczelkę do pokrywy.... i dalej za dużo powietrza dostaje i się dławi , jak jeden kanał we wlocie zaślepie to chodzi..... i co ....nikt nie wie co jest ?? bo ja zgłupiałem....
wojtekk - 2018-11-07, 14:56
:
Jakie masz dysze w gaźniku?
MichalFrucz - 2018-11-07, 16:30
:
mechanik mówi że sprawdzał i sa jak w oryginale
MichalFrucz - 2018-11-07, 16:57
:
napiszta jakie powinny byc sprawdzę z waszymi wytycznymi
adziad - 2018-11-07, 20:41
:
MichalFrucz, dysza wolnych w granicach 50, dysza główna około 150, dla dysz Keihin bo ktoś mógł powstawiać innego producenta i wtedy nawet gdy będzie napis 150 to dysza nie będzie odpowiednia.

musisz wykręcić całkowicie śrubę mieszanki od wolnych obrotów i sprawdzić czy jest pod nią oring podkładka i sprężynka i czy nie jest połamana końcówka. wyjściowo śruba mieszanki musi być wykręcona o 2-3 obrotów od pozycji maksymalnie wkręconej



Czy wężyki od air cut walve są szczelne i czy wogóle są. Masz tu w poście obrazki:

https://4strokes.com/viewtopic.php?t=192

bo jak coś z nimi nie tak, lub z zaworem air cut to będzie szło lewe powietrze
MichalFrucz - 2018-11-08, 18:45
:
dzięki, we wtorek oddaje do chłopa co mi robił regulacje i gaznik....niech się męczy jak się podjął przekaże mu uwagi dzięki.