Honda NX 650 Dominator

OGÓLNIE O DOMINATORZE - CZy wiekszosć właścieli nx650 jezdzi w Polsce bez oleju ?

mario - 2018-09-16, 07:24
: Temat postu: CZy wiekszosć właścieli nx650 jezdzi w Polsce bez oleju ?
Wczoraj trochę sobie pojeździłem za motocyklami , pierwotny plan miał wyglądać tak:
Jadę na urlop busem po motocykl , kupuje go i lece na 2dni na słowacje trochę nim polatać.

Wyszło tak nawinięte 900km w busie i powrót do domu z rachunkiem za paliwo.

Zobaczyłem cztery moto 2x dominator, 1x xt600, 1x dr650.

We wszystkich 2 dominatorach poziom oleju był zerowy sprawdzane na zimnym jak i na ciepłym silniku .


w xt600 poziom oleju znajdował się minimalnie pod minimum, ale sprzedający twierdził że moto nie spala oleju wcale.

W suzuki było to samo poziom oleju poniżej min.

Ja jak widzę coś takiego rezygnuje z automatu z zakupu, a szkoda bo jeden dominator był naprawdę w bdb stanie.

Ręce opadają wczoraj się przekonałem że przez lata dalej nic się nie zmieniło w świadomości przeciętnego użytkownika.

A może warto zaryzykować i kupić takie moto nawet z zaniskim stanem oleju ?
managa - 2018-09-16, 08:06
:
Sprawdzanie oleju w dominatorze to jest sztuka :) Na zimnym prawie zawsze nie ma, ale zdarzają się wyjątki. Na ciepłym.. musi być dobrze rozgrzany (najlepiej pojeździć przez 10minut), a i też nie zawsze ten olej się pojawi :D
mario - 2018-09-16, 09:57
:
Wiem że sprawdza na ciepło każdy motocykl pracował min 10min, przed sprawdzeniem.

Mało tego 2 sprzedających było przekonanych że olej się sprawdza z wkręconą miarką.

Chyba zaryzykuje i kupie ten zadbany egzemplarz, mam nadzieje że nie będzie palił jednego litra oleju na 1000km.
wojtekk - 2018-09-16, 10:21
:
mario, powiedz kolesiowi niech doleje i zobacz ile trzeba było dolać do stanu bo jak z litr to bym odpuścił. Oczywiście dolewasz i ogień z kilka minut i sprawdzenie.
Bicio - 2018-09-16, 15:46
:
Nie w każdym moto olej sprawdza się z wykręconą miarką, to trzeba sprawdzać w manualu. U mnie w kacie np się wkręca do sprawdzenia.
adziad - 2018-09-16, 16:15
:
Ważne jest aby motocykl stał z włączonym silnikiem przez 10 min ale nie na stopce bocznej tylko w pionie!!!!!
Gdy stoi na stopce bocznej to smok pompy jest dużo wyżej niż podczas normalnej jazdy i pomiar jest niemiarodajny. TAK JEST NAPISANE W MANUALU.

Ale w zdecydowanej większości przypadków pomiar jest prawidłowy po kilkunastu minutach jazdy na wysokich obrotach.

Warto przelewać stan oleju trochę o 2-3 setki. Wtedy nie trzeba sprawdzać bagnetem, bo po wyjęciu korka olej widać po prostu w ramie;] Nie powoduje to negatywnych skutków.

Te silniki nawet zdrowe potrafią wychlać gdy olej jest już przepracowany (powyżej 2000km). Wtedy spożycie wzrasta niespodziewanie szybko.
Raviking - 2018-09-16, 20:33
:
Odpowiadajac na pytanie zawarte w tytule tematu ,odpowiadam : Tak
zuczek 38 - 2018-09-16, 21:13
:
Od czasy ostatniego remontu mam olej zawsze w ramie :lol:
ale parę lat nauczyłem się sprawdzać olej dynamicznie :shock: podczas pracy silnika odkrecałem korek i sprawdzałem czy olej krąży w układzie :-P .
A że dominator dominatorowi nie równy to na Zlocie w Kani na kilkanaście nx tylko trzy mały rano olej w ramie
Bicio - 2018-09-17, 07:40
:
Raviking napisał/a:
Odpowiadajac na pytanie zawarte w tytule tematu ,odpowiadam : Tak



Nie tylko bez oleju :-) Często brakuje też pierścieni, wałka rozrządu, gniazd zaworowych, części airboxa etc :-D

Ale najgorsze są braki olejowe w głowie :-D
managa - 2018-09-17, 08:12
:
Kiedyś krążyła plotka, że Dominatory maja bardzo trwale i bezobsługowe silniki..
Bicio - 2018-09-17, 08:30
:
No jak stoją zatarte w garażu :-D
dario9z - 2018-09-17, 11:02
:
Napewno nie są skomplikowane w remontach, ale czy takie trwałe to nie powiedziałbym. :-D
wojtekk - 2018-09-17, 13:10
:
Jak się leje byle co i wymienia kiedy się chce to tak jest :mrgreen:
Calafior - 2018-09-17, 13:37
:
wojtekk napisał/a:
Jak się leje byle co i wymienia kiedy się chce to tak jest :mrgreen:

Potwierdzam może się elegancko zatrzeć :-D
hansel - 2018-09-17, 13:44
:
..i do tego uzywa jak hard enduro ;-)
Kurczak - 2019-10-17, 15:26
:
adziad napisał/a:
Ważne jest aby motocykl stał z włączonym silnikiem przez 10 min ale nie na stopce bocznej tylko w pionie!!!!!
Gdy stoi na stopce bocznej to smok pompy jest dużo wyżej niż podczas normalnej jazdy i pomiar jest niemiarodajny. TAK JEST NAPISANE W MANUALU.

Ale w zdecydowanej większości przypadków pomiar jest prawidłowy po kilkunastu minutach jazdy na wysokich obrotach.

Warto przelewać stan oleju trochę o 2-3 setki. Wtedy nie trzeba sprawdzać bagnetem, bo po wyjęciu korka olej widać po prostu w ramie;] Nie powoduje to negatywnych skutków.

Te silniki nawet zdrowe potrafią wychlać gdy olej jest już przepracowany (powyżej 2000km). Wtedy spożycie wzrasta niespodziewanie szybko.



To ostatnie zdanie wiele wyjaśnia. Sam się głowiłem o co chodzi i martwiłem że wciaż coś jest nie tak że olej znika.
Wymieniam olej, sprawdzam czy jest i zawsze był. Okej, czyli wszystko w porządku, przestaje obsesyjnie sprawdzać stan oleju. Ponad 2 tyś i grubo więcej km mija, sprawdzam i GDZIE JEST OLEJ? Ostatnio sporo zniknęło i dolałem 700ml nowego, no ale też mało nie było przejechane na 1 oleju :P
Następnie przejechałem jakieś 600km z czego połowę w terenie i oleju nawet się więcej zrobiło niż po dolaniu. Magia

A co do tematu, to sam jeździłem na mniej niż połowie szklanki oleju z głupoty (i piachu w cylindrze) i silnik i tak nieźle to zniósł, chociaż cylinder i 2 koniki zaworów trochę oberwały. Więc jeżeli brakuje z tych 2 litrów tak do tych 700ml to myślę że to nie doprowadzi do uszkodzeń i nie jest to jakieś wielkie ryzyko wziąć dominatora któremu bagnet do oleju nie sięga. Gorzej jak kopci i chleje ten olej, lub wyraźnie słychać po zaworach że głośno klekoczą. To może świadczyć o zużyciu tych koników i że moto jeździło bez oleju.

To na przykładzie SLR gdzie silnik i rozwiązanie z olejem są podobne jak nie identyczne.