Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZÊG£O, SKRZYNIA BIEGÓW - T³ok Prox

adziad - 2018-06-25, 19:58
: Temat postu: T³ok Prox
Temat w formie zapytania u¿ytkowników t³oków prox, jak d³ugo je¼dzicie i czy t³oki te wytrzymuj± ostrzejsze traktowanie.

Cenne bêd± rady osób, które maj± SWOJE do¶wiadczenia, a nie powtarzaj± opinie zas³yszane od kolegi szwagra;] Szczególnie interesuj±ce bêd± opinie 20kkm+


W innym temacie s± ju¿ t³oki OMP, WOSNER. O orygina³ach nie piszê bo wiadomo, ¿e s± dobre. Mamy te¿ ju¿ tematy z porównaniami kszta³tów i wymiarów powy¿szych t³oków.
ArturS - 2018-06-27, 15:39
:
Pude³ko PROX, w ¶rodku t³ok Namura. Odlew, nie kuty, wykonany w specyfikacji OEM. Proxy wrzuca³em do kilkunastu XTZ660 i kilku XT, wszystkie je¿d¿±, niektóre maj± nalatane pod 50tys.km

Dodaj jeszcze co¶ o t³okach WISECO. Zamówi³em w³a¶nie doprê¿aj±cy z ogromnym garbem do XT600. Przez moje rêce przewin±³ siê tylko jeden, sprzêt je¼dzi³, by³ katowany przez ma³olatów jako "full cross". Do NX, czy tam XR650L jest standard 8.7:1 i doprê¿aj±cy 10.5:1
adziad - 2018-06-30, 08:51
:
ArturS, A wiesz mo¿e jakie jest pasowanie t³oka prox do dominatora lub pochodnych??

Na stronie producenta jedynie jest taki pdf http://www.pro-x.com/wp-c...nstructions.pdf Na opakowaniu jedynie wymiary 100,50 lub 101,00 co wskazuje ewidentnie na wymiar szlifu cylindra niby??

Ten sam manual przychodzi te¿ w pude³ku z t³okiem. Jedyne co mo¿na z tego wywnioskowaæ to dla warto¶ci 501ccm pasowanie 0,06-0,08 mm.

Z drugiej strony jest te¿ zapis, ¿e t³ok wykonany jest w specyfikacji producenta i nadrzêdnym pasowaniem jest to z service manual motocykla. (The chart below gives a general indication of clearance by capacity but original model specifications should always supersede the table below.)

Z manuala hondy wynikaj± takie pasowania:

http://honda-specs.com/tag/limits/

Czyli dla dominatora 0,02-0,05 mm

Dla xr 650 l (z powodu kosmicznie ubogiego w paliwo ustawienia ga¼ników i nadmiernego grzania siê przez to silnika) 0,10 mm


No i b±d¼ tu m±dry;]
ArturS - 2018-07-02, 06:16
:
Mój szlifierz twierdzi, ¿e w lanych t³okach prox trzeba siê trzymaæ tego co manual prawi.
Calafior - 2018-08-09, 18:50
:
Ok to z racji tego ze Gienek zdech³ w drodze na Woodstock i juz nie chcia³ odpaliæ. Próbowa³em na wiele sposobów go uruchomic ale nic to nie da³o. Postanowi³e wiec ¿e zmierze mu kompresje i wysz³o 30psi a powinno byc 175psi czyli padaka :-(
Po ¶ci±gnieæiu g³owicy ukaza³ mi siê taki widok
https://photos.app.goo.gl/BdJVAuucSzGucpMw5
https://photos.app.goo.gl/hEUzDYGGUXz5G6997
powiem wam ¿e tak zle to nie wyglada jak na zdjeciach wystarczy chyba tylko lekkie honowanie i bedzie git.
Natomiast po ¶ci±gnieciu cylindra mym oczom ukaza³ sie oto taki widok
https://photos.app.goo.gl/sHKxVHE8RWLWT4428
https://photos.app.goo.gl/DaX23cJc5croVthu9
https://photos.app.goo.gl/a146aDuMQCyzD5bt6
https://photos.app.goo.gl/gAyXruKau6ekpdWf6
Przejechane na tym t³oku jakies 1500km
Nie mam pojecia co posz³o nie tak. Normalnie docierany wymiany oleju na czas smarowanie by³o do samego koñca sprawdza³em.
wojtekk - 2018-08-09, 19:34
:
W taki upa³ z t± prêdko¶ci± co jecha³e¶ (s³ysza³em jak± z opowiadañ) po prostu zatar³e¶ sprzêta, mo¿e za s³abo dotartego, mo¿e za ciasno spasowany t³ok, ¼le wyregulowany ga¼nik albo wszystko na raz. By³o gooor±co dlatego termometr oleju mo¿e by ci co¶ podpowiedzia³. Moim zdaniem to nie wina t³oka.
Raviking - 2018-08-09, 20:24
:
Calafior je¶li dobrze patrze to od strony ga¼nika. porysowa³o t³ok
Sprawd¼ króciec,jak dla mnie to co¶ wpad³o do komory,mo¿e siê mylê.
Mo¿e pier¶cieñ pêk³ :-(
Calafior - 2018-08-09, 20:33
:
T³ok jest starty od strony wlotu i wylotu .
Wojtek wszystkiego pilnowa³em przeszed³em na olej docoelowy jak by³o 1300km i do tego momentu by³o wszystko ok. Zaczo³ sie grzac mocniej jak mu wla³em Castrola 10w40 :-(
wojtekk - 2018-08-10, 06:25
:
Calafior, zainwestuj w termometr oleju.
Calafior - 2018-08-10, 12:54
:
wojtekk, uwierz juz o tym my¶le :)
wojtekk - 2018-08-10, 15:14
:
:mrgreen: Co do oliwy to ¶migam na motulu 300V 15w50 i nigdy nie mia³em k³opotu z nim. Z nowym t³okiem jestem jakie¶ 5-6 tysi/km
Raviking - 2018-08-10, 15:50
:
Pany jaki By¶cie olej nie wlali ,jak ma pier¶cionek pierdoln±c to i nawet najlepszy z pierwszego t³oczenia nie pomo¿e ;-)
wojtekk - 2018-08-10, 15:52
:
Raviking, Wiadoma sprawa. Tu by³a kwestia przegrzania moim zdaniem.
Bicio - 2018-09-05, 11:56
:
To by³a kwestia tego ¿e to jest RFVC i siê mo¿e zatrzeæ od plam na sloncu albo z³ej koniunkcji Jowisza z Marsem :mrgreen:
adziad - 2018-09-17, 19:41
:
Zamontowa³em u siebie w xr650l t³ok prox. Pasowanie na 0,07. Dociera³em na oleju orlen 20w50 mineral, przez pierwsze 100km w miare spokojnie, ale z postojami gdy temperatura oleju przekracza³a 120 stopni. Wymiana oleju te¿ 20w50 mineral i nastêpne 600km coraz ostrzej. Po tym dystansie wymieni³em olej na 10w40 pó³syntetyk valvoline i traktowa³em dalej silnik bez taryfy ulgowej. Dobijam teraz do 2kkm po remoncie, nie dolewa³em jeszcze oleju.

Silnik na razie znosi ostre traktowanie, ³±cznie z kilkugodzinnym uje¿d¿aniem na górce piachu w Bia³ym Bo¿e gdzie temperatura oleju potrafi doj¶æ do 125 stopni, wtedy zatrzymuje siê aby sch³odziæ maszynê.

Po okresie dotarcia temperatura oleju ustabilizowa³a siê i raczej nie przekracza 110 stopni podczas normalnej jazdy w terenie i na szosie (za wyj±tkiem ¿wirowni i pla¿y). Dodatkowo mam przerobiony ga¼nik tzw Dave's mods, dyszê g³ówn± 155 i g±bkowy filtr przy standardowym wydechu. Te zmiany znacznie och³odzi³y silnik (o ok. 10 stopni)

Z konkluzji, warto mieæ termometr oleju i pamiêtaæ ¿e to jednak wiatro³ap, a wersje tego silnika które uczestniczy³y w Baja 1000 czy dakarze mia³y do³o¿on± ch³odnicê oleju... oraz znacznie bogatsz± w paliwo mieszankê ni¿ standardowe ustawienia fabryczne
dario9z - 2018-09-18, 05:44
:
Adziad a powiedz ten Dave's mod to naprawdê daje tak± ró¿nicê?
Zastanawiam siê nad tym zastosowaniem u siebie, jak skoñcze remont silnika, apropo te¿ bêdê go sk³ada³ na Proxie. My¶lê, jednak ¿e najpierw go dotrê na standardowych ustawieniach ga¼nika, a pó¼niej pewnie bêdê modzi³.
Oprócz obni¿enia iglicy, wywiercenia otworów i zmiany dyszy na 155 co¶ jest tam jeszcze do przerobienia na co trzeba uwa¿aæ? Gdzie najlepiej dostaæ tak± dyszê?
Efekt uboczny spalanie? Du¿o wiêcej spala paliwa, bardzo to jest odczuwalne?
wojtekk - 2018-09-18, 06:00
:
dario9z, iglicê podnosimy. Ja zastosowa³em dyszê 157,5 i nie zauwa¿y³em jakiego¶ przyrostu spalania a spadek temperatury tak. Akurat jak by¶ to zrobi³ przed docieraniem to lepiej dla silnika bo lepsze odprowadzenie ciep³a.
dario9z - 2018-09-18, 06:44
:
OK, muszê dok³adnie przyjrzeæ siê temu modowi, narazie czyta³em go pobie¿nie, w sobotê bêdê czy¶ci³ ga¼nik, to zobaczê co tam jest w ¶rodku, mo¿e akurat ju¿ kto¶ co¶tam grzeba³, tego nie wiem. Ogólnie rozumiem ¿e silnik dostaje bardziej bogat± mieszankê. Gdzie najlepiej kupiæ dysze?
Bicio - 2018-09-18, 08:03
:
A sprawdzaliscie czy nie ma za bogato z wiêksz± dysz±? Bo teoretycznie z wiêksz± dysz± powinno i¶æ te¿ dostarczenie nieco wiêcej tlenu do mieszanki.
adziad - 2018-09-18, 12:57
:
Bicio, dok³adnie jak piszesz, Mody opisywane przez owego Dejwa zak³adaj± otwarcie airboxu, czyli wywalenie tego dziwnego wlotu powietrza "snorkela" i zastosowanie g±bkowego filtra w miejsce papierowego. Wydechy maj± zostaæ standardowe.

U mnie na 155 dzia³a dobrze, gdy wk³ada³em 160 to na maksymalnych obrotach siê przyd³awia³.

Ogólnie jest ju¿ temat o tych modyfikacjach, wiêc nie za¶miecajmy mo¿e tego w±tku...
Bicio - 2018-09-18, 18:01
:
Ok, o to mi chodzi³o.
loomos - 2019-02-02, 19:08
: Temat postu: Porównanie t³ok PROX i OEM(HONDA)
Witam wszystkich
Z uwagi i¿ przeprowadzam generalny remont mojego NX i jedn± z czê¶ci jakie wymieniam jest T³ok poni¿ej przedstawiam porównanie pomiêdzy t³okiem OEM (t³ok dzia³a³ w cylindrze od nowo¶ci czyli 26 lat, zgodnie z oficjaln± informacj± sprzedawcy 28kkm, - trochê nie chce mi siê wierzyæ) a t³okiem PROX o numerze 01.1660.050.
Z uwagi i¿ zgodnie z tym co pisz± koledzy na forum i z informacji w instrukcji na stronie PROX t³ok wykonany w technologii OEM wiêc pasowanie powinno byæ zgodnie z serwisówk± czyli 0,02 do 0,05. u mnie wykonany na pasowanie 0,04.(zobaczymy jak z³o¿ê co bêdzie siê dzia³o, nie omieszkam podzieliæ siê wra¿eniami.
tom cio - 2019-02-16, 08:28
:
Lzejszy tlok tylko na plus, pierscienie olejowe obecnie sa czesto spotykane takiego typu - dzialaja dobrze wiec bez obaw. Zmierz sobie wymiar od sworznia do denka, jesli tam jest to samo to smialo zakladaj, to nic ze troche nizszy. Sworzen moze byc smarowany od gory otworami olejowymi od pierscienia olejowego.
Franz - 2019-02-18, 09:29
:
Z ciekawosci zapytam - dlaczego zak³adacie Proxy ,OMP kiedy oryginalne t³oki i pierscienie
s± dostêpne i nie kosztuj± Bóg wie jak± kasê.
Orygina³ STD to 95 euro a 1 i nastêpne szlify to 85 euro
Taki OMP to przynajmniej 300 z³ czyli orygina³ zaledwie o nieca³± stówkê wiecej
Za komplet oryginalnych pierscieni p³aci³em niedawno 55 euro - ebay

W XRL za³ozy³em ( Motomax) ch³odnicê XR 400 . Temperatura spad³a o 20"
adziad - 2019-02-18, 10:07
:
Franz, zak³adamy proxy bo maks. wymiar orygina³u to 100,50mm