Honda NX 650 Dominator

ZASILANIE I WYDECH - Bardzo duże spalanie, przerywa przy okolo 3500obr

blaadee - 2011-05-23, 17:03
: Temat postu: Bardzo duże spalanie, przerywa przy okolo 3500obr
Witam wszystkich jest to moj pierwszy post na tutejszym forum, mam problem z dominatorem, jest to starszy poczciwy model z krwi i kosci :mrgreen: RD02 rok 88 jak na swoj wiek motor jest niegrzebany pali na pstryk tylko jak postoi z 2tyg to trzeba chwilke pokrecic. Mam go juz drugi rok i od jakiegos czasu zaczal przerywac przy stalych obrotach okolo ponad 3000obr szczególnie jest to uciazliwe w miescie :-| do tego dochodzi spory popyt na paliwo na 4 litrach robie jakies 20-30 kilometrow w tamtym roku tez palil duzo ale teraz to juz przesada i do tego doszlo to przerywanie :-/ wiec trzeba zadzialac, objawy sa takie swieca okopcona czarna, przy przygazówkach dymi na czarno i to bardzo puszcza chmury, oleju nie bierze. Motocykl jest w orginalnym stanie czyli wszystko jest orginalne, czy musze zdemontowac i przeczyscic gaznik ? od czego mam zaczac :arrow: :idea:
madart - 2011-05-23, 17:11
:
Jak tak dymi to duużo za bogata mieszanka, może na tyle że go dławi?
Przeczyść ga 1/4 nik, zwróć uwage na ile obrotów wkręcona jest śrubka mieszanki - ta od spodu ga 1/4 nika przy króćcu do cylindra. Żeby wyjąć ga 1/4 nik możesz albo odkręcić króciec do cylindra (słabe dojście do 3 śrub na imbus) albo wyciągnąć airboxa czyli to w czym filtr powietrza. Ewentualnie wepchnąć króciec pomiędzy airboxem a ga 1/4 nikiem do środka i wysunąć ga 1/4 nik.
A filtr powietrza jak się miewa?
blaadee - 2011-05-23, 17:15
:
no wlasnie filtr powietrza, wlasnie go wyciagnalem i jest dosyc mocno zabity zakurzony
madart - 2011-05-23, 17:25
:
no to napewno zmiejsza przepustowosc przez co mieszanka bogatsza
narazie przedmuchaj a potem wymien na nowy
do tego mozesz jeszcze bezinwazyjnie wkrecic tą śrubkę od mieszanki z 1 obrot i zobaczyc czy sie poprawi ;-)
michalklb - 2011-05-23, 18:19
:
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza
Ja bym nic nie przedmuchiwał bo to nic nie da sam prubowałem przedmuchałem dalej to samo a jak kupiłem nowy to odrazu sie poprawiło przestał dymić na czarno
do tego wyczyść i wyreguluj ga 1/4 nik potem sprawdzaj kolor swiecy i dostrajaj ga 1/4 nik
Marcin - 2011-05-23, 20:31
:
Ja miałem podobne objawy aż do unieruchomienia w trasie:( pomogło przemycie filtra w benzynie oczywiście jak wróciłem to wymieniłem filtr powietrza na nowy.....
blaadee - 2011-05-23, 22:25
:
Filtra powietrza nie wymienialem jeszcze :-? na razie skupie sie na jego wymianie i sprawdze czy dalej bedzie dymil po nagrzaniu na czarno, bez czyszczenia gaznika sie tez pewnie nie obejdzie :roll: motocykl chociaz jest leciwy ale nic nie bylo rozkrecane czy grzebane oprocz srob od wymiany filtra oleju :-> jedna rzecz mnie jeszcze martwi o ktorej nie pisalem, gdy zapale motor jest ok po okolo 3min zaczyna cos stukac w glowicy jednostajnie i caly czas tak samo, po nagrzaniu sie motoru 10min-12 motor pracuje jak nówka funkiel ;-) tak jakby ktorys zawor stukał i miał za duzy luz lecz zawory regulowalem i jest ok, czytalem ze to prawdopodobnie moze byc wina dekompresatora, dodam ze silnik pracuje rowno nie gasnie itd... i jeszcze jedno pytanie, gdzies czytalem ze byly modele ktore mialy zanizona moc, byly dławione, u mnie na kroćcu ktory łaczy gaznik z głowica pisze HM25kw czy to jest normalne ? w dowodzie rejstracyjnym tez pisze 25KW jutro dam zdjecie tego króćca
Raviking - 2011-05-24, 21:22
:
wyciągnij kruciec a w nim znajdziesz najprawdopodobniej kryze zmniejszającą przepływ mieszanki do cylindra :mrgreen: jak znajde fotke to wstawie
blaadee - 2011-05-25, 11:59
:
Wiec dzisiaj wyciągnąłem ten kruciec, no i na tyle lat co on ma nadal jest zablokowany :-D moze przez to jest niezajeżdżony ;-) chociaz całkiem niezle jezdzil :) ale teraz to juz bedzie extreme, pare dni temu po lesnych drogach leciałem 130km :) cały gaz na 5 biegu, teraz to strach myśleć 8-) a wygląda on tak od strony głowicy

od strony gaznika

Niestety nie da sie tego wybic jest to jedna całosc z krućcem, pozostaje to spiłowac i zapolerowac papierem 500/1200 na koniec lub wymiana na zwykly hmm.
Teraz juz wiem dlaczego tyle palił :mrgreen: wszystko sie skumulowało, zatkany filtr powietrza do tego przytkany kruciec, silnik jak pracował na wolnych obrotach to było widac jak pracuje ten gumowy kruciec po prostu jak pompka go zasysało :lol: a spalanie to miał poteżne.
michalklb - 2011-05-25, 12:17
:
a to olbrzymie spalanie ile wynosiło
blaadee - 2011-05-25, 12:20
:
ponad 10L napewno
michalklb - 2011-05-25, 12:44
:
zalezy od trybu jazdy moj spalał 9 jak je 1/4 dziłem po lasach i sie troche kopało w miejscu do tego u ciebie jeszcze filtry może ga 1/4 nik rozregulowany i tak jakoś by było
blaadee - 2011-05-25, 19:26
:
Czy ktos ma moze fotki takiego króćca normalnego z obu stron :?:
Raviking - 2011-05-25, 21:35
:
blaadee, musisz niestety zakupić kruciec ,możesz używany i bedzie Pan zadowolony :mrgreen:
i nie przejmuj się ;-) Żuczek ma jeszcze mniej ... 24KW .....na tablicy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Marcin - 2011-05-26, 09:18
:
:evil: a co ja mam powiedzieć.... mam 18 kW :-/
blaadee - 2011-05-27, 14:37
:
Jako ze moj króciec jest w bdb stanie postanowiłem go wyszlifowac za pomoca wiertarki, kamienia do szlifowania i imadła ;-) wykonczenie ręczne papierem 120, przy okazji przypomnialy mi sie czasy 15 lat temu gdy to tuningowalem moja etz 250 na elektroniku polerujac kolektor ssacy :mrgreen: 150km/godz szła chociaz miala spalanie stukowe :) obnizona głowica. Króciec przed szlifowaniem wyglądał tak, miescil sie kapsel po piwie :mrgreen:

po obróbce wyglada tak, dodam ze delikatnie zebralem z 0,5mm gumy od srodka zeby byla wieksza przepustowosc, a wiaze sie to z wiekszym wypełnianiem komory ssacej w głowicy


zostało mi jeszcze czyszczenie gaznika i wymiana filtra powietrza po tych wszystkich zabiegach mam nadzieje ze poczuje ruznice, a motocykl bedzie miał jad :mrgreen: i przezyje drugą młodosc 8-)
madart - 2011-05-27, 16:03
:
Nie 1/4 le :-)
blaadee - 2011-06-04, 16:28
:
A wiec dzisiaj byla pierwsza próba przed chwilka :mrgreen: wymienilem filtr powietrza, swiece, no i ten kruciec zrobiłem ;-) . Motocykl wyraznie ma wiekszy moment obrotowy biegi 1-2-3 tylko pstryk, pstryk, pstryk 150km/godz odrazu :mrgreen: wiecej nie grzalem, motor luzniej pracuje czyli wczesniej luzna predkosc na 5 biegu mialem 70km/godz to teraz jest 80-90km/godz, no co tu wiecej pisac :roll: zimne piwko i teren :-P co do spalania to na razie nie wiem zrobilem przed chwilka 30 kilometrow i benzyna jeszcze jest :mrgreen: ale na czarno nie dymi, srobka przy gazniku byla i jest odkrecona na 2,5 obrota, silnik nie szarpie, nie przerywa pracuje tak jak powinien :-D