Honda NX 650 Dominator
ZASILANIE I WYDECH - Bardzo duże spalanie, przerywa przy okolo 3500obr
blaadee - 2011-05-23, 17:03
: Temat postu: Bardzo duże spalanie, przerywa przy okolo 3500obr
Witam wszystkich jest to moj pierwszy post na tutejszym forum, mam problem z dominatorem, jest to starszy poczciwy model z krwi i kosci RD02 rok 88 jak na swoj wiek motor jest niegrzebany pali na pstryk tylko jak postoi z 2tyg to trzeba chwilke pokrecic. Mam go juz drugi rok i od jakiegos czasu zaczal przerywac przy stalych obrotach okolo ponad 3000obr szczególnie jest to uciazliwe w miescie do tego dochodzi spory popyt na paliwo na 4 litrach robie jakies 20-30 kilometrow w tamtym roku tez palil duzo ale teraz to juz przesada i do tego doszlo to przerywanie wiec trzeba zadzialac, objawy sa takie swieca okopcona czarna, przy przygazówkach dymi na czarno i to bardzo puszcza chmury, oleju nie bierze. Motocykl jest w orginalnym stanie czyli wszystko jest orginalne, czy musze zdemontowac i przeczyscic gaznik ? od czego mam zaczac
madart - 2011-05-23, 17:11
:
Jak tak dymi to duużo za bogata mieszanka, może na tyle że go dławi?
Przeczyść ga 1/4 nik, zwróć uwage na ile obrotów wkręcona jest śrubka mieszanki - ta od spodu ga 1/4 nika przy króćcu do cylindra. Żeby wyjąć ga 1/4 nik możesz albo odkręcić króciec do cylindra (słabe dojście do 3 śrub na imbus) albo wyciągnąć airboxa czyli to w czym filtr powietrza. Ewentualnie wepchnąć króciec pomiędzy airboxem a ga 1/4 nikiem do środka i wysunąć ga 1/4 nik.
A filtr powietrza jak się miewa?
blaadee - 2011-05-23, 17:15
:
no wlasnie filtr powietrza, wlasnie go wyciagnalem i jest dosyc mocno zabity zakurzony
madart - 2011-05-23, 17:25
:
no to napewno zmiejsza przepustowosc przez co mieszanka bogatsza
narazie przedmuchaj a potem wymien na nowy
do tego mozesz jeszcze bezinwazyjnie wkrecic tą śrubkę od mieszanki z 1 obrot i zobaczyc czy sie poprawi
michalklb - 2011-05-23, 18:19
:
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza
Ja bym nic nie przedmuchiwał bo to nic nie da sam prubowałem przedmuchałem dalej to samo a jak kupiłem nowy to odrazu sie poprawiło przestał dymić na czarno
do tego wyczyść i wyreguluj ga 1/4 nik potem sprawdzaj kolor swiecy i dostrajaj ga 1/4 nik
Marcin - 2011-05-23, 20:31
:
Ja miałem podobne objawy aż do unieruchomienia w trasie:( pomogło przemycie filtra w benzynie oczywiście jak wróciłem to wymieniłem filtr powietrza na nowy.....
blaadee - 2011-05-23, 22:25
:
Filtra powietrza nie wymienialem jeszcze na razie skupie sie na jego wymianie i sprawdze czy dalej bedzie dymil po nagrzaniu na czarno, bez czyszczenia gaznika sie tez pewnie nie obejdzie motocykl chociaz jest leciwy ale nic nie bylo rozkrecane czy grzebane oprocz srob od wymiany filtra oleju jedna rzecz mnie jeszcze martwi o ktorej nie pisalem, gdy zapale motor jest ok po okolo 3min zaczyna cos stukac w glowicy jednostajnie i caly czas tak samo, po nagrzaniu sie motoru 10min-12 motor pracuje jak nówka funkiel tak jakby ktorys zawor stukał i miał za duzy luz lecz zawory regulowalem i jest ok, czytalem ze to prawdopodobnie moze byc wina dekompresatora, dodam ze silnik pracuje rowno nie gasnie itd... i jeszcze jedno pytanie, gdzies czytalem ze byly modele ktore mialy zanizona moc, byly dławione, u mnie na kroćcu ktory łaczy gaznik z głowica pisze HM25kw czy to jest normalne ? w dowodzie rejstracyjnym tez pisze 25KW jutro dam zdjecie tego króćca
Raviking - 2011-05-24, 21:22
:
wyciągnij kruciec a w nim znajdziesz najprawdopodobniej kryze zmniejszającą przepływ mieszanki do cylindra jak znajde fotke to wstawie
blaadee - 2011-05-25, 11:59
:
Wiec dzisiaj wyciągnąłem ten kruciec, no i na tyle lat co on ma nadal jest zablokowany moze przez to jest niezajeżdżony chociaz całkiem niezle jezdzil :) ale teraz to juz bedzie extreme, pare dni temu po lesnych drogach leciałem 130km :) cały gaz na 5 biegu, teraz to strach myśleć a wygląda on tak od strony głowicy
od strony gaznika
Niestety nie da sie tego wybic jest to jedna całosc z krućcem, pozostaje to spiłowac i zapolerowac papierem 500/1200 na koniec lub wymiana na zwykly hmm.
Teraz juz wiem dlaczego tyle palił wszystko sie skumulowało, zatkany filtr powietrza do tego przytkany kruciec, silnik jak pracował na wolnych obrotach to było widac jak pracuje ten gumowy kruciec po prostu jak pompka go zasysało a spalanie to miał poteżne.
michalklb - 2011-05-25, 12:17
:
a to olbrzymie spalanie ile wynosiło
blaadee - 2011-05-25, 12:20
:
ponad 10L napewno
michalklb - 2011-05-25, 12:44
:
zalezy od trybu jazdy moj spalał 9 jak je 1/4 dziłem po lasach i sie troche kopało w miejscu do tego u ciebie jeszcze filtry może ga 1/4 nik rozregulowany i tak jakoś by było
blaadee - 2011-05-25, 19:26
:
Czy ktos ma moze fotki takiego króćca normalnego z obu stron
Raviking - 2011-05-25, 21:35
:
blaadee, musisz niestety zakupić kruciec ,możesz używany i bedzie Pan zadowolony
i nie przejmuj się Żuczek ma jeszcze mniej ... 24KW .....na tablicy
Marcin - 2011-05-26, 09:18
:
a co ja mam powiedzieć.... mam 18 kW
blaadee - 2011-05-27, 14:37
:
Jako ze moj króciec jest w bdb stanie postanowiłem go wyszlifowac za pomoca wiertarki, kamienia do szlifowania i imadła wykonczenie ręczne papierem 120, przy okazji przypomnialy mi sie czasy 15 lat temu gdy to tuningowalem moja etz 250 na elektroniku polerujac kolektor ssacy 150km/godz szła chociaz miala spalanie stukowe :) obnizona głowica. Króciec przed szlifowaniem wyglądał tak, miescil sie kapsel po piwie
po obróbce wyglada tak, dodam ze delikatnie zebralem z 0,5mm gumy od srodka zeby byla wieksza przepustowosc, a wiaze sie to z wiekszym wypełnianiem komory ssacej w głowicy
zostało mi jeszcze czyszczenie gaznika i wymiana filtra powietrza po tych wszystkich zabiegach mam nadzieje ze poczuje ruznice, a motocykl bedzie miał jad i przezyje drugą młodosc
madart - 2011-05-27, 16:03
:
Nie 1/4 le
blaadee - 2011-06-04, 16:28
:
A wiec dzisiaj byla pierwsza próba przed chwilka wymienilem filtr powietrza, swiece, no i ten kruciec zrobiłem . Motocykl wyraznie ma wiekszy moment obrotowy biegi 1-2-3 tylko pstryk, pstryk, pstryk 150km/godz odrazu wiecej nie grzalem, motor luzniej pracuje czyli wczesniej luzna predkosc na 5 biegu mialem 70km/godz to teraz jest 80-90km/godz, no co tu wiecej pisac zimne piwko i teren co do spalania to na razie nie wiem zrobilem przed chwilka 30 kilometrow i benzyna jeszcze jest ale na czarno nie dymi, srobka przy gazniku byla i jest odkrecona na 2,5 obrota, silnik nie szarpie, nie przerywa pracuje tak jak powinien