Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Stukanie w motorowni

dannytbg - 2018-05-07, 17:35
: Temat postu: Stukanie w motorowni
Witam poczytałem trochę forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na mój problem ze stukami w silniku.Deko zdemontowane jak stukało tak stuka. Motor wyskoczył z ram i po rozebraniu góry na korbie luzów nie stwierdzam. Zawory i gniazda również wyglądają ok. Jedyne co mnie zastanawia to czemu tłok taki porysowany poniżej pierścieni po obydwu stronach może to on tak stukał. choc jak pisałem luzów na korowodzie nie ma.Ja już więcej pomysłów nie mam co go boli....może ktoś coś podpowie. Silnik palił i chodził do końca jedyne co może ciut więcej ostatnio lubił przydymić oczywiście poziom oleju sprawdzany i uzupełniany był na bieżąco
adziad - 2018-05-07, 18:47
:
Nawet mocno zużyty, zowalizowany tłok potrafi stukać w cylindrze, a co dopiero tak zatarty.
Bart76 - 2018-05-07, 19:13
:
tłoczysko zjechane to i pierścieni już razcej nie ma stąd pije oliwe i dymi :-/
choć kto wie może to jakieś inne czary
dannytbg - 2018-05-07, 19:50
:
Czyli nowy tłok+ szlif powinno go uciszyć, czy radzicie jeszcze przy okazji zrobić głowice, rozrząd , moto ma nalatane 48 tys także chyba pasuje .
Bart76 - 2018-05-07, 20:41
:
na moje oko daj cylek z tłokiem do pomiaru i wyjdzie co i jak (porównaj z serwisówka) co do głowicy i nierzadu to raczej profilaktyka co by dwa razy ewentualnie nie dłubać, choć sprężynkę napinacza roz. to tak na 90% bym wymienił bo droga nie jest a sprawna wspomaga działanie luźniejszego łańcucha. kuknij jak wygląda wałek + koniki; sprężynka pod dyszę smarującą wałek itp itd na spokojnie :lol: poczytaj poszukaj -na tym wyjątkowym forum jest mega info na te tematy - doktoraty wręcz, także miłej lektury i radości z RFVC :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
blaadee - 2018-05-08, 18:14
:
Jaki przebieg motora ? jaki to był stuk czy jednostajny i taki sam cały czas i być może po nagrzaniu troche milkło ? Przepatrz dokładnie i na spokojnie dobrze wymyty sworzeń i główkę korby, lub sworzeń-tłok
ja miałem właśnie tak i wina była główka korby.
http://hondadominator.pl/...er=asc&start=15
dannytbg - 2018-07-12, 10:44
:
Dziękuję za podpowiedzi, faktycznie nowy tłok wossner + szlif cylindra zrobiły robotę. Nastała cisza...błoga cisza. Trochę chyba za długo na stukaniu jeździłem bo spory nadwymiar mi w Katowicach dobrali.
Pytanko dotyczące docierania, czy trzeba jakoś specjalnie się spinać czy normalnie jeździć w każdym zakresie obrotów. I co z wymianą oleju bo zdania widzę podzielone.
Bart76 - 2018-07-12, 18:55
:
pierwsze 100-200km pełny zakres ale nie przedgrzać ! a będzie się grzał . zrzut oleju i potem po 1500km zrzut i dalej luz, krótkie interwały 2500km max
wojtekk - 2018-07-13, 09:10
:
Ja wymieniałem po 100 później 500 i 1000 oczywiście pełny gwint i pilnowanie temperatury.
To wszystko na mineralce motula 20W50.
Przy trzeciej zmianie syntetyk i na takim już śmigam. Wsio OK.
Ważne jest aby używać biegów i obrotomierza wybrać trasę nie jednostajną z pełną manetą, tylko jakieś fajne winkle i schodzić do 2-3-4 kręcić i 5 na spokojnie chłodząc silnik.