Honda NX 650 Dominator

ZASILANIE I WYDECH - benzyna z auchan - Zanieczyszczenia w zbiorniku/ga 1/4 niku.

seven9 - 2011-05-20, 22:15
: Temat postu: benzyna z auchan - Zanieczyszczenia w zbiorniku/ga 1/4 niku.
witam!

Wczoraj po tym jak mi zaczął lekko przerywać przełączyłem na rezerwę i tak przejechałem kilka kilometrów do stacji przy auchan. Zatankowałem e95 i jak przekręcałem kranik na ON to poczułem opór, tak jakby coś tam siedziało, chwile nim poruszałem i udało się. Motor odpalił i przejechał kilkanaście km bez problemu. Natomiast dziś rano już go nie odpaliłem. Próbowałem aż rozładował się akumulator. Czy to może być efekt uboczny "taniej" benzyny z auchan (tankowałem tam po raz pierwszy)? A może jakiś paproch dostał się do ga 1/4 nika? Chociaż jak jechałem po zatankowaniu to wszystko bylo OK. Dodam, że rano przy odpalaniu czułem benzynę. Niewam problemy z odpaleniem ale zazwyczaj za którymś razem odpala. Sprawdziłem sitko pod kranikiem i jest czyste. Jutro spróbuje rano go jeszcze odpalić.
Co radzicie?

Pozdrawiam.
ps. na zlocie było zaje....fajnie :), szkoda, że tak krótko byłem.






Dodano w temacie: Zanieczyszczenia w zbiorniku/ga 1/4 niku + opis tematu. - kmaj
ptasiu - 2011-05-21, 07:41
:
Witaj serdecznie. Być może przyczyna tkwi w kraniku (jeśli były problemy z kręceniem - zawsze jakieś śmieci się w zbiorniku pojawią), może warto go wykręcić, przejrzeć i przeczyścić... Ja jeszcze tego nie robiłem (krótko mam dominisię). Na przygaleryjnych stacjach nigdy nie tankowałem, a różne skrajne rzeczy słyszałem (typu - "to i tak paliwo od jednego dostawcy", aż po - "nigdy tego g... nie zatankuję"). Ja też miałem troszkę problemy z odpalaniem, szczególnie na zimnym silniku trzeba ją było trochę "pogwałcić". Zrobiłem tak: kilka razy pod rząd zatankowałem na SHELLu V-POWERa (żadna kryptoreklama) i przepędziłęm dominisię na wysokich obrotach i prędkościach. Jest zdecydowanie lepiej... Aczkolwiek polecam przejrzeć i przeczyscić całość (kranik, siateczka, przewody, filtry i ga 1/4 nik). A jak czuć paliwem, to doświadczenie uczy, że silnik zalany i wtedy rzeczywiśćie d...pa. Powodzenia i dawaj znać z frontu walki...
wartburg - 2011-05-21, 11:23
:
u mnie nigdy nie było "przerywania" - było buuuuuuu i gasł ( tylko ja raczej zapierdalam :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: )

na początek spuść paliwo z ga 1/4 nika - może pomoże

odpalanie przy pomocy kabli rozruchowych z innego aku też nie jest złe

to jest net i ciężko zdiagnozować problem

ps.
faktycznie - za krótko byłeś :-P ... i pozdrów Leszka :lol:
seven9 - 2011-05-21, 12:18
:
dziś odpalił :). musiałem go wczoraj zalać.
Marcin - 2011-05-22, 07:52
:
Pomimo że odpalił proponuję zlać paliwo ze zbiornika i go przepłukać. Miałem podobną przygodę z moją starą xj-tą okazało się że w zbiorniku końcówka (rezerwa) paliwa była tak syfiasta że siteczko w kranika tego nie przepuszczało. Jak w zbiorniku było więcej paliwa niż tego syfu to chodziło. Oczywiście proponuję to zrobić w garażu a nie tak jak ja w trasie kiedy moto stanęło :mrgreen:
seven9 - 2011-05-22, 16:22
:
i chyba tak zrobie. ten syf mógłby tłumaczyć te lekkie szarpanie na końcówce paliwa. tak jak wart napisał, raczej powinno być "buuuuu i zdechł". dzięki.
seven9 - 2011-06-04, 10:40
:
witam. wczoraj ledwno dojechałem do domu. na światłach poprostu zgasł. Ponieważ miałem już mało paliwo to przełączyłem na rezerwę. Po jakimś czasie odpalił i na zmianę szarpał, gasł, jechał. Zatankowałem i dalej było to samo. Jak odpalił i to gasł przy najmniejszym dodaniu gazu. Jakoś jechał na lekko otwartym ssaniu. W dodatku jeszcze padał deszcz. Rozebrałem dziś motora i spuśćiłem paliwo ze zbiornika. rezerwę spuszczałem do butelki, na której dnie wytrąciła się woda. Poza tym zauwazyłem, że łuszczy się farba przy korku i mogła wpadać do środka. Jak dokładnie wypłukać ten zbiornik? nie jestem w stanie wylać z niego całej benzyny, ciągle jakieś resztki w nim siedzą. zrobię też czyszczenie ga 1/4 nika. co powinienem zrobić przy okazji tego?

pozdrawiam.
madart - 2011-06-04, 13:01
:
sproboj extrakcyjną płukać, okreć i sprawd 1/4 caly kranik czy coś tam nie siedzi, załóż filterek paliwa
to co opisałeś na początku to brak paliwa, może rezerwa jest już przytkana?
jakbyś użył jakiegoś agresywnego środka do czyszczenia ga 1/4 ników to uważaj na resztki rdzy które mogą ci odpaść ze zbiornika, tak jak u rava.
Przy czyszczeniu ga 1/4 nika pamiętaj ile obrotów ma śrubka od regulacji mieszanki i tyle samo wykręć
I pamiętaj o filterku, coby robota na marne nie poszła
seven9 - 2011-06-05, 19:27
:
ga 1/4 nik przeczyszczony, odpalił bez problemu :). i nawet równiej pracuje. wolne obroty ustawiłem na 1.5. Niestety nie miałem filterka, ale zmienie go przy najbliższej okazji.