Honda NX 650 Dominator

KOŁA, OPONY, HAMULCE - 2 zestawy kół na przód. Czy to ma prawo działać?

elcede - 2018-04-23, 08:13
: Temat postu: 2 zestawy kół na przód. Czy to ma prawo działać?
Hej.
Mam taki sprytny plan: kupić drugą kompletną felgę na przód (może ktoś chce sprzedać) z oponą szosową.
Bo teraz z przodu mam kostkę, super do lasu i na piach, ale po asfalcie lipa i szkoda mi jej zużywać na dojazdy do pracy.
Pytanie do znawców: Mój domi to 95 rocznik (ktoś go nazwał przejściówka i faktycznie chyba tak jest). Jakie koła będą pasować (za starszych dominatorów czy konkretne roczniki szukać?) i czy taki pomysł ma sens?
Bo chciałbym jeździć na co dzień na szosowym kole a jak mnie najdzie ochota na teren to zakładam sobie koło z kostką i śmigam.
Czy może takie przekładanie kół nie jest za dobre (częste odkręcanie śrub od koła itp?)
Bart76 - 2018-04-23, 20:15
:
Jeśli o przodzie myślisz to warto dokładnie montować ślimak bo czasem można popierdaczyć a wkładka ponad stófkę ;(
elcede - 2018-04-23, 20:20
:
Chodzi Ci o ślimak od prędkościomierza? Jeśli tak to u mnie już się coś zepsuło w tym temacie i nie działa prędkościomierz I licznik kilometrów. Będzie okazja zajrzeć do tego i zobaczyć co dokładnie się stało.
Bart76 - 2018-04-23, 20:20
:
Jeśli o przodzie myślisz to warto dokładnie montować ślimak bo czasem można popierdaczyć a wkładka ponad stófkę ;(
Dodatkowo zmiana tylko przodu a tył co ?? tak raczej kompletami być powinno a nie na pół
elcede - 2018-04-23, 20:23
:
Z tyłu mam TKC 80 I ona po asfalcie nawet nieźle idzie. Za to z przodu agresywna kostka z enduro I ta na asfalcie bardzo niepewna I mi jej szkoda niszczyć. A to w terenie jest genialna i trzyma jak szalona. Na dwa motocykle mnie narazie nie stać więc zacznę od dwóch kół na przód.
Kubeko - 2018-10-17, 21:32
:
miałem kiedys podobne przemyślenia... ale chodziło mi o tylne koło. celem była oszczędność opon.
Zakupiłem drugie koło na tył.. miałem konfiguracje
on:
metzeler tourens i 47Z z tarczą

off:
e-09 i 50Z z tarczą

Ta historia skończyła się fatalnie dla zestawu on. Jak ściągłem go z ośki już nigdy nie trafił do motora. Na własnym przykładzie mogę powiedzieć że dobry plan to jedno, a życie jest brutalne, również dla opon. Nie wyobrażam sobie szeregu dodatkowych czynności (wymiana koła), które musiałbym wykonać przed wyjazdem z garażu. Szkoda czasu.
elcede - 2018-10-18, 04:32
:
Tył to faktycznie trwa dłużej to może się nie chce. Ale przód to 4 śrubki delikatnie poluzować, duża śrubę odkręcić. Całość zajmuje mi 5 minut. Nie robię tego za każdym wyjazdem. Mam fazy, że jeżdżę kilka dni po asfaltach I bardzo lekkim terenie. A jak przychodzi ochota na porządny off to zmiana koła na kolejne kilka lub kilkanaście dni. I tu chodzi nie tyle o oszczędzanie opon (chociaż faktycznie szkoda kostki) ale o komfort i bezpieczeństwo bo kostka w terenie nie raz mnie uratowała za to na asfalcie strach z nią jeździć.
zuczek 38 - 2018-10-18, 09:14
:
mam tył w trampku i nie narzekam raptem 5min roboty i już można z małżonką asfaltem gonić .