Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - Dominator nie chce odpalić

motorynka37 - 2018-01-25, 10:57
: Temat postu: Dominator nie chce odpalić
Witam wszystkich. Trochę się rozpiszę. Mam dominatorka po remoncie ktory robilem sam. wymieniona cala gora wraz z calym walkiem rozrzadu nowym. Do rzeczy zrobione juz 700 km po remoncie i wszystko gralo. Polatalem w terenie postawilem na chwile zapalonego na bocznej stopce i zgasl. Chce zagadac ale jak by mu czegos brakowalo. Sprawdzilem kompresje 10 bar. zawory ustawione ksiazkowo, iskra jest, paliwo dostaje, sprawdzalem moduł podmieniając z dominatora 500 i tez nie pali, natomiast nx 500 pali na module z mojego, cewka tez podmieniana, przywod WN i z cewka tez byl podmieniany. Dodam ze iskra jak byk jest ciagle. Klinu tez nie sciety , rozrzad tez sie zgadza na znakach. Zawory zaden nie podparty, czujnik polozenia walu tez sprawdzony i podmieniony. Nadal to samo. Kreci dobrze oraz aku sprawne. Stacyjka sprawdzona wraz z przelacznikiem on-of. CO POWIECIE NA TO?
adziad - 2018-01-25, 12:48
:
A świeca robi się mokra jak tak dłużej pokręcisz?. Sprawdź drożność wężyków odpowietrzających gaźnik. Spuść paliwo z komory pływakowej, zalej nowym. Może fafroch pod dysze wpadł. Sprawdź czy pali ze złożoną stopką boczną... nasz jeden na bocznej nigdy nie odpala, jak sie złoży to odpali. Po odpaleniu już dalej może stać na bocznej.

Ssanie się nie zawiesiło?
motorynka37 - 2018-01-25, 13:08
:
Wszystko to juz mam sprawdzone , nawet gaznik zamienialem na drugi, swieca jest ok lekko mokra , stopke skladalem i rozkladalem i dupa. Nie wiem juz co mozna sprawdzic.
motorynka37 - 2018-01-25, 13:13
:
Laikiem w temacie nie jestem bo robilem takie silniki juz ale ten mnie po prostu zabil , zeby czegos brakowalo a tam wszystko jak w zegarku
nx-rider - 2018-01-25, 14:28
:
Spróbuj jeszcze testowo zmostkowac czujniki stopki i sprzęgła
motorynka37 - 2018-01-25, 14:30
:
ok dzieki kolego, mechanicznie jestem w tym kumaty z elektryka raczej nie wiec pytanie gdzie sie znajduje ten czujnik sprzegla?
motorynka37 - 2018-01-25, 14:33
:
rozumiem ze to ten przy kierownicy od sprzegla?
adziad - 2018-01-25, 15:10
:
Tak to ten przy kierownicy przy klamce, ale jak by sie zepsuł to nawet rozrusznik by nie kręcił na biegu
wojtekk - 2018-01-25, 15:17
:
Jeżeli paliwo i iskra jest to albo nie we właściwym miejscu iskra albo coś zamokło. Praktycznie wszystko sprawdziłeś.
motorynka37 - 2018-01-25, 15:17
:
Tak rozrusznik i wszystko dziala jak nalezy.
motorynka37 - 2018-01-25, 15:21
:
Nic nie mow bo juz mi rece opadaja wszystkie kostki , kable sprawdzone . On pruboje zalapac ale tylko pyrka sobie z tlumika na chwilke. Znalazlem filmik na youtubie gdzie gosc mial podobny objaw.
https://www.youtube.com/watch?v=SzWp-oNs318

u mnie jest podobnie
zuczek 38 - 2018-01-25, 15:53
:
motorynka37, ja bym sie jednak skupił na rozrządzie , podnosiłeś czapkę i sprawdźłeś znaki na kole rorządu i kole magnesowym . Nie raz u mnie jak gasł to przeskoczył łancuszek i 3 zęby .
motorynka37 - 2018-01-25, 15:57
:
Lancuszek jest nowy , sprawdzalem znaki na kole i walku. I wszystko jest ok.
motorynka37 - 2018-01-25, 16:01
:
siedze juz 5 dzien po kilka godzin więc wierz mi że z mechanicznych rzeczy sprawdziłem wszystko i nie ma sie czego doczepic, wczoraj dla pewnosci sciagalem pokrywe zaworow i sprawdzalem znaki z kolem magnesowym i wszystko jest na tip top
motorynka37 - 2018-01-25, 16:07
:
Wiem jedno napewno nie zakoncze tego postu bez podania przyczyny bo az jestem ciekawy co tam moze byc nie tak
wojtekk - 2018-01-25, 16:12
:
Na tym filmiku to albo odcina prąd albo coś z paliwem. Ciekawe czy dekompresator się nie zawiesza bo nie wchodzi na obroty po zapaleniu.
adziad - 2018-01-25, 16:32
:
Przypominam, że posty można (a nawet zalecane jest) edytować.

Czy próbował ktoś wykręcić śrubę regulacyjną prawego zaworu wydechowego i wtedy odpalać, aby wykluczyć autodeko? może się blokuje, Tak zawsze kompresję mierze aby mieć pewność odcięcia autodeko.

Jeszcze jeden głupi pomysł, raz się komuś wydech zapchał w nx250, ale raczej oba na raz by się nie zapchały w 650.

Albo jakieś pęknięcie głowicy...

Może jest coś z regulatorem napięcia i po rozruchu jak zaczyna iść prąd ze statora to przysiada napięcie w instalacji. Może warto by zmierzyć jak zmienia się napięcie na aku w chwili i po rozruchu..

Nic mi więcej nie przychodzi.
motorynka37 - 2018-01-25, 17:14
:
Regulator mozesz miec nawet uszkodzony a motocykl powinien chodzic bo wtedy albo nie doladowywuje albo jest za duze napiecie, ale w kazdym raznie nie ma wplywa na prace silnika. kolanka oba sciagalem i probowalem bez tez bez efektu. Glowica jesli by byla peknieta to raczej bywa by nie sczelna i uciekala kompresja, ale tez ja zprawdzilem i jest cala. Wałek rozrządu mam nowke specjalnie sciagalem ze stanow i deko tez chodzi jak trzeba. MAGIA ?
adziad - 2018-01-25, 17:23
:
motorynka37, Zgadza się z tym regulatorem, ale czasem półprzewodniki też zwierają, znam taki przypadek w regulatorze. Dopiero w ekstremalnym przypadku pali bezpiecznik główny. Już nie mam pomysłów i też szukam kosmicznych magicznych rozwiązań;]

Czasem też nowe części są wadliwe... no ale to byłby już mega pech
motorynka37 - 2018-01-25, 17:25
:
Wiem wiem ja juz tez nie wiem co mam sprawdzic dawno nie mialem takiej zagadki
madej - 2018-01-25, 17:59
:
nagraj filmik jak kręcisz wałem i ustawiasz znak T, na nagraniu ma być słychać klik autodeko. Odkręć wtedy świeczkę włóż w otwór świecy coś, wężyk, trytytkę by pokazać jak wysoko jest tłok. odkręć kapsle zaworowe i poruszaj, poklikaj wszystkimi czterama

drugą rzecz jaką bym sprawdził to wywalić gaźnik i wtrysk plaka wanilynowego w kanał ssący . Jak tak pali i łapie obroty w zależności od dozowania wanilyny to pierwszy punkt odpuść i szukaj przyczyny w układzie zasilania. węże paliwowe gaźnik.

Jeszcze jedna sprawa, podaj jaki masz wałek, model firma, sprawdź w specyfikacji czy oby na pewno jest przystosowany do pracy z autodeko. Być może nie jest i trzeba wywalić autodeko, oraz zaślepić otwór .

Jak to nie pomoże to sciągnij pokrywę i pokaż wałek jak jest ustawiony, znaki na kole, i napisz jakie luzy ustawiłeś pod nowy wałek
motorynka37 - 2018-01-25, 18:05
:
Wałek mam oryginalny hondy i normalnie na nim jezdzilem 700 km i palilo wszystko na strzal. Gazniki byly zamieniane z drugiego dominatora. a swoj czyscilem tez i paliwo dostaje. Co do plaka to bez gaźnika też probowalem i ciagle ten sam efekt. Natomiast mam pytanie czy zawsze i nawet w nowym walku slychac deko po przekreceniu walem?
Bart76 - 2018-01-25, 18:05
:
Yello, sprawdź na spokojnie tą kostkę w okolicy główki ramy (po prawej stronie) jest tam jeden przewód który jeśli się wypnie/niestyka to za żadnego hoooja nie odpalisz Dominika.
To ta czerwono-czarna kostka na tym (dość hardcorowym filmiku)
https://www.youtube.com/watch?v=TucrKUda7Ws

co do deko - tak zawsze powinno być słychać takie cyknięcie.
Pozdro Bart
motorynka37 - 2018-01-25, 18:07
:
waleczek jak ta lala
motorynka37 - 2018-01-25, 18:15
:
ta kostke juz tez sprawdzalem i to pewnie z 20 razy przez te kilka dni
madej - 2018-01-25, 18:20
:
Bart jak piszę że iskra jest to nie ma co szukać problemów w module i wiązkach. Wiązki , czujniki, neutrale, masują sygnał w module i nie daje sygnału na cewkę. Jak jest iskra na cewce to elektrykę pomijamy.

Też bardzo łatwy test odkręcasz świeczkę, łyżeczką od herbaty lub czymkolwiek 5ml beny w cycek i efek jest odrazu widoczny . Jak popracuje 2 takty więcej niż niż na filmiku który przytoczyłeś to na 100% układ zasilania

to oryginalny Hondy wałek.
To teraz nagraj filmik jak cyka auto deko. W położeniu T poklikaj zaworami i napisz jaki luz jest na nich. i w tym czasie włóż trytytkę w świecę i pokaż gdzie jest tłok
adziad - 2018-01-25, 18:29
:
Paliwo jakieś inne podaj, może coś jest nie tak z tym z baku, ale pewnie sprawdzałeś..


Jeszcze jest jeden patent. cdi ma 3 wyprzedzenia zapłonu. Pierwsze jak masz przyciśnięty guzik rozruchu, jak go puścisz po odpaleniu to ma wyprzedzenie zapłonu do normalnej pracy i kolejny raz zmienia się powyżej 4000obr.

Znam przypadek co gościowi silnik chodził tylko jak trzymał guzik rozrusznika. Czyli na tym pierwszym wyprzedzeniu zapłonu, kabelek idzie do modułu z sygnałem rozruchu. Zepsuty w ten dziwny sposób był moduł zapłonowy. Jak sprawdzasz iskrę kręcąc rozrusznikiem może się pokazuje. Byś musiał sprawdzić czy jest iskra jak aktywujesz sztucznie impulsator jakimś metalowym elementem (czyli na tym drugim przesunięciu zapłonu). Albo prześledzić instalację odnoście uszkodzenia tego przewodu Y/R co idzie od modułu do cewki rozrusznika.

Nie wiem czy to zrozumiałe co napisałem??
motorynka37 - 2018-01-25, 18:36
:
Panowie podawalem juz mu oddzielnie paliwo, i wlewalem do gara jak mialem na T ustawione i tlok w gorym polozeniu. Zastanawia mnie ten deko ze nie cyka jak krecilem recznie kilkakrotnie walem. To nowy walek nie nie wykluczam ze moze sie zawiesil. Tylko powiedzcie jak sie zachowuje jak sie zawiesi?
motorynka37 - 2018-01-25, 18:46
:
Nie moge i tego wykluczyc tylko juz byl sprawdzany na dwoch modulach sprawnych.
madej - 2018-01-25, 18:47
:
jak nie cyka

https://www.youtube.com/watch?v=zEz1oNhkRzc

to sciągaj pokrywę i nagraj filmik znaki, krzywki wałka, wałeczek i sprężynka pod autodeko, samo auto deko, baryłki w auto deko, i sprężynki baryłek

Zawory w górnym punkcie i na T kilkają ładnie ?

Jak nie masz tak jak na filmiku to na 100% masz coś nie tak z wałkiem, autodeko, spręzynkami wałeczkami lub zawory nie ustawione w GMP, pamiętaj że T to nie zawsze GMP, sprawdź trytytką przez świece
adziad - 2018-01-25, 18:51
:
motorynka37, zobacz mój wyższy post. Edytowałem jeszcze jeden pomysł. Deko działa odśrodkowo, jak obroty wystarczająco wzrosną to siła odśrodkowa przeciwstawia się sprężynie i deko przestaje popychać dźwignie popychacza zaworowego.

U mnie zazwyczaj cyka dekompresator, ale w drugim dominatorze co mamy nie słychać go przy kręceniu wałem:/

Jest na forum temat o autodeko bardzo szczegółowy z opisem jak dokładnie działa.

Ravowi się kiedyś kompletnie deko zawiesiło, ale to raczej byś nie miał kompresji...

Jeszcze spróbuj ustawić jakiś kolosalny luz na prawym wydechowym, aby pominąć deko..
motorynka37 - 2018-01-25, 19:13
:
pokrywe mam sciagnieta i znaki sie zgadzaja a tlok jest w GMP , motocykl chodzil do konca i palil jak zloto od strzala wiec rozrzad jest ok sprawdzalem go kilkakrotnie juz, za to dekompresatora nie slychac wcale jak przekrecam walem
Bart76 - 2018-01-25, 19:27
:
Sorry Madej ale nie zgodzę sie z tobą. mam jeden z tych kabli (w opsywanej kostce) ciachnięty i była tam kostka /złączka skręcana. Tak już kupiłem moto. pewnego razu na offie w Skierkach bodajrze styk w tej złączce się poluzował i efekt był taki że nagle (tak z dupy zupełnie) kręcił prychał ale na dobre odpalić nie chciał. myślałem że to czujnik stopki, świeca, kabel wn itp. po powrocie dorwałem skubańca i zalutowałem(przy okazji lekko go przedłużając) od tej pory LUZIK. To RFVC także shit happens man :mrgreen:
motorynka37 - 2018-01-25, 19:27
:
Panowie nie ma co dumac bede w garazu to sciagne walek bo nic innego nie przychodzi mi do glowy jak deko, o sukcesach i porazkach bede meldowal powklejam tez fotki jak bede w garazu
motorynka37 - 2018-01-25, 19:29
:
sprawdze i te kable raz jeszcze
motorynka37 - 2018-01-25, 19:38
:
https://www.youtube.com/watch?v=xbX0Sjy-V94

tak chodzil ten motocykl
motorynka37 - 2018-01-25, 19:38
:
tzn mam nadzieje ze przywroce mu zycie i to chwilowy zimowy foch :mrgreen:
motorynka37 - 2018-01-25, 19:43
:
adziad - reasumujac to co napisales o kompresji to troszke sie nie zgodze bo wlasnie kiedy zawiesi sie deko to silnik na jeszcze wieksza kompreche bo nie jest uchylany zawor wydechowy , i dlatego ciezko kreci wtedy
motorynka37 - 2018-01-25, 19:46
:
no troche wkurzajace to ale jest wyzwanie, te silniki sa proste i zbyt wiele opcji tam nie ma. sciagne ten dekompresator i zobacze byc moze ze sie zawiesil jak piszecie
motorynka37 - 2018-01-25, 19:47
:
swiece mam 3 i na kazdej iskra jak byk i nic
Bart76 - 2018-01-25, 19:48
:
Yo Wojtas chociaż ty jeden... :mrgreen: :lol:
wojtekk - 2018-01-25, 19:49
:
Zrób mega duży luz na zaworze pod dekompresatorem narobisz się z zdjeciem go z wałka a może być nie to.
adziad - 2018-01-25, 19:51
:
motorynka37 napisał/a:
adziad - reasumujac to co napisales o kompresji to troszke sie nie zgodze bo wlasnie kiedy zawiesi sie deko to silnik na jeszcze wieksza kompreche bo nie jest uchylany zawor wydechowy , i dlatego ciezko kreci wtedy


Ale jeżeli coś podeszło, lub sprężyna jakoś się wygieła to może się zawieszać dokładnie w pozycji przeciwnej, gdzie podpiera zawór, o takiej jak na obrazku, lub jakiejś całkiem dziwnie pośredniej..



Edytuj proszę posty a nie pisz jeden pod drugim. Ja jestem wyrozumiały ale Pani Moderator to Cie prześwięci jak tylko zobaczy!!


http://hondadominator.pl/...p?p=24486#24486
motorynka37 - 2018-01-25, 19:51
:
wiem czytalem o tym deko ale to juz ekstremale przypadki i raczej nie przy nowym walku ktory ma 700 km nalotu
madej - 2018-01-25, 19:57
:
nagraj filmik luzów, jak kręcisz wałem , jak się zachowują zawory, jak masz ułożony wałek, Wszystko. Może coś przeoczyłeś a nie napisałeś o tym i dopiero oglądajać fotki filmik zobaczymy.

Możesz też włączyć zapłon pokręcić kołem na 4 biegu i w momencie gdy jest iskra sprawdzić w który miejscu jest tłok i jak są zawory
adziad - 2018-01-25, 20:04
:
na starym wałku w xr400 deko potrafiło mi się zawiesić, że kopka jak w masło szła. Dopiero po kilkudziesięciu kopach się odwieszało i motór palił normalnie. Rav miał sytuacje gdzie deko na amen się zawiesiło podpierając zawór.

Kolejny raz zadam głupie pytanie. Gdy to wszystko ustawiasz kręcisz wałem przeciwnie do wskazówek zegara. To oczywiste, ale wiesz różnie bywa;] nie chcę Cie urazić:D
motorynka37 - 2018-01-25, 20:16
:
Tak dokladnie tak robie, ale mam wrazenie jak gdyby mial ciezej jak krece chociaz juz moge byc przewrazliwiony po takim czasie dlubania. Jedno jest pewne iskra nie zanika i do swiecy jak i gaznika nie ma sie co czepiac, modul z cewka tez odpada bo podmieniane wszystko bylo tez , rozrzad jest ok na 100% , nie jest to moj pierwszy ktory robie , wiec moze cos jest z tym deko. Od teraz bede edytowal post :mrgreen:
madej - 2018-01-26, 09:19
:
niezgubiłeś wałeczka ze sprężynką pod autodeko ? Warto go zamocować w wkrętarkę i przepolerować na kostce pasty polerskiej. Jak jak kupiłem nowe autodeko to cykał odbijał jak na załączonym filmie. Ty też masz nowe z wałkiem. Czyli może masz problem z tym wałeczkiem pod. Wymieniałeś sprężynkę na nową ? chodzi lekko ?góra dół

https://www.cmsnl.com/hon...00.html#results

mowa o częsci numer 8 i 9
motorynka37 - 2018-01-26, 10:35
:
Ale nie ma co wymieniac bo kupilem walek nowy z fabryki od razu z zamontowanym dwko wiec nie bede kombinowal bo dzisiaj tam zagladalem i wszystko jest ok, problem jest gdzie indziej tylko gdzie?
madej - 2018-01-26, 11:54
:
No jo wałek nowy. Ale ja się pytam czy wałeczek podpierający autodeko jest sprawny ? tego nie kupowałeś. Cały czas piszesz że wszystko jest dobrze. A jednak nie jest. I autodeko nie odbija. To jedyną rzeczą o której nie wymieniałeś jest wałeczek i sprężynka, 8,9 części. Pokaż jak ten wałeczek chodzi w głowicy.

I na ile ustawiłeś zawory ?

Słowa "wszystko sprawdzałem, wszystko jest dobrze" nie dają obiektywnego poglądu na sprawę. Daj sobie pomóc.
Zapewne sprawdzałeś wszystko dziesięć razy tak samo jak przy pierwszym razem. Czyli cały czas popełnisz ten sam błąd lub nie widzisz przyczyny. Podejdź merytorycznie do sprawy.
Nakręć filmik wrzuć tutaj i wtedy obiektywnie ocenimy . Zrzuć wałek i porównaj ze starym,poklikaj palcem w autodeko, jak będziesz miał zrzucony to pokaż wałeczek podpierający jak chodzi w głowicy . Pokaż też jak chodzą i wyglądają dźwigienki w pokrywie jakie mają luzy osiowe. Nie martw się o uszczelki i kolejny raz nakładanie uszczelniacza.
Alibaba - 2018-01-26, 17:56
:
motorynka37, sprawdzałeś kranik w baku , jaki masz przepływ paliwa , może tylko ciurka z powodu zapchanego filterka ,ew odpowietrzenie baku może jest zapchane .
Mam wrażenie że jest to jakiś duperel , a może coś siedzi w króćcu dolotowym z gaźnika . Przecież iskra jest jak byk i odpala na chwilę tak jakby coś odcinało dopływ paliwa .
motorynka37 - 2018-01-26, 19:10
:
Czyżby MADEJ miał racje? Był kompletnie wcisniety.
wojtekk - 2018-01-26, 19:53
:
Dawaj polerkę i odpalaj jak będzie płynnie chodził ten wałeczek. Kurde aż sam jestem ciekaw.
motorynka37 - 2018-01-26, 21:17
:
Jeśli to bedzie to, to flacha idzie na adres MADEJA!!
motorynka37 - 2018-02-01, 18:53
:
Panie i Panowie problem rozwiazany a maszyna znowu gada od strzała. Problemem była ta sprężynka z bębenkiem ze zdjęcia wcześniej. Jednak słowa uznania należą się dla MADEJA!!! To on na to wpadł. Myśle że temat przydatny w przyszłości. Szerokości!!!
adziad - 2018-02-02, 18:47
:
zgadka na maxa normalnie, u mnie w xr400 tego dzyndzla ze sprężyną nie było wcale, a silnik chodził;]
motorynka37 - 2018-02-02, 19:34
:
Tylko ze xr 400 możesz walnąć z kopa, a tu nic nie zrobisz , a teraz po remoncie próbowaliśmy go na pycha do 4 i koło dęba stawało taką ma kompreche. Kumpla xt 600 z zerwana linka od deko też odpalała z kopa.
Koszoś - 2018-02-06, 21:17
:
Próbując zrozumieć wgl. w czym rzecz jako, że podobne sprawy są jeszcze dla mnie dość obce znalazłem to
https://youtu.be/ujQWsixr6Rc
motorynka37 - 2018-02-08, 18:47
:
Dokladnie o to chodzilo kolego =)